Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels ziet Rio wel zitten

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 09 februari 2016 07:37
Quote

Wout Poels toont vorm met eindzege Ronde van Valencia

Als eerste gewin meer is dan kattegespin, belooft het een mooi seizoen te worden voor Wout Poels. Terwijl zijn kopman Chris Froome een eerste overwinning boekte in Australië, deed Poels hetzelfde in de Ronde van Valencia. Inclusief twee ritzeges won de 28-jarige Limburger voor het eerst een meerdaagse wedstrijd.

Door: Bart Jungmann 7 februari 2016, 21:37

Hij beschouwt het als een beloning voor zijn gedegen voorbereiding. 'Ik heb hard gewerkt in de winter en heb opnieuw een stap vooruit gezet.' Niet alleen als coureur denkt Poels beter te zijn geworden, maar ook in de hiërarchie heeft hij aan aanzien gewonnen. 'Ik krijg veel vertrouwen van het team.'

De basis voor zijn zege legde Wout Poels in de tijdrit waarmee de koers woensdag begon. Op een heuvelachtig parcours bleef hij de Spanjaard Luis Leon Sanchez en de Wit-Rus Vasili Kirijenka voor, twee meesters in dit genre. De laatste is wereldkampioen, tevens ploeggenoot.

Zaterdag wachtte Poels een tweede proeve van bekwaamheid, maar nu op terrein dat hem echt ligt. De voorlaatste etappe van de Ronde van Valencia ging de hoogte in. Daarin werd Poels de meeste tijd gegidst door zijn team, met daarin erkende klimmers als Nieve en König. Op de slotklim Xorret del Cati moest de klassementsleider eerst enkele aanvallen pareren. Op 3 kilometer voor het einde ging hij zelf in de aanval. Daarop moest onder anderen de Italiaanse Vueltawinnaar Fabio Aru het antwoord schuldig blijven.

In de slotrit, een ommetje rond Valencia, kwam zijn voorsprong van driekwart minuut zondag niet meer in gevaar. De Belg Stijn Vandenbergh won; Dylan Groenewegen werd, net als eerder deze week, eerste in de massasprint.

Ambities
De gretigheid waarmee Poels zijn vroege vorm blootlegt, zegt veel over zijn ambities. Aan de vooravond van het prille seizoen kondigde hij aan op termijn een gooi te willen doen naar de overwinning in een ronde als die van Italië.

Sky, zijn ploeg, richt het vizier vooral op de Tour de France, met tweevoudig winnaar Froome als favoriet. Diens secondanten mogen hun kans wagen in de Giro, zoals de Australiër Richie Porte dat vorig jaar deed. Met diens vertrek naar BMC liggen er nu mogelijkheden, maar teambaas Brailsford heeft al aangegeven dat Poels nog even geduld moet hebben. Dat beseft hij zelf ook. 'Ooit wil ik een keer kopman zijn in een grote ronde. Maar mijn seizoen is nu nog afgestemd op de Tour, als knecht voor Froome. Ik kan nog een hoop van hem leren.'

Wout Poels ziet dit seizoen voor zichzelf nog wel mogelijkheden op de Olympische Spelen in Rio. 'Het is een lastig parcours dat mij wel ligt.

[www.volkskrant.nl]

Het lijkt mij voor de hand liggend om Poels mee te nemen naar Rio. Hoewel hij in eendagskoersen nog geen grote uitschieter heeft laten noteren (alhoewel 12de in Lombardije niet slecht is) heeft hij soms van die dagen waarop hij erg veel kan. En dat die dag in Rio zal plaatsvinden daar mag je best op gokken want een grote kanshebber die je dan thuis zou moeten laten wanneer Poels deelneemt heeft Nederland niet. De meest ideale selectie voor Nederland zou dan zijn om naast Poels en Dumoulin nog Mollema en Slagter mee te nemen. Dan heb je wel het sterkst mogelijke team. Niet dat de buitenlandse concurrentie van deze selectie wakker zal liggen natuurlijk (een Valverde, Nibali of Wellens bezitten immers een pak meer talent) maar een leuke top tien plaats lijkt niet eens zo onrealistisch. En als Poels dan een topdag heeft heeft en het koersverloop helpt hem ook nog een handje wie weet pakt hij wel een medaille.
arki 09 februari 2016 08:05
Op basis van resultaten in het verleden liggen Gesink en Kelderman meer voor de hand dan Poels. Maar wellicht kan Poels dit jaar in de Waalse klassiekers laten zien dat hij ook in de eendagskoersen een stap heeft gemaakt.
Miquel1983 09 februari 2016 09:16
Ik zou Poels, Gesink en Kelderman normaliter alle drie opstellen in Rio, inderdaad samen met Mollema, Slagter, Dumoulin en wat mij betreft ook Pieter Weening.

Mag Nederland trouwens 9 renners opstellen in Rio? (zelfde als WK)
myrd 09 februari 2016 09:35
Nee, we mogen maar 4 renners opstellen.
Slimmerd 09 februari 2016 09:55
Slechts vier renners, twee daarvan rijden ook de tijdrit.
MarcoV 09 februari 2016 10:01
Kunnen we niet ruilen, dat we er in Qatar 4 laten starten en in Rio 9? Lijkt me voor de medaillekansen beter ...
Brieske 09 februari 2016 10:13
Ik zal het vragen...

Groet
Ron Meijers 09 februari 2016 10:22
Ik neem aan dat het scharen van Wellens in de categorie Valverde en Nibali een vorm van trollen is? Net als het hem meer talent toedichten dan zeg Dumoulin?
JW 09 februari 2016 10:23
Bij sommige wielervolgers blijft alleen de laatste koers hangen.

Na de mooie winst van Poels in het mooie voorjaarsrondje bij Valencia wordt er al gespeculeerd over de kansen van Wout om een grote ronde te winnen.
Na Dumoulin alwéér een Nederlander die zo niet de Tour, dan toch Giro of Vuelta naar zijn hand zou kunnen zetten.
Dumoulin werd vooraf gegaan door Gesink, de beste landsman in de Tour.
En daarvoor had je nog Kelderman, Mollema...

Poels naar Rio lijkt me logisch.
Hij versloeg Kiryenka in de tijdrit, en die versloeg Dumoulin weer bij het wk tijdrijden.
Waarmee wiskundig wordt aangetoond dat Poels de sterkste tijdrijder van de drie is.
Eddy Veen 09 februari 2016 10:36
Poels is op alle fronten beter dan Aru, dus de Vuelta winnen is een kwestie van meedoen. Als Dumoulin zich beter had voorbereid op het laatste WK, had hij Kiryenka verslagen, dus Limburgs goud en zilver in Rio moet eveneens lukken. Wat is voorpret toch leuk, bijna orgastischspinning smiley sticking its tongue out
ton duk 09 februari 2016 10:39
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels is op alle fronten beter dan Aru,

EENS (dat beweer ik dan ook al jaren)
gr
Michael B. 09 februari 2016 10:46
@arki

Kelderman heeft tot nu toe nog niks laten zien in eendagswedstrijden van meer dan 200+ km.. Dat hele verhaal van op basis van verleden kan je in de prullenbak gooien. Daarnaast heeft Kelderman vorig jaar ook een voor hem doen tegenvallend jaar gehad, laten we eerst maar de eerste paar maanden afwachten voordat we Kelderman uberhaupt gaan selecteren voor Rio.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 10:47 door Michael B..
arki 09 februari 2016 11:03
Kelderman reed vorig jaar 2 keer top 10 in een eendags WT wedstrijd. Poels nog nooit, daarom schaal ik hem nog iets hoger in. Op dit moment zou ik echter voor Dumoulin, Mollema, Gesink en Slagter gaan. Maar we hebben nog even, dus het kan nog veranderen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 11:04 door arki.
Luijt 09 februari 2016 11:11
Fijn om te lezen wie welke renners "mee zou nemen naar Rio". Wat een gelul om nu al een opstelling voor Rio in elkaar te schroeven. Het is februari.
Arsimo 09 februari 2016 11:27
Heb je wel gekeken wie het schreef? (dan weet je genoeg)
Michael B. 09 februari 2016 11:47
@Arki

In de klassiekers kwam Kelderman vorig jaar toch echt flink te kort hoor. Notabene als kopman van de Lotto Jumbo formatie.

Plek 58 > Il Lombardia (1.UWT)245 5
Plek 37 > Liège - Bastogne - Liège (1.UWT)253
Plek 62 > Amstel Gold Race (1.UWT)258

Ook de jaren hiervoor heeft hij in dit soort koersen met meer dan 200+ deze afstanden nooit top10 gereden.
Bauke Mollema heeft dat bijvoorbeeld al regelmatig gedaan.
Koers van +/- 200km is wat anders dan die van +/- 250km
Bromertà 09 februari 2016 11:52
Poels doet het leuk voor een weekje in 't vroege voorjaar of in een voortmodderende late zwoele winter, maar als het erop aankomt tussen de grote jongens die op het scherpst van de snede gedurende drie weken dag in dag uit met elkaar strijden, dan zakt ie net als Porte door het ijs. De cijfers van zijn Grandtours: 44, 38, 21, DNF, 28, DNF, 17, DNF. Ik bedoel maar.
Arsimo 09 februari 2016 12:28
Voor een grote rondeklassement lijkt Poels inderdaad niet geschapen. Ik denk dat ze dat bij Sky ook wel doorhebben. Wil niet zeggen dat het geen bijzonder nuttige renner kan zijn.

De hoop voor een Waalse Pijl e.d. heb ik nog niet opgegeven. Dromen van Rio lijkt me voor Poels nog wat voorbarig, daarvoor moet hij (idd) eerst maar eens in een of twee grote eendagswedstrijden wat laten zien.
Goozzer 09 februari 2016 13:33
Het mogelijk papieren voordeel van Kelderman is natuurlijk dat hij een zekere reputatie als tijdrijder kan voorleggen, wat dat ook moge inhouden. Poels heeft daar nu echter, en dat is nog zacht uitgedrukt, een serieus statement afgeleverd. Duidelijk dus, en ook Gesink kan bovendien best aardig uit de voeten in die O.S. tijdrit (naast Dumoulin, die ook zeker is) dus het is nu aan Kelderman om te laten zien wat hij in zijn mars heeft en waarom hij in die ploeg thuishoort i.p.v. anderen. Ook Mollema en Slagter kunnen, voor de wegrit, aardige papieren voorleggen. Zal dus niet eenvoudig worden...
Eddy Veen 09 februari 2016 14:00
Met betrekking tot de Spelen dringt zich een luxeprobleem op. Dat is weleens anders geweest, dus daar mogen we blij om zijn. Poels wil gaan bewijzen dat hij wel degelijk een grote ronde aankan. Het zou mij niet verbazen als zijn ontwikkeling bij Sky dat bevestigt. Hij heeft daarvoor nog ruim een jaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 14:12 door Eddy Veen.
Halve Belg 09 februari 2016 14:03
Mollema, Dumoulin, Kelderman (want Tijdrit) en Gesink lijkt me zo goed als zeker als ze alle 3 in vorm zijn. Poels, Slagter zouden als reserves kunnen dienen. Onze bondscoach kennende wordt deze selectie op 1 mei reeds wereldkundig gemaakt.
Pyama 09 februari 2016 14:59
Halve Belg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema, Dumoulin, Kelderman (want Tijdrit) en
> Gesink lijkt me zo goed als zeker als ze alle 3 in
> vorm zijn. Poels, Slagter zouden als reserves
> kunnen dienen. Onze bondscoach kennende wordt deze
> selectie op 1 mei reeds wereldkundig gemaakt.

En dan met De Kort, Terpstra, Boom en Danny van Poppel?
JW 09 februari 2016 15:36
Afgezien van die ene rare etappe deed hij het in de Giro van twee jaar geleden toch best goed.
Voor mijn gevoel is hij niet in staat drie weken achtereen zonder hapering goed te zijn, maar of dat gevoel juist is confused smiley
cyclingfreakske 09 februari 2016 15:40
idd... klopt. heb ik ook al aangehaald...
voor de dagdromers een droom teveel, 3 weken top presteren voor een topranking.
El Chaba 09 februari 2016 15:44
Het argument voor Kelderman (want tijdrit) zou ik nooit laten prevaleren. Sowieso kansloos voor de ereplaatsen en bovendien kan Gesink - zeker op een dergelijk parcours - ook goed uit de voeten in de tijdrit. En desnoods start je daar gewoon met één renner. De wegrit is veel belangrijker.
En dan zou ik, zoals het er nu voorstaat staat echt voor Wout Poels gaan. Waarom mensen ook Slagter noemen is me een raadsel want voor hem is het parcours toch echt te zwaar.
Michael B. 09 februari 2016 16:04
Laten we eerst maar eens de Amstel Goldrace, Waalse Pijl en LBL afwachten. Na dat drieluik mag de bondcoach zijn oordeel vellen. Spreekwoordelijk zijn de eerste pannenkoeken voor de kinderen. Overwinning in het begin van het seizoen is leuk, maar de echte grote vissen worden nog vergeven.
Eazster 09 februari 2016 17:17
Tsja Poels. Sehnsucht zegt het wel goed (Nam hem redelijk serieus tot ineens deze W.E.L.L.E.N.S. letters in beeld verschenen) alles of niets dagje voor Poels en wie weet wat er mogelijk is. Kan zomaar niets zijn ,maar het valt wel te proberen. Gesink en kelderman zijn toch meer van het glas half vol renners,waar Poels een Leeg of Vol Glas renner is.
Ben wel benieuwd wat hij nog van Froome wil leren dan, hoe hij nog harder op kop voor diens moet rijden. Op 28 is de school uit. Poels moet z'n eigen kansen gaan krijgen dit jaar. het Seizoen om te oogsten. Die Landa ook die gaat niet naar school,die gaat direct de arbeidsmarkt op.
Pyama 09 februari 2016 20:11
Ik mis in deze beschouwing nog de seizoensopbouw. Poels mag straks aan de bak voor Froome voor 3 weken in Frankrijk. Is hij dan goed/minder goed/slecht?
Shinzawai 09 februari 2016 20:58
Dumoulin (topfavoriet tijdrit) en Gesink (meerdere malen sterk in zware eendagskoersen) lijken mij zekerheden. Dan mag het verder tussen Kelderman, Slagter, Mollema en Poels gaan, maar het lijkt me nog wat vroeg om daar nu al een beslissing over te nemen. Gezien het parcours kan Nederland gelukkig wel uit een sterkere selectie dan België putten, waar alleen Wellens en Vanendert mogelijk wat kunnen als verre outsiders.
El Chaba 09 februari 2016 21:15
Goed volgens mij. Bij Sky mogen de knechten hun dagen uitkiezen om soms vol aan de bak te knechten en soms het te laten lopen en op een half uur binnen te komen.
Lijkt me een uitstekend scenario om vervolgens tijdens de OS te profiteren van 'supercompensatie'.
Marcos 09 februari 2016 21:47
Mollema lijkt me, als hij niet volledig leeg uit de Tour komt, ook wel een zekerheidje. Vorig jaar waren de klassiekers bij hem iets minder (vooral door de val in Baskenland, denk ik), maar de jaren ervoor heeft hij in eendagskoersen toch genoeg laten zien, lijkt me. Kelderman en Poels hebben (voorlopig?) nog moeite met de klassiekers van 250+ km, Slagter heeft bewezen die wel aan te kunnen, maar dit parcours is waarschijnlijk net te zwaar voor hem..

Ben wel benieuwd wanneer de selectie bekend wordt gemaakt trouwens. Kan me voorstellen dat Lammerts vroeg zekerheid wil geven aan de renners die deelnemen, maar waarschijnlijk kan hij pas na de Tour zien wie er echt het meest klaar voor is.
El Mik 09 februari 2016 22:40
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het argument voor Kelderman (want tijdrit) zou ik
> nooit laten prevaleren. Sowieso kansloos voor de
> ereplaatsen en bovendien kan Gesink - zeker op een
> dergelijk parcours - ook goed uit de voeten in de
> tijdrit. En desnoods start je daar gewoon met
> één renner. De wegrit is veel belangrijker.



De kans op eremetaal in de tijdrit lijkt mij juist veel groter dan dat de 4e renner van Nederland een medaille gaat pakken in de wegrit. Sowieso kan een 2e tijdrijder erg nuttige informatie opleveren voor medaillefavoriet Dumoulin en bovendien heeft Kelderman vaker een absolute weredtopprestatie geleverd in een tijdrit dan Poels in een dergelijke eendagskoers (nog nooit namelijk). Komt nog eens bij dat in een tijdrit bij veranderende omstandigheden vroege starters a la Kelderman zomaar een groot voordeel kunnen geven en dan kan hij zelf zomaar in de prijzen vallen.

Dat weegt in mijn ogen veel zwaarder dan de eventuele meerwaarde die Poels boven Kelderman zou hebben in een dergelijke eendagskoers (helemaal geen volgens mij, dan zie ik eerder Slagter nog goed mee komen).
Maar goed, in juli nog maar eens kijken hoe deze mannen er voor staan.
El Mik 09 februari 2016 22:42
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin (topfavoriet tijdrit) en Gesink (meerdere
> malen sterk in zware eendagskoersen) lijken mij
> zekerheden. Dan mag het verder tussen Kelderman,
> Slagter, Mollema en Poels gaan, maar het lijkt me
> nog wat vroeg om daar nu al een beslissing over te
> nemen. Gezien het parcours kan Nederland gelukkig
> wel uit een sterkere selectie dan België putten,
> waar alleen Wellens en Vanendert mogelijk wat
> kunnen als verre outsiders.

Het parcours wordt weer eens flink overschat. Zou Gilbert en van Avermaet toch maar niet uitvlakken, of wat te denken van een Bakelants.
edit. en Hermans is ook zeker niet minder dan een Poels of Kelderman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 22:45 door El Mik.
Marcos 09 februari 2016 23:17
Sagan geeft aan dat dit parcours te zwaar is voor hem, dan denk ik dat er al heel veel kandidaten afvallen eigenlijk. Belgen hebben inderdaad meer dan enkel Vanendert en Wellens, maar ga er vanuit dat het te zwaar is voor Van Avermaet en Gilbert.
El Chaba 09 februari 2016 23:31
Zit zeker wat in. thumbs up
El Chaba 09 februari 2016 23:33
Hoe kom je erbij dat het parcours wordt overschat? Het profiel, inclusief percentages van de beklimmingen zijn reeds bekend, dus dat laat niets aan duidelijkheid te wensen over.
El Mik 10 februari 2016 01:26
Ja dat is bekend en dus wordt het overschat, want zo zwaar dat Gilbert of van Avermaet dat niet aan zouden kunnen is het helemaal niet.

Tenminste niet minder goed dan de Nederlanders.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2016 01:46 door El Mik.
Ron Meijers 10 februari 2016 09:48
Arsimo 10 februari 2016 09:56
Als er een paar echte sterke klimmers die ook een pittige eendagswedstrijd goed aankunnen er werk van gaan maken (Nibali, Rodriquez e.a.) aangevuld met ambitieuze rondetoppers die het in het eendagswerk nog moeten bewijzen (Froome met name) dan zijn Gilbert en van Avermaet kansloos. Als de koers daarentegen lang gesloten blijft en het pas op de laatste klim echt hard gaat dan doen ze mogelijk wel om de plakken.

Het wordt gokken voor renners zoals hen - behoorlijke kans dat ze helemaal voor niets de moeite gaan nemen om naar Rio te gaan en hun programma er op af te stemmen. Maar ja, ze moeten wat, het WK ziet er voor hen dit jaar ook niet aanlokkelijk uit.
El Chaba 10 februari 2016 10:01
Je bent me net voor.
Op dit parcours gaan Van Avermaet en Gilbert die Vista Chinesa - drie keer vlak achter mekaar - echt niet overleven hoor. Door dat stuk afdaling wordt het gemiddeld stijgingspercentage ook nog eens enorm gedrukt.
Miquel1983 10 februari 2016 10:16
Eens. Voor van Avermaet en Gilbert is dit parcours te zwaar. Die zie je in LBL de laatste jaren al niet in de top-10 rijden, dan zeker niet op de Vista Chinesa.

Wat het parcours interessant maakt, is dat je na de afdaling nog een 15-tal vlakke kilometers hebt waardoor het aantal kanshebbers een stuk hoger is dan wanneer je op die laatste klim of net daarna zou finishen. Ideaal parcours voor Nibali (wegrijden in laatste afdaling) of Valverde (sprint winnen van klein groepje).

Ik zie de Nederlanders niet als favorieten voor deze koers, eventueel wel Mollema, Dumoulin en mogelijk Gesink en Poels als outsiders. Maar het probleem is vaak toch dat ze dan op die laatste klim moeten lossen als de grote matadoren aangaan en dan met 30 seconden achterstand aan die afdaling beginnen. In de Ronde van Lombardije 2015 zag je ook dat Gesink en Poels op de voorlaatste klim moesten lossen. Goede ronderenners allemaal, maar echte winnaars voor eendaagse koersen, nee dat nog niet.

Enerzijds wel vreemd dat grote wielerlanden maar 4 deelnemers mogen inschrijven, maar anderzijds schept dat een open koers, want dus weinig knechten mee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2016 10:29 door Miquel1983.
Ron Meijers 10 februari 2016 11:09
My thoughts exactly. Ik vond het plaatje voor zich spreken, vandaar 'no further comment'. Met 3x8,5 km klimmen @5,7% komt er gewoonweg een ander soort renner bovendrijven. Valverde, Kwiatkowski, Nibali, Rodriquez, Martin. Al zijn veel bookmakers het met me oneens, en plaatsen ze renners als Sagan, Van Avermaet en Matthews daar doodleuk tussen.
Slimmerd 10 februari 2016 11:33
Er zal ook nog wel een bergje Colombianen geïnteresseerd zijn in deze koers.

Ben vooral heel benieuwd hoe het rijden in teams van 5, 4 of nog kleiner gaat uitpakken in de koers. Controle over 253 kilometer lijkt me onmogelijk, dus een erg onvoorspelbare koers ligt misschien ook wel voor de hand en dat is voor ons als kijkers/volgers ook erg boeiend denk ik.
Eddy Veen 10 februari 2016 11:33
Zoals El Chaba opmerkte is het klimwerk nog erger door de afdaling die is meegenomen in het gemiddelde. Ik zou wel eens een gedatailleerd beeld willen zien. Is dat ergens voorhanden?
Slimmerd 10 februari 2016 11:37
Volgens mij heeft Sagan laatst het rondje gereden met ook beelden van de beklimming, denk op YouTube wel te vinden.
El Chaba 10 februari 2016 12:01
[www.touretappe.nl]

Plaatje 3 van de slideshow en dan met je cursor over de helling gaan.
Walnoot 10 februari 2016 12:02
Dat laatste vlakke stuk is bijna 20km. En juist doordat er weinig knechten zijn, gaan renners zoals Gilbert meer kans hebben om terug te komen na de laatste klim. Ten eerste omdat er weinig manschappen over zijn om te rijden vooraan, ten tweede omdat er niet genoeg knechten zijn om het tempo constant hoog te houden op de drie beklimmingen. Daarnaast is er in een open koers een gerede mogelijkheid dat een paar van de niet-klimmers onder de klassiekermannen weten te anticiperen en met voorsprong aan de laatste klim kunnen beginnen.
Eazster 10 februari 2016 12:10
Het lijkt inderdaad op voorhand wat te zwaar ,zeker voor de Gilbert van nu en niet die van 2010-2011. Toch heeft die in het verleden wel koersen gewonnen waar dergelijke beklimmingen Ronde van Lombardije (Sormano) en San Sebastian (Jaizkebel) in voorkomen , al komt die Jaizkebel wat vroeger en ook minder snel achter elkaar.
In elk geval ook niet helemaal afschrijven dan. Ik zou wel Gallopin willen vermelden die kan dat soort dingen ook goed aan en heeft een redelijke sprint na een zware koers.
Slimmerd 10 februari 2016 12:30
Met voorsprong aan de laatste klim beginnen, betekent dat é al twee keer goed meegekomen moeten zijn om in ieder geval in die afdaling een voorsprong te kunnen nemen. Een Gilbert zou mij hier verbazen, het lijkt mij ideaal voor Valverde, Nibali en Kwiatkowski.
shake 10 februari 2016 13:09
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat laatste vlakke stuk is bijna 20km. En juist
> doordat er weinig knechten zijn, gaan renners
> zoals Gilbert meer kans hebben om terug te komen
> na de laatste klim. Ten eerste omdat er weinig
> manschappen over zijn om te rijden vooraan, ten
> tweede omdat er niet genoeg knechten zijn om het
> tempo constant hoog te houden op de drie
> beklimmingen. Daarnaast is er in een open koers
> een gerede mogelijkheid dat een paar van de
> niet-klimmers onder de klassiekermannen weten te
> anticiperen en met voorsprong aan de laatste klim
> kunnen beginnen.

Volgens mij willen de Fransen er in ieder geval wel een harde koers van maken zoals vorig jaar bij pré-Olympische wedstrijd. Hebben daar met Pinot Bardet Rolland Gallopin Vuillermoz en/of Barguil een geschikt team voor. Ook de Colombia en Nederland, ook zonder sprinters type zoals Kwiatkowski of Valverde, kunnen wat springveren inzetten. Lijkt me dat daarmee types als Gilbert in het nadeel zijn.
Walnoot 10 februari 2016 13:28
De vraag is alleen of Pinot, Bardet en Gallopin voor elkaar gaan willen werken (laat staan Rolland, daar kan Bogarde nog wat van leren met betrekking tot buigen). Ik verwacht zomaar dat ze zich niet voor elkaar weg gaan cijferen. En dan houdt ook Frankrijk hooguit nog twee mannetjes over om de koers hard te maken.
Eddy Veen 10 februari 2016 14:19
Sehnsucht 12 februari 2016 07:07
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik neem aan dat het scharen van Wellens in de
> categorie Valverde en Nibali een vorm van trollen
> is? Net als het hem meer talent toedichten dan zeg
> Dumoulin?

Wellens heeft drie eindzeges in de WT op zak, Dumoulin nul. En in de Eneco Tour van 2014 waar beide aan deelnamen versloeg Wellens de oudere Dumoulin zelfs. Dus uiteraard heeft Wellens meer talent. En daarnaast schaar ik Wellens niet in dezelfde categorie als als Valverde en Nibali, dat lees je verkeerd. Ik geef gewoon voorbeelden van renners die niet wakker zullen liggen van de Nederlandse selectie omdat ze beter zijn. Dat is uiteraard iets anders. Als y en z beter zijn dan x betekent dat nog niet dat y = z. Maar goed, ik ben het wel gewend dat de feiten die ik op dit forum uit de doeken doe worden geïnterpreteerd als trollen.
El Chaba 12 februari 2016 12:32
De parcoursen van de Eneco Tour en de GP Montreal zijn totaal niet te vergelijken met het parcours van de OS wegrit, dus je maakt jezelf (bewust) schuldig aan foute vergelijkingen.
Pyama 13 februari 2016 16:21
Wat een rare discussie gestart door meneer Mik (al de zoveelste aparte opmerking in een korte periode). 3x een col op het einde met een stuk vlak met ploegen van max. 5 renners? Dat wordt niks voor een klassiekrenner. Kijk maar hoe het in Londen afliep op een veel lichter parcours => Vinokourov en Uran. Winst voor Alberto Contador.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen