Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro 2016: 3x I.T.T.

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 08 september 2015 13:21
Bron: Wielerflits

Daar we in volle finale zitten van de laatste grote ronde van dit jaar, kunnen we al voorzichtig gaan kijken naar de eerste van 2016.
De Giro start dan in Nederland met een individuele tijdrit (proloog a 8,1 km), gevolgd door twee ritten in lijn door Nederland. Eenmaal in Italië wachten de renners nog twee individuele tijdritten: rit 9 is er één van ongeveer 40 kilometer rondom Chianti en later in de Giro is er nog een klimtijdrit van ongeveer 20 kilometer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 13:22 door Slimmerd.
Cecchini 08 september 2015 13:44
Met het oog op de Olympische Spelen in Brazilie, en de Giro start in Apeldoorn misschien een goede reden voor Dumoulin om de Giro i.p.v. de Tour te rijden.
El Mik 08 september 2015 13:47
De lange tijdrit ziet er zo uit

asterisk 08 september 2015 13:58
Lijkt me voordelig voor de Nederlandse klassementsrenners (als ze meedoen). Op Ten Dam na kunnen die allemaal bij de 10 beste klassementsrenners eindigen in tijdritten.
El Mik 08 september 2015 14:07
Ik denk dat er buiten Poels en wellicht weer Kruijswijk geen Nederlandse top 10 kandidaten zullen mee doen.

edit. en Poels hoopt kopman te worden, maar dat zal dan wel Landa worden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2015 14:08 door El Mik.
Goozzer 08 september 2015 14:37
Juist niet, denk ik. De Tour lijkt me vrij cruciaal met het oog op de Spelen. In die zin jammer dat die Giro volgend jaar plaatsvindt, want een Giro met start in Nederland en drie individuele tijdritten was anders best een leuk doel geweest...
Walnoot 08 september 2015 14:59
Is er ook een profiel van de klimtijdrit? De Giro kennende zal dat meer voor de pure klimmers zijn dan voor de tijdrijders. Niet direct in het voordeel van Dumoulin zou ik zeggen, maar als er eerst tien km aanloop in zit...
Linkebal 08 september 2015 15:43
Hij kan toch de eerste anderhalve week van de Giro rijden en dan "geblesseerd" uitstappen. Kan ie mooi door Nederland rijden en de eerste twee tijdritten winnen. Daarna naar huis en fris aan de Tour beginnen.
El Mik 08 september 2015 16:38
Zover ik kan zien niet, weet niet op eens op welke klim die klimtijdrit is.
Hoentie 08 september 2015 18:14
Dumoulin heeft al aangegeven de Tour te willen rijden "met de handrem erop" als voorbereiding op Rio. Hij is het dus met je eens. Hopelijk blijft hij heel.
Hoentie 08 september 2015 18:15
Ik ga ervan uit dat hij ook de heuvelklassiekers gaat rijden (inclusief voorprogramma met wat rittenkoersen a la Baskenland). Daarna is de giro toch wel heftig denk ik.
Snorfietser 09 september 2015 10:04
Als Dumoulin in 2017 nou de Tour wint, dan heeft die tegen die tijd dus alle grote rondes binnenwinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen