Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Om 15:30 uur geeft Bomans gouden selectie vrij

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 07 september 2015 13:37
Quote

Ontdek de WK-selectie van Michel Wuyts en José De Cauwer

MA 07/09/2015 - 08:00
Bondscoach Carlo Bomans geeft om 15.30u de Belgische selectie vrij voor het WK in Richmond. Wie zouden de Sporza-commentatoren Michel Wuyts en José De Cauwer selecteren? "Het was een zware denkoefening", benadrukt Michel Wuyts. "We moeten vooral sterk staan in de breedte en zo lang mogelijk verschillende speerpunten overhouden voor in de finale."

DE NEGEN VAN WUYTS EN DE CAUWER
kopmannen Philippe Gilbert BMC
Greg Van Avermaet BMC
Tom Boonen Etixx-Quick Step
vrjie pion Sep Vanmarcke Lotto-Jumbo
vroege vogels Tiesj Benoot Lotto-Soudal
Jürgen Roelandts Lotto-Soudal
crisismanagers Jens Keukeleire Orica
Stijn Vandenbergh Etixx-Quick Step
negende man Yves Lampaert Etixx-Quick Step

[sporza.be]

België verdient (net als Nederland) uiteraard een eigen topic want voer voor een hoop discussie.

Wuyts en De Cauwer helpen de bondscoach graag een handje en geven alvast hun favorieten (zie boven). Ik kan er geen gaten in schieten dus hoop ik dat Bomans met dezelfde namen komt. Deze selectie is ijzersterk dat alleen pech de 27ste wereldtitel voor het kleine België kan verhinderen in Richmond. Persoonlijk hoop ik op Gilbert omdat hij wel een mannetje is met branie. Maar het kan net zo goed een andere Belg worden want troeven te over.
zumsteg 07 september 2015 13:41
Ik wist niet dat Bomans ook de selecties van andere landen dan België vrij geeft.
Wanny 07 september 2015 13:49
Ik geef Greg met een late uitval nog wel een goede kans. Kan het in een kleine groepje zonder topsprinters ook nog wel afmaken. Gilbert gaat mannen als Sagan nooit losrijden en Boonen wint al jaren geen sprints van betekenis meer.

Hamvraag is dus hoe je met deze selectie van Kristoff, Sagan en Degenkolb af komt. Gaan die landen iemand als Van Avermaet laten wegrijden met een groepje.

Zo beschouwd heeft Nederland misschien nog wel meer kans. Onze sterkere mannen krijgen wellicht wat meer ruimte.
Slimmerd 07 september 2015 13:53
Boonen begon zelf al met schieten door te stellen dat vier kopmannen (Gilbert, van Avermaet, Vanmarcke en hijzelf) te veel van het goede is, zou hem sieren door zelf als eerste te zeggen dat hij beter gebruikt kan woren als wegkapitein van de ploeg dan als speerpunt.

Leuk ook al dat Wellens en Leukemans niet willen rijden, lees geen zin om te knechten.
Walnoot 07 september 2015 14:02
> Deze selectie is ijzersterk dat alleen pech de 27ste wereldtitel voor het kleine België kan verhinderen in Richmond.

Hoi Bosmongool! Je haast om te trollen tast nu ook je grammatica aan zie ik.
ton duk 07 september 2015 14:04
Hoe vrij Sepp Vanmarcke zich als pion voelt bij TLJ....daar weten zijn ploeggenoten alles van sad smiley

Wellens rijdt liever kansrijk Lombardije...ik mag dat menneke wel
gr
Zorro 07 september 2015 14:22
Tom Boonen kan in Richmond makkelijk voor de 2e x wereldkampioen worden wanneer Bomans deze renners opsteld.

1. TOM BOONEN
2. ILJO KEISSE
3. YVES LAMPAERT
4. NIKOLAS MAES
5. GIANNI MEERSMAN
6. PIETER SERRY
7. GUILLAUME VAN KEIRSBULCK
8. STIJN VANDENBERGH
9. JULIEN VERMOTE


En hij krijgt ongetwijfeld hulp van:

1. JULIAN ALAPHILIPPE
2. NIKI TERPSTRA
3. GIANLUCA BRAMBILLA
4. MICHAL GOLAS
5. MICHAL KWIATKOWSKI
6. TONY MARTIN
7. MARK RENSHAW
8. RIGOBERTO URAN
9. ZDENEK STYBAR
Sub Culture 07 september 2015 14:33
Bakelants en Wellens zou ik toch ook gewoon meenemen.
Zo'n Lampaert en Vandenbergh, wat hebben die de voorbije weken bewezen?
Gewoon meenemen om de Etixx-quote te halen of meneer Lefevere is weer boos..

Ik vind zelfs Boonen geen certitude.
3de plaats in Parijs-Brussel na geklopt te zijn door de heren Van Groenewegen en Jans. Proficiat, Tom.
Slimmerd 07 september 2015 14:36
Wellens meenemen terwijl die zelf niet wilt?
Sub Culture 07 september 2015 14:37
Wellens willens wel.
Euuh..

Geen idee of hij wil of niet.
Als hij niet wil, ja, dan niet meenemen.
Slimmerd 07 september 2015 14:40
Hij wil niet, heeft hij zelf aangegeven. Reden is dat hij niet te laat terug wilt zijn in Europa met het oog op Lombarije, terwijl De Cauwer gister al met de sneer kwam dat hij dus ook volgend jaar al niet zou willen en blijkbaar geen 'bijrol' wil vertolken in de rol als knecht.
Sub Culture 07 september 2015 14:43
Dat is een verregaande conclusie van De Cauwer, van wie het mij al eerder is opgevallen dat hij zich graag niet zo positief uitlaat over Wellens.
Of daar een verklaring voor is, geen idee.

Soit, ik denk dat ook zonder Wellens wij wereldkampioen kunnen worden.
Walnoot 07 september 2015 14:57
Maar wij weten niet welk gesprek met Bomans daaraan vooraf is gegaan. Dit lijkt vrij veel op een excuus voor de bühne van iemand die geen zin heeft om zijn ballen er af te draaien voor kopmannen van een andere ploeg. Wie weet wat hij had gezegd als hij een vrije rol had gekregen. In verband met eigen succes is dit niet zo'n vreemde keuze: dat zijn kans in Lombardije toeneemt door het WK niet te rijden, lijkt me zonder meer waar.
cyclingfreakske 07 september 2015 15:04
Roelands en Vandenbergh is wel een vraagteken. de laatste tijd niets meer van gezien, het eerste deel van het seizoen waren ze wel goed maar daar ben je nu niets mee.
Leukemans zou beter zijn dan Vandenbergh..is in vorm en altijd een sterke man op het WK, heeft er ook geen moeite mee zich voor iemand weg te cijferen.
Sub Culture 07 september 2015 15:33
Leukemans heeft tot op vergevorderde leeftijd een meerwaarde gehad voor de nationale selectie, maar die mag je nu toch wel, met alle respect, thuislaten.

Roelandts is een degelijk renner, maar ik vind niet dat hij de laatste maanden heeft laten zien dat zijn selectie gerechtvaardigd zou zijn. Vandenbergh idem.
zumsteg 07 september 2015 15:36
Het is 15:30 geweest, ik houd het niet meer!
Sehnsucht 07 september 2015 15:37
HEREN ELITE:
Tiesj BENOOT – Tom BOONEN – Philippe GILBERT – Iljo KEISSE – Jens KEUKELEIRE – Nikolas MAES – Greg VAN AVERMAET – Stijn VANDENBERGH – Sep VANMARCKE
Reserves (in alfabetische volgorde): Jens DEBUSSCHERE – Yves LAMPAERT – Jürgen ROELANDTS – Tosh VAN DER SANDE
Sub Culture 07 september 2015 15:46
Vreemde selectie.
De Etixx-mannen als knechten. Boonen incluis.
Slimmerd 07 september 2015 15:49
Middelmaat heerst na de drie kopmannen. Maes, Vandenbergh, Keisse en Keukeleire, tsja das gewoon 13 in een dozijn.
predator 07 september 2015 15:55
Opvallend geen Serry.
Sticky Bottle 07 september 2015 15:57
Een Waalse favoriet met Vlaamse knechten
Carlos Danger 07 september 2015 16:26
Roelants moet boeten voor het 'nee 'van Wellens.
cyclingfreakske 07 september 2015 17:03
Keisse en vandenbergh zijn wel renners die zo'n lange afstand goed aankunnen.
zoals al gezegd - ondanks zijn leeftijd - Leukemans had hier een sterkere selectie in de finale betekent.. die is beter boven de 230km beter plus een berg ervaring op zak. Al zei hij een maand terug niet direct ambities te hebben voor het WK selectie.
kan je Lampaert, Maes voor thuislaten en andere sterke renners meenemen.

het team is zo te zien, gemaakt om te controleren vanaf uur 1..... stom.
Spanje en Frankrijk en Italie hebben betere teams, die rijden zowieso.
gewoon bord leegeten en alles sparen voor de laatste 60km, dat is een betere strategie.
Boonen zal weeral als "rappe man" uitgespeeld worden...zijn we zeker geklopt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2015 17:11 door cyclingfreakske.
Snorfietser 07 september 2015 17:24
Ik denk eerder dat hij de afgelopen weken gewoon te weinig heeft laten zien.
Slimmerd 07 september 2015 17:25
Hij was toch gewoon 5e in Plouay?
Snorfietser 07 september 2015 17:30
Als ik naar het profiel van het rondje kijk, dan begrijp ik niet zo waarom iedereen Kristoff en Degenkolb noemt. De aankomst ligt boven op een heuveltje. Dit is niet hetzelfde als meegaan over de Pogio, eerder als eerste boven komen op de Pogio. Volgens mij moeten we de winnaar veel eerder zoeken bij de punchers: Valverde, Rodriguez, Sagan, Gilbert, Alaphilipe, Matthews, Gerrans (mits fit) met kort daarachter mannen als Kwiatkowski, Van Avermaet en Stybar.
Snorfietser 07 september 2015 17:33
Dat is wel zijn enige uitslag sinds het BK. Ik kan me goed voorstellen dat je dan kiest voor een Keisse waarvan je redelijk zeker bent dat hij veel werk voor de ploeg kan opknappen.
El Chaba 07 september 2015 20:26
Belachelijke selectie, duidelijk om Boonen en Lefevere te vriend te houden.
Walnoot 07 september 2015 20:41
Maar ja, zolang Vanmarcke en Benoot er nog zijn om in de laatste ronde alles weer terug te rijden en Gilbert en Gregman om het af te maken, doet het er niet zoveel toe dat er nog vier dissidenten rondrijden die moeten buigen voor een stel malloten.
El Chaba 07 september 2015 22:13
Bomans, Lefevere en Boonen kennende zullen zij dan doodleuk beweren dat het gelukt is dankzij die selectie en niet ondanks...
El Chaba 07 september 2015 23:01
Roelandts is nooit te beroerd geweest om zich volledig voor de ploeg op te offeren en is echt veel beter dan Keisse maar zijn nadeel is dat hij niet bij Etixx-QS rijdt. Boonen zal wel gezegd hebben dat hij Keisse mee wil en dat is het dan.
D. Marrage 08 september 2015 00:51
Geen gebrek aan aanname's deze avond:
Quote

Belachelijke selectie, duidelijk om Boonen en Lefevere te vriend te houden.
Quote

Bomans, Lefevere en Boonen kennende zullen zij dan doodleuk beweren dat het gelukt is dankzij die selectie en niet ondanks...
Quote

Boonen zal wel gezegd hebben dat hij Keisse mee wil en dat is het dan.
El Chaba 08 september 2015 04:43
Welkom op het prikbord!
lodjan 08 september 2015 07:49
Lotto-Soudal mag maar één renner leveren aan de Belgische WK-selectie. Ploegmanager Marc Sergeant vindt de keuzes van bondscoach Carlo Bomans opmerkelijk. Vooral de niet-selectie van Jürgen Roelandts kan op weinig begrip rekenen.

"Ik heb de bondscoach enkele weken geleden nog gesproken. Hij vertelde me toen dat Roelandts toch nog iets moest laten zien. Dat begreep ik wel, want Jürgen was toen net ziek geweest. Maar na zijn vijfde plaats in Plouay dacht ik dat hij wel mee zou mogen naar het WK. Ik was verrast door zijn niet-selectie", vertelt Marc Sergeant aan Sporza.


"Ik denk dat Jürgen alleen nog sterker zal worden vanaf nu. Hij is net nog op stage geweest naar Portugal en dinsdag vertrekt hij naar Canada. Ik hoop dat hij zich daar zal tonen. We rekenen ook op hem voor de ploegentijdrit op het WK."

Wat had Roelandts kunnen betekenen voor de Belgen? "Ik ben er zeker van dat hij op het WK, net zoals in het verleden, een vertrouweling had kunnen zijn voor de Belgische ploeg. Jürgen heeft WK-ervaring en is ook altijd loyaal geweest in zijn inspanningen voor de ploeg. Ik vind het een rare situatie."

De bondscoach selecteerde wel vier renners van Etixx-Quick Step. "Lotto-Soudal heeft zulke renners niet", argumenteerde Bomans. "Daar ben ik het niet mee eens", repliceert Sergeant. "Wij durven een koers ook open te breken. Het WK is een eendagskoers en de ploeg van Lefevere had vroeger altijd het overwicht in de kasseiklassiekers, maar dat is nu toch anders."

Roelandts: "Moet me neerleggen bij de selectie"
"Ik ben natuurlijk ontgoocheld dat ik er niet bij ben", zegt Jürgen Roelandts over zijn niet-selectie. "Als ik de ploeg bekijk, denk ik dat die vooral rond Tom Boonen gebouwd is, met drie renners van zijn eigen ploeg in steun."


"De bondscoach rekent blijkbaar op een sprint, maar ook dan had ik een goeie laatste man kunnen zijn, denk ik. Maar hij ziet dat anders en daar moet ik mij dan bij neerleggen."

"Ik heb in het verleden bewezen dat ik dat soort koersen aankan. Anderzijds, als ik zie wat Kris Boeckmans overkomt, kan ik mijn niet-selectie sneller plaatsen. Dan moet ik toch terugdenken aan mijn eigen lichamelijke leed."

"Ik vertrek nu naar Canada. Half augustus heb ik een tiental dagen met mijn maag gesukkeld, maar mijn conditie zit in stijgende lijn. Dat heeft mijn vijfde plaats in Plouay aangetoond."
lodjan 08 september 2015 07:51
De WK-selectie van Carlo Bomans heeft de wenkbrauwen doen fronsen bij onze wielercommentatoren Michel Wuyts en José De Cauwer. Vooral de keuze voor Roelandts als reserve kan bij Wuyts en De Cauwer niet op begrip rekenen.

"Je mag die WK-selectie een verrassing noemen, of toch voor een stuk. Keisse is wat mij betreft een verrassing en Maes is dat zeker. De eerste conclusie is dat Bomans een voorjaarsploeg heeft neergezet", zegt Michel Wuyts.

"Roelandts, iemand die door 99% van de mensen met gezond verstand altijd geselecteerd zou worden, is er niet bij. Dat is een dreun. Wat bezielt de bondscoach om Roelandts eruit te laten? In Plouay liet hij nog zien dat hij goed op dreef is. Hij liet ook horen te rekenen op een WK-selectie."

"Bomans heeft liefst vier renners van Etixx-Quick Step geselecteerd. Heeft hij de vrije keuze gehad of heeft iemand zijn hand vastgehouden? Boonen zal hier uiteraard tevreden mee zijn, want hij krijgt drie ploegmaats mee. Ik mag aannemen dat die jongens als het moet ook over de ploeggrenzen heen kijken."

"Vooral de selectie van Maes doet de wenkbrauwen fronsen. Is dat een renner die je kunt gebruiken tot ver voorbij de grens van de 200 kilometer? Is hij internationaal genoeg voor een WK? Dat is toch altijd een hoog niveau."

"Keisse en Maes zijn jongens die het tempo bepalen in het peloton. Gaan we dan, zoals Etixx-Quick Step de voorbije jaren in de Ronde, pertinent vooraan koersen? Lefevere zal wel niet wringen nu, maar ik wil niet in de plaats van Roelandts zijn. Als je hem thuislaat, heb ik de indruk dat de angst voor een misstap groter is dan de overredingskracht om eenheid te smeden."

De Cauwer: "Het is niet aan ons om de koers te dragen"
Ook José De Cauwer heeft weinig begrip voor de niet-selectie van Jürgen Roelandts. "Als je op één iemand kunt rekenen qua overleg, dan is het wel Roelandts. Hij heeft al voldoende blijk gegeven van betrouwbaarheid", vindt de voormalige bondscoach.


"Ik zie dat we met drie specifieke knechten naar het WK gaan, alsof we moeten gaan werken onderweg. Dat is juist wat wij niet hoeven te doen. Wij hebben voldoende breedte om mee te gaan en de rest onder druk te zetten. Nu is het alsof wij de koers op ons gaan nemen en zullen werken. Ik begrijp dit echt niet goed."

"We zijn niet met de kinderen onderweg hoor, het gaat hier wel om een WK. We moeten het hier gaan doen tegen jongens van het kaliber Kristoff. We zullen een goed plan moeten hebben om dit tot een goed einde te brengen. Daarom zou ik altijd voor Roelandts gegaan zijn."
Curzio 08 september 2015 08:55
Haha, heerlijk relativeringsvermogen van Wuyts en De Cauwer... Roelandts er niet bij, "dat is een dreun". eye rolling smiley
Hij is immers de belg die al jaren op rij z'n stempel wist te drukken op het WK?
Walnoot 08 september 2015 09:17
Zolang Marc Koekwaus (of hoe je het spelt) uit de polonaise blijft, trek ik dat allemaal best.
Walnoot 08 september 2015 09:21
In Valkenburg en Kopenhagen wel, excuseer voor mijn sterke geheugen.
El Mik 08 september 2015 09:31
Sympathiek van Bomans om een paar extra knechten voor Terpstra op te stellen.
lodjan 08 september 2015 09:53
Keisse en Terpstra zijn dikke maatjes.
El Chaba 08 september 2015 10:20
Je denkt toch niet dat Keisse ook maar één klein bidonnetje aan Terpstra durft te geven?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 10:20 door El Chaba.
El Chaba 08 september 2015 10:23
En helemaal niet zulke vreemde aannames als je de reacties van insiders als Roelandts, Sergeant, Wuyts en De Cauwer hebt gelezen.
Hangmat 08 september 2015 10:52
Ondanks deze selectie dicht ik Belgie grote kansen toe. Hopelijk wordt het een waar spektakel!
Miquel1983 08 september 2015 11:10
Gaat dit dan eindelijk de val van Tom Boonen betekenen? Het zou helemaal mooi zijn wanneer van Avermaet of van Marcke wereldkampioen wordt, want die twee geef ik meer kans dan Boonen.

Af en toe wint Boonen nog eens een sprint, maar hij werd laatst zelfs door Dylan Groenewegen geklopt. Bovendien lijkt hij minder explosief bergop. Ik vind Boonen een sympathieke vent maar hij is verpest met aandacht lijkt het wel, waardoor hij zichzelf ten allen tijden als kopman en favorite ziet, ook wanneer hij dat niet is. Bij Ettix is hij inmiddels voorbij gestreefd door Terpstra en Stybar, bij de Belgische ploeg door van Avermaet en van Marcke. Kortom, voor mij onbegrijpelijk dat een Belgische bondscoach die vooraf zegt niet naar ploegenbelang te kijken, toch kiest voor een extra Ettix-knecht in plaats van Jurgen Roelandts.

Goed voorbeeld trouwens is Parijs-Roubaix 2014; na afloop een teleurgestelde Boonen terwijl ploegmaat Terpstra gewonnen heeft. Nee, doe mij dan maar Johan Museeuw die een minstens net zo grote renner als Boonen was en in 2001 juichend als 2e over de finish kwam nadat hij ploeggenoot Knaven de winst gegund had.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 12:28 door Miquel1983.
Miquel1983 08 september 2015 11:15
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boonen begon zelf al met schieten door te stellen
> dat vier kopmannen (Gilbert, van Avermaet,
> Vanmarcke en hijzelf) te veel van het goede is,
> zou hem sieren door zelf als eerste te zeggen dat
> hij beter gebruikt kan woren als wegkapitein van
> de ploeg dan als speerpunt.
>

Precies, Boonen is voor mij de laatste 3 jaar de zwakste van deze 4 renners.
ton duk 08 september 2015 11:25
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ettix is hij inmiddels voorbij gestreefd door
> Terpstra en Stybar, bij de Belgische ploeg door
> van Avermaet en van Marcke.

Voorbij gestreefd door Vanmarcke ??
Winst 2012 het Volk....daarna slechts 4 overwinningen (ritje Alberta, Engeland,Noorwegen en Impanis) in 4 seizoenen ...Ja,dat lijkt me een betrouwbaar speerpunt
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 11:30 door ton duk.
Miquel1983 08 september 2015 12:24
ton duk Schreef:

>
> Voorbij gestreefd door Vanmarcke ??
> Winst 2012 het Volk....daarna slechts 4
> overwinningen (ritje Alberta, Engeland,Noorwegen
> en Impanis) in 4 seizoenen ...Ja,dat lijkt me een
> betrouwbaar speerpunt
> gr

Weinig overwinningen inderdaad maar van Marcke reed in 2013 en 2014 wel beduidend beter dan Boonen in de Parijs-Roubaix en Ronde van Vlaanderen; Boonen had niet meer de power om aan te haken wanneer Cancellara vol gas gaf, van Marcke wel. In 2015 had van Marcke continu pech in voorjaarsklassiekers. Het is voor mij een kwestie van tijd totdat van Marcke Parijs-Roubaix of Ronde van Vlaanderen een keer gaat winnen; Boonen zal die koersen nooit meer gaan winnen tenzij hij ooit nog zijn vorm van 2012 en eerder kan evenaren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 12:28 door Miquel1983.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen