Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2016 laatste seizoen voor Cancellara

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 11 november 2015 00:26
De wielercarrière van Fabian Cancellara loopt op zijn laatste benen. "De fiets is mijn leven niet", zegt de Zwitser die al zeker past voor de Olympische Spelen.
Fabian Cancellara heeft op een Zwitsers wielergala aangekondigd dat 2016 zijn laatste seizoen wordt. "Wielrennen is slechts een deel van mijn leven", zegt de Trek-renner.

De wielergoden waren Cancellara dit seizoen allesbehalve goedgezind. In de E3 Harelbeke brak de Zwitser twee ruggenwervels, waardoor hij het voorjaar in rook zag opgaan.

In de Tour brak Cancellara in de gele trui weer enkele ruggenwervels. Ziekte strooide dan weer roet in het eten tijdens de Ronde van Spanje, waardoor Cancellara moest passen voor het WK.


Mag toch echt hopen dat hij nog een laatste keer kan knallen in het voorjaar.
Een heroïsch duel op de kasseien in Parijs-Roubaix met Boonen als rechtstreekse tegenstander, wie wint mag per direct de fiets aan de wilgen hangen.
Tinuz 11 november 2015 00:59
Zou mooi zijn als Cancellara nog een keer florissant uitpakt...
Al kan ik maar moeilijk die onwerkelijke beelden van Parijs-Roubaix en ook Vlaanderen van 2010 alweer meen ik, en die merkwaardige fietswissels van mijn netvlies krijgen.
Walnoot 11 november 2015 09:13
Denk niet dat Canc zich tevreden gaat stellen met rijden om de achtste plek in Roubaix, eerlijk gezegd. Misschien kunnen ze dat duel doen in een ritje in de Ronde van België, daar wil het peloton vast wel even remmen voor Boonen.
Brieske 11 november 2015 10:14
Hoop dat hij wereldkampioen wordt, en er dan nog 16 jaar aan vast plakt.

Groet
Carlos Danger 11 november 2015 11:05
Nog een laatste keer het motortje aan en....vlammen.
Sub Culture 11 november 2015 11:17
Oh wat ben je heerlijk zuur, Wally.
Walnoot 11 november 2015 11:22
Valt mee hoor, ben bloedje serieus hier. Kan jij me even doorbrieven als dit scenario daadwerkelijk uitkomt? Dan zal ik speciaal en ter ere van TB, de grootheid van weleer, een keer wat beelden van de Giro missen om in te schakelen bij de "Belgium Tour".
Arsimo 11 november 2015 11:46
Maak me een beetje ongerust als hij al in deze termen praat. Dat klinkt alsof hij in zijn hoofd al afscheid genomen heeft. Dat kan wel eens zijn weerslag hebben op de voorbereiding voor het komende - en dus zijn laatste - seizoen.

Vrees er een beetje voor dat hij dan in april eens niet zo scherp en sterk zal zijn om in stijl met grootse prestaties afscheid te nemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2015 11:46 door Arsimo.
cyclingfreakske 11 november 2015 12:57
een uitspraak als "Wielrennen is slechts een deel van mijn leven", doet hij al heel wat jaren.
hij is altijd op en top prof maar heeft ook altijd een vrij normaal leven gehad. (in de mate van het mogelijke), wat hem zowieso veel makkelijker op de grond hield.
denk wel dat die nog eens alles op alles zet in 2016, en de kans vooral ziet in een mooi afscheid bij winst van een grote klassieker ipv het seizoen uit te doen.
Ook iets waar TB als een paar jaar aan denkt = grote zege en stoppen op dat moment.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2015 12:58 door cyclingfreakske.
Eazster 11 november 2015 13:55
Duel Boonen Cancellara is wel zo 2010- 2011 hoor. Gootheden zeker wel ,maar ook op hun retour.
Zie Cancellara nog wel een keer alles op alles uitspelen. Boonen lijkt me uitgeblust ,maar een mens kan zich vergissen.
Snorfietser 11 november 2015 14:01
Had eerlijk gezegd dat hij de Olympische tijdrit nog wel zou rijden. Winnen zal hij niet, maar een medaille moet toch tot de mogelijkheden behoren. Hoop zo dat hij in het voorjaar nog een keer een monument kan pakken. Riep hij dit jaar ook al niet iets dat als hij de RVV zou winnen hij wellicht per direct zou stoppen?
cyclingfreakske 11 november 2015 14:14
ik zeg maar iets... stel dat hij een M-San Remo wint... denk dat hij t/m P-Roubaix doortrekt en dan ermee kapt.
Anony 11 november 2015 18:24
Ik zie eerlijk gezegd eerder Boonen nog een topklassieker (met name Roubaix) winnen dan Cancellara. Maar ik ben ook wel fan, natuurlijk.
Shinzawai 11 november 2015 18:48
Inderdaad, Boonen is duidelijk op zijn retour, terwijl mannen als Stybar, Terpstra, Degenkolb, Kristoff, Sagan, Vanmarcke, Boom en Van Avermaet niet hebben stilgezeten.
JW 11 november 2015 19:18
Wie een duel op het scherpst van de snede tussen Boonen en Cancellara wil zien moet m.i. een oude opname bekijken.

De kans dat ze in 2016 nog een keer in staat zijn om in een onderling duel het beste naar boven te halen lijkt me vrijwel nihil.
De tijd gaat onverbiddelijk verder.
Het maakt die oude duels zeker niet minder mooi.
Eindhovuh 11 november 2015 23:41
Boom in dit rijtje spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen