Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Laurens ten Dam vertrekt bij Lotto-Jumbo

Gepost door Tinuz 
Tinuz 01 oktober 2015 20:49
Ten Dam, Markus, Flens en Bulgac worden niet verlengd. Van Winden wel een jaartje verlengd.
[nos.nl]

Het lijkt erop dat ze de boel wat willen opfrissen binnen die ploeg.
Ten Dam mogelijk naar Giant-Alpecin.
predator 01 oktober 2015 21:25
Die wil toch naar de States?
koos1 01 oktober 2015 21:31
Dat Markus en Bulgac geen nieuw contract zouden krijgen was wel te verwachten.
Flens is wel opvallend was altijd toch een (onzichtbare) maar wel sterke knecht die zowel in de klassiekers als in de rondes de kopmannen ondersteunde.
Bij Ten Dam is het beetje de vraag is het weg moeten of weg willen? Maar blijft jammer dat hij weggaat bij Lotto, in vorm is hij toch nog steeds de beste klimknecht bij Lotto of ziet Ten dam zich nog altijd als kopman?
cyclingfreakske 01 oktober 2015 22:13
ten Dam heeft zich nooit als kopman gezien... zeker niet in dit team met 3 betere renners.
rijd altijd in steun en verder tracht hij zoals hij al jaren doet, te overleven en zien waar het schip strand.
Tinuz 01 oktober 2015 22:15
Ten Dam wordt naar ik vermoed knecht/ploeggenoot van zijn trainingsgabbertje Tom Dumoulin.
balea lac 01 oktober 2015 22:16
Kan het me wel voorstellen. Ik denk ook dat het voor beiden beter is.
Ofschoon hij wat Pech had dit jaar had ik ook niet echt de indruk dat hij zonder die Pech wel tot grote hoogte zou kunnen komen of anders gezegd dat hij zijn werk als voorheen zou kunnen doen. Al die wazige verhalen etc. had ik ook al tig keer gehoord van hem.
GillesEmanuel 01 oktober 2015 23:06
Wie haalt men er voor terug? Ploeg was al niet zo sterk in de breedte...
AK 01 oktober 2015 23:28
Nu 23 man voor 2016. Zou iig nog een Amerikaan bijkomen.
Leon 01 oktober 2015 23:45
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu 23 man voor 2016. Zou iig nog een Amerikaan
> bijkomen.

Dat zal dan Warbasse wel worden.
Carlos Danger 02 oktober 2015 00:45
Misschien nog een Italiaans knechtje voor Battaglin? Of laten ze die in zijn eentje rond spartelen?
Eindhovuh 02 oktober 2015 07:50
Verstandig. Voor de omvang van zijn contract levert hij te weinig, mede door de vele valpartijen natuurlijk.
Zou voor Dumoulin een goede knechten zijn, op sterke dagen klimt hij wellicht zelfs nog beter. Vraag me wel af of ten Dam wel het type knecht is.
Snorfietser 02 oktober 2015 09:27
Bij mij ook enige verbazing over het niet verlengen van Flens (mooie aanwinst voor Roompot?), nog meer toen ik las dat Van Winden wel wordt verlengd.
Rudy t. 02 oktober 2015 09:33
Flens lijkt mij idd bij uitstek een geschikte hardrijder.

Die tweede plek op het nk bijvoorbeeld is met de kennis van nu wel echt straf. Tussen kelderman en van emden die in aardige vorm staken.

Markus is nog in canada geweest zie ik. De ploeg moest vol?
Westfalen 02 oktober 2015 09:40
Ten Dam zal het hoe dan ook van de grote rondes moeten hebben. En dan nog speciaal de Vuelta en de Tour. Als kopman is hij te beperkt. Dus blijft knechten over.
JW 02 oktober 2015 09:56
Na het vertrek van belangrijke puntenpakkers vorig jaar blijft dat deze keer gelukkig uit.
Alleen van Tjallingii en Bennett is volgens mij nog niet zeker dat ze blijven.

Flens was m.i. een degelijke knecht, met Ten Dam verdwijnt een populaire Nederlandse "ronderenner". Persoonlijk vind ik het jammer dat ze uit de ploeg verdwijnen.
In een knechtenrol voor Dumoulin denk ik zeker dat hij nog van veel waarde zou kunnen zijn.
Dennis 02 oktober 2015 10:11
Bennet heeft nog een contract voor 2016.
Tjalllingii heeft volgens mij wel een aanbod, maar moet zelf nog beslissen of hij doorgaat.... weet niet of dat klopt. maar heb ik ergens gelezen.
JW 02 oktober 2015 10:52
Is de datum 1 oktober ook niet een gevolg van een formaliteit in het Nederlands arbeidsrecht ? Dus het formeel opzeggen van contracten, om te voorkomen dat je anders vast zit aan verlenging ?
In dat geval lijkt een nieuw contract me ook nog tot de mogelijkheden te behoren.
Rudy t. 02 oktober 2015 11:01
Dan hadden ze het niet naar buiten gebracht?

Maar halverwege het jaar nog wat afgeschreven renners oppikken is inmiddels traditie, dus ik sou blijven trainen als ik flens was.
Eazster 02 oktober 2015 11:03
Ten Dam is toch zeker een gewaardeerde man bergop. Heeft in een aantal Tours de meubelen qua publiciteit en prestaties nog kunnen redden voor Rabo destijds.
Later steeg hij boven zichzelf uit met een 8e stek in de Vuelta 2012 en die 2 Tour de France's met Bau & Lau.
Probleem is dat ten Dam naast dat hij geen winnaar is ook maar bij 1-2 wedstrijden per jaar echt de vorm kan pakken om mee te doen.
Dat zijn dan meestal Californië en de Tour. Dat hij graag die Amerikaanse koersen wil doen verbaasd mij niet s,hij en zijn gezin voelen zich daar thuis.
Ik ben benieuwd? Of Giant het word of UHC.
Ger 02 oktober 2015 11:10
Ook de komst van Dylan Groenewegen naar TLJ is volgens De Telegraaf zo goed als rond.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2015 11:11 door Ger.
Kuiperberg 02 oktober 2015 11:12
Bij ten Dam gaan ook de jaren tellen. Heeft vooral door pech niets laten zien dit jaar, maar kom maar eens terug op het oude niveau. Dat zal hem (gelet op zijn leeftijd) niet meevallen. Ik zie hem eerder naar de States gaan, dan knechten voor Dumoulin.
zumsteg 02 oktober 2015 11:39
Lucho Herrera 02 oktober 2015 12:30
Ik had het idee dat Ten Dam zonder pech gewoon weer top 15 had gereden in de Tour. Na zijn zeer zware val reed hij in de Pyreneeën al weer heel behoorlijk.
Michael B. 02 oktober 2015 13:33
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had het idee dat Ten Dam zonder pech gewoon
> weer top 15 had gereden in de Tour. Na zijn zeer
> zware val reed hij in de Pyreneeën al weer heel
> behoorlijk.


Eerder een geval van overgewaardeerde man bergop... De beste uitslag in een eendagswedstrijd ProTour niveau is een 30ste plek (Waalse Pijl). Voor de rest is het achteraan harken. Ja het klopt dat hij in de Tour goed heeft gereden, maar lagen toen niet alle toppers op de grond?

Vorig jaar heeft Laurens op de bluf een riant salaris (voor een jaar) kunnen afdwingen. Begin van het jaar werd er tijdens de ploegenpresentatie nog geroepen dat hij een van de kopman zou zijn, hij o.a. de kar moest trekken... Dan maakt ie het niet waar, gek he dat ze bij Lotto Jumbo zeggen bekijk het maar ga maar voor een andere ploeg fietsen.

Vanaf het begin van het jaar was het al slecht: Ruta del Sol, Tirreno Adriatico, Cataluyna Romandie California... pelotonvulling

Ja en dan valt hij ongelukkig in de Tour... in de training, is natuurlijk heel erg, maar gelukkig heeft Laurens ten Dam dit jaar wel een gratis vakantie gehad in Amerika, lekker in je eentjespinning smiley sticking its tongue out Lekker vissen, 2 weken lang!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2015 13:41 door Michael B..
Ger 02 oktober 2015 13:54
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lucho Herrera Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik had het idee dat Ten Dam zonder pech gewoon
> > weer top 15 had gereden in de Tour. Na zijn
> zeer
> > zware val reed hij in de Pyreneeën al weer
> heel
> > behoorlijk.
>
>
> Eerder een geval van overgewaardeerde man
> bergop... De beste uitslag in een eendagswedstrijd
> ProTour niveau is een 30ste plek (Waalse Pijl).
> Voor de rest is het achteraan harken. Ja het klopt
> dat hij in de Tour goed heeft gereden, maar lagen
> toen niet alle toppers op de grond?
>
> Vorig jaar heeft Laurens op de bluf een riant
> salaris (voor een jaar) kunnen afdwingen. Begin
> van het jaar werd er tijdens de ploegenpresentatie
> nog geroepen dat hij een van de kopman zou zijn,
> hij o.a. de kar moest trekken... Dan maakt ie het
> niet waar, gek he dat ze bij Lotto Jumbo zeggen
> bekijk het maar ga maar voor een andere ploeg
> fietsen.
>
> Vanaf het begin van het jaar was het al slecht:
> Ruta del Sol, Tirreno Adriatico, Cataluyna
> Romandie California... pelotonvulling
>
> Ja en dan valt hij ongelukkig in de Tour... in de
> training, is natuurlijk heel erg, maar gelukkig
> heeft Laurens ten Dam dit jaar wel een gratis
> vakantie gehad in Amerika, lekker in je eentjespinning smiley sticking its tongue out
> Lekker vissen, 2 weken lang!


Heeft Laurens Ten Dam vroeger op school je snoepjes afgenomen dat je zo negatief over hem bent??
Wanny 02 oktober 2015 14:02
Ten Dam zal ook niet de goedkoopste renner zijn uit de ploeg. Dat zal ook wel meespelen in de overweging. Op zijn werklust, persoonlijkheid en publiciteitswaarde zal weinig aan te merken zijn.
Walnoot 02 oktober 2015 14:24
Hij heeft in dezen toch best een punt? Ten Dam kan best een sympathieke kerel zijn, maar heeft werkelijk waar helemaal niets gepresteerd buiten die ene Tour in de afgelopen twee seizoenen. En daarvoor was het niet veel beter. Op zijn leeftijd is de kans dat het volgend seizoen beter gaat worden ook gewoon klein, logische keuze om hem te lozen.
Rudy t. 02 oktober 2015 14:40
In principe is een seizoen wel geslaagd met een goeie tour. Met het risico natuurlijk dat je geen seizoen hebt als je valt...
Michael B. 02 oktober 2015 15:18
Heb het niet zo op personen die de hele tijd mooi weer spelen voor de camera, maar ondertussen alleen maar druk zijn met het tellen van hun geld. Vorig jaar dreigen om weg te gaan, vervolgens trapt Merijn Zeeman in zijn praatjes en geeft hem nog ff een vet contract... hele winter met zijn meisje videotje gekeken op de bank, vervolgens ook nog in de Tour de ploegentijdrit aan gort helpen... En dan nu wederom met mooie praatjes komen dat hij zo graag in Amerika wilt koersen, zo prachtig is daar.... Jajaja, een wassen neus!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2015 15:19 door Michael B..
El Chaba 02 oktober 2015 15:49
Wel opvallend dat het altijd Nederlanders zijn die voor de voormalige Raboploeg rijden/reden, dat maakt jouw reacties in het algemeen toch wel minder 'waard'. Rancune of iets dergelijks, om wat voor reden dan ook, lijkt dan vaak wel de achterliggende gedachte.
Overigens heb je met deze reactie wel een punt hoor.
El Chaba 02 oktober 2015 15:51
Ik snap Flens inderdaad ook niet. De anderen wel overigens.
Kuiperberg 02 oktober 2015 16:03
Ik ben wel voor een deel eens met Michael B.. Ten Dam presteerde amper (maar dat kwam ook mede door domme pech), echter hij heeft altijd alleen in de Tour redelijk gepresteerd in de afgelopen jaren. Verder zie je hem niet of nauwelijks, laat staan dat ie eens een koers wint.
Voor mij dus ook heel logisch dat Lotte-Jumbo het wel welletjes vind met Laurens.
Laat ten Dam eens een voorbeeld nemen aan zijn trainingsmaatje; Dumoulin. Die kachelt maar door.....
cyclingfreakske 02 oktober 2015 17:14
kheb de indruk dat er enkelen Ten Dam altijd als een renner hebben gezien die het wel even ging doen in zijn carriere.
het zijn vooral de mensen die hem overwaarderen en dan achteraf hem zitten af te breken.
Vooral de Lau en Bau periode heeft vele Nederlanders waanideeen gegeven dat hij misschien eens zelf zijn kans moet gaan... terwijl TD wel beter wist.

Ten Dam zelf heeft altijd zijn plaats geweten, zich ook niet overschat... hij is een erg nuchtere mens.
Ten Dam staat niet bekend als een afwerker of iemand die die dag de zijne wil maken, wel als een oerdegelijk renners waar je blind op kan vertrouwen in de wedstrijd.... hij is al zijn hele carriere de man geweest waar een kopmannen op kunnen terugvallen.
Je moet het maar is proberen... je uitsloven voor de kopmannen en dan op je eigen tempo nog behoorlijke plaatsen in de wacht slepen in rondes.
het loon dat hij krijgt is eentje naar de werken in zijn carriere.
leuk te lezen dat hij dit jaar niet veel ervan bakte...wel... Lotto Jumbo in zijn geheel was een chaos, en hij ging dit hjaar wel vaak tegen de grond, en ziekte verstoorde zijn voorbereiding nog eens stevig.
elk renner heeft 1 of enkele jaren die tegenzitten.....

hij is een van de weinige renners die heel zijn carriere concequent is. (helaas ook in valpartijen)
blijkbaar is men ook al vergeten dat TD in de Tour daar wel bijzonder zwaar viel (Rit Huy) met een Cancelara etc...... op 2 a 3 van dat pak na was iedereen naar huis.. TD reed verder tegen de orders van de arts in... hij zag er niet uit, leed verschrikkelijk en dat heeft hem nadien ook minder doen presteren. Hij had beter direct gestopt.
denk daar maar is eerst over na voor men op hem schiet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2015 17:29 door cyclingfreakske.
Curzio 02 oktober 2015 17:19
Curzio 02 oktober 2015 17:20
Helemaal mee eens. thumbs up
Rudy t. 02 oktober 2015 18:06
Laurens ten Dam heeft een nieuwe ploeg gevonden
vrijdag 02 oktober 2015
Laurens ten Dam heeft een nieuwe ploeg gevonden. De renner van LottoNL-Jumbo zag zijn contract niet verlengd worden, maar hij geeft tegenover 1Limburg aan dat hij al een contract heeft getekend bij een andere ploeg.

Om welke ploeg het gaat, wil Ten Dam niets zeggen. "De afspraak is dat het team het nieuws bekend maakt," zegt hij in een reactie. Ten Dam liet eerder al optekenen dat hij graag in de Verenigde Staten wil koersen. "Ik heb bij dit project een goed gevoel en ben heel blij met wat ik ga doen."

Donderdag maakte LottoNL-Jumbo bekend dat de contracten van Ten Dam, Rick Flens, Barry Markus en Brian Bulgac niet verlengd worden. Ten Dam was al eerder in gesprek met UnitedHealthcare, maar de selectie van de Amerikaanse ProContinentale ploeg zit vol.


Wielerland
waterfietser 02 oktober 2015 18:10
JW 02 oktober 2015 19:51
Mooi dat hij al een nieuwe ploeg heeft. Maakt niet uit waar.
Belangrijkste is dat hij er, na dit mislukte rotjaar, zelf een goed gevoel bij heeft.
Cyclad 02 oktober 2015 23:08
Mwah. Je zou Dylan een perfecte sprinttrein gunnen. Als ik dat geklungel van LTJ in de sprintvoorbereiding zie wanneer Hofland of Van Asbroeck het moet afmaken vrees ik het ergste, of Hofland en Van Asbroeck moeten zelf in de trein plaatsnemen. Mocht dit doorgaan dan lijkt het me logisch dat Groenwegene de aangewezen sprintslagman wordt.
JW 02 oktober 2015 23:24
Tsja, kort door de bocht.
Een jaar geleden had je, als ik het me ten minste goed herinner, vrij hoge verwachtingen van Barry Markus. Niet elke voorspelling/verwachting komt uit.
Welk WT-team zou Groenewegen wel een sterke sprinttrein kunnen/willen bieden ?
En doe je met je voorstel Hofland en Van Aschbroek niet wat te kort ?
Ik verwacht dat Van Aschbroek na zijn aanpassingsjaar volgend jaar meer succes gaat boeken.
Rudy t. 03 oktober 2015 06:42
Aanpassingsjaar???
Pyama 03 oktober 2015 17:34
Doel jij op de nieuwe aanzegtermijn? De contracten lopen toch tot 1 januari? Vandaar dat renners op trainingskampen van hun nieuwe ploeg nog in hun oude kloffie rond rijden.
Snorfietser 03 oktober 2015 17:49
Hofland wel, die heeft dit jaar een hoop ellende gehad en heeft normaal gesproken zeker toekomst. Ik weet niet of Van Asbroek in de trein van waarde is, maar als sprinter zie ik het niet gebeuren.
JW 03 oktober 2015 21:11
Daar doelde ik inderdaad op.
Maar dat is dus niet aan de orde
zumsteg 04 oktober 2015 11:05
Volgens mij is het bij het voetbal in Nederland zo dat clubs spelers voor 1 april moeten laten weten of het contract verlengd wordt. Bij het voetbal loopt het seizoen tot 1 juli.

Dus dan zou het wel kunnen, allebei een termijn van 3 maanden.

Het lijkt mij dat Flens geen al te dure kracht is die je op veel koersdagen (Vlaamse klassiekers, Giro en Vuelta) kan gebruiken als knecht. Gezien de personele problemen die LottoNL-Jumbo dit jaar had lijkt het me verstandiger om zijn contract te verlengen.
zumsteg 04 oktober 2015 11:12
Weet iemand de redenen van de matige seizoenen van Bulgac en Markus?
Walnoot 04 oktober 2015 11:29
Ze kunnen niet beter.
Arnold 05 oktober 2015 09:08
Markus en Groenewegen zullen wel ruilen van ploeg. En ten Dam naar Giant.
Ger 05 oktober 2015 10:39
Bij Lotto/Jumbo zijn voor 2016 tot nu toe 23 renners. Er komt er nog 1 bij. Zou dan Dylan Groenewegen moeten zijn. Markus, Ten Dam, Flens en Bulgac moeten weg. Blijft de vraag wat er met Maarten Tjallingii gaat gebeuren?
lodjan 05 oktober 2015 11:19
Waarom maximaal 24? Er moet ook nog een Amerikaan bij.
Ger 05 oktober 2015 11:41
3 vragen dus. Wie komt er? Een Amerikaan? Groenewegen of blijft Tjallingii?
Arnold 05 oktober 2015 11:45
Warbasse zal de amerikaan wel zijn.
Michael B. 07 oktober 2015 12:53
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet iemand de redenen van de matige seizoenen van
> Bulgac en Markus?

Gewoon te weinig beroepsernst in combinatie met te weinig talent. Bulgac kan zelfs op een clubritje op Sloten de kopgroep niet bijhouden.
Blueprint 07 oktober 2015 15:26
Het wordt Giant-Alpecin, als meesterknecht voor Dumoulin en Barguil:
[teamgiantalpecin.com]
Tinuz 07 oktober 2015 21:05
Warbasse blijft bij IAM.
JW 07 oktober 2015 22:23
Tsja, ik vrees dat de Amerikanen die al iets in Europa zijn geacclimatiseerd, dan op zijn....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen