Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Saxo Bank stopt met sponsoring wielersport

Gepost door Cecchini 
Cecchini 15 oktober 2015 12:32
Volkskrant

Saxo Bank houdt het voor gezien als sponsor van wielerploeg Tinkoff-Saxo. Dat heeft de Deense bank donderdag bekendgemaakt. Bij de Deens/Russische ploeg staat de Nederlandse oud-wielrenner Steven de Jongh aan het hoofd van de ploegleidersstaf, waartoe ook Tristan Hoffman behoort.

'Na acht fantastische jaren stopt onze sponsoring van wielerploeg Tinkoff-Saxo aan het einde van dit seizoen', meldde het bedrijf via de sociale media.

Teambaas Oleg Tinkov nam afgelopen zomer al een voorschot op een mogelijk vertrek van de medegeldschieter van de ploeg. 'Waarom zou ik een co-sponsor nodig hebben? Het ziet er mooier uit met slechts één naam', vertelde de Russische miljardair destijds tegen de Deense krant BT. Zijn ploeg bestaat onder anderen uit de Spanjaard Alberto Contador en kersvers wereldkampioen Peter Sagan.
Goozzer 15 oktober 2015 14:15
Spijtig, maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Benieuwd hoe lang de ploeg nog doorgaat...
Shinzawai 15 oktober 2015 17:58
Zolang Tinkov er lol in heeft en het voor hem een verantwoorde investering is.
Pyama 15 oktober 2015 18:08
Contador stopt in 2016. Sagan heeft de vloek volgend jaar. Dus eind volgend jaar.
Robert Koopman 15 oktober 2015 19:03
Zou er voor zo'n ploeg niet gewoon een co-sponsor bijkomen?
Ik zie dat wel gebeuren.
Goozzer 15 oktober 2015 20:36
Dan zal Tinkov toch moeten hopen op een Russische connectie, of iemand die via Tinkov mogelijkheden in Rusland ziet (al is dat op dit moment geen sinecure, en m.i. ook een bedreiding voor het voortbestaan van de ploeg na volgend jaar). Ik zie niet snel een 'normale sponsor' naast Tinkov instappen...
Shinzawai 15 oktober 2015 20:41
Waarom niet? De ploeg presteert goed en heeft met Sagan een fantastisch uithangbord.
cyclingfreakske 15 oktober 2015 22:34
oud nieuws.
vorig jaar werd al eens bekend gemaakt dat Saxo ermee ophoud gezien er geen extra groeimarge meer inzat om hun naam / product verder op de markt te zetten, en ze het beoogde resultaat reeds enige tijd al behaald hadden. Ze hebben gewoon hun tijd uitgedaan.
Carlos Danger 17 oktober 2015 00:40
Leuke Syrische co-sponsor misschien?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen