Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ten Dam wordt luxeknecht van Dumoulin

Gepost door Olano 
Olano 07 oktober 2015 15:26
nos.nl

Laurens ten Dam heeft een nieuwe wielerploeg. De 34-jarige ronderenner verruilt Lotto-Jumbo voor Giant-Alpecin. Hij tekent voor één jaar.

"Zijn komst betekent ondersteuning voor onze klassementsrenners Warren Barguil en Tom Dumoulin", stelt de Duitse formatie in een persbericht. "Hij past bovendien in het profiel en de filosofie van het team."

Ten Dam: "Ik wil een goed seizoen draaien in Europa en wonen in de Verenigde Staten. Bij Giant krijg ik die kans. Ik kijk uit naar een nieuwe uitdagende omgeving, waarin ik een belangrijke rol kan spelen door mijn ervaring over te brengen op Barguil en Dumoulin."
rustdag 07 oktober 2015 15:52
Mag hij lekker gaan knechten voor een fransman. ik dacht dat hij met iets nieuws bezig was. suc6 ermee#ok
Tinuz 07 oktober 2015 15:58
Dus hij installeert zijn campertje en BBQ in de Verenigde Staten en reist voor de koersen af naar Europa?
Het lijkt erop dat Ten Dam weer een mooie vakantie heeft weten te versieren op deze manier.
Nu maar hopen dat hij heel blijft en van waarde gaat zijn - focussen op Giro en Tour, lijkt me.
Lucho Herrera 07 oktober 2015 16:22
De winter doorbrengen in de VS kan natuurlijk prima. Vervolgens in het voorjaar naar Europa afzakken. Zijn huis in Maastricht zal hij immers nog wel aanhouden.
Na het voorseizoen vervolgens weer naar de States voor de Ronde van Californië en de opbouw naar de Tour.

Wat je ook vindt van Ten Dam, die kerel vindt fietsen leuk en leeft het leven waar hij van gedroomd heeft! Respect!
rustdag 07 oktober 2015 16:29
Dat laatste is zeker waar, en ook mooi. Doet tie goed.
JW 07 oktober 2015 16:30
Tsja...bij sommigen lijkt Ten Dam vooral bekend om zijn voor wielrenners wat orthodoxe voorkeuren.
Campertje, BBQ, lekker vakantie vieren in Amerika...
Alsof hij bijna altijd vakantie heeft en alleen in die drie Tourweken even zijn best doet... Snel verdiend..

Lau vindt meer dingen belangrijk dan alleen maar geld verdienen op de fiets. Mag dat ?
En om in die Tour (en andere koersen die hij rijdt) in vorm te zijn moet hij er, net als ieder ander, heel veel voor doen !
Voor mij is Ten Dam vooral de onverwoestbare bikkel, die van geen ophouden weet.
En, in tegenstelling tot wat sommigen soms beweren, zeker ook een voor de ploeg loyale knecht.
Ik hoop dat hij dat ook bij Giant weer kan laten zien.
Eindhovuh 07 oktober 2015 16:49
Qua ervaring en potentie een goede versterking.
Of hij qua karakter een goede knecht is weet ik niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2015 16:49 door Eindhovuh.
Linkebal 07 oktober 2015 16:53
Ik vind het wel een mooi figuur, maar als renner overheerst bij mij toch het negatieve. Het hele jaar toewerken naar de Tour, op z'n smoel gaan in de eerste week omdat ie niet kan sturen en dan als "onverwoestbare bikkel" de Tour uitrijden op een redelijke ereplaats. Ik had zo graag gezien dat ie vaker goed was en niet zo vaak zou vallen, want het is wel iemand die je succes gunt.
sijbriskie 07 oktober 2015 16:54
sijbriskie 07 oktober 2015 16:56
Volgens mij is het een misverstand dat hij 'alleen maar' wil pieken in de Tour. Het lijkt me veeleer een renner die erg moeizaam en langzaam in vorm komt.
Nelis! 07 oktober 2015 17:26
Ik herinner me dat hij in de beginjaren van zijn profbestaan (reed hij toen voor bankgiro?) mooie uitslagen reed in klassementen van kleine rondjes. Bijvoorbeeld Duitsland en zo. Door die uitslagen viel hij mij toentertijd op. De laatste jaren zie je hem alleen maar in de grote ronden, en soms uitzonderlijk goed. Geen idee of het een bewuste keuze is.
Curzio 07 oktober 2015 18:54
Toch jarenlang trouwe knecht geweest bij Rabo/Blanco, pas in z'n laatste drie jaar reed hij primair voor zichzelf en zelfs in die rol knechtte hij vaak zonder problemen. Dus ik zie de twijfel niet zo.
Hoentie 07 oktober 2015 21:42
Wat Curzio zegt.
Fashionisto 07 oktober 2015 21:49
Wat Hoentie beaamt dat Curzio zegt.
cyclingfreakske 07 oktober 2015 21:50
denk dat Ten Dam na zijn carriere zich in de VS wil vestigen... heeft ooit in een interview al zoiets laten vallen dat hij in de toekomst dat wel wou.

TD en Barguil gaan er een goede helper aan hebben. In het verleden ook altijd ten dienste gereden en geen kopman die klaagde...... en dan nog mooie dingen kunnen doen.
Blueprint 07 oktober 2015 21:55
Zal de Giro wel overslaan i.v.m. California dan...
lodjan 07 oktober 2015 22:28
In de openingspost staat dat hij nu al in Amerika gaat wonen.
Michael B. 08 oktober 2015 08:17
Ben benieuwd of Rudie Kemna het toestaat dat Laurens ten Dam wederom lekker vakantie mag houden in Amerika. De zogenaamde hoogtestage in California. 2 weken lang lekker vissen! Past mooi in het profiel/filosofie van Giant ahumdrinking smiley
Leon 08 oktober 2015 08:36
Inderdaad. Hij rijdt alleen in maart, juni en juli in Europa. De rest van het jaar resideert hij in de States, startend in vrijwel alle profkoersen daar. Waarbij hij vlgs mij wel een probleem heeft in koersen waar Alpecin-Giant niet start, want daarin mag hij alleen deelnemen als lid van een Nederlandse selectie. Maar misschien heeft SS3000 nog plannen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2015 08:36 door Leon.
Goozzer 08 oktober 2015 11:37
Absoluut, Lucho!
Arsimo 08 oktober 2015 12:01
Maar mocht TD voor de Giro kiezen dan zal LtD dat toch ook moeten? Wat heeft het anders voor zin?
Brieske 08 oktober 2015 12:06
Goed punt (geslepen zeker)!

Groet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2015 12:06 door Brieske.
Slimmerd 08 oktober 2015 12:54
Hij kan toch in de Tour voor Barguil rijden, de topictitel mag dan wel op Dumoulin gericht zijn, in het artikel staat duidelijk als knecht voot Barguil en Dumoulin
Chuparuedas 08 oktober 2015 15:05
Twijfel is terecht. Naar buiten toe is LTD de ideale teamspeler, in het team is het een egoist die drie weken niet te genieten is en vooral voor zichzelf rijdt.
Simeone 08 oktober 2015 16:53
Zo dus jij hebt met LtD in een ploeg gereden en daarbij als bonus ook nog samen op de kamer gelegen
ik neem aan lepeltje, lepeltje.
Arsimo 08 oktober 2015 17:08
Een renner die op 1 dag voor tijd op Vuelta winst stond en dan een half jaar (en mogelijk ook sterker) later aan een Giro in eigen land aan de start staat met vele tijdritkilometers lijkt me meer aanspraak te (moeten) kunnen maken op een (Nederlandse) klimmeesterknecht dan een Fransman die zeker goed is maar echt geen grote ronde gaat winnen, laat staan een Tour, en als klimmer tot op heden prima zijn weg vinden in de bergen tussen de rest van subtoppers achter de echte groten.

(sorry, lange zin)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2015 17:08 door Arsimo.
Blueprint 09 oktober 2015 23:11
Dat zal dus wel iets als Parijs-Nice & Catalunya worden om daar ergens geblesseerd uit te vallen. Vervolgens top-20 in California, Zwitserland en de Tour om na een welverdiende rustperiode anoniem mee te peddelen in Colorado en Alberta. Einde seizoen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen