Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cav naar sky?

Gepost door Rudy t. 
Rudy t. 19 september 2015 16:40
Zou me verbazen, van nu.nl:


Mark Cavendish en Michal Kwiatkowski zullen volgend jaar voor een andere ploeg rijden. Ze verlaten Etixx-QuickStep, zo kondigt ploegleider Patrick Lefevre zaterdag aan.
Lefevre geeft tegenover Het Nieuwsblad toe dat beide renners niet behouden blijven voor de Belgische ploeg. Met name het vertrek van Cavendish doet hem wat.

''Met pijn in het hart. We gingen hem binnen de ploeg steeds liever zien'', aldus de ploegbaas, die de prestaties van de sprinter met name in de Tour zag minderen.

"Die agressie die hij in zijn eerste jaren nog had, is alsmaar minder geworden. Maar Mark zit aan veertien overwinningen dit jaar, dat is niet verkeerd."

De 30-jarige Cavendish is sinds 2013 in dienst bij de Belgische formatie. Gedurende zijn loopbaan was hij tot dusver goed voor 26 ritzeges in de Tour.

Kwiatkowski (25) voegde zich een jaar eerder bij de ploeg. Hij maakte vooral naam door zich vorig jaar tot wereldkampioen op de weg te kronen.

Sky
Waar beide renners komend seizoen rijden is niet bekend, maar Lefevre heeft bij Cavendish wel een vermoeden. De Brit reed in het jaar voordat hij naar QuickStep kwam voor Sky en een terugkeer zou volgens Lefevre logisch zijn.

"Wij hebben hem genomen op een moment dat hij nog onder contract lag bij Sky. Dat kon onder één voorwaarde: als hij binnen de drie jaar opnieuw van team veranderde moest dat opnieuw naar Sky zijn."

Cavendish liet vrijdag weten dat hij niet kan deelnemen aan de WK wielrennen van komende week. Hij heeft te veel last van een schouderblessure. Titelverdediger Kwiatkowski is wel van de partij.
Rudy t. 19 september 2015 16:46
Overigens als ik het nog eens lees... Binnen drie jaar moet hij terug naar sky en hij rijdt vanaf 2013 voor etix. Die zijn dan voorbij zou ik zeggen dus hij mag gaan waar hij wil. Sowieso rare clausule.
Rudy t. 19 september 2015 16:48
Ps. mag dit topic sticky?
Sub Culture 19 september 2015 16:51
Etixx heeft met Gaviria the next big thing in spurtersland al in de rangen.
Cavendish desalniettemin toch goed voor een 15-tal zeges dit seizoen, maar in de echte grote koersen over de top.
cyclingfreakske 19 september 2015 17:30
ligt ook aan Lefevre zelf en dan zagen dat hij "de agressie" minde ris...tssss
Cav reed voor hij naar Legevre ging altijd op de piste in de winter, waar hij steeds de basis legde (of onderhield) voor zijn pure sprintsnelheid.... idem Renshaw. Sinds hij dat niet meer mag doen - en ook Renshaw toen hij een ander team had - zag je duidelijk dat hij die pure snelheid wat miste, en dat is e alleen erger op geworden.
Met een winterprogramma op de piste, kan hij weer meer snelheid in de benen krijgen.
Sub Culture 19 september 2015 21:51
Cavendish heet zesdaagses gereden de voorbije winters..
cyclingfreakske 19 september 2015 22:00
Amper... mocht er in 2 starten dacht ik....Lefevre keek streng toe. meer piste-trainingen werden ook niet toegestaan.
Cav heeft we liets meer nodig dan dat, en hij beleefde nog eens fun maar mocht niet meer van de baas.
Die typisch Westvlaamse eigenzinnigheid..... eye rolling smiley
Sub Culture 20 september 2015 08:32
Die typische West-Vlaamse eigenzinnigheid zorgt er anders wel voor dat West-Vlaanderen één van de meest ondernemende regio's wereldwijd is en hoe veel van die eigenzinnige West-Vlamingen hebben niet bijgedragen tot de rijke wielergeschiedenis van ons land?
Eindhovuh 20 september 2015 08:50
De west Vlamingen komen er bij freakse nog goed vanaf, als je ziet hoe de amerikanen worden wegezet.
Wat zou hij van Duitsers vinden? Of Polen?
zumsteg 20 september 2015 21:19
En Walen zijn wereldkampioen lui zijn...
Sub Culture 20 september 2015 21:40
Das propagandeklap van Vlaams Nationalisten.
Blueprint 20 september 2015 23:17
Cavendish terug naar Sky, dat lijkt me nou helemaal niet logisch...
Leon 20 september 2015 23:26
Gaat ook niet gebeuren. Kwiatkowski wel, al duurt het wel erg lang voor dat wereldkundig wordt gemaakt. Waarschijnlijk omdat hij perse zijn vriend Golas mee wil nemen.
cyclingfreakske 21 september 2015 00:38
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Das propagandeklap van Vlaams Nationalisten.


...zijn zeveraars. ik doe niet aan politiek.

en wat ik bij Lefevre zijn typische eigenzinnigheid bedoel is = dat hij tegen eigen beter weten in Cav niet meer op de piste laat rijden. Cav heeft altijd gezegd dat hij daar zijn snelheid opbouwt en hij de piste nodig heeft (en ook graag doet),
Lefevre ziet dat anders..... en dan zagen dat hij "minder snel" is.

werd duidelijk verkeerd begrepen door sommigen. dus even verduidelijkt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2015 00:42 door cyclingfreakske.
Clavan 21 september 2015 09:56
Ach. Wat heeft die Cavendish nou eigenlijk helemaal bereikt in zijn wielerleven.
cyclingfreakske 21 september 2015 12:07
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach. Wat heeft die Cavendish nou eigenlijk
> helemaal bereikt in zijn wielerleven.

zeer veel,
waar de meesten enkel van kunnen dromen en het nooit zullen realiseren..
Sub Culture 22 september 2015 05:52
Wat een poëtisch antwoord, jij, gekke dromer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen