Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Craddock naar Cannondale-Garmin

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 18 september 2015 10:49
De Amerikaan Lawson Craddock fietst in 2016 voor Cannondale-Garmin, zo bevestigt het team op zijn website.

De 23-jarige Craddock komt over van Giant-Alpecin, waar hij bezig is aan zijn tweede profseizoen. In de voorbije Vuelta was de Amerikaan een belangrijke steun voor kopmannen Tom Dumoulin en John Degenkolb. Bij de ploeg van Jonathan Vaughters zal hij worden ingezet om Andrew Talansky en Pierre Rolland bij te staan in de grote rondes. In kleinere rittenkoersen mag hij zijn eigen kans gaan.

"Ik ken hem van sinds hij junior is", zegt Vaughters. "Hij is altijd een toptalent en een erg ambitieuze kerel geweest. Zijn derde plaats in de Ronde van Californië 2014 en zijn ongelofelijke arbeid voor de leider in de Vuelta 2015 bewijzen wat zijn grote mogelijkheden zijn. Hij is een echte versterking voor ons team."


Giant zal toch behoorlijk mogen investeren om Dumoulin naar behoren te omringen komend seizoen.
Kuiperberg 18 september 2015 10:53
Jammer, was een uitstekende kracht voor Dumoulin. Ik meende juist dat Giant-Alpecin dit soort type renners wil aantrekken. Mogelijk had hij al voor de Vuelta bij Garmin getekend ? Anders kan ik het niet verklaren of is het (zoals meestal) een centenkwestie ?
Eindhovuh 18 september 2015 11:03
Aardige renner maar laten we nu niet net gaan doen of het een superknecht is.
Zo zijn er wel meer te vinden.
JW 18 september 2015 11:34
Vooral in de etappe naar Avila was hij sterk. Voor het hooggebergte schoot hij - nog ? - te kort.
Juist dààr moet Dumoulin nog één of twee sterke helpers hebben.
Ik weet niet hoeveel haast Giant hiermee heeft.
Volgend jaar is Rio prioriteit 1. Als het niet lukt dit jaar al de gewenste ondersteuning binnen te halen lijkt dat niet problematisch.
Bovendien denk ik dat Giant niet zo maar een beschikbare klimmer zal contracteren.
Naast het budget lijkt het me ook een strikte voorwaarde dat de renner een onbesproken reputatie heeft, en bovendien goed bij de ploeg past.
Loyaliteit en opofferingsgezindheid (Dumoulin roemde de ploeg vooral als "vriendenploeg" ) lijkt me daarbij essentieel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2015 11:35 door JW.
Tinuz 18 september 2015 14:03
Campenaerts naar LottoNL is een canard toch??
Leon 18 september 2015 18:10
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Campenaerts naar LottoNL is een canard toch??

Nee, een scoop

[www.teamlottojumbo.nl]
Walnoot 18 september 2015 20:41
Toch bijzonder hoe ze bij Jumbo in een jaar van het lachertje in de TT's naar een team met een vrij aardige reputatie zijn gegaan. Terecht ook natuurlijk gezien de Tour-proloog en de winst van Jos van Emden in de Benelux. Maar opmerkelijk.
Sub Culture 18 september 2015 20:58
Als je hoort hoe een Mollema eindeloos lang moest wachten om op een tijdritfiets te kunnen trainen.
Denk dat er vooral veel amateurisme mee gemoeid was.

Het tijdrittalent is er altijd wel geweest binnen die ploeg.
Blueprint 18 september 2015 22:51
Larry Warbasse zegt dat hij bij IAM weggaat, maar wel in de World Tour blijft als knecht voor in de bergen. Giant of Lotto-Jumbo?
Snorfietser 18 september 2015 23:51
Helemaal mee eens. Bizar dat je op het allerhoogste niveau (TDF) gewoon even 4-5 plekken inlevert vanwege een slechte tijdritfiets.
Pyama 19 september 2015 00:01
Tourproloog kwam alleen door het thuisvoordeel.
Blueprint 19 september 2015 11:22
Giant hoeft ook niet ineens een enorme klimmersploeg op te tuigen, omdat Dumoulin zesde in de Vuelta is geworden. Gewoon het eigen beleid blijven volgen en het accent wat verschuiven van de eenzijdige sprintfocus naar talenten die goed bergop kunnen rijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen