Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Wielrennen Wegrit, Ponferrada - Ponferrada (255km)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 september 2014 12:45
Wie wordt de opvolger van Rui Costa?

Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Profiel:








Beschrijving parkoers:
De wegwedstrijd van het WK 2014 bestaat uit een omloop van 18,2 kilometer die de renners veertien keer nemen. Steil kun je het parcours niet noemen, maar toch moeten er 4.284 hoogtemeters worden overwonnen in de ruim 250 koerskilometers. Flink afmattend dus.

De eerste vier kilometer van de omloop zijn vlak, maar dan buigt de weg omhoog. Met een stijging van gemiddeld 8,7% in de eerste 250 meter zit het venijn van de Alto de Montearenas in het begin. Daarna vlakt het af en kent het restant van de in totaal 5,2 kilometer lange klim een gemiddelde stijging van 3,3%.

Er volgt een afdaling van een paar kilometer, waar de renners op het steilste deel (na 11 kilometer) met 16% naar beneden duiken. Vervolgens wacht hen de Alto de Compostilla, een klimmetje van 1,1 kilometer lang tegen een gemiddelde stijging van ruim 5,5% en een maximum van 10,7%. Dat is direct het steilste stukje klauteren dit WK.

De laatste 4,5 kilometer zijn vooral dalend, waarna de finish geknipt is voor een massasprint. Het is alleen de vraag of het parcours met veertien keer die venijnige klimmetjes dat ook is.
Volgens veel renners wel en ook de wedstrijden bij de juniores en de U23 hebben laten zien dat de kans op een sprint van een groep van een man of 50 niet ondenkbaar is.

El Chaba's favorieten:

***
John Degenkolb
**
Fabian Cancellara, Simon Gerrans
*
Michael Matthews, Tom Boonen, Nacer Bouhanni
Zorro 27 september 2014 18:43
Tijdens de Vuelta had iedereen het over Degenkolb.
Zeer sterk en in goede vorm.

Maar nu heeft hij toch last van zijn ballen ofzo?
Keuteberg 27 september 2014 19:44
Marokko gaat eindelijk wereldkampioen worden dankzij Bouhanni
Arsimo 27 september 2014 20:21
Keuteberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marokko gaat eindelijk wereldkampioen worden
> dankzij Bouhanni

Bouhanni? Op een paar keer het Frans kampioenschap en eenmaal Parijs Tours na heeft die geen enkele 200+ eendagskoers succesvol uitgereden, laat staan winnen in een internationaal topveld. Een mooie sprinter in etappekoersen, maar voor werk als een WK moet hij nog heel wat sterker worden. Wie weet zit hij in de grote groep die sprint voor de zege er nog bij morgen - zou al heel knap zijn - maar dan zitten Kristoff, Gerrans en andere snelle mannen die wel makkelijk die afstand en profiel aankunnen er ook nog bij en die kloppen hem dan.
Rudy t. 27 september 2014 21:20
Algerije dan toch
lodjan 27 september 2014 21:21
Keuteberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marokko gaat eindelijk wereldkampioen worden dankzij Bouhanni


confused smiley Bouhanni is een Fransman van Algerijnse afkomst.
El Mik 27 september 2014 23:12
Gerrans gaat Kristoff en Bouhanni echt niet kloppen als het een sprint van zo'n grote groep wordt dat die er nog bij zitten (maar dat wordt het toch niet).
malheur 28 september 2014 01:23
Gerrans… Als zijn ploeg het houdt lijkt me dit de wereldkampioen. Sowieso een man die het verdient, slimme coureur en goed in delegeren.
Curzio 28 september 2014 02:06
Zou je dat echt verdiend vinden? Gerrans is toch een coureur met een grote erelijst voor iemand die nooit initiatief neemt in een koers. Cancellara verdient het, Valverde ook wel (en Rodriguez, na vorig jaar), maar Gerrans verdient het wat mij betreft nu juist niet. (Wat onverlet laat dat hij de topfavoriet is.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 02:06 door Curzio.
Sub Culture 28 september 2014 07:35
Met alle respect maar dicussies omtrent wie een wereldtitel verdient vind ik belachelijk.
Omdat je je doorgaans passief gedraagt tijdens een koers maar wel de snelste sprint hebt op een bepaalde aankomst heb je minder recht op een wereldtitel dan een renner die er op 50 km van de streep de beuk ingooit?
Iedereen koerst naar zijn mogelijkheden.
Jan Blok 28 september 2014 08:12
Het lijkt erop dat Sanoma inmiddels de stekker uit de prikborden heeft getrokken. Maintenance zeggen ze, maar dat 2 dagen voor het uur "U"? Ik zie overigens Dumoulin nog wel als winnaar over de streep komen.
Sub Culture 28 september 2014 08:50
De laatste weken zijn er dagelijks momenten van maintenance.
JW 28 september 2014 10:30
1/10 = 1/10.

En dat duurt nog een paar dagen.
TdJ 28 september 2014 10:30
Ze zijn onderweg! Er moet nog 234 km verreden worden voordat we weten wie Rui Costa opvolgt als wereldkampioen. Het gaat een slopende race worden want het regent in Ponferreda - en volgens de voorspellingen blijft het de hele middag regenen

Cancellara heeft al te maken gehad met een lekke band, maar de Zwitser en m.i. topfavoriet is inmiddels terug in het peloton.
Walnoot 28 september 2014 10:47
Dan gaat ie niet eens meesprinten, hooguit aantrekken voor Matthews.
Slimmerd 28 september 2014 10:59
Lekker weertje ook voor de koers, een extra element!
Curzio 28 september 2014 10:59
Jammer voor jou dat je dat belachelijk vind, ik vind het een wezenlijk onderdeel van het supporteren van bepaalde renners tijdens een koers, en dus van het koers-volgen zelf. En laten we eerlijk zijn; niemand hoopt dat één of andere eendagsvlieg de regenboogtrui pakt, juist daarom.

Gerrans mag koersen naar zijn mogelijkheden, maar tot nu toe valt het kwartje ook altijd goed voor hem, terwijl er ook renners zijn die er steeds naast grijpen (Rodriguez), wat de 'verdien-factor' in mijn ogen doet toenemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 11:02 door Curzio.
Keuteberg 28 september 2014 11:04
Marokko, Algerije, Tunesië, 1 pot nat hoor
Andere Peter 28 september 2014 11:16
Ik hoop dan ook op eindelijk weer een Nederlandse titel via Tom Boonen.
Bromertà 28 september 2014 11:52
Bij de "dames" gisteren reed de winnaar exact 1 meter op kop. Dat was bij de finish en wat mij betreft een domper, maar ook dat is wielrennen. Het bord van de ander is soms laat leeg.
Linkebal 28 september 2014 11:53
Af en toe een grote verrassing vind ik wel mooi hoor, zoals de eerste van Freire
Lucho Herrera 28 september 2014 12:38
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer voor jou dat je dat belachelijk vind, ik
> vind het een wezenlijk onderdeel van het
> supporteren van bepaalde renners tijdens een
> koers, en dus van het koers-volgen zelf. En laten
> we eerlijk zijn; niemand hoopt dat één of andere
> eendagsvlieg de regenboogtrui pakt, juist daarom.
>
>
> Gerrans mag koersen naar zijn mogelijkheden, maar
> tot nu toe valt het kwartje ook altijd goed voor
> hem, terwijl er ook renners zijn die er steeds
> naast grijpen (Rodriguez), wat de 'verdien-factor'
> in mijn ogen doet toenemen.

Toch nog maar eens goed kijken naar de carrière van Gerrans. Won etappes in alle grote rondes. En niet door alleen maar de sprint af te wachten. Zeer veelzijdig. Zou een mooie wereldkampioen zijn.
Lucho Herrera 28 september 2014 12:42
Met nog 150 Km te gaan is de hamvraag: blijven kijken tot het einde of zelf nog even gaan hardlopen? Hoewel een stukje rennen een heerlijk gevoel oplevert voel ik me bij een WK toch schuldig. Alsof je in een spannend of goed boek een paar hoofdstukken overslaat. Dilemma.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 12:47 door Lucho Herrera.
Lucho Herrera 28 september 2014 12:43
Leuk om Mark van Lombeek nog eens in beeld te zien bij de VRT. Een stem uit mijn jeugd.
piwi 28 september 2014 12:46
Ik wil Dan Martin nog even noemen als outsider

Klaar
Arsimo 28 september 2014 13:44
Keuteberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marokko, Algerije, Tunesië, 1 pot nat hoor

Meer een pot droog.

(als we gaan generaliseren)
Velodroom 28 september 2014 13:58
Zo hard is nu topsport. Als het ergens om gaat bestaat daar geen "gaat U maar voor, Bromertà".
Zij was tezamen met Anna van der Breggen en Annemieke van Vleuten (met ontsteking nu in het ziekenhuis) wel de revelatie van dit wegseizoen.

Een nederlaag is altijd een nederlaag, maar de wijze waarop Vos verloor, was natuurlijk wel een domper.
Poppers 28 september 2014 14:41
Het is koers met de Italianen die er een sleur aan geven
Goozzer 28 september 2014 14:43
Een klein klapje erop van de Italianen en toch al wat (verrassende) heerschapjes in de problemen...
zumsteg 28 september 2014 14:50
Enige interessante moment uit koers tot nu toe is het interview met Hennie Stamsnijder op Sporza. Daar dronk ik vroeger onderweg naar Suisse altijd koffie mee bij wegrestaurant Grusskot.
El Mik 28 september 2014 14:59
Mooie fase nu toch wel.

Al moet je niet met oranje bril kijken, want ze zijn totaal onzichtbaar.
Heisenberg 28 september 2014 15:00
Mooi dat de wedstrijd nu (al) hard gemaakt wordt. De Nederlanders zijn helaas afwezig.
rustdag 28 september 2014 15:08
Ik zag nog maar 5 a 6 nederlanders.
Heisenberg 28 september 2014 15:14
Tony Martin leidt met achter hem Kennaugh, Wellens, Juul Jensen, Trofimov, Boasson Hagen, Geschke, Vanmarcke, Albasini, Viscnti, Caruso & Navarro.
Australië voert het peloton aan, de Nederlanders die nog over zijn, spelen verstoppertje. Alleen Mollema zit nog redelijk van voren.
In het peloton zag ik nog 5 Nederlanders, maar op Mollema na, achter in de groep.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 15:17 door Heisenberg.
JW 28 september 2014 15:21
Clement en Slagter reden lek en in elk geval Clement kwam niet meer terug.

O.a. Froome en Adam Yates zijn uit koers.
rustdag 28 september 2014 15:25
.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 15:39 door rustdag.
Heisenberg 28 september 2014 15:40
Kelderman ook weg. Mollema reed lek en kreeg het wiel van Kelderman.
Dumoulin, Mollema, Weening en Kruijswijk over. Kruijswijk zal er niet lang meer bijblijven.
Edit: Kelderman dus ook al afgestapt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2014 15:45 door Heisenberg.
El Mik 28 september 2014 15:49
Weening niet, Poels wel.
Lucho Herrera 28 september 2014 15:51
Dit is het slechtste WK van Oranje sinds Lugano 1996. Toen slechts 2 Nederlanders op grote achterstand over de finish; Casper van der Meer en Den Bakker. Echt onthutsend wat met name Weening, Slagter, Clément hier hebben laten zien. En Kelderman was gewoon leeg na de Vuelta.
Heisenberg 28 september 2014 16:07
Kiryienka De Marchi Gautier en Valgren nog steeds voorop. Spanje zal het echter wel dicht rijden.
Heisenberg 28 september 2014 16:26
Mollema komt net te kort. Maar het lijkt toch Kwiatkowski te worden.
Heisenberg 28 september 2014 16:29
1. Kwiatkowski
2. Gerrans
3. Valverde
4. Bresschel
Curzio 28 september 2014 16:33
Knappe en dankzij de manier van koersen ook verdiende winst van Kwiatkowski!
Sub Culture 28 september 2014 16:35
Slim gereden van Kwiatkowski, absolute klasbak.
Lefevere zal ook een vreugdedansje hebben gemaakt.

Belgen collectief ijzersterk. Jammer dat er rappere mannen mee zaten en er geen medaille meer in zat.

Kan hier als Quickstepfan wel mee leven.
Slimmerd 28 september 2014 16:39
We kunnen een hoop zeggen, maar Polen heeft deze titel niet gestolen.
Nam het initiatief voor de achtervolging en de aanval van Kwiatkowski was vroeger dan verwacht voor de andere favorieten. En net als bij de beloften bleek 10'' boven op de laatste klim voldoende.

Mooi om te zien dat Gilbert zich wilde opofferen voor Van Avermaet, iets wat je van Rodriguez niet kon zeggen. Leek zich even beheerst te laten lossen op het laatste klimmetje, zodat er niet voor Valverde gewerkt hoefde te worden.
Italië wilde openen en harde koers maken, maar op het moment dat het moest was er niemand goed genoeg.
Wanny 28 september 2014 16:48
Weinig beklijvende koers uiteindelijk. Niet echt een mooi parcours en de toppers die elkaar doodkijken.

Het is me nog wel een raadsel waarom Boonen dacht hier wereldkampioen te kunnen worden.
Linkebal 28 september 2014 16:51
Verdiende kampioen!

Nederland echt slecht. Niet één keer mee in een ontsnapping en geen meter op kop gereden.
Velodroom 28 september 2014 16:55
De vis zal morgen toch wel weer smaken als het krantenverslag van dit WK daarin is verpakt.
JW 28 september 2014 16:58
Uiteindelijk hebben all gedoodverfde favorieten verloren !

En zo telt zo'n koers toch wel heel veel verliezers.

De Belgen waren collectief sterk, en van de Italianen en Spanjaarden kan dat misschien ook nog wel gezegd worden. Maar wat heb je eraan om in de slotronde er nog bij te zitten als je een Pool niet bij kunt houden of in kunt halen als hij er vandoor is ? Hooguit kun je zeggen dat je er alles aan hebt gedaan om te winnen.En in elk geval je fans nog wat plezier hebt bezorgd.
Dat kan van de Nederlanders niet gezegd worden. Van alle mooie voornemens kwam weinig terecht.
Cancellara idem. Deed hij mee ?
Sub Culture 28 september 2014 17:00
Cancellara geen enkele keer gezien, idem voor Sagan.
Cancellara nu toch ook al 33-34, zijn beste jaren liggen achter hem.

Al liggen er nog mogelijkheden in Richmond volgend jaar.
Een ronde van Vlaanderen in Amerika, dat wordt leuk.
Anony 28 september 2014 17:00
Valverde mag ontploffen.
Chapeau Gilbert, bravo Greg en andere Belgen. Gefeliciteerd Kwiatkowski.
Goozzer 28 september 2014 17:00
Mooie en verdiende zege voor Kwiatkowski. Ook een pluim voor de Poolse ploeg, die nu natuurlijk buitengewoon fantastisch beloond worden (maar i.t.t. veel andere landen in elk geval wat gedaan hebben i.p.v. gezichtsloos uit koers te verdwijnen). Wel enigszins medelijden met Valverde, die met die lege plek op zijn palmares blijft zitten. De Spaanse ploeg ook niet optimaal gereden, naar mijn mening - al heeft dat uiteindelijk niet zoveel uitgemaakt. Verder een hele goede Gilbert gezien, beter dan ik verwacht had, en een sterke Belgische ploeg. Gilbert offerde zich ook hoffelijk op voor, de m.i. iets minder goed dan hijzelf zijnde, Van Avermaet, voor wie het natuurlijk moeilijk is om in zo'n groepje een medaille te pakken...

Verder weinig gezien van de Nederlanders, helaas. Dat was natuurlijk te verwachten, maar iets meer anticiperend initiatief had m.i. toch gemogen. Ook Cancellara (met ambitie) en Sagan (al een tijdje mentaal met vakantie) niet gezien...
Wanny 28 september 2014 17:02
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteindelijk hebben all gedoodverfde favorieten
> verloren !
>
> En zo telt zo'n koers toch wel heel veel
> verliezers.
>
> De Belgen waren collectief sterk, en van de
> Italianen en Spanjaarden kan dat misschien ook nog
> wel gezegd worden. Maar wat heb je eraan om in de
> slotronde er nog bij te zitten als je een Pool
> niet bij kunt houden of in kunt halen als hij er
> vandoor is ? Hooguit kun je zeggen dat je er alles
> aan hebt gedaan om te winnen.En in elk geval je
> fans nog wat plezier hebt bezorgd.
> Dat kan van de Nederlanders niet gezegd worden.
> Van alle mooie voornemens kwam weinig terecht.
> Cancellara idem. Deed hij mee ?

Had jij ook maar iets van de Nederlanders verwacht dan? Dat Dumoulin en Mollema in de grote groep finishen is toch wel zo'n beetje wat je vooraf kon inschatten.
Op zijn best had ik van Weening iets meer verwacht, in een mooie ontsnapping.

Poels, Kruijswijk en Clement zijn geen eendagscoureurs. Slagter zijn piek lag in het voorjaar, daarna niet meer gezien. Kelderman is op. Van Baarle is mee gegaan om te leren. Op dit parcours een zwakke ploeg.
Walnoot 28 september 2014 17:09
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteindelijk hebben all gedoodverfde favorieten
> verloren !

Hoezo? Kwiatkowski geen favoriet? Als de anderen niet al op voorhand wakker van hem lagen, zei die Poolse putsch natuurlijk al wel genoeg. Gewoon de enige met de ballen en genoeg controle over de fiets om het op dat punt in een paar bochten dicht te kunnen rijden.
Cecchini 28 september 2014 17:10
Allleen al het commentaar van Tom Dumoulin achteraf zegt voldoende. Dat wordt een topper. Niet dat gediplomatieke commentaar achteraf zoals Mollema (ze hebben allemaal hard gewerkt). Dumoulin vond het bagger zoals de Nederlandse ploeg reed. Ik vond het met hem ook een blamage. Dumoulin zal het geel pakken in Utrecht. Die jongen houdt niet van smoesjes.
malheur 28 september 2014 17:28
Nederland heeft uiteraard een hele slechte koers gereden en zijn daarbij ook niet geholpen dat ze Boom, Langeveld, Gesink, Terpstra en Westra (om verschillende redenen) niet hebben kunnen laten aanvangen. Poels, Kruijswijk en Kelderman vind ik ook als ze er lang aan blijven hangen totaal geen eendagsrenners en hadden in dit type wedstrijd niet zo gek veel te zoeken.

Dumoulin mag wel na afloop cool bulderen dat het allemaal bagger was maar hij had zelf beter iets DeMarchi-achtigs geprobeerd ipv tot de laatste ronde te wachten met een heel scala aan beteren rond zich heen, desnoods de (kansloze) tactiek van de bondscoach overboord gooiend. Ik had ook het idee dat hij geirriteerd was door iets wat een bepaalde ploeggenoot heeft 'geflikt' deze wedstrijd, daar zijn we snel genoeg achter.
VB 28 september 2014 17:35
alsof een Terpstra of Langeveld hier iets hadden kunnen doen
Keuteberg 28 september 2014 17:43
Matige koers, maar dat ligt niet aan Dumoulin en Mollema. Het enige wat ze anders hadden kunnen doen is eerder aanvallen, zoals op de top van de 1e klim..Maar verder deden ze wat ze moesten doen.

De andere 7 daarentegen, tsja. Clement door lek weggevallen en Kelderman gaf zijn wiel. Maar had toch graag gezien dat bv een Kelderman, een Poels of een Kruijswijk was meegeglipt met 1 van de groepjes die vanaf 65km gingen.. Anoniem. Teleurstellend
Keuteberg 28 september 2014 17:46
Dumoulin zegt toch zelf ook dat hij graag op de voorlaatste klim iets had willen doen. Hij verwijt dus zichzelf dat hij dat uiteindelijk niet heeft gedaan
Arsimo 28 september 2014 17:59
Teleurstellend resultaat van de Nederlanders, maar dat zo gaat dat nu eenmaal op een WK dat wachten, wachten, wachten als gedoodverfde taktiek heeft. Leuk als er een Nederlander in een van de kopgroepjes had meegedaan maar het resultaat zou hetzelfde zijn geweest. Zie bijvoorbeeld Italie met de eerste man als dertiende eindigde.

Misschien moet men eens een ander soort WK maken dan de hele koers (met of zonder aanloop) op hetzelfde parkoers rondjes te laten rijden. Een soort parkoers die bestaat uit 3 verschillende ronden met wel steeds dezelfde doorkomst, maar waar elke van die drie ronden een andere karakter heeft (lengte, lange klim, korte klimmen e.d.) en dan die drie verschillende rondes afwisselen over de hele afstand. Complexer kwa logistiek en organisatie, maar wel een stuk boeiender waarschijnlijk.
Curzio 28 september 2014 18:00
Ik heb dat toch anders gezien. Rodriguez opende mooi voor Valverde (had wellicht nog eerder gemoeten) maar viel gewoon op de klim al stil. Die kon niet beter.
JW 28 september 2014 18:24
Ja, ik had absoluut meer van de Nederlanders verwacht, vèèl meer..
Niet echt een podiumplaats, wèl net als de Belgen meegaan in de groepen die ontstonden.
JW 28 september 2014 18:27
Ik kan me niet herinneren dat in de verschillende voorbeschouwingen Kwiatkovsky als gedoodverfde favoriet werd genoemd.

Wèl Cancellara, Boonen, Kristoff, Van Avermaet, Gilbert, Boonen, Valverde, Degenkolb, Gerrans, en noem er nog maar een paar.
Linkebal 28 september 2014 18:45
Als ik die Lammerts zo hoor lijkt het me een keurige beschaafde man. Ik denk dat je als bondscoach beter iemand hebt die de boel flink kan opnaaien, type Raas.
shake 28 september 2014 19:01
Toch bijzonder dat alle landen met een (top)favoriet tactisch blijkbaar zo onbenullig zijn dat ze, ondanks het kilometers kopwerk van de Polen, de taktiek die Cancellara volgens mij al beschreef, het verloop van de rit bij de U23 én de bekende daal- en klimcapaciteiten van Kwiatkowski, niet eens een mannetje in zijn wiel hebben tijdens de afdaling naar de laatste klim.
VB 28 september 2014 19:20
@linkebal die types zijn er geweest (vanVliet, van Kessel...) maar ook zij hebben geen kampioen kunnen brengen. Of de Nederlanders nu zichtbaar waren of niet het zou niks aan de uitslag veranderen. Kwiatkowski was vandaag de slimste en sterkste. Er zat voor Nederland niet meer in. We hebben goede subtoppers maar helaas(nog) geen toppers.
Andere Peter 28 september 2014 20:06
Dumoulin zit nog in zijn wittebroodsweken. Als we een verprutste klassieker, een slechte ronde, een slecht seizoen verder zijn dan zijn de reacties op hem niet anders dan die op Boom, Gesink, Mollema, Terpstra, Langeveld. We pakken dit onderwerp el weer eens op in het voorjaar van 2017.
Andere Peter 28 september 2014 20:12
Kennelijk waren de verwachtingen tav de Nederlanders tamelijk hooggespannen. Ik had weinig meer verwacht dan dit. Met Dumoulin en Mollema bleven de enige twee Nederlanders over die je hier in de laatste grote groep mocht verwachten. En dat zijn geen veelwinnaars, hè? Het was mooi geweest als één van die twee zou zijn meegeweest met het groepje De Marchi, maar dan zouden ze hier ongetwijfeld zijn neergesabeld als tactisch onbenul. Doodjammer dat Gesink er niet was. Wat Kwiatkowski deed, deed mij wel denken aan een van die Canadese zeges van hem (niet die sprint van 2013).
Linkebal 28 september 2014 20:25
Behalve de winnaar is iedereen verliezer en dus "dom". Maar dan kan je nog wel het gevoel hebben er alles aan gedaan te hebben, zoals Italië en België. Nederland heeft echt helemaal niks ondernomen.
Blueprint 28 september 2014 21:10
Deed Nederland mee dan? Dik verdiende overwinning voor Kwiatkowski en zijn ploeg, verder een weinig bijzonder WK.
D. Marrage 28 september 2014 23:22
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gerrans mag koersen naar zijn mogelijkheden, maar tot nu toe valt het kwartje ook altijd goed voor hem, terwijl er ook renners zijn die er steeds naast grijpen (Rodriguez), wat de 'verdien-factor' in mijn ogen doet toenemen.

Een wezenlijk onderdeel van het winnen-van-koersen is het ervoor zorgen dat jouw voorwiel daadwerkelijk als eerste de finishlijn passeert.
malheur 28 september 2014 23:23
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Hoewel ik er aan toe moet voegen dat ik het wel een speciale vind die zich, iig op mentaal vlak, tot een topper zou kunnen ontwikkelen. Bijzonder volwassen voor zijn leeftijd, heel weinig jongehonds meer.
D. Marrage 28 september 2014 23:26
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vis zal morgen toch wel weer smaken als het krantenverslag van dit WK daarin is verpakt.

confused smiley
malheur 28 september 2014 23:28
Veel te makkelijk. NL heeft gewoonweg niks uitgevreten en dat 'ongetwijfeld tactisch onbenu'l-verhaaltje is weer eens een dikke, niet hard te maken aanname van je.

De Marchi is gewoon een klasserenner waar elke zichzelf respecterende Hollander tot tranens toe geroerd jaloers op moet zijn, helder.
Andere Peter 28 september 2014 23:58
Natuurlijk is dat een aanname. Ik wist niet dat aannames onwelkom waren. Ik vind juist jouw kritiek makkelijk.
Ger 29 september 2014 10:41
Geef niet gauw kritiek op het Nederlandse wielrennen maar dit was echt een wanvertoning.
Bromertà 29 september 2014 11:08
Dat gejammer over het gemis van Gesink komt nogal pathetisch over. Vorig jaar zat Gesink al lang en breed in de tent, terwijl Mollema nog moedig doorploeterde, en een toptien plaats binnensleepte. Gesink had nota bene hele goede papieren uit Canada meegenomen, maar blijkbaar was het toen tijdens de WK zijn weer weer niet en de sectoren bergop ook niet helemaal perfect naar zijn snit gesneden. Ponferrada zou niet anders geweest zijn.
Velodroom 29 september 2014 11:43
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De vis zal morgen toch wel weer smaken als het
> krantenverslag van dit WK daarin is verpakt.

Hiermee geef ik aan, dat ik niet veel waardering voor dit WK als zodanig heb.
Daarom kan ik net zo goed de krant, waarin verslag wordt gedaan van dit WK, gebruiken om vis in te pakken
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen