Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumourain

Gepost door opperman 
opperman 11 september 2015 00:54
zo vaak krijgen we de kans niet om te dromen.

Zou het kunnen? Dat dit de Rondewinnaar is de Nederland nooit gehad heeft? De beste van zijn generatie, waar niets aan te doen is; die alle leiderstruien vanzelfsprekend staan?
El Mik 11 september 2015 00:58
Tomdurain klinkt beter imo

Maar ja, hij gaat uiteraard alles tomineren. Tot hij er geen zin meer in heeft.
Andere Peter 11 september 2015 01:19
Speculeren en dromen vind ik prima. Maar kunnen die naamgrapjes ophouden? Alleen leuk als je een klap dumoulin hebt gehad.
opperman 11 september 2015 01:23
ik zag hem tenminste al staan op die grote muurschildering tussen Janssen en Zoetemelk toen ik vanochtend over de Cartesiusweg fietste.
Sjorsoll 11 september 2015 02:22
Vanavond nog een discussie met een vriend gehad over of hij ooit de Tour kan winnen. Hij zegt: ''Nee''. Ik weet het niet, als er veel tijdritkilometers in zo'n Tour zit heeft hij een kans als hij a) bergop nòg meer verbetert b) in absolute übermastertopvorm is en c) op de been blijft in die Tour. Die drie factoren hangen wel samen, maar het zijn nogal wat aspecten en ik vergeet er nog minstens veertien. En dan heb ik de concurrentie nog niet genoemd. De laatste twee punten (b en c) geldt wel voor elke potentiële Tourwinnaar. Veel hangt af van hoe Tom zich bergop ontwikkelt en hoe in staat is zijn tijdrit dan ongeveer even magistraal te houden.

Het is echt een glazen bol waar we hier in kijken. Ik hoop het echt van harte, maar... ik geloof er ook wel enigszins in winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2015 02:24 door Sjorsoll.
Hoentie 11 september 2015 08:42
De beste is van Bas Hendriks: Dumoulindurain [twitter.com]
Gebruikernaam 11 september 2015 12:57
Ik vond Dumoulin Rouge wel grappig yawning smiley
Arsimo 11 september 2015 13:22
Die is sowieso de beste natuurlijk.

Dumourain vind ik wel aardig en de beste als het gaat om de samentrekking van Dumoulin en Indurain. Die andere zijn te lang en/of breek je je tong over als je die terloops zou willen noemen.
balea lac 11 september 2015 15:27
Indurain was aardig wat zwaarder dacht ik nog.
balea lac 11 september 2015 15:31
du vin, du pain un Dumoulain.
cyclingfreakske 11 september 2015 15:47
balea lac Schreef:
-------------------------------------------------------
> Indurain was aardig wat zwaarder dacht ik nog.

80-82 kg.... kon wel klimmen maar was vooral een machtsmens met enorme motor.
als die kracht op 67kg moest zijn..... dan zou Froome etc verbleken en een Franse "professor" -kuch kuch - teveel werk in verdachtmakingen hebben.
El Chaba 11 september 2015 17:08
Als hij de Tour reed was hij 77-78 kilo maar dat is nog altijd belachelijk zwaar.
Walnoot 11 september 2015 17:16
En dat op boterhammen met kaas, wat een klasbak.
Velodroom 11 september 2015 18:45
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> balea lac Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Indurain was aardig wat zwaarder dacht ik nog.
>
>
> 80-82 kg.... kon wel klimmen maar was vooral een
> machtsmens met enorme motor.
> als die kracht op 67kg moest zijn..... dan zou
> Froome etc verbleken en een Franse "professor"
> -kuch kuch - teveel werk in verdachtmakingen
> hebben.

Nou nee, want Indurain kreeg in 1994 al het predikaat bionisch opgeplakt in de Hautacam klim van ruim 35 minuten.
cyclingfreakske 11 september 2015 22:20
Jimenez José (Chava) was ook zo'n renner 74kg en veel power, sterke klimmer en ronderenner... helaas te jong gestorven.
Olano : 76kg.... grote motor, veel power....
Rominger : 72 kg

de tijden zijn duidelijk anders... nu zitten er heel wat een flink stuk onder de 68 kg, klimmers zitten vaak ergens tussen de 55 en de 63kg. waar voordien het gemiddelde 65 -66 was als klimmer.
nu zijn het bijna anorexia patienten die rondes winnen en goede klassementen rijden. Koers heeft sinds een jaar of 7-8 duidelijk een link gelegd met honger en crashdieeten.
Betere kennis van voedingscombinaties en supplementen maakt wel een verschil maar de wielerwereld heeft een jaar of 6-7 terug duidelijk de connectie gemaakt met crash / hongerdieet en is topsport synoniem geworden voor honger lijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2015 22:20 door cyclingfreakske.
pirke 12 september 2015 11:58
Veel hangt af van hoe Tom zich bergop
> ontwikkelt en hoe in staat is zijn tijdrit dan
> ongeveer even magistraal te houden.

Mij lijken zowel Tom's klimvermogen als het magistralitijdrijden wel afdoende bewezen deze Vuelta. En dat zonder speciaal voor hem geselecteerde ploeg. Dus het zou zeker kunnen. Maar zo zijn er nog enkele, en de wedstrijd zelf zal dat moeten uitwijzen.
El Chaba 12 september 2015 12:39
El Chaba's ronde gewicht was echt geen 74 kg maar 70 kg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen