Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gaat Gesink toch vol voor de Tour.

Gepost door rustdag 
rustdag 22 oktober 2015 08:52
Gesink lijkt Tour te rijden: Natuurlijk wil ik meedoen


Robert Gesink (29) moet in de komende weken gaan beslissen hoe zijn wielerjaar in 2016 eruit gaat zien. In het etappeschema van de Tour de France zit veel klimwerk en dat ligt de renner wel. ,,Het is een behoorlijk zware route, maar dat kun je verwachten. Het is de Tour de France", zegt hij over de Franse wielerronde.

Hij vervolgt: ,,Er is een dag minder klimmen en juist een klein beetje meer tijdrijden vergeleken met afgelopen jaar", aldus Gesink tegen Cyclingnews. Of de Varssevelder weer voor het klassement gaat in de Tour, is niet zeker. De olympische wegwedstrijd start twee weken na de laatste etappe in de Tour en lijkt gemaakt voor een klimmer als Gesink. ,,Omdat het een olympisch jaar is, hebben we het er al over gehad om niet voor het klassement te gaan, maar voor etappezeges. Maar voor een beslissing hierover is het nog te vroeg."

Dat hij de Ronde van Frankrijk gaat rijden, lijkt wel de bedoeling. ,,Ondanks dat de Giro door de regio koerst waar ik ben opgegroeid, merkte ik afgelopen jaar wel dat alles om de Tour draait. Dus ja, natuurlijk wil ik in Frankrijk meedoen."

De renner van LottoNL-Jumbo geeft desgevraagd zijn mening over de Mont Ventoux, de legendarische berg die komend jaar weer in het rittenschema is opgenomen. ,,Aan het einde van de rit is het gewoon een berg die je zo hard als je kan op moet fietsen", sluit hij af.
Eindhovuh 22 oktober 2015 08:58
Die is op zijn vingers getikt door de ploegleiding.
Marcos 22 oktober 2015 09:28
Toen hij aangaf misschien voor de Giro te willen gaan, zei hij er toch ook meteen bij dat hij dan de Tour op een andere manier zou kunnen rijden? Volgens mij zegt hij hier niet zoveel nieuws.

Maar misschien dat de ploeg wel heeft gezegd dat zij hem graag als kopman in de Tour willen zien (zonder Giro ervoor), zou het wel jammer vinden.
Brieske 22 oktober 2015 09:29
Vol voor de Tour, tjokvol?

Groet
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen