Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom Dumoulin laat me niet los

Gepost door Velodroom 
Velodroom 19 september 2015 14:49
Tom Dumoulin werd gedurende de Vuelta dus een ronderenner

De titel is overigens naar aanleiding van de column gisteren in de NRC van Peter Winnen.
De Tour die maar drie dagen duurde bracht een gistingsproces op gang, orakelt hij.

Van 25 minuten lang 6,1w/kg op de Ermita de Alba tot een half uur lang 5,2w/kg op de allerlaatste berg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2015 14:49 door Velodroom.
Velodroom 19 september 2015 14:52
Vortax 19 september 2015 14:55
Wat ik interessant vond was Helmantel zijn uitspraak: "in de winter hebben we ons de vraag gesteld wanneer Tom een grote ronde zou kunnen winnen. Zijn vermogensgegevens lieten zien dat dat erin zat" en het feit dat hij op training nog hogere waardes trapt dan dat hij in deze Vuelta heeft gedaan.
Tinuz 19 september 2015 15:04
Kijken wat het parkoers van de Tour wordt, en als het vrij gunstig uitziet, inclusief met behoorlijk wat tijdrit kilometers, zou ik als Dumoulin alles op de Tour gooien en Rio op het tweede plan zetten.
Velodroom 19 september 2015 15:12
Vortax Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ik interessant vond was Helmantel zijn
> uitspraak: "in de winter hebben we ons de vraag
> gesteld wanneer Tom een grote ronde zou kunnen
> winnen. Zijn vermogensgegevens lieten zien dat dat
> erin zat" en het feit dat hij op training nog
> hogere waardes trapt dan dat hij in deze Vuelta
> heeft gedaan.

Dit laatste zou door Tinuz natuurlijk als not mental kunnen worden uitgelegd. cool smiley
Goozzer 19 september 2015 15:19
In dat geval zouden alle toppers mentaal ongeschikt zijn, vrees ik...cool smiley
Tinuz 19 september 2015 15:22
Beetje het Gesink syndroom, wat je hier uitlicht. winking smiley
Velodroom 19 september 2015 15:23
Er bestaan natuurlijk zogenaamde Training Weltmeister, maar daar schaar ik Tom Dumoulin toch zeker niet onder.

Dus de bewering van tijdens training nog hogere wattages trappen neem ik met een korreltje zout. Natuurlijk kunnen topatleten in separate trainingssessies, die geen complete simulatie van de wedstrijdsituatie zullen zijn, en daarbij vaak wel in uitgeruster toestand worden gedaan, hogere wattages bereiken. Kenmerkend voor de topsport blijft echter toch betere prestaties in een wedstrijdsituatie, ook al kan dit van individu per individu verschillen.

Een eye-opener in het artikel was toch de opmerking, dat Tom Dumoulin weliswaar nergens record reed, maar dit wel 3 bergen achter elkaar deed.
Daar werd de ronderenner Tom Dumoulin geboren.
Andere Peter 19 september 2015 15:25
Dit stuk vind ik dus wel een prima gebruik van de info van vermogenswaarden.
Velodroom 19 september 2015 15:33
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> In dat geval zouden alle toppers mentaal
> ongeschikt zijn, vrees ik...cool smiley

Geef ik om 15.23 uur onwetend (deels) een antwoord op jouw 15.19 uur post, Goozzer?
Ik ken je helemaal niet, maar ik veronderstel altijd, dat je dicht op de praktijk zit, dus meer uit "eerste hand" kunt weten.
Ontvouw.
Goozzer 19 september 2015 15:47
Ik zie dat toch iets anders, Frans. Dat Dumoulin juist over drie bergen een 'record' reed, geeft dat ook aan. Het is natuurlijk eigen aan de duursport, waarbij in wedstrijdverband de gehele afstand afgelegd - en inspanning verteerd moet worden. Niet onbelangrijk is het daarbij om tevens als eerste over de streep te komen. Wielrenners zullen, in wedstrijdverband, dan ook bijna nooit aan hun 'gesepareerde' trainingswaarden komen, zoals zij die halen over de door hen gerepeteerde trainingsblokjes van (met name) 1 tot 20 minuten. Hetzelfde geldt uiteraard voor de marathonloper, die tijdens de marathon geen records zal neerzetten op tussenafstanden t/m pakweg de halve marathon...
Velodroom 19 september 2015 15:58
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie dat toch iets anders, Frans. Dat Dumoulin
> juist over drie bergen een 'record' reed, geeft
> dat ook aan. Het is natuurlijk eigen aan de
> duursport, waarbij in wedstrijdverband de gehele
> afstand afgelegd - en inspanning verteerd moet
> worden. Niet onbelangrijk is het daarbij om tevens
> als eerste over de streep te komen. Wielrenners
> zullen, in wedstrijdverband, dan ook bijna nooit
> aan hun 'gesepareerde' trainingswaarden komen,
> zoals zij die halen over de door hen gerepeteerde
> trainingsblokjes van (met name) 1 tot 20 minuten.
> Hetzelfde geldt uiteraard voor de marathonloper,
> die tijdens de marathon geen records zal
> neerzetten op tussenafstanden t/m pakweg de halve
> marathon...

Natuurlijk klopt dit en ik ontkende dat eerder ook niet. Al blijft van belang wat je precies vergelijkt.
Maar wellicht had ik het breder moeten trekken, want ik dacht daarbij vooral ook aan de atletiek, de meetbaarste sport aller sporten.
Daar is de competitieve drang versus training wel degelijk noodzakelijk om absolute topprestaties te kunnen leveren. Los van individuele verschillen.
Andere Peter 19 september 2015 16:19
Dat is een veelgehoorde redenering die bijna nooit goed uitpakt. Dit effect wordt vooraf vaak overschat. Zo'n Tour kan wel iets verschillende accenten klim versus tijdrit hebben, maar de mate waarin dit het eindklassement beïnvloedt is minimaal. Neem zo'n Quintana. De afgelopen Tour had de zijn moeten zijn, hoorde je veel vorig jaar. Maar hij verloor hem juist in de bergen en deed goede zaken in de eerste week.

In een Ronde met weinig klimkilometers bestaat bij klassementsrenners de neiging om elke bergrit volledig te benutten. In een Ronde me veel klimkilometers laten ze af en toe een ritje als waardemeting lopen. Die neiging vormt een evenwichtsherstellend effect tussen een zogenaamde klimtour en zogenaamde tijdrittour. Met een complete tijdrit van pakweg 40 km extra, zou er in de top-6 van de afgelopen (klimmers-)Tour vermoedelijk geen enkele verschuiving in plaats zijn geweest. Pas rond de 7e - 8e plaats zou er misschien wat stuivertje wisselen zijn geweest (maar misschien ook niet, met Mollema - Frank - Bardet - Rolland).

Een tijdrit meer of minder scheelt voor Dumoulin natuurlijk wel een kans op ritzege meer of minder.
ton duk 19 september 2015 17:20
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijken wat het parkoers van de Tour wordt, en als
> het vrij gunstig uitziet, inclusief met behoorlijk
> wat tijdrit kilometers, zou ik als Dumoulin alles
> op de Tour gooien en Rio op het tweede plan
> zetten.

Nee,vasthouden aan zijn jarenlange doel/droom OS2016
Tinuz 19 september 2015 18:24
Ik vind de OS zo'n fake event. Dumoulin kan hogere doelen nastreven.
Eindhovuh 19 september 2015 19:06
De olympische spelen fake.. Jaja..
Cyclad 19 september 2015 19:18
Ach, Tinuz mag dat vinden, maar Dumoulin heeft wel gelijk.
Arsimo 19 september 2015 20:31
Dumoulin moet uiteraard zelf bepalen wat hij het belangrijkste vindt.

Maar ik vind dat OS-goud het ultieme is voor bijvoorbeeld een hardloper of een zwemmer. Voor een voetballer, tennisser of wielrenner is het een leuke prijs voor erbij.

Wiggins won zijn (enige) Tour en (enige) weg-itt os-goud in hetzelfde seizoen. Er lijkt me geen discussie mogelijk welke de belangrijkste was en in de historie zal blijven.
Eindhovuh 19 september 2015 20:54
Natuurlijk.
Maar ik denk niet dat Dumoulin zich komend seizoen kansen toedicht op een tour overwinning.
En dan is olympisch goed een hoog doel. Niet te vergelijken met een etappeoverwinning, of plek 7 in het eindklassement.
El Mik 19 september 2015 21:00
Bovendien de enige kans in 4 jaar, die andere doelen kan hij elk jaar nog nastreven.
JW 19 september 2015 21:04
Mee eens.
Als de kansen tussen Tourwinst en OS-goud 50-50 zouden zijn, dan zou ik zelf ook voor Tourwinst kiezen. En dan nòg kan het best zo zijn dat Dumoulin voorkeur geeft aan OS, alleen al b.v. omdat de kans op Tourwinst zich elk jaar voordoet.
Maar die kansen liggen niet gelijk naar mijn mening. Olympisch goud ligt beslist dichter bij voor hem.
En dat beide hoofddoelen goed te combineren zijn geloof ik ook niet.
cyclingfreakske 19 september 2015 21:54
de OS wedstrijd is niet moeilijker dan een andere eendagswedstrijd van niveau. De commercieele waarde en sportieve prestige is extreem hoog, veel meer dan een Tour - die zeer moeijlijk te winnen en je veel harder afziet. in feite is de OS wegrit inderdaad overroepen.
Qua inspanningen en presteren weegt het niet op tegenover een rittenkoers of een P-Roubaix of een RVV.
de Bekendheid en mondialisering van de OS geeft de doorslag


Als je kijkt naar bv Axel Merckx... van bij de jeugd een goed renner, geen veelwinnaar maar wel sterk, pakt een medaille op de OS en I E D E RE E N herkent hem, overal gaan deuren open. Zijn etappezege in de Giro weten nog weinigen.

als bv een TD de Tour wint en meer dan dat, en ook de OS rit in zijn carriere.... wereldwijd zal men altijd e OS goud bovenhalen, helaas ook het eerste (en vaak het enige in niet wielermindend landen).... al was dat de makkelijkste van de prestaties.




vroeger waren de OS voor NIET PROFESSIONELE atleten.
Door de maatregel - toelaten van profsporters - is ineens de omslag gekomen... allemaal profsporters en "amateur"sporters blijven aan de kant. Ergens een beetje zonde omdat je zo soms wel onverachts talenten presteren die je anders nooit bezig ziet.
Nu zie je atleten winnen met vaak al een rijke carriere, vrioeger was dat vaak het begin van een carriere.
vooruitgang heeft maw 2 kanten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2015 22:09 door cyclingfreakske.
merijntje mortirolo 19 september 2015 22:13
Quote
yclingfreakske
vroeger waren de OS voor NIET PROFESSIONELE atleten.
Door de maatregel - toelaten van profsporters - is ineens de omslag gekomen... allemaal profsporters en "amateur"sporters blijven aan de kant. Ergens een beetje zonde omdat je zo soms wel onverwachts talenten presteren die je anders nooit bezig ziet.
Nu zie je atleten winnen met vaak al een rijke carriere, vroeger was dat vaak het begin van een carriere.
vooruitgang heeft maw 2 kanten.

Godverdomme, dat is de beste opmerking die je ooit op dit forum gemaakt hebt. tBlijft soms lastig lezen, maar ik deel je gevoel. Romario, Regilio Tuur, Erik Dekker, Anthony Nesty...
Andere Peter 19 september 2015 22:39
Tinuz 19 september 2015 22:42
Wat een gesijk allemaal over een olympische spelen...
Voluit gaan in de Tour is de beste voorbereiding op Rio!!! PUNT
Arsimo 19 september 2015 22:54
Winnen vd Tour volgend jaar zit er niet in voor Dumoulin, dat is waar. Maar als de kans zou voordoen voor podium, wat dan? In zijn schoenen zou ik veel liever podium tour pakken dan OS-goud. Ook al zijn de jaren er op ook kansen daarop.

Hoe leuk ook ik blijf dat os bijzaak vinden voor wegrenners met grote ambities. Wellicht ligt dat anders voor sterke renners met relatief beperkt palmares zoals Samuel Sánchez en Axel Merckx maar bijvoorbeeld Ullrich, Vino, Bettini, Wiggins (als wegrenner dan) en zelfs Ekimov worden niet primair herinnerd door hun os medailles.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2015 22:56 door Arsimo.
Leon 19 september 2015 23:11
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een gesijk allemaal over een olympische
> spelen...
> Voluit gaan in de Tour is de beste voorbereiding
> op Rio!!! PUNT

Of dat zo is zal aanstaande woensdag blijken...
Andere Peter 19 september 2015 23:16
Er kan zoveel misgaan in een Tour. Weinig waardemetingen zijn zo voorspelbaar en controleerbaar als een tijdrit. Die kansberekening mag je ook wel meewegen.

Nog los daarvan: ik vind Dumoulin geweldig, maar ik acht de kans dat hij in 2016 Nibali, Quintana, Froome, Contador partij geeft niet zo groot. De mannen die Dumoulin partij gaf in de Vuelta (en waar hij in supervorm uiteindelijk van verloor) waren geen wereldtop in topvorm.

Er is nog aardig wat doorgroeien in de komende 9 maanden nodig, wil Dumoulin een serieuze podiumkandidaat worden. Dat die potentie er is, acht ik ook wel aannemelijk. Maar mijn volstrekt subjectieve en op niets gebaseerde taxatie is dat Dumoulin-in-Vueltavorm in de Tour van 2015 niet voor Gesink/Mollema zou hebben gestaan. Ik vind het verstandig om nog eens even af te wachten of hij die rondevorm in een Tour bevestigt. Ik kijk eigenlijk veel meer uit naar LBL/AGR. Dat werk moet hem straks perfect liggen. En dat lijkt mij ook veel beter te combineren met Rio.
Eddy Veen 19 september 2015 23:17
De 100 km tijdrit in ere herstellen met Dumoulin, Kelderman, Boom en Westra, Terpstra, Clement of van Emden, dat zou wat zijn!
Massimo 19 september 2015 23:19
Juist en ook eens



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2015 23:20 door Massimo.
Tinuz 19 september 2015 23:25
Die klassiekers liggen Dumoulin juist niet! Links laten liggen en het traject Wiggins 2012 volgen!
Andere Peter 20 september 2015 00:24
Ik ben bekend met Dumoulins resultaten in die koersen tot dusver. Maar zoals zijn presteren in voorgaande grote ronden een slecht voorspeller waren voor zijn presteren in de Vuelta, zo denk ik ik dat zijn voorgaande resultaten in die klassiekers weinig zeggen over zijn mogelijkheden daar in 2016.

Als je goed volgt wat Dumoulin zelf zegt en als je leest wat ze zelf van de vermogenswaarden vinden, dan is de verrassing niet dat Dumoulin zulke vermogens in zich had. De verrassing is dat hij het ook nog kon aanspreken aan het einde van een lange koers, in een lange klim, tegen het einde van een grote ronde. Voeg daarbij zijn bewezen explosiviteit in kortere, ik zou bijna zeggen Ardennenachtige klimmetjes. De rit die Chaves won. De rit die hij zelf won. De aanval in Avila. Dan lijkt het erop dat Dumoulin over heel wat wapens beschikt die doorgaans beslissend zijn in LBL en AGR.

Daarom kijk ik daarnaar uit. Ik wil wel eens zien hoe ver hij daar komt.

Ik acht de kans dat hij in 2016 LBL of AGR wint een stuk groter dan de kans dat hij de Tour wint (die kans acht ik nihil). Ik acht de combinatie klassiekers/Rio een stuk kansrijker dan de combinatie Tour/Rio.
Velodroom 20 september 2015 01:05
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er kan zoveel misgaan in een Tour. Weinig
> waardemetingen zijn zo voorspelbaar en
> controleerbaar als een tijdrit. Die kansberekening
> mag je ook wel meewegen.
>
> Nog los daarvan: ik vind Dumoulin geweldig, maar
> ik acht de kans dat hij in 2016 Nibali, Quintana,
> Froome, Contador partij geeft niet zo groot. De
> mannen die Dumoulin partij gaf in de Vuelta (en
> waar hij in supervorm uiteindelijk van verloor)
> waren geen wereldtop in topvorm.
>
> Er is nog aardig wat doorgroeien in de komende 9
> maanden nodig, wil Dumoulin een serieuze
> podiumkandidaat worden. Dat die potentie er is,
> acht ik ook wel aannemelijk. Maar mijn volstrekt
> subjectieve en op niets gebaseerde taxatie is dat
> Dumoulin-in-Vueltavorm in de Tour van 2015 niet
> voor Gesink/Mollema zou hebben gestaan. Ik vind
> het verstandig om nog eens even af te wachten of
> hij die rondevorm in een Tour bevestigt. Ik kijk
> eigenlijk veel meer uit naar LBL/AGR. Dat werk
> moet hem straks perfect liggen. En dat lijkt mij
> ook veel beter te combineren met Rio.

TDF (gemiddelde van 4 beklimmingen) Gesink 5,67w/kg; Mollema 5,59w/kg;
VUELTA (gemiddelde van 5 beklimmingen ( Dumoulin 5,76w/kg. Waarden volgens DrF, die inmiddels op WADA's zwarte lijst staat.

.. tegen het einde van een grote ronde .. au!

Just food for thought.
Eindhovuh 20 september 2015 08:47
Vrees dat Engeland en Australië ook wel een aardig team op de been zouden brengen....
Andere Peter 20 september 2015 11:05
Akkoord. En dat wisten we ook al zonder die metingen.

Maar dat is in mijn ogen toch vooral een argument dat een Tour-top--doelstelling in 2016 minder realistisch is dan een sterke beklimming van Saint-Nicolas en Ans na 250 km.
Bromertà 20 september 2015 12:15
Dat je onzin uitkraamt is duidelijk.
Bromertà 20 september 2015 12:18
Nou je het zegt ja.
Bromertà 20 september 2015 12:26
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> TDF (gemiddelde van 4 beklimmingen) Gesink
> 5,67w/kg; Mollema 5,59w/kg;
> VUELTA (gemiddelde van 5 beklimmingen ( Dumoulin
> 5,76w/kg. Waarden volgens DrF, die inmiddels op
> WADA's zwarte lijst staat.
>
> .. tegen het einde van een grote ronde .. au!
>
> Just food for thought.


Uiteraard weten "we" dit al, maar toch even voor de nuance. De radar van Vayer in de Tour stond gemiddeld 40 minuten aan en in de Vuelta "slechts" 28 minuten.


Hier nog even een plaatje over de foutpercentages van Vetooo en Vayer.

Velodroom 20 september 2015 13:39
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------

> Uiteraard weten "we" dit al, maar toch even voor de nuance. De radar van Vayer in de Tour stond gemiddeld 40 minuten aan en in de Vuelta "slechts" 28 minuten.

Terechte correctie.

De klim in etappe 7 was weliswaar erg lang, maar werd halverwege onderbroken door een plateau.
Hetgeen met name voor Vayer (voor Vetooo denk ik ook, maar kon het zo snel niet terugvinden) aanleiding was alleen het tweede gedeelte (waarop werd aangevallen) te meten. Dat zou dan de oorzaak kunnen zijn voor het buitengewone grote verschil, dat jij aangeeft.
Vayer zelf praat over +/- 4%.
Siem 20 september 2015 14:54
En wat doen we in deze wattage vergelijkingen met de gedachte dat het in de tour elke dag oorloog is terwijl er in de Vuelta toch zo nu en dan een "rustdagje" in zit, mijns inziens?
Velodroom 20 september 2015 15:31
Siem Schreef:
-------------------------------------------------------
> En wat doen we in deze wattage vergelijkingen met
> de gedachte dat het in de tour elke dag oorloog is
> terwijl er in de Vuelta toch zo nu en dan een
> "rustdagje" in zit, mijns inziens?

Niets. Afgezien ervan of dit ook wel klopt, al is de TDF ook nog zo veel "groter" dan de Vuelta.

De wattage vergelijkingen in twee verschillende situaties van Dumoulin aan de ene en Gesink/Mollema aan de andere kant zijn ook niet zodanig serieus bedoeld, dat je daar ook reële conclusies aan kunt verbinden, wie waar de beste zou kunnen zijn.
En wat vergelijk je dan? Het eindresultaat of wat er tussentijds zich ook afspeelde.

Fair is, denk ik, te veronderstellen, dat wat Dumoulin in bepaalde situaties liet zien het beste was wat we in jaren van een Nederlander hebben gezien.
Maar we hebben ook allemaal kunnen zien, dat een grote ronde altijd pas in de laatste aankomstplaats eindigt.
Andere Peter 20 september 2015 18:32
Blueprint 20 september 2015 23:22
Zolang Dumoulin in de zwaarste bergritten niet met de besten meekan, is dat nogal een kansloos plan.
Miquel1983 21 september 2015 11:12
Ik heb zelf ook genoten van de prestaties van Dumoulin, maar ben het eens met anderen dat Dumoulin nog wel moet groeien in het hooggebergte om echt kans te maken op een podium in de Tour. Wanneer Contador in Giro-vorm, Froome en Quintana in Tour-vorm en Nibali in Tour-vorm van 2014 aan de Vuelta hadden deelgenomen, waren zij allen voor Aru geeindigd, temeer omdat het allen betere tijdrijders zijn dan Aru.

De Tour winnen kan altijd nog; wanneer ik Dumoulin zou zijn, zou ik in 2016 klassiekers gaan rijden, eventueel de Giro daarna en daarna de Olympische Spelen. Ik begreep dat de Giro-organisatie 3 tijdritten heeft aangekondigd voor 2016 dus dat lijkt me voor Dumoulin een mooie ronde. Froome, Quintana en Contador gaan waarschijnlijk voor de Tour. Ik vermoed dat Aru in 2016 ook de Tour gaat rijden, en dat we Nibali, Landa en Majka juist in de Giro gaan zien. Al met al heeft Dumoulin daar meer kans op een podium dan in de Tour.

Verder kan Dumoulin natuurlijk altijd kleinere rondes met een tijdrit rijden, zoals de Ronde van Zwitserland en Eneco Tour. Ik denk dat Dumoulin ook potentie heeft om goede uitslagen in klassiekers te rijden; hij is behoorlijk explosief op korte aankomsten bergop. Maar dan moet hij wel nog groeien om afstanden van 250 km in harde eendaagskoersen goed te verteren. Rodriguez en Valverde laten al jaren zien dat het strijden om ereplaatsen in klassiekers en grote rondes elkaar niet hoeft uit te sluiten.
cyclingfreakske 21 september 2015 12:05
in de Vuelta en de Giro hebben we een totaal ander soort klimmen gezien dan wat men in Frankrijk voorgeschoteld krijgt in de Tour.
het zou weleens kunnen dat de bergen in de Tour hem en stuk beter liggen, maar de vraag vooral is : kan hij met de enorme druk om in de Tour ?
Die is veel groter dan elders.
Deze Vuelta reed hij buiten alle verwachtingen, MAAR er was een factor die mee in zijn kaart speelde : er stonden vermoeide Tour-renners aan de start en dat was zeer duidelijk te zien onderweg.
In een situatie waar iedereen min of meer fris start, zal de tegenstand een stuk harder zijn en zal het afwachten zijn.
Na de Vuelta is het wel duidelijk dat hij een klassement kan rijden en kan daar een specialisatie op leggen.... binnen een team voor rondewerk.
El Chaba 21 september 2015 18:13
Om de stelling van je topictitel te beantwoorden: hoe vaker hier een topic over hem verschijnt, hoe makkelijker me dat afgaat...
Velodroom 21 september 2015 19:23
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om de stelling van je topictitel te beantwoorden:
> hoe vaker hier een topic over hem verschijnt, hoe
> makkelijker me dat afgaat...

Je bedoelt dat loslaten... smiling smiley
El Chaba 22 september 2015 12:37
cyclingfreakske 23 september 2015 12:37
als ik het zo lees op forums... vraag ik me toch iets af :
hoeveel mensen in Nederland zitten met de foto in de ene hand en de andere onder het deken ?? grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2015 15:54 door cyclingfreakske.
El Chaba 24 september 2015 09:46
Nog altijd veel minder dan de Belgen met een foto van Boonen.
cyclingfreakske 24 september 2015 19:08
vergeet het. Boonen is nog een goed renner en men ziet hem wel graag bezig, maar heel veel mensen dragen niet meer de voorkeur uit naar hem.
dat is al lang gepasseerd... omdat het al jarenlang hetzelfde liedje is : de spurt.... en bijna altijd geklopt.
hij en Lefevre zijn de enigen die nog oogkleppen op hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen