Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 10

Gepost door El Chaba 
El Chaba 30 augustus 2015 19:37
Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 10
El Chaba 30 augustus 2015 19:37



Vuelta a España 2015 (2.UWT), etappe 10: Valencia - Castellón (146,6 km)

Het zal erom spannen of de sprinters dit gaan overleven. Ook best kans dat een vluchtgroep het nu eens gaat halen.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Tom Dumoulin met zijn - wat mij betreft - mooiste overwinning uit zijn carièrre


Top 10 AK na etappe 9:

01 Tom Dumoulin 1990 Netherlands Team Giant - Alpecin 35:22:13
02 Joaquim Rodríguez 1979 Spain Team Katusha + 57
03 Esteban Chaves 1990 Colombia Orica - GreenEDGE + 59
04 Nicolas Roche 1984 Ireland Team Sky + 01:07
05 Fabio Aru 1990 Italy Astana Pro Team + 01:13
06 Alejandro Valverde 1980 Spain Movistar Team + 01:17
07 Nairo Quintana 1990 Colombia Movistar Team + 01:17
08 Chris Froome 1985 Great Britain Team Sky + 01:18
09 Rafal Majka 1989 Poland Tinkoff - Saxo + 01:47
10 Domenico Pozzovivo 1982 Italy Ag2r La Mondiale + 01:52



En als kers op de taart ook nog de leiderstrui.

Start: 14.05 uur.
Finish: rond 17.40 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 10:40 door El Chaba.
El Chaba 30 augustus 2015 19:46
[www.telegraaf.nl]

Dumoulin: 'Ik win Vuelta niet'

Tom Dumoulin was met stomheid geslagen na zijn indrukwekkende zege in de Ronde van Spanje. "Ik had nooit verwacht dat ik dit kon op zo'n steile klim. Maar ik ben in mijn beste vorm ooit en ik had hele goede benen”, zei hij kort na de etappewinst en het heroveren van de leiderstrui in de Spaanse rittenkoers.

"Ik hield vol op de steile stukken en viel aan op de vlakkere gedeelten. Daar willen de kleinere klimmers niet rijden”, analyseerde hij zijn zege. "Ik moet echt het team bedanken. Ik had zaterdag een heel slechte dag, maar zij zeiden: kijk nou maar hoe het gaat, probeer het.”

Op de vraag of hij de Vuelta denkt te kunnen winnen, was Dumoulin duidelijk. "Nee. Het gaat steeds beter op de hellingen, maar dat is niet realistisch. Er komen nog heel lange beklimmingen aan en ik zie wel hoe het daar gaat. Als ik mee kan, is het mooi. Als het niet lukt, ook goed.”
rustdag 30 augustus 2015 20:09
Tinuz 30 augustus 2015 21:29
Lijkt me dat Degenkolb in de rij voor Dumoulin moet nu.
Wellicht kan je hem in deze etappe achter de hand houden, maar ik zou er niet heel erg speciaal voor gaan rijden.
Slimmerd 30 augustus 2015 22:20
Ajb zeg, morgen gewoon Degenkolb voor de rit achter de hand houden , mochten mensen Dumoulin aanvallen is Degenkolb ook niet nodig. De kans op een kopgroep met onbelangrijke renners is groter en dan kan Giant twee vliegen in één klap slaan
Tinuz 30 augustus 2015 23:10
Ja, maar als Giant-Alpecin de hele etappe wil controleren, de vluchters wil inrekenen, en ook nog eens Dumoulin in wil zetten om Degenkolb eventueel een kans op de etappezege te geven dan zou ik dat toch sterk afraden.
Blueprint 30 augustus 2015 23:18
Het zal mij verbazen als Giant voldoende steun krijgt om de vluchters in te rekenen. Misschien dat Orica (Ewan/Impey) zin heeft om mee te werken, maar verder zie ik niet in wie hier zijn krachten wil gaan verspillen.
predator 30 augustus 2015 23:33
Aru in ieder geval enige kopman nu, door de hele slechte dag van Landa.
El Mik 30 augustus 2015 23:47
Giant moet zich niet druk maken om irrelevante koplopers, laat ze maar 20 minuten pakken desnoods. Alleen zorgen dat er geen potentiële Pereiro meesluipt.
El Chaba 31 augustus 2015 08:22
Landa had al gezegd dat hij zich niet top voelde en voor Aru zou gaan werken.
Eddy Veen 31 augustus 2015 09:10
Leuk om even in de archieven te duiken en iemand met voorspellende gaven aan het woord te laten:


Posted on 8 november 2011 by Flaviana Basso

Tommie!


Look how pretty! Mamma mia. Dit snoepje heet Tom Dumoulin en is amper 20 jaar jong.. Afgelopen seizoen reed hij nog voor de Rabobank, volgend jaar gaat hij naar Project r2d2. 1t4i. E=MC2? Basta, gewoon naar Skil dus. Ze Kitten krijgt concurrentie! Nederlandse concurrentie darlings, want hoewel Tom er bepaald niet zo uitziet en Dumoulin al helemaal niet zo klinkt, komt hij gewoon uit jullie koude kikkerlandje, echt waar! Nou ja, uit Maastricht. Maar toch.

Flaviana ziet een grote toekomst voor deze knapperd weggelegd. Zoveel talenten! Hij won in 2010 al in il Baby Giro, hij kan namelijk ontzettend goed tijdrijden. Tommie heeft een molto schattige zachte G en hij is nog een beetje verlegen, zo lief! Wij gaan hem hier bij IDJBOBJHZ? voor jullie in de gaten houden, want zo vaak gebeurt het niet lievelings, dat al die wielerkwaliteiten verpakt zitten in zo een jummie cadeaupapier. Ik weet zeker dat wij nog jaren plezier van Monsieur Dumoulin gaan hebben. En als hij straks een beetje groter is, pakken wij het cadeautje helemaal uit. Rrrrr.

F.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 09:11 door Eddy Veen.
Siem 31 augustus 2015 09:28
Laat de Sky's en Astana's zich lekker druk maken om de Pereiro's. Bluf is de enige overlevingskans van Giant in deze situatie.

El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Giant moet zich niet druk maken om irrelevante
> koplopers, laat ze maar 20 minuten pakken
> desnoods. Alleen zorgen dat er geen potentiële
> Pereiro meesluipt.
Slimmerd 31 augustus 2015 09:55
Volgen La Vuelta staat Aru op plek 5 in het AK, Valverde op 6 op 1'17
Bromertà 31 augustus 2015 10:35
Dumoulin heeft een te zwakke ploeg om de koers, nog twee weken en zeker in bergachtig terrein, te dragen. Toch kan Dumoulin leunen op de kracht van Sky, Movistar en Astana, want zij zijn hier aanwezig om de Vuelta te winnen. Als een van de gedoodverfde podiumkandidaten in de aanval trekt, moet Dumoulin er maar op vertrouwen dat een van de concurrerende ploegen het heft in handen neemt om de verschillen zo klein mogelijk te maken. Trouwens, wie van die vedetten gelooft er echt in de kansen van Dumoulin, en hijzelf heeft laten weten dat ie ze geen ongelijk geeft. Is het een serieuze relativering of laat Tom datgene horen wat de anderen als muziek in de oren klinkt? Vandaag zal in het rood (zonder al te veel melkzuur, maar wel met de leiderskleur om de schouders) overleven geen al te groot obstakel zijn.
El Chaba 31 augustus 2015 10:40
Klopt ja, ik had het overgenomen van Cyclingfever en daar staat het nog immer verkeerd.
Hier nu aangepast.
El Chaba 31 augustus 2015 10:42
Quote
Bromertà
Dumoulin heeft een te zwakke ploeg om de koers, nog twee weken en zeker in bergachtig terrein, te dragen. Toch kan Dumoulin leunen op de kracht van Sky, Movistar en Astana, want zij zijn hier aanwezig om de Vuelta te winnen. Als een van de gedoodverfde podiumkandidaten in de aanval trekt, moet Dumoulin er maar op vertrouwen dat een van de concurrerende ploegen het heft in handen neemt om de verschillen zo klein mogelijk te maken.

Helemaal mee eens.
zumsteg 31 augustus 2015 10:48
Zelden zo'n slecht en debiel stuk gelezen.
JW 31 augustus 2015 10:56
Ik ook.

Na de eerste rode trui vond ik Giant te veel werk doen om de koers te controleren.
OGE deed dat de dagen daarna toch wat slimmer.
Giant kan zijn energie beter sparen voor de momenten dat het ècht nodig is. Na eventuele pech bij voorbeeld.
De favorieten die in deze Vuelta "voorbestemd" zijn voor het podium moeten hun veel sterkere teams maar aan het werk zetten om hun kansen overeind te houden.
Eddy Veen 31 augustus 2015 11:16
Na eventuele pechconfused smiley Voor eventuele pech bedoel jewinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 11:17 door Eddy Veen.
predator 31 augustus 2015 11:19
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelden zo'n slecht en debiel stuk gelezen.

Scherpe reactie. Goed onderbouwd ook.
Arsimo 31 augustus 2015 11:21
Heb jij een glazen bol om pech te voorzien?
Eddy Veen 31 augustus 2015 11:28
Het woord 'eventuele' is een overbodige toevoeging in het verhaal van JW en ik geef toe dat ik een flauwerd ben.
Slimmerd 31 augustus 2015 12:15
Elke onderbouwing lijkt me een woord teveel aan dit basisschoolstukje.
JW 31 augustus 2015 12:17
smiling smiley

"eventuele" geeft aan dat ik liever helemaal niet uitga van pech (lekke banden etc. ), en zeker niet op vervelende momenten.
Maar met weglaten van het woord verandert inderdaad niet veel.

Belangrijker lijkt me dat de ploeg helemaal in dienst rijdt van Dumoulin, en alle energie daarvoor reserveert.
En dan kan ook een (in de bergen) vrij zwakke ploeg van heel veel nut zijn voor een kopman.
Velodroom 31 augustus 2015 12:40
Nu de rook rond het hoofd van Tom Dumoulin is verdwenen en er alleen nog een halo is te zien voel ik me verplicht mee te delen, dat de Fransen temidden van de (ver-)bewondering t.a.v. Tom toch nog een minpuntje wisten te melden.
Papa Chris Horner deed de Pena Cabarga 2013 nog ruim 5 minuten langer tegen Tom's wattage.
Tom deed gisteren 481w étalon (9w beneden Froome's wattage van 4,90w étalon op Mende 9:38 TDF 2015). In dit rekenvoorbeeld was Froome zelf 10w étalon gezakt.
Overigens noteer ik een 7- voor Tom Dumoulin op de conduitestaat.

Kijk voor jezelf
Eddy Veen 31 augustus 2015 13:01
Het lijkt mij ook logisch dat alle kaarten op Dumoulin worden gezet . Nu hij een grote meneer aan het worden is en tot eind 2016 aan zijn ploeg gebonden, kan hij wel eisen dat er een paar sterke knechten worden gecontracteerd, want met deze ploeg is hij behoorlijk op zichzelf aangewezen, hoe lovend hij zich ook over zijn teamgenoten uitlaat. Degenkolb, Kittel en Dumoulin in één team bezorgt de ploegleiding ongetwijfeld hoofdbrekens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 13:01 door Eddy Veen.
Bromertà 31 augustus 2015 13:21
De Fransen verstaan de kunst van overdrijving als geen ander. Met [DrF] worden de cijfers iets minder "onbereikbaar." Chaves reed zich in het rood met 6,6 w/kg en Dumoulin deed dat gister met een krappe 6,5 w/kg gedurende 11,5 minuten. Opvallend is vooral dat Quintana, naar de grond kijkend, niet mee kon met aartsrivaal Froome. Mijn vermogensradar staat vanzelfsprekend gericht op de prestaties van Quintana ná de rustdag(en).
zumsteg 31 augustus 2015 13:48
El Chaba 31 augustus 2015 13:50
De Fransen neem ik wat dit betreft sowieso niet serieus en niet alleen nu omdat het om Dumoulin gaat. Dat deed ik tijdens de Tour (Froome) ook al niet.
Nürburgring78 31 augustus 2015 13:56
Tom denkt dus zelf dat ie deze Vuelta niet wint en wellicht is dat ook zo. Maar zijn progressie is spectaculair.
Hij is nog maar 24 en laten we niet vergeten dat ie vorig jaar pas zijn eerste rit bij de profs won.

De basis van goede ronderenners is echter de tijdrit en wat dat betreft behoort hij NU al tot de besten ter wereld.
En als je op een col van de eerste categorie mensen als Froome, Aru, Rodriguez, Valverde en Quintana er af rijdt
heb je als klimmer ook heel veel potentie.

Waar deze Vuelta gaat eindigen weten we over een kleine 2 weken maar wellicht is Dumoulin
die ronderenner voor de (nabije) toekomst waar we al jaren op wachten.

Ik heb gisteren in elk geval genoten. Onvoorstelbaar dat ie dit nu al kan.
En lang geleden dat ik op mn knieën voor de TV lag.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 15:21 door Nürburgring78.
Rudy t. 31 augustus 2015 14:01
Het gaat inderdaad allemaal redelijk raar. Maar eerst zien wat hij doet in een rit met meerdere bergen. Dat is toch wel weer wat anders.

Als zijn progressie zo doorzet ben ik wel benieuwd waar dit gaat eindigen, met name in de volgende jaren.
Casa Lua 31 augustus 2015 14:05
Eens mbt je "hoop/verwachtingen" voor TD (mag dat al? aangezien deze benaming tot voor kort nog tot de andere hoop in bange dagen was toegedicht)

Maar je opmerking omtrent de ronderenner waar we al jaren op wachten deel ik niet helemaal. Ik vind toch dat we met Mollema, Gesink, Ten Dam nu en in het verleden best verwend zijn tel daar de laatste 2 a 3 jaar ook nog eens Kruijswijk en Kelderman bij op en we hebben toch mooie ronderenners die regelmatig top 10 GT rijden. Eerst maar eens of zien of TD 2.0 dit ook kan voordat we direct een podium in een GT verwachten/eisen...

Maar So far So good!
Velodroom 31 augustus 2015 14:10
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Fransen verstaan de kunst van overdrijving als
> geen ander. Met [DrF] worden de cijfers iets
> minder "onbereikbaar." Chaves reed zich in het
> rood met 6,6 w/kg en Dumoulin deed dat gister met
> een krappe 6,5 w/kg gedurende 11,5 minuten.
> Opvallend is vooral dat Quintana, naar de grond
> kijkend, niet mee kon met aartsrivaal Froome. Mijn
> vermogensradar staat vanzelfsprekend gericht op de
> prestaties van Quintana ná de rustdag(en).

Dank voor de relativering.
Op de 100m sprint worden tijden ook te pas en te onpas met elkaar vergeleken.
Je ziet daar echter, met alle gebreken wellicht nog van de methode's, die daarvoor gebruikt worden, dat de voor hoogte en wind gecorrigeerde tijden een aanmerkelijk beter beeld van de werkelijkheid geven, dan de zogenaamde reële tijden. Alleen daar zie je duidelijk hoe onaantastbaar Bolt's tijden sinds 2008 zijn gebleken.
Slimmerd 31 augustus 2015 14:38
Zo we zijn weer onderweg en vrij snel uit de start zijn ze weer op de grond gaan liggen.

De eerste aanval van Txurruka is al ongedaan gemaakt en nu probeert Kiryienka.
Slimmerd 31 augustus 2015 14:50
Quote
Alejandro Valverde
Gisteren dacht ik aan opgeven. Na mijn val had ik verschrikkelijk veel pijn in mijn sleutelbeen, alsof er een mes in zat.

Verklaart misschien wel zijn mindere laatste kilometer en geeft aan dat die valpartij gisteren ook weer niet mals was.
Slimmerd 31 augustus 2015 14:51
Op de eerste col begint de strijd om de kopgroep echt, daar waar Ewan achteraan schijnt te lossen, rijden niet minder dan 38 renners 20'' voor het peloton
Slimmerd 31 augustus 2015 14:55
Verschil zou al 1'10 bedragen terwijl Fröhlinger, Cousin en McCarthy op 45'' rijden.

Van de 38 zijn nog geen namen bekend, maar als Fröhlinger in de achtervolging zit, zijn er of allemaal grote namen (met Dumoulin) voorop of zit Degenkolb daar en proberen ze er een extra mannetje bij te krijgen.
Slimmerd 31 augustus 2015 14:59
Dit zijn enkele namen die voorlopig doorkomen:

Henao, Amador, Verona, Van den Broeck, Cataldo, Monfort, Arroyo, Moinard, Madrazo en Atapuma.
Crocmaz 31 augustus 2015 15:01
Grupo de 37 corredores en fuga: Dario Cataldo, Matteo Montaguti, Sergio Henao, Carlos Verona, Riccardo Zoidl, Tiago Machado, Daniel Navarro, Peter Velits, Lawson Craddock, Rubén Plaza, Martijn Keizer, Luis León Sánchez, Lawrance Warbasse, Imanol Erviti, David Arroyo, Natnael Berhane, Jurgen Van den Broeck, Romain Hardy, Tsgabu Grmay, Andrey Amador, Pello Bilbao, Eduard Vorganov, Carlos Quintero, Maxime Monfort, Ian Boswell, Salvatore Puccio, Benjamin King, Kenny Elissonde, Stephen Cummings, Cameron Meyer, Amael Moinard, George Bennett, Darwin Atapuma, Ángel Madrazo, Mickael Cherel, Davide Villella, Rodolfo Torres.

Johannes Frohlinger, Jerome Cousin, que se ha quedado del grupo delantero, y Jay McCarthy viajan a 1'05"

El pelotón pierde 2'12".

Henao in klassement op 3'13



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 15:03 door Crocmaz.
Slimmerd 31 augustus 2015 15:04
Sky: (3) Sergio Henao, Ian Boswell, Salvatore Puccio
BMC: (3)Peter Velits, Amael Moinard, Darwin Atapuma
Caja-Rujal: (3) David Arroyo, Pello Bilbao, Ángel Madrazo
Astana: (2) Dario Cataldo, Luis León Sánchez
AG2R: (2) Matteo Montaguti, Mickael Cherel
Katusha: (2) Tiago Machado, Eduard Vorganov
Cofidis: (2) Daniel Navarro, Romain Hardy
Lampre: (2) Rubén Plaza, Tsgabu Grmay
LottoNL: (2) Martijn Keizer, George Bennett
Movistar: (2) Imanol Erviti, Andrey Amador
MTN: (2) Natnael Berhane, Stephen Cummings
Lotto Soudal: (2) Jurgen Van den Broeck, Maxime Monfort
Colombia: (2) Carlos Quintero, Rodolfo Torres
Cannondale: (2) Benjamin King, Davide Villella
Giant: (2) Lawson Craddock, Johannes Fröhlinger
Etixx: (1) Carlos Verona
Trek: (1) Riccardo Zoidl
Europcaar: (1) Jerome Cousin
IAM: (1) Lawrance Warbasse
FDJ: (1) Kenny Elissonde
Orica: (1) Cameron Meyer
Tinkoff: (1) Jay McCarthy



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 15:15 door Slimmerd.
Inigo 31 augustus 2015 15:06
Schrijf maar op: Cummings wint vandaag
Tinuz 31 augustus 2015 15:12
Giant-Alpecin kan meteen aan de bak, dus.
Slimmerd 31 augustus 2015 15:16
Het drietal is aangesloten, dus 40 man vooraan waarbij elke ploeg is vertegenwoordigd (vandaar dat Cousin en McCarthy ook vooruit wilden denk, die ploegen ontbraken nog)

Giant houdt de voorsprong voorlopig op 2'30.
JW 31 augustus 2015 15:19
En dat is nu precies wat Giant naar mijn mening NIET zou moeten doen. Als Valverde, Quiintana, Froome, Aru etc. zo graag die Vuelta willen winnen zetten ze zelf maar hun mannen op kop !
Slimmerd 31 augustus 2015 15:25
DNF Ewan

En aangezien Zoidl en Verona vooraan alleen zaten, gaan ze samen maar verder. Rijden 18'' voor de andere 38, peloton op 2'18
predator 31 augustus 2015 15:26
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Giant-Alpecin kan meteen aan de bak, dus.

Zou niet weten waarom. Prima kopgroep, met als kanshebbers LL Sanchez, Henao, Cummings, Plaza, Arroyo.
Slimmerd 31 augustus 2015 15:28
Blijkbaar is er geen tot matige samenwerking in de grote groep, het tweetal rijdt al 45'' weg en het peloton zou al tot op 1;00 komen van de grote groep.
Ben 31 augustus 2015 15:28
Dit een probleem voor Giant, Sky heeft de best geplaatste mee, Movistar gaat misschien een mannetje bijzetten?
Snap niet goed wat Craddock en Fröhlinger in de kopgroep doen, hadden beter Degenkolb meekunnen sturen.
JW 31 augustus 2015 15:30
Precies ! Met al die mannen van de sterke teams mee voorin lijkt me dit wel een erg doorzichtige poging om de Giantploeg zo snel mogelijk op te roken.
Laat Henao het rood maar overnemen. Dan ligt het probleem bij de concurrentie.
En Dumoulin blijft mooi voorin in het klassement.
Carlos Danger 31 augustus 2015 15:42
Hopen,
dat Jurgen erdoor komt en wint, maar ik denk dat Bennett met de zege gaat
lopen.
Slimmerd 31 augustus 2015 15:46
Vooraan zijn ze weer met 40 en het peloton volgt op 1'15
Slimmerd 31 augustus 2015 15:58
Echt boteren doet het vooraan nog steeds niet, kopgroep zou nu in drie delen zijn gevallen.

Inmiddels nog maar 75km en peloton koerst ook altijd nog maar op 1'15
Slimmerd 31 augustus 2015 16:04
De kopgroep bestaat op 62 km van de streep nog uit een man of 15. De eerste achtervolgers op 26'' en het peloton op 50''
Slimmerd 31 augustus 2015 16:06
Eduard Vorganov, Imanol Erviti, Salvatore Puccio, Matteo Montaguti, Stephen Cummings, Jay McCarthy, Maxime Monfort, Rubén Plaza, Johannes Frohlinger, Tiago Machado, Lawrance Warbasse, Romain Hardy, Darwin Atapum en Andrey Amador zijn vooraan nog over
JW 31 augustus 2015 16:08
Er is nu beeld, en waar ik voor vreesde blijkt juist: Giant keihard werkend om het peloton naar voren te sleuren

Daar hebben ze helemaal niet de ploeg voor.
Kan ze in de finale nog stevig opbreken.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:08
Het verschil is nog maar 20'' op het peloton, waar Trek ook lijkt mee te willen werken met Giant.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:10
Opbrekend dat Dumoulin rood houdt en Degenkolb een rit wint, want vervelend zeg!

Ze moeten nu niet in de bekende modus schieten dat we vanaf heden met deze ploeg voor een top-10 gaan rijden voor Dumoulin. Voor in de bergen hebben ze gewoon een te matige ploeg, daar moet Dumoulin het zelf uitzoeken en daarom nu gewoon rijden voor eventuele ritwinst met Degenkolb lijkt me prima.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:11
Alles is op 56km weer tezamen.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:17
Valpartij met Roche nu, duurt even maar kruipt weer op de fiets.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:20
Movistar neemt het tempo nu over in het peloton, nestelen de ploeg op kop en zo zullen we wel een snelle laatste 50 km mee gaan maken
Slimmerd 31 augustus 2015 16:22
Vijf man, met daarbij Terpstra, proberen nu weg te rijden. Achteraan sluit Roche bijna weer aan
Slimmerd 31 augustus 2015 16:24
Terpstra gaat inmiddels alleen verder
Slimmerd 31 augustus 2015 16:27
Keisse, Paulinho, McCarthy, Duque en Engoulvent zijn de achtervolgers.

Roche wisselt nu van fiets en mag dus zo nog een keer achtervolgen
Slimmerd 31 augustus 2015 16:29
Terpstra heeft alleen 15'' op het achtervolgende vijftal, het peloton volgt op 40''
Slimmerd 31 augustus 2015 16:33
De achtervolgers worden weer ingelopen door het peloton, waar Movistar werkt, Terpstra rijdt er 25'' voor op 39km van de streep
Slimmerd 31 augustus 2015 16:38
Terpstra ook weer gegrepen op 34 kilometer van de streep
JW 31 augustus 2015 16:45
Je hebt helemaal gelijk, MITS...

....het inderdaad zo is dat Movistar, Astana en Katoesja er inderdaad geen probleem mee zouden hebben als Henao naar een dikke voorsprong zou rijden... En dat geloof ik niet.

Je verstand gebruiken is niet verboden, zeker als je met een vrij zwakke ploeg rijdt.

Als Degenkolb er na die col nog bij is, krijgt hij zijn nieuwe sprintkans evenwel.

[edit: en achteraf bezien: wat extra mankracht had Degenkolb in die slotfase wel kunnen gebruiken.
Nog los van het feit dat hij in dit sterk uitgedunde sprintveld in principe zou moeten kunnen winnen.
Dit is niet de Degenkolb van een jaar eerder]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 18:02 door JW.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:51
We beginnen aan de klim van 2e categorie, Astana neemt over.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:52
Landa lost tegelijk met Vansummeren, lijkt me niet ideaal voor de ploeg Astana.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:54
De Marchi valt aan op de klim, na eerst Cousin te hebben teruggehaald.

Achteraan o.a. Fraile, Knees en Cataldo eraf.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:56
Sicard, Elissonde en Coppel gaan op zoek naar De Marchi.

Verschillen nog erg beperkt.
Slimmerd 31 augustus 2015 16:58
Sicard is bij De Marchi, dee andere twee Fransen volgen op 12'' en de groep rode trui op 40''.

Nog 21.5km
Slimmerd 31 augustus 2015 17:01
Elissonde rijdt nu rap van Coppel weg en nadert de twee koplopers nu.

In de groep rode trui nog een Giant-renner op kop alvorens er twee van Tinkoff opduiken
Slimmerd 31 augustus 2015 17:01
Elissonde gaat erop en erover bij de voorste.
Slimmerd 31 augustus 2015 17:06
Elissonde komt als eerste boven net voor De Marchi en Sicard (2'')
Slimmerd 31 augustus 2015 17:06
Brambilla nog weggreden uit de groep en volgt op 20'' en de groep rode trui zit op 26''
Slimmerd 31 augustus 2015 17:07
Dumoulin heeft de leiding van Craddock overgenomen, Degenkolb is zelf nog aanwezig in deze groep.
Slimmerd 31 augustus 2015 17:07
Sicard en De Marchi aangesloten vooraan. We zitten binnen de laatste 15 km
Slimmerd 31 augustus 2015 17:11
Henao is hard gevallen en staat zonder fiets, die is denk over de railing gevlogen
Slimmerd 31 augustus 2015 17:12
De drie koplopers moeten nog 10km, Brambilla volgt op 8''
Slimmerd 31 augustus 2015 17:13
De groep Dumoulin op 24''
Slimmerd 31 augustus 2015 17:15
De Kort en Mezgec rijden nu op kop van het peloton, ze volgen op 15'' op 7km van de streep.
Slimmerd 31 augustus 2015 17:19
De drie vooraan worden ingelopen op 4km van de streep
Slimmerd 31 augustus 2015 17:24
1. Sbaragli
2. Degenkolb
3. Rojas
4. van der Sande
5. Goncalves
6. Montaguti
7. Keukeleire
8. Impey
9. Serry



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2015 17:27 door Slimmerd.
Slimmerd 31 augustus 2015 17:24
Degenkolb liet zich compleet insluiten, terwijl daarvoor De Kort, Mezgec en Dumoulin alle gaten hadden dichtgereden
Eazster 31 augustus 2015 17:25
Ai Degenkolb maakt hier niet zo'n goede beurt. Wel mooi voor MTN weer een etappe in een Grote Ronde dit jaar.
MarcoV 31 augustus 2015 17:25
de enige MTN sprinter die gewoon op z'n niveau presteert wint een rommelsprint, leuk voor hem
slecht geplaatst van Degenkolb, want wel snel genoeg.
predator 31 augustus 2015 17:30
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ai Degenkolb maakt hier niet zo'n goede beurt.

Heel knullig inderdaad.
ton duk 31 augustus 2015 17:35
T Roosen 12e....maakt een goed Rondedebuut smiling smiley
Gr
lodjan 31 augustus 2015 18:23
Wat voor rijmvorm is dit? Staat wel mooi.
Slimmerd 31 augustus 2015 18:28
Die mankracht was er met De Kort, Mezgec en Dumoulin genoeg lijkt me.
Eerder niet zo goed van Degenkolb en de andere drie waren misschien aan het einde ook niet genoeg meer om Degenkolb (laat ik zeggen, Mezgec moet hem gewoon in positie brengen en niet als 22e over de streep bollen)
lodjan 31 augustus 2015 18:28
Meestal andersom (fiets tegen railing en renner er over), misschien is de fiets onderdoor geschoven?
Pyama 31 augustus 2015 18:41
Krijgt Sbaragli dan nu het respect dat hij verdient?
Slimmerd 31 augustus 2015 18:42
Kreeg die dat niet dan?
Slimmerd 31 augustus 2015 18:43
Geen idee, het zag er apart uit in ieder geval en de val niet in beeld gezien. Maar hij stond daar toch echt zonder fiets en flink gehavend, misschien was hij er zelf ook half overheen gegaan?!
Slimmerd 31 augustus 2015 19:12
Manzin vandaag trouwens ook niet aan de finish gekomen
JW 31 augustus 2015 20:08
Het was niet de dag van Sky.
Verschillende keren betrokken bij valpartijen.
Roche heeft het ondanks wat verwondingen nog goed overleefd.
Maar Henao leverde bijna 11 minuten in.
cyclingfreakske 31 augustus 2015 21:28
Henao stevig gevallen toen hij tracte terug te komen na lekrijden.
Stond er ook stevig over te geven en was even het noorden kwijt.... meestal geen goed teken na zo'n val.
Pyama 31 augustus 2015 21:55
Nee, moest ie weer knechten voor types als Bos en Farrar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen