Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2016: terugkeer láát Tour-programma NOS!

Gepost door D. Marrage 
D. Marrage 11 december 2015 11:19
Dione de Graaff en Herman van der Zandt
presenteren Tour 2016 vanuit Frankrijk


HILVERSUM, 11 december 2015 - Dione de Graaff en Herman van der Zandt gaan samen het late avondprogramma van de NOS tijdens de Tour de France presenteren. Een Tourprogramma dat in 2016 - net als voorheen - iedere avond live vanuit Frankrijk komt. Hoe het programma gaat heten, is nog niet bekend. Vast staat dat het dagelijks om 22.15 uur te zien zal zijn op NPO 1.

Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport: “Afgelopen zomer hebben we Studio Tour gemaakt. Een fris en nieuw programma, iedere avond om 19.00 uur. Bovenop de koers en met het zweet nog op het voorhoofd. Dat programma deed het goed. Studio Tour had mooie kijkcijfers, kende veel leuke, nieuwe elementen, maar we misten soms wat sfeer, het echte Frankrijk-gevoel. Dat willen we terug. Dus zullen we ook volgend jaar weer bovenop op de koers zitten, maar we gaan een flinke dosis couleur locale toevoegen. En ja, daarvoor moet je toch echt in Frankrijk zijn. Of het programma weer Studio Tour of de Avondetappe of misschien nog wel heel anders gaat heten, weten we nog niet. Dat is een van de zaken waar Dione en Herman en onze Tour-redactie nu over gaan nadenken.”

Dione: “Ik kijk er nu al naar uit om weer naar Frankrijk te gaan. Ik heb dit jaar al mogen ervaren hoe het is om drie weken lang met je neus bovenop de koers te zitten en samen met het Tour-team dat gevoel vervolgens over te brengen op de kijker. Dat is het mooiste wat er is! En volgend jaar dus samen met Herman, die niet alleen een fijne collega is met wie ik kan lezen en schrijven, maar met wie ik ook de liefde voor de wielersport deel.”

Ook Herman staat te popelen: “Wat mij betreft is het nu al juli. Ik kan niet wachten om samen met Dione en de rest van de equipe de Tour in te duiken. Een heerlijk wielerprogramma op de late avond, met een zomers gevoel, fietsen én Frankrijk. Mais oui!”

Comeback Tourjournaal
In 2016 keert het NOS Tourjournaal na een jaar afwezigheid terug. Het programma met reacties, interviews en een uitgebreide samenvatting van de etappe is komend jaar dagelijks om 19.30 uur te zien op NPO 1. Vanzelfsprekend zal de NOS in 2016 ook op de radio en online ruimschoots aandacht besteden aan de Ronde van Frankrijk.

Tour 2015 was ‘hot’
De NOS zet deze zomer fors in op de Tour, omdat het Nederlandse wielrennen het goed doet en de belangstelling groot is. De Tour de France van 2015 ging de boeken in als de meest bekeken Tour van de afgelopen twintig jaar: de live uitzendingen trokken in ons land gemiddeld 1,1 miljoen kijkers; in de vooravond stemden gemiddeld 860.000 kijkers af op Studio Tour. In totaal hebben ruim 10 miljoen Nederlanders dit jaar wel iets gezien van de Tour de France.
rustdag 11 december 2015 13:19
Mooi dat Herman van der Zandt dat mag doen. Maar waarom weer die dione, daar heb je toch niks aan. laat dat mens het lekker bij het sportjournaal houden. Mevrouw deelt de liefde voor de sport, dat weet ze toch al knap 20 jaar te verbergen.
Arsimo 11 december 2015 15:36
Wat men maar niet noemt omdat het pijnlijk is voor het Nederlandse publiek is dat bij het begin van de Tour ook in Frankrijk het EK voetbal nog bezig is. Dus het Tour-nakletsprogramma later op de avond te doen is dan wel zo logisch.
Brieske 11 december 2015 22:10
We zijn er niet bij he, bij het EK. Dat scheelt behoorlijk.
Dione moet blijven, leuk lachebekje die met haar charmes op een andere manier antwoorden uit renners krijgt.
Ze hoeft geen kenner te zijn, als ze maar mooie interviews/reportages maakt.

En Herman als tafelheer of whatever, supertof, zin in!
Nu nog ff Ducrot en Dijkstra eruit, Danny erin met bv Joris van den Berg of waarom niet, Jose Been en het Nederlandse wielrennen op de NOS krijgt mijn volledige steun.

Groet
Tinuz 11 december 2015 22:47
Om het voetbal trauma wat te verzachten...
cyclingfreakske 11 december 2015 23:38
Dione zal weer netjes een interview gaan afnemen als iedereen op de bus zit grinning smiley
El Chaba 12 december 2015 16:14
Eens met alles!
Andere Peter 15 december 2015 17:33
Dione was uitstekend als gastvrouwe. Praatte de itempjes aan elkaar. Kundig. De juiste vragen stellend. Betrokken de huiskamers in. Deed het allemaal improviserend en uit het hoofd (geen teleprompter). Ik was best onder de indruk toen ik haar live zag presenteren in Utrecht, een dag voor de start. Heel naturel. Tijdens de filmpjes babbelde ze ontspannen met het publiek. Je proeft het meteen als iemand dan een rol speelt. Deze vrouw was in haar element. Geef nog wat tijd. Die gaat doorgroeien.

De combi Herman/Dione vind ik veelbelovend.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen