Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gestopte Santambrogio voor drie jaar geschorst

Gepost door lodjan 
lodjan 27 oktober 2015 13:08
Gestopte Santambrogio voor drie jaar geschorst
(WF)
Mauro Santambrogio heeft opnieuw een lange dopingschorsing gekregen. De 31-jarige Italiaan werd vorig jaar betrapt op het gebruik van testosteron en is daardoor voor drie jaar uitgesloten. De schorsing gaat met terugwerkende kracht in en loopt af op 21 oktober 2017. Dat staat op een bijgewerkte lijst van dopingzondaars op de site van de UCI.

Veel invloed zal de schorsing overigens niet hebben. Santambrogio liet deze zomer al weten een terugkeer in het professionele wielrennen niet meer te ambiëren. Hij is een wielerschool begonnen in Toscane.

Santambrogio liep eind vorig jaar tegen de lamp tijdens een controle out of competition. Deze test werd uitgevoerd toen de Italiaan op het punt stond om zijn rentree te maken na een schorsing wegens het gebruik van EPO. Volgens de renner kwam de testosteron in zijn lichaam omdat hij een medicijn gebruikte tegen erectiestoornissen.

De laatste koers van Santambrogio was de Giro d’Italia in 2013. In dienst van Vini Fantini won hij daar een etappe en werd negende in het eindklassement. Na positief te zijn getest op EPO werden die uitslagen echter geschrapt.
El Chaba 27 oktober 2015 13:24
Next.
Is Francesco Reda al geschorst eigenlijk?
Linkebal 27 oktober 2015 13:27
Toch vreemd dat zo iemand tijdens zijn schorsing wel een wielerschool mag uitbaten. Ploegleider worden mag niet (volgens mij?), maar met de jeugd werken wel. Beetje gek.
Walnoot 27 oktober 2015 13:58
De man is geen crimineel, hij is enkel uitgesloten van UCI-gerelateerde activiteiten.
Linkebal 27 oktober 2015 14:18
Ja, ik snap dat de UCI een renner geen straf op kan leggen buiten UCI-gerelateerde activiteiten, maar toch wringt het ergens.
Snorfietser 27 oktober 2015 15:02
Een tweede schorsing is doorgaans toch voor 8 jaar? Ook vraag ik me af of hij overigens niet alsnog in de problemen komt met zijn wielerschool.
Walnoot 27 oktober 2015 16:46
El Chaba 27 oktober 2015 17:06
Bij mij ook niet.
Carlos Danger 27 oktober 2015 17:54
Stijf van de doping dus. Maar dat gold evenzo voor Basso en die wordt dus wel 'manager' bij Tinkoff.
veluweracer 28 oktober 2015 12:09
De geloofwaardigheid van het wielrennen is wederom in het geding.
El Chaba 28 oktober 2015 12:46
veluweracer 28 oktober 2015 12:55
...zijn de bananen krom?
Walnoot 28 oktober 2015 14:45
Denk dat hij bedoelt: waarom zeg jij dat de geloofwaardigheid van het wielrennen in het geding is als een gebruiker wordt geschorst? Is dat omdat je heel hard op je hoofd bent gevallen vanochtend of iets dergelijks?
JW 28 oktober 2015 16:44
3 jaar lijkt mij ook een lacher.
veluweracer 28 oktober 2015 19:35
Het houdt maar niet op. Er is geen indicatie dat dopinggebruik op zijn retour is. De pakkers van weleer winnen nog als vanouds hun koersjes. Mocht ik ooit miljonair worden dan sponsor ik zeer zeker geen wielerploeg. En 3 jaar had wat mij betreft beter levenslang kunnen zijn, en dan ook geen andere functies binnen de sport bekleden. Tot persona non grata verklaren.
veluweracer 28 oktober 2015 19:46
Okkernoot moet het weer op de man spelen. Teken van zwakte.
Michael B. 29 oktober 2015 13:08
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het houdt maar niet op. Er is geen indicatie dat
> dopinggebruik op zijn retour is. De pakkers van
> weleer winnen nog als vanouds hun koersjes. Mocht
> ik ooit miljonair worden dan sponsor ik zeer zeker
> geen wielerploeg. En 3 jaar had wat mij betreft
> beter levenslang kunnen zijn, en dan ook geen
> andere functies binnen de sport bekleden. Tot
> persona non grata verklaren.

Bedoel je hiermee een Valverde?
Walnoot 29 oktober 2015 13:12
Hij bedoelt waarschijnlijk dat dopers en iedereen die hij van dope verdenkt voor de rest van hun leven een badge moeten dragen met daarop de tekst 'persona non grata'. En dat we ze geen vluchtelingenhulp moeten geven.
Michael B. 29 oktober 2015 17:14
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij bedoelt waarschijnlijk dat dopers en iedereen
> die hij van dope verdenkt voor de rest van hun
> leven een badge moeten dragen met daarop de tekst
> 'persona non grata'. En dat we ze geen
> vluchtelingenhulp moeten geven.


Dat hoeft van mij ook weer niet een badge, krijg je weer het idee van een Jodenster.
Zou eerder willen dat ze eens levenslange schorsingen doorvoeren.

een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken ...
En een doper die later ploegleider wordt,,, pfff al helemaal never nooit.
Heeft Lance armstrong ondertussen al een deel van zijn prijzengeld terugbetaald?
Carlos Danger 29 oktober 2015 21:49
Levenslange schorsing voor dopeurs?
Voordeel is wel dat de motards geen slachtoffers meer kunnen maken. Er is dan immers geen peloton meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen