Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Naïeve Vino denkt dat Nibali voor 2017 en 2018 gaat bijtekenen...

Gepost door JW 
JW 28 november 2015 16:19
Vinokoerov denkt dat Nibali contract bij Astana gaat verlengen

Gepubliceerd: 28 november 2015 12:30

Algemeen directeur Alexandre Vinokoerov van Astana gaat ervan uit dat Vincenzo Nibali zijn eind 2016 aflopende contract zal verlengen.


De 31-jarige Italiaan kan voor twee jaar bijtekenen bij de Kazakse equipe die hij sinds 2013 dient na eerdere periodes bij Fassa Bortolo en Liquigas.

"Waarom zou hij vertrekken? Ik heb deze week gesproken met zijn zaakwaarnemer en Vincenzo voelt zich goed bij ons", zegt Vinokoerov in La Gazzetta dello Sport.

"Ik denk dat de kans 99 procent is dat Vincenzo ook in 2017 en 2018 uit zal komen voor Astana."

Nibali zal komend seizoen als kopman van start gaan in de Ronde van Italië. In de Tour de France rijdt de meervoudig Italiaans kampioen normaal gesproken in dienst van Fabio Aru
JW 28 november 2015 16:24
O.a. Trek heeft al duidelijk laten merken dat ze Vino Nibali graag bij hun ploeg willen.
Misschien kan Vino zo veel geld bieden dat Nibali zich laat overhalen, maar het zou me verbazen.
Als hij al geld genoeg heeft maakt wat extra niet gelukkig; een paar mooie wielerjaren aan het eind van je carriére doen dat meer, zou ik zeggen.

Ik kan me de laatste jaren toch wel wat momenten herinneren dat Vino Nibali me niet echt gelukkig leek met alle zorg en aandacht van zijn ploegleiding.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2015 00:38 door JW.
Eindhovuh 28 november 2015 20:24
Tis een profsporter. Als hij daar een miljoen meer krijgt dan ergens andes blijft hij.
Eddy Veen 28 november 2015 20:39
Met de eerste 'Vino' bedoel je kennelijk Nibali.
Nelis! 28 november 2015 22:39
Ook bij Nibali gaat het gewoon om het geld....
Shinzawai 29 november 2015 10:41
Ik kan me niet voorstellen dat Nibali bij Trek net zo'n goede ploeg om zich heen krijgt, net zo professioneel begeleid wordt en net zoveel kan verdienen als bij Astana. En misschien vallen de aansporingen van Vinokourov best nog mee, volgens mij zien de renners hem als een vrij sympathieke vent (heb ik ooit eens ergens gelezen).
El Chaba 29 november 2015 12:12
Nibali heeft reeds meerdere malen aangegeven dat geld absoluut niet het belangrijkste voor hem is. een goede ploeg om zich heen, leuke sfeer en een wedstrijdprogramma dat hij uit mag kiezen. Kortom, hij wil niet met tegenzin op de fiets zitten.
Pyama 29 november 2015 12:16
De halve Astana ploeg is rond Nibali gebouwd (of eigenlijk overgenomen van Liquigas), benieuwd wat daar dan mee zou gebeuren.
JW 29 november 2015 12:45
Die boze brief van Vino in 2014 valt m.i. best te vergeten ( en te vergeven).

Maar voor de steun van zijn ploeg(-leiding) in de Vuelta van afgelopen jaar, in de dagen voorafgaande aan zijn uitsluiting, lijkt me dat heel wat moeilijker.
Contract uitdienen en wegwezen, elke andere optie lijkt me ondenkbaar.
JW 29 november 2015 12:46
Dat is precies het beeld dat ik van Nibali heb.
Ruudje2209 29 november 2015 12:53
Er gingen geruchten dat Segafredo( Italiaans koffiemerk) een team rond Nibali wou bouwen. Mogelijk als nieuwe sponsor van Trek.
Eazster 29 november 2015 14:11
Die brief dat valt uiteindelijk inderdaad wel mee voor Nibali,die kan dat wel naast zich neerleggen.
Maar uit het afgelopen jaar denk ik wel dat je kunt concluderen dat ze het bij de Astana leiding meer in Aru zien zitten (Voor de verdere toekomst?).
Zo kreeg Nibali niet de allerbeste Tourploeg (Landa,Sanchez) en mocht hij zijn vertrouwens knechten vrienden (Vanotti en Agnoli) niet meenemen.
Dat heeft wel wat kwaad bloed gezet,maar een dik salaris lijkt me overal wel een heerlijke pleister op de wonde ,zelfs voor een eervolle Siciliaan.
El Chaba 29 november 2015 14:17
Klopt helemaal.
Pyama 29 november 2015 14:44
Jij had liever Landa en Sanchez die moe waren na de Giro meegegeven aan Nibali ipv bijv. Scarponi/Fuglsang?
Domme fout bij Astana is dat ze denken dat Westra en Boom in een Tourploeg thuishoren met een titelverdediger.
Eindhovuh 29 november 2015 15:08
Dan is hij goed in zijn pr.
Waarom is hij ooit bij Astana gaan rijden als niet geld maar sfeer een factor was geweest?
JW 29 november 2015 15:53
Je kunt niet alles wat gebeuren gaat voorzien.
En dingen kunnen veranderen.
El Chaba 29 november 2015 17:03
Westra zat vorig jaar al in het team van Tourwinnaar, dus volkomen logisch dat ze die meenamen. Meer dan waarschijnlijk ook op verzoek van Nibali, die houdt van dezelfde teammaats als waarmee hij zijn successen behaalde.

En dit jaar Boom eveneens zeer logisch, gezien de kasseienrit, zijn waarde in de verwachte waaieretappes en het feit dat hij op en top gemotiveerd zou zijn vanwege de start in Nederland.
malheur 30 november 2015 23:46
Vino's koersbeleving en die van Nibali passen veel te goed bij elkaar en aan doekoe ontbreekt het ook niet, die blijven voorlopig nog lekker samen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen