Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Flens

Gepost door bakfiets 
bakfiets 10 oktober 2015 09:52
[www.procyclingstats.com]

met zulke uitslagen 2e op nk tijdrijden, zou je toch een ploeg moeten kunnen vinden? op PCT niveau?
Snorfietser 10 oktober 2015 10:12
Normaal gesproken natuurlijk een renner van WT niveau. Als ik echter kijk naar zijn uitslagen in de afgelopen 2 maanden, dan zie ik weinig koersdagen en telkens dnf. Misschien een blessure of iets onder de leden? Hoop dat hij voor volgend jaar een mooie ploeg vind. Goede renner en bovendien een sympathieke kerel. Hup Rick!
GillesEmanuel 10 oktober 2015 11:08
Al denk ik dat een NK de uitgelezen koers is waar JUIST alleen de eerste plek telt, idem met een WK.
Blueprint 10 oktober 2015 11:13
Het zal moeilijk worden. Flens rijdt niet de uitslagen om internationaal op te vallen, Giant heeft al genoeg knechten voor het vlakke werk en Roompot zit al vol (toch?).
Tinuz 10 oktober 2015 11:17
Flens is 32, en met zijn beperkte kwaliteiten is hij toch een jaar of 9 prof geweest.
Ger 10 oktober 2015 11:18
Roompot heeft nog een plaats over dacht ik door de overgang van Dylan Groenewegen naar Lotto/Jumbo.
Leon 10 oktober 2015 12:01
Op die plek zie ik eerder Markus dan Flens terechtkomen.
valse trage 10 oktober 2015 12:22
Ik vind 't ook vreemd dat hij weg moet bij LTJ. Een winnaar is het niet en zal het ook niet worden, maar een sterke vent die gruwelijk hard kan fietsen moeten ze toch ergens kunnen gebruiken, op z'n minst als windvanger.
ton duk 10 oktober 2015 13:04
Markus zie ik dan eerder naar de Rijke gaan (als ie niet stopt)

Flens is natuurlijk voor elke ploeg bruikbaar maar zeker voor zo'n renner worden de plaatsen toch schaars.
Bouwman v Flens... Dan ga ik ook voor de jeugd
.
lodjan 10 oktober 2015 13:29
3M heeft Vingerling en Y. Havik een profcontract gegeven
De ploeg bestaat volgend jaar uit 18 renners: 10 Belgen en 8 Nederlanders. Wellicht is daar nog plek voor Nederlandse renners?
Leon 10 oktober 2015 13:33
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind 't ook vreemd dat hij weg moet bij LTJ.

Waarom? Probleem van LJ dit jaar was juist dat ze te veel knechten hadden die alleen hard konden rijden maar het verder niet in zich hadden om een koers te winnen. Flens is al jaren een twijfelgeval bij de contractverlengingen, en nu slaat de wijzer een keer naar de negatieve kant door.
Maar een leuke renner voor een ploeg die een topsprinter heeft of werk wil maken van het WK TTT.
Ger 10 oktober 2015 13:33
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> 3M heeft Vingerling en Y. Havik een profcontract
> gegeven
> De ploeg bestaat volgend jaar uit 18 renners: 10
> Belgen en 8 Nederlanders. Wellicht is daar nog
> plek voor Nederlandse renners?


Ja daar zouden er dan nog 5 terecht kunnen.
Leon 10 oktober 2015 13:36
Die 'profcontracten' zijn wel absolute minimumcontracten op CT-niveau, ik schat ongeveer een kwart van wat Flens nu minimaal moeten verdienen als WT-renner. Denk niet dat hij daar behoefte aan heeft.

Wb 3M, die geven al jaren aan dat ze willen doorstromen naar PCT-niveau, maar dat komt er maar niet van blijkbaar.
Carlos Danger 10 oktober 2015 16:24
Laatste noemenswaardige prestatie(tje) was als ploeggenoot in de TTT in Tirreno, 2011.
Mag heel blij zijn zolang in het profpeloton te hebben mogen meerijden.
Flens is een pannenkoek.
Rudy t. 10 oktober 2015 16:29
Pfff... Als je 2 wordt op nk tijdrijden en 3 in een wt tijdrit kun je echt belachelijk hard fietsen. Veel harder dan heel veel anderen iig.

Wat die verder allemaal doet in normale koersen weten wij natuurlijk niet. Zal wel een reden zijn dat die weg moet neem ik aan, dus dan zal het onvoldoende zijn? Net als van winden vorig jaar bv.
ton duk 10 oktober 2015 18:14
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> valse trage Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik vind 't ook vreemd dat hij weg moet bij LTJ.
>
> Waarom? Probleem van LJ dit jaar was juist dat ze
> te veel knechten hadden die alleen hard konden
> rijden maar het verder niet in zich hadden om een
> koers te winnen. Flens is al jaren een
> twijfelgeval bij de contractverlengingen, en nu
> slaat de wijzer een keer naar de negatieve kant
> door.
> Maar een leuke renner voor een ploeg die een
> topsprinter heeft of werk wil maken van het WK
> TTT.

Oneens,Leon...Flens is intern nooit een twijfelgeval geweest. De keuze heeft., denk ik, nu meer met het ongenoegen vd sponsors te maken en de roep om meer zichtbaarheid
cyclingfreakske 10 oktober 2015 21:05
is een man van de eerste uren.... arbeid verzetten voor de rest van het team. ook niet altijd te onderschatten.
maar je kan er niet naast kijken dat hij de laatste 2 seizoenen toch wat minder goed rijd door de moraal, de oorzaak kan in zijn arbeidsvoorwaarden liggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2015 21:06 door cyclingfreakske.
Westfalen 10 oktober 2015 22:08
Als ze door willen stromen naar PCT zullen ze toch beter renners moeten nemen. Rijden nu toch een paar pannekoeken rond daar. Zijn nog Nederlanders ook.
Leon 11 oktober 2015 17:43
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rijden nu toch een paar pannekoeken rond daar.

Dan zou het logisch zijn dat Fle.... nee, die is te makkelijk...
Hangmat 12 oktober 2015 10:05
Michael B. 14 oktober 2015 13:03
Flens is een bruikbare kracht voor op het vlakke. Helaas voor Flens bestaat 80% van de Pro Tour wedstrijden uit wedstrijden die bergop gaan. Dan heb je als een Flens een probleem. Daar is hij simpelweg te zwaar voor. Idem met Jos van Emden. Jos is ook een twijfelgeval geweest in het verleden bij contractverlengingen, alleen slaat bij Jos dit jaar alles positief door. Feitelijk gezien heeft Jos dit jaar en afgelopen jaren niks beter gereden dan Rick Flens. Enige verschil is dat Jos van Emden de Tour de France heeft gereden en Rick Flens de Giro. Wat betreft contractverlenging hebben Maarten Tjallingii en vooral Tom Leezer meer geluk gehad. Tom Leezer heeft helemaal een rampseizoen gehad (Lees: volledig onzichtbaar).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2015 13:05 door Michael B..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen