Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour of Hainan 2015 (2.HC), etappe 8

Gepost door El Chaba 
El Chaba 26 oktober 2015 17:10
Tour of Hainan 2015 (2.HC), etappe 8
El Chaba 26 oktober 2015 17:10


Tour of Hainan 2015 (2.HC), etappe 8: Dongfang - Wuzhishan (204,8 km)

Morgen de lang verwachte 'berg'etappe. Aan de profielen te zien moet het lastig genoeg zijn om het klassement volledig overhoop te halen. Ik tip Valerio Agnoli.

Kaartje:




Profiel:








Tino Thömel haalde weer eens onverwachts uit en boekte zijn derde zege dit jaar op de Asia Tour.




Op deze foto is mooi te zien waarom Tino Thömel lang twijfelde of hij wel had gewonnen.

Top 10 AK na etappe 7:

1 Sacha Modolo (Ita) Lampre-Merida 27:38:45
2 Andrea Palini (Ita) Skydive Dubai Pro Cycling Team 0:00:05
3 Jakub Mareczko (Ita) Southeast Pro Cycling 0:00:17
4 Benjamin Giraud (Fra) Team Marseille 13 KTM 0:00:22
5 Vitaliy Buts (Ukr) Ukraine 0:00:27
6 Guangtong Ma (Chn) Hengxiang Cycling Team
7 Tino Thomel (Ger) RTS-Santic Racing Team 0:00:29
8 Stepan Astafyev (Kaz) Vino 4-Ever 0:00:32
9 Roberto Ferrari (Ita) Lampre-Merida 0:00:33
10 Ruslan Tleubayev (Kaz) Astana Pro Team

Start: 03.00 uur.
Finish: rond 08.10 uur.
lodjan 27 oktober 2015 08:57
1. Zeits
2. El Fares op 2 sec
3. Mancebo
4. Vasylyuk op 7 sec
5. Neilands
6. Bernard
7. Gavazzi
8. Phelan

Klassement:

1. Modolo
2. Zeits op 8 sec
3. El Fares op 11 sec
El Chaba 27 oktober 2015 10:32
Wat zijn dat voor bergen van 'eerste categorie' dat Modolo op slechts 20 seconden wordt gereden?
Duh 27 oktober 2015 11:00
Echt wel serieuze bergjes waar Modolo eraf gereden had kunnen worden, maar zeer sterk dat hij bleef aanklampen.

Daarnaast natuurlijk als geen ploeg tempo wil maken vanaf de voet, in de veronderstelling dat de sprinters er toch wel afgaan, is dit een mooie logenstraf. Teveel naar elkaar gekeken, superafdaling van Modolo. Goede hulp ook gehad van Conti, Costa en Cattaneo.

In plaats van dat je het parcours gaat bashen (eindelijk een bergrit), kan je beter Vinokourov verwittigen dat z'n team het verprutst heeft en daardoor een .HC AK (voor een Kazach!) heeft laten liggen.
El Chaba 27 oktober 2015 11:11
Allemaal waar wat je zegt, maar nogmaals, op echte heuvels/bergen van de eerste categorie had Modolo het verlies nooit zo kunnen beperken. Daar ging mijn vragende opmerking ook alleen over.

Dus ik bash helemaal niks, laat dat duidelijk zijn. Als er iemand al die koersen in exotische oorden leuk vindt, ben ik het wel.
Maar wat ik qua parcours de afgelopen vier weken in China heb gezien vind ik toch echt teveel van het goede, helemaal omdat de paar bergen/heuvels duidelijk zwaar 'over gecategoriseerd' waren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen