Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK vrouwen 2015 Richmond 129.6km

Gepost door rustdag 
rustdag 26 september 2015 12:03
WK vrouwen 2015 Richmond 129.6km
rustdag 26 september 2015 12:03
WK vrouwen 2015 Richmond 129.6km
















Startlijst: [world.cyclingfever.com]



Laatste tien winnaressen:


2014 FERRAND PREVOT Pauline
2013 VOS Marianne
2012 VOS Marianne
2011 BRONZINI Giorgia
2010 BRONZINI Giorgia
2009 GUDERZO Tatiana
2008 COOKE Nicole
2007 BASTIANELLI Marta
2006 VOS Marianne
2005 SCHLEICHER Regina



Stream: [www.procyclinglive.com] (18:40)
TV: Canvas / canvas+ (ketnet) / NPO 3 20:00



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2015 12:14 door rustdag.
lodjan 26 september 2015 12:38
Hup Jeanne d'Arc, Jutatip, Anna, Roxane, Chantal, Lucinda, Ellen, Amy en Iris!

Iemand een weerbericht voor Richmond vanmiddag?
Linkebal 26 september 2015 12:48
Het gaat medailles regenen
rustdag 26 september 2015 12:52
De dames hebben Waterproof make-up nodig

[www.weather.com]
Velodroom 26 september 2015 14:10
Geen Britse vossenjacht vandaag.
Er wordt nu gejaagd op Lizzie, die in de olympische wegrace van 2012 in een dramatische eindsprint in de regen door Vos werd terugverwezen naar het zilver.
Anony 26 september 2015 14:32
merijntje mortirolo 26 september 2015 15:23
Haa, de Dexys Midnight Runners, of hoe heten die lellukkurds?

Doe mij de cover van The White Stripes van dannummer van Dolly Parton maar (Under Blackpool Lights).

Hi hi, best een kekke, typisch Belgische achternaam heeft die nummer 47 van jullie trouwens. (Ja ja ja, veel te flauw, maar toch. Luister maar eens naar dat nummer en alles is weer goed).
Clavan 26 september 2015 15:38
Ik was op festivals vaak een midnight dixi runner. Festival voedsel en lauw bier. Dodelijke combi
merijntje mortirolo 26 september 2015 15:46
smiling bouncing smiley

Hebben ze hem wel eens omgegooid met jou erin? Dan kom je er zo blauw als een smurf uit.
Clavan 26 september 2015 15:58
Ik ging er wel vaak zo blauw als een tientje in.
Cyclad 26 september 2015 16:13
Jolien d'Hoore wordt veel als topfavoriete gezien, maar ik probeer reƫel te blijven: dat is ze niet. Het is niet zo dat ze de finale niet aan kan (dat kan ze zeker), maar haar zwakke ploeg zal haar opbreken. Als de Italiaanse, Duitse en Nederlandse vrouwen hun collectieve sterkte uitbuiten is d'Hoore kansloos. Doen ze dat niet en kijken ze te veel naar elkaar dan wordt d'Hoore inderdaad een lastige tante om te verslaan.
Anony 26 september 2015 16:24
Verrassend maar gesmaakt vervolg op mijn aanmoediging tongue sticking out smiley
Sjorsoll 26 september 2015 16:55
Velodroom 26 september 2015 21:01
Ik zie dat de rijstijl van Snelle Eddy WUR school heeft gemaakt. Rijden in het gootje. smiling smiley
Hollo Retenstein 26 september 2015 22:24
Armitstead voor van den Breggen.
rustdag 26 september 2015 22:25
van den Breggen. waarom zo vroeg, jammer zeg
Rudy t. 26 september 2015 22:27
Ja dat dacht ik ook... Maar ze ging al later dan in baku. In rio gaat t goed..
Andere Peter 26 september 2015 22:32
Leuke finale. Outsiderskopgroep met Amy Pieters leek in de laatste 2 ronden even kansrijk, voorsprong tot 1:05. Tussen de laatste 2 klimmetjes alles weer samen. Armitstead de sterkste op de slotklim, maar lost de andere favorieten niet. Groepje favorieten mag sprinten. Anna van der Breggen gaat (te) vroeg aan Armitstead komt er overheen.
rustdag 26 september 2015 22:33
Ja echt balen.
Linkebal 26 september 2015 22:33
Toch wel een lastig parcours. Ik moet nog zien of de verwachte sprint met Sagan, Degenkolb en Kristoff er komt
Cyclad 26 september 2015 22:52
Dik verdiende zege van Lizzie Armitstead, ze was de sterkste, zeker ook onderweg. Anna van der Breggen ging wellicht te vroeg, maar als ze het wel houdt is het prima. Twee keer zilver lijkt onbevredigend, maar is gewoon een topprestatie.
Arsimo 26 september 2015 22:59
Mooie koers, zeker laatste 35km. Terechte winnares. Anna van der Breggen slim gespeeld, maar net te vroeg aangegaan. Nou ja, jammer.

Als zowel Vos als van der Breggen top zijn in Rio dan wordt dat voor wielerliefhebbers met een NL-bril een koers om naar uit te kijken.
Arsimo 26 september 2015 23:01
Helaas voor haar kon ze de finale dus absoluut niet aan. Wedstrijd viel te pittig uit en volgens haarzelf geen vorm van de dag.
Ossegal 26 september 2015 23:15
Een van de mooiere koersen van het jaar, belooft wat voor morgen (hoop ik).
Velodroom 26 september 2015 23:27
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch wel een lastig parcours. Ik moet nog zien of
> de verwachte sprint met Sagan, Degenkolb en
> Kristoff er komt

Als Pauline zonder adem te halen (red. praatgrage Adrie Visser) boven kan komen, dan Sagan toch zeker. grinning smiley
JW 26 september 2015 23:38
Van der Breggen baalt van zilveren medaille op WK Voor Anna van der Breggen voelde het zilver zaterdag in de wegrace bij de WK wielrennen niet als een prijs.

"Dinsdag met het zilver in de tijdrit had ik nog een dubbel gevoel. Nu baal ik gewoon", zei de 25-jarige Hasseltse bij de NOS. Ze werd in de sprint om de regenboogtrui geklopt door Lizzie Armitstead.

"Ik heb niks fout gedaan. Ook als team hebben we ons aan het plan gehouden. We hebben de koers vroeg hard gemaakt, maar er bleef toch een vrij grote groep over. Het parcours was ook niet zwaar genoeg om echt het verschil te maken", keek ze terug op de wedstrijd.

"Ik kan goed aankomen na zo'n wedstrijd. Het was voor mijn doen ook een goede sprint, maar Lizzie kwam er nog overheen. Ik moet niet zeuren, heb een fantastisch jaar gehad. Maar ik kwam hier om te winnen."

Van der Breggen roemde haar teamgenoten, van wie Chantal Blaak (alleen) en Amy Pieters (met een groep) enige tijd op kop hadden gereden.

''Ik ben ze allemaal dankbaar, zonder die meiden was ik niet zo ver gekomen. Daarom hoopte ik ook zo dat ik het kon afmaken. En dan lukt het weer niet. Ik heb de juiste keuzes gemaakt, maar had iets harder moeten sprinten.''
[nu/nl]

Gokken

Pieters, die lang in de voorste groep zat, had geen illusies dat ze een medaille zou pakken. ''Ik heb nooit gedacht dat ik hier kon winnen. Ik ben van start gegaan om voor Anna te rijden. Het was een te groot risico om op mijn kansen te gokken.''

De 24-jarige Haarlemse had er dan ook geen moeite mee dat de Nederlandse rensters de achtervolging op de kopgroep hadden ingezet.

''We hebben een goede koers gereden met elkaar. We moesten er een harde wedstrijd van maken. Dat is gelukt. Ik denk dat we tevreden mogen zijn. Het was niet het meest ideale parcours voor Anna. We hebben gestreden voor goud. Het is zilver geworden, maar ik vind dat we het goed hebben gedaan.''
[nu/nl]

Op grond van de koersen die ik nu gezien heb denk ik inderdaad dat dit parkoers zeker voor de profs te licht is. Ook mannen als Kristoff en Degenkolb zullen geen moeite hebben met de laatste klimmetjes. Tenzij het weer voor extra zwaarte zorgt dreigt het een matte koers te worden met een groot peloton dat de laatste ronde ingaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2015 23:43 door JW.
Arsimo 27 september 2015 00:24
Er zal een grote groep de laatste ronde in gaan, ja. Maar er zijn wel mogelijkheden om in die laatste ronde (of de twee laatsten) om weg te komen en een grote sprint voor de zege te ontlopen. Als een sterke renner of een sterk klein groepje dat er geheel voor gaat een gaatje slaat en er is maar even aarzeling in de groep dan is uithouden tot de streep mogelijk. Als is het maar met 2 of 3 seconden op de streep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2015 00:25 door Arsimo.
D. Marrage 27 september 2015 01:14
Rudy t. 27 september 2015 08:47
Grappig dat je het over kristoff hebt. Die was veruit de sterkste in de wel zwaar geachte ronde van Vlaanderen. Was toch evident dat dit parcours niet te lastig zou zijn voor hem. Zelfde geldt voor degenkolb...
Arriere de la course 27 september 2015 08:52
Heerlijk om een dame te zijn. Koers hard gemaakt, 5minuten stevig tempo gereden om vervolgens met de handjes boven op het stuur naar de finish te rijden.
Andere Peter 27 september 2015 09:28
Wat een flutreactie. Heb je de wedstrijd gekeken? De NL ploeg mengde zich prima in de strijd en deed in het tactische spel logische zetten. Armitstead klopt Van der Breggen omdat ze op alle fronten iets beter was (vooral explosiever).
Andere Peter 27 september 2015 09:32
Jouw reactie staat het dichtst bij die van Van der Breggen zelf. De eerstbetrokkene vind ik altijd de beste getuige. Mijn eerste gevoel was (net als dat van velen) dat ze te vroeg ging. Maar na het zien van haar reactie besef ik dat het toch wel heel bewust was. Ze moest er wel een langere sprint van maken tegen de (op dat moment in die koers) explosievere Armitstead. Gaat ze laer aan, dan klopt ze nog Armitstead niet. En eindigt ze misschien wel 3e of 4e.
El Mik 27 september 2015 11:37
Veruit?
Misschien was hij iets sterker dan Terpstra (denk het niet), maar veruit is sowieso overdreven. Alleen onklopbaar in de sprint.
zumsteg 27 september 2015 12:50
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> Op grond van de koersen die ik nu gezien heb
> denk ik inderdaad dat dit parkoers zeker voor de
> profs te licht is. Ook mannen als Kristoff en
> Degenkolb zullen geen moeite hebben met de laatste
> klimmetjes. Tenzij het weer voor extra zwaarte
> zorgt dreigt het een matte koers te worden met een
> groot peloton dat de laatste ronde ingaat.


Ik denk zelfs dat de laatste 5 km wordt aangevangen met meer dan 100 man. Er gaan ruim 150 World Tour en Pro Continental renners van start. Iedereen die kans denkt te maken of wat van plan is en niet hoeft te knechten zal er nog wel bijzitten.

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je niet bij de eerste 50 Libby Hill opdraait en ze blijven doorrijden je nog wel in dezelfde tijd als de winnaar geklasseerd kan worden maar dat je geen kans meer maakt om te winnen. (Net zoals Arsimo ongeveer zegt.)
JW 27 september 2015 12:54
yep. Maar ik schreef ook "Tenzij het weer..." cool smiley
Rudy t. 27 september 2015 14:57
Veruit ja. Sagan en van avermaet reden er vol achteraan en kwamen niet dichter. Op een bepaald moment nam Terpstra niet meer over en deed hij het maar alleen.
JW 27 september 2015 22:03
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen