Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sam Oomen naar Giant?

Gepost door william 
william 18 september 2015 23:52
Tinuz 19 september 2015 00:02
Voelde ik wel aankomen. Laurens ten Dam gaat ook die kant op, mijns aanvoelens.
Sub Culture 19 september 2015 08:26
Het is natuurlijk een pijnlijke evolutie voor Lotto-Jumbo dat toch doorgaans een patent had op de echt grote talenten uit de Nederlandse jeugd dat het naast dit soort renners grijpt.
Voor het Nederlandse wielrennen allicht wel een goeie zaak.
Cyclad 19 september 2015 10:56
Ik vind het helemaal prima, nog beter is het dat Lotto-Jumbo niet meer het alleenrecht op de talenten van Rabobank Development heeft. Dat was op papier natuurlijk ook al niet zo, maar 90% van de talenten ging naar Belkin/Rabobank etc.
Bovendien is Oomen een uitstekend renner om Dumoulin in 2017 (er van uitgaande dat hij 2016 inderdaad als Riojaar bestempelt) bij te staan in zijn hemelbestorming.
Snorfietser 19 september 2015 11:26
Toen Giant onder de Duitse vlag ging rijden was ik er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat de meeste Nederlanders er uitgefaseerd zouden worden. Alleen al in dat opzicht is het goed voor het Nederlands wielrennen dat Giant Nederlandse talenten aantrekt. Daarnaast is het gewoon goed dat niet alle Nederlandse talenten geclusterd zijn, maar nu juist tegen elkaar rijden.
Cyclad 19 september 2015 11:30
Zolang de gehele omkadering van Giant-Alpecin Nederlands is zal het Nederlandse smaldeel aan renners er altijd wel zijn.
lodjan 19 september 2015 11:42
Arthur van Dongen ging hem voor.
JW 19 september 2015 11:42
Oomen leek me een prima renner voor Lotto-Jumbo, maar talenten maken hun eigen keuze. Nu hij niet voor Lotto-Jumbo kiest ben ik in elk geval blij dat hij naar de ploeg van Dumoulin gaat. Daarmee blijft Oomen toch "dichtbij eigen huis".

M.i. een beetje vergelijkbaar met de overstap van Topsport-Vlaanderen talent Campenaerts naar Jumbo, en - in mijn ogen - anders dan de overstap van die ploeg van Theuns naar het Amerikaanse Trek. Maar ik weet niet in hoeverre Lotto-Soudal geïnteresseerd was. Het liefst zie ik talenten naar nationaal getinte teams gaan. Daar heb ik veel meer mee als met een vreemdelingenlegioen als b.v. Etixx. Ouderwets confused smiley.

Oomen is in elk geval de eerste mooie investering in het "project klassementsploeg rond Dumoulin". Ervan uitgaande dat dat project vooral gericht zal zijn op 2017 en verder, heeft hij mooi een jaar de tijd om in zijn rol te groeien. Ik ben benieuwd wat er nog bij komt in dat kader, en ook of Barguil bij de ploeg blijft. Die zal vrijwel zeker erg aantrekkeljk zijn voor Franse teams, en daar veel kunnen verdienen.
Bob 19 september 2015 14:41
Barguil zal wel kopman willen zijn in de Tour komende jaren en Dumoulin ook dus dat past dus niet echt.

Goede talentvolle aankoop voor Giant.
pirke 19 september 2015 15:18
tja dan moet Barguil nog wel even aan de bak. ik denk dat hij de meesterknecht voor Dumoulin wordt, of een ander programma dan hij gaat rijden
Rudy t. 19 september 2015 15:48
Eerst maar eens zien.... Alles wijst erop, maar wat er dan op wijst? Brabantse journalistiek, als het maar gezellig is.
Westfalen 19 september 2015 19:42
Meesterknecht voor Dumoulin. Gaat hij dan direct een grote ronde rijden ? Hij is net 20. Zou toch wel graag zien dat hij voorzichtig gebracht wordt. Lotto Jumbo heeft daar in elk geval genoeg ervaring mee. Snap die aversie tegen LTJ niet zo goed. Trainers hebben ook veel knowhow.
pirke 20 september 2015 11:45
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meesterknecht voor Dumoulin.

Ik doelde op Barguil, voor de goede orde.
Pyama 20 september 2015 19:36
Heb je al eens naar Barguil zijn prestaties in de Vuelta en dit jaar in de Tour gekeken?
Cyclad 20 september 2015 21:59
Barguil staat niet eens in de schaduw van Tom Dumoulin winking smiley

Nu serieus: Warren Barguil is een prima ronderenner, maar als Dumoulin nog stappen kan zetten wordt hij een potentiële rondewinnaar. Dat niveau zie ik Warren Barguil niet bereiken.
pirke 21 september 2015 08:00
zojuist gedaan. niet heel impressionant. je denkt dat Barguil niet goed genoeg is om Dumoulin bij te staan in de bergen?
Cyclad 21 september 2015 18:40
Pyama vindt ongetwijfeld dat Barguil beter is dan Dumoulin. Nederlanders, dat vindt hij maar niets. winking smiley
zumsteg 21 september 2015 22:56
Ja, vorig jaar in de Vuelta vlak achter erkend ronderenner Daniel Martin en net voor Damiano Caruso en Navarro. Dit jaar in de Tour net achter Pauwels en een kwartier achter Mathias Frank.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen