Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ploeg Voeckler vindt toch nieuwe sponsor en trekt Chavanel aan

Gepost door JW 
JW 02 september 2015 12:26
Ploeg Voeckler vindt toch nieuwe sponsor en trekt Chavanel aan

Gepubliceerd: 02 september 2015 10:54

Laatste update: 02 september 2015 12:01




Teammanager Jean-René Bernaudeau heeft toch nog een nieuwe sponsor gevonden voor wielerploeg Europcar.



De Fransman heeft een lange zoektocht achter de rug, maar kon woensdag aan L'Equipe vertellen dat een Frans bedrijf de nieuwe geldschieter is. Welk bedrijf dat is, blijft nog even geheim.

Wel is duidelijk dat de Fransman Sylvain Chavanel zal rijden voor de nieuwe ploeg. De 36-jarige coureur zag zijn lopende contract bij IAM Cycling niet verlengd worden.

Chavanel kent voorlopig geen goed seizoen, maar in het verleden werd hij meermaals Frans kampioen tijdrijden, was hij Frans kampioen op de weg en speelde hij jarenlang een grote rol in de klassiekers. Ook won hij drie Touretappes.

Het team dat voortkomt uit Europcar zal een budget hebben van 5,5 miljoen euro en 22 renners tellen. De equipe heeft dit jaar een procontinentale status, een niveau onder de World Tour.

De bekendste renners van de Franse formatie zijn Thomas Voeckler, Pierre Rolland en sprinter Bryan Coquard. Vorige week werd bekend dat Rolland volgend seizoen overstapt naar Cannondale-Garmin.

Door: ANP/NU.nl
JW 02 september 2015 12:27
Toch wel groot nieuws, lijkt me.
Rolland is te vroeg vertrokken.
Naar mijn idee veel meer een renner voor Europcar dan voor Garmin.
veluweracer 02 september 2015 13:10
Dat geheimhouden is publicitair erg tactisch. NOT.
Smijten met de naam, zoveel en zo vaak mogelijk en geen mogelijkheid onbenut laten.
Walnoot 02 september 2015 13:13
Zo'n bleek seizoen kun je overal rijden toch? Volgens mij kan Rolland wel beter dan wat hij de afgelopen Tour liet zien, verandering kan misschien geen kwaad.

Hopen voor de ploeg da Cocquard blijft en stappen zet, anders gaat het meer een aftakelhuis voor bejaarden en pelotonvulling worden.
Eindhovuh 02 september 2015 13:36
Budget van 5,5 miljoen is voor een Pro-conti ploeg prima, daar zou je een leuk team van kunnen maken. Dit jaar zijn Voeckler en Rolland bijna net zo kleurloos als Chavanel geweest. Rolland verdiende rond de half miljoen, neem aan dat Chavanel een pak minder gaat krijgen. Benieuwd wat er nog bijkomt bij deze ploeg.
De "nieuwe" grote Franse namen rijden bij FDJ, Cofidis en AG2R, volgens mij geen aflopende contracten daar?
Leon 02 september 2015 14:44
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------

> De "nieuwe" grote Franse namen rijden bij FDJ,
> Cofidis en AG2R, volgens mij geen aflopende
> contracten daar?

Bij FDJ en Cofidis is de top ook vrij smal, dus de groetere namen zitten daar op hun plek. Bij Ag2r zie ik wel wat renners die bij Berbaudeau hoger in de pikorde zouden staan dan nu, maar die hebben allemaal een doorlopend of verlengd contract.

btw: Gautier is ook weg bij Bernaudeau, gaat naar Ag2r, waar hij volgens mij juist een stuk lager in de hierarchie staat.
El Chaba 02 september 2015 15:09
Anony 02 september 2015 15:13
Chavanel eindigt zijn carrière waar die begon. Iets met circkel en rond dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2015 15:13 door Anony.
El Chaba 02 september 2015 19:19
Hattie al aangekondigd. Mocht Bernaudeau een sponsor vinden zou hij daar zijn carrière afsluiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2015 19:20 door El Chaba.
Arsimo 02 september 2015 20:40
Welnee. Nu is er (enige) nieuwsgierigheid, speculatie en dan een goede moment voor een officiele onthulling op een geschikt moment en dan is publiciteit maximaal wat men uit zo'n situatie kan halen.
cyclingfreakske 02 september 2015 22:18
@Leon :

"btw: Gautier is ook weg bij Bernaudeau, gaat naar Ag2r, waar hij volgens mij juist een stuk lager in de hierarchie staat"

behalve in de kortere Franse rittenkoersen (vlak of niet al te heuvelachtig) en de eendagwedstrijden / vlakke etappes,
daar zal hij zeer hoogstwaarschijnlijk als kopman / srpinter worden uitgespeeld
Voor bv Parijs-Nice zouden ze zowel op het AK als etappes op alle terrein kunnen mikken met het team.
Nu zit men vooral met een team gebaseerd voor rondes, en vaak net niet gaat voor winst. (gebrek aan snelle benen)
Slimmerd 03 september 2015 02:16
Waarom is Rolland te vroeg vertrokken ? Misschien doet die verandering van omgeving hem wel goed.
El Chaba 03 september 2015 11:19
Gautier kan juist prima uit de voeten in heuvelachtig terrein en hij is zeker niet traag maar om hem een sprinter te noemen??
Wellicht ben je in de war met Coquard?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2015 11:19 door El Chaba.
cyclingfreakske 03 september 2015 18:10
Gautier is toch ook behoorlijk snel in een peleton zonder de echte spurtkanonnen.
Vorig jaar heeft die een paar keer verrast, ook dit jaar. Was wel op heuvelachtig terrein en op Franse bodem. (pro continentale (ritten)wedstrijden)
Coquard heeft dit jaar bevestig van wat hij vorig jaar al deed (domineerde een paar Franse wedstrijden) .
DIe is snel maar komt tegen de spurtkannonen ook tekort en werd ook al eens geklopt door Gaultier in een massaspurt.
Walnoot 03 september 2015 20:16
Daar klopt geen hol van vriend. Gautier heeft nog nooit een massasprint gewonnen, en ook nog nooit Coquard geklopt in de sprint. Ten eerste al niet omdat ze in dezelfde ploeg rijden.
cyclingfreakske 03 september 2015 21:39
hahaha... klopt. wou eens zien hoe snel er weer iemand op zijn paard zat thumbs up

Gaultier heeft wel belangrijk aandeel in enkele overwinningen van Coquard. Dit jaar nog een koers in Frankrijk gezien waar hij km's lang met Sicard aan kop sleurt, in extremis de vluchter pakt op 800m van de meet en Congard het peleton inmaakt. Was best een indrukwekkend nummertje.
El Chaba 04 september 2015 01:50
Dit schreef je eerst:

behalve in de kortere Franse rittenkoersen (vlak of niet al te heuvelachtig) en de eendagwedstrijden / vlakke etappes,
daar zal hij zeer hoogstwaarschijnlijk als kopman / srpinter worden uitgespeeld


Vervolgens schrijf je dat:

Vorig jaar heeft die een paar keer verrast, ook dit jaar. Was wel op heuvelachtig terrein en op Franse bodem. (pro continentale (ritten)wedstrijden)

Prettige wedstrijd. winking smiley

En doe me verder één lol. Het is PelOton!!
En Gautier zonder 'l' dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2015 01:51 door El Chaba.
Walnoot 04 september 2015 09:18
Maak dat de kat wijs. Tip van de dag: gewoon even je bek houden van tijd tot tijd. Je maakt jezelf belachelijk met dit soort posts.
cyclingfreakske 04 september 2015 13:58
El Chaba :
Heeft vorig jaar heeft die een paar keer verrast, ook dit jaar. Was wel op heuvelachtig terrein en op Franse bodem. (pro continentale (ritten)wedstrijden)
het terrein dat hem ligt. dat klopte.
dat van die sprint was ludiek om de reactie te zien, was zoals verwacht smiling smiley ik weet ook wel dat die sprint als een bejaarde.Kan wel vrij goed piloteren voor hun sprinter, daar houd het op buiten goed klauwterwerk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2015 13:59 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen