Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour of Oman 2016 (2.HC)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 februari 2016 17:16
Tour of Oman 2016 (2.HC)
El Chaba 15 februari 2016 17:16



Tour of Oman 2016 (2.HC)

De derde in de reeks woestijnkoersen met ondanks het zeer gevarieerde parcours helaas toch een minder goed deelnemersveld dan de afgelopen jaren.

Etappeschema:

16.02. Etappe 1: Oman Exhibition Center - Al Bustan (145,5 km)
17.02. Etappe 2: Omantel Head Office - Quriyat (162,0 km)
18.02. Etappe 3: Al Sawadi Beach - Naseem Park (176,5 km)
19.02. Etappe 4: Knowledge Oasis Muscat - Jabal Al Akhdhar/Green Mountain (177,0 km)
20.02. Etappe 5: Yiti/Al Sifah - Ministry of Tourism (119,5 km)
21.02. Etappe 6: The Wave Muscat - Matrah Corniche (130,5 km / 108,5 km + 3x ca. 7,5 km)



Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Top 10 vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. ESP VALLS FERRI Rafael LAM 21h09'31" 160
2. USA VAN GARDEREN Tejay BMC 09" 120
3. ESP VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 19" 100
4. POL MAJKA Rafal TCS 32" 84
5. RSA JANSE VAN RENSBURG Jacques MTN 01'04" 74
6. RSA MEINTJES Louis MTN 01'08" 68
7. DEN FUGLSANG Jakob AST 01'10" 62
8. BEL HERMANS Ben BMC 01'15" 56
9. COL ARREDONDO MORENO Julian David TFR 01'25" 50
10. AUT KONRAD Patrick BOA 01'36" 44



De wederopstanding van Rafael Valls Ferri begon vorig jaar hier in Oman.

_____________________________________________________________________________________________

Etappe 1: Oman Exhibition Center - Al Bustan (145,5 km)

Sprinten of gooit dat colletje (1,4 km, 9%) op 4-5 km van de finish nog roet in het eten? Vorig jaar wel toen een groepje van 19 renners uit de handen van het peloton wist te blijven.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:





Start: 08.00 uur.
Finish: rond 12.40 uur.
Eddy Veen 15 februari 2016 17:26
Volgens de startlijst moet Dumoulin het met twee man minder doen. Dat zal wel het gevolg van de aanrijding zijn.
Sehnsucht 15 februari 2016 20:14
Klimtalent Laurens De Plus rijdt ook mee. Van alle World Tour renners is hij de jongste.

Interviewtje:
Quote

Laurens De Plus: “Je merkt aan alles dat dit een topteam is”

Laurens De Plus (20) werd verkozen tot jongere van het jaar in zowel de Kristallen Fiets, als tijdens de uitreiking van de Flandrien Trofee. De jonge renner uit Ninove reed als jong talent bij Lotto-Soudal, maar koos uiteindelijk toch voor de ploeg van Patrick Lefevere. “Dit is echt een topteam en ik ga hier veel leren”, zegt hij.

De Plus kan enkele adelbrieven voorleggen. Het ontluikende rondetalent werd vorig jaar tweede in de Ronde van Isard d’Ariège (Fra), 4de in de Vredeskoers (Tsj), ritwinnaar en 2de in de Ronde van Aosta/Mont Blanc (Ita) en 8ste in de Ronde van de Toekomst (Fra), waar hij tot de slotdag in de running bleef voor de eindzege. Winnen is moeilijk, maar zijn regelmatigheid in klassementscrossen zijn een troef. “Winnen lukt me niet vaak”, geeft hij toe “daarvoor ontbreekt het me aan explosiviteit. Daar moet ik nog wat in groeien. Nu goed, dat is nu in mijn eerste jaar mijn ambitie ook niet. Ik wil vooral zoveel mogelijk leren. Dat is een cliché, maar het is gewoon zo, ik mag niet verwachten dat ik meteen resultaat ga rijden in mijn eerste seizoen.”

Voor De Plus is het zijn eerste profjaar, zijn eerste jaar bij Etixx-Quick Step. “Ik voel me hier super gelukkig in dit team”, aldus de jongste renner van het World Tour-peloton. “Had je me drie jaar geleden gevraagd of ik hier zou koersen, tussen al die sterren, dan had ik eens hard gelachen en je niet gelooft. Je merkt ook aan alles dat dit een topteam is. Er zijn hier 65 journalisten of zo voor een persdag. Dat is ongelooflijk, allemaal komen die naar hier voor die toprenners. En nu train ik samen met hen. Op de eerste trainingsstage was het nog wat wennen, maar intussen ben ik het al gewoon dat jongens zoals Tom Boonen, Marcel Kittel, Tony Martin mijn ploegmaten zijn. Het klikt ook heel goed met Tom Boonen, dat is wel plezant.”

De Plus sukkelde de voorbije dagen een beetje met zijn gezondheid. “Ik ben wat verkouden, had last van wat keelpijn de eerste dagen van de stage. Ik heb donderdag dan ook niet met de groep getraind, maar nu voel ik me stilaan beter.”

De Plus legde enkele goede testen af de voorbije winter. “Ik ben alweer wat sterker geworden. Dat blijkt uit die testen en dat stemt me wel gelukkig”, zegt hij, “maar ik merk wel dat het niveau hier zeer hoog ligt. Er wordt héél snel gereden, veel sneller nu dan op de eerste trainingsstage. Ik kijk uit naar de start van het seizoen”, gaat hij verder. “De ploeg zal me ook wel beschermen, ze weten wat ik kan van bij de jeugd en gaan de lat niet te hoog leggen. Ze geven me een programma om rustig te groeien en in de wedstrijden die niet van te hoog niveau zijn zal ik wellicht me wel eens mogen tonen en zal ik zien waar ik sta.”

De Plus start het seizoen in de Challenge Mallorca (28/01-31/01), vier eendagswedstrijden op het Spaanse eiland. “Daarna mag ik naar de Ronde van Oman”, vertelt hij “en dan rijd ik twee Belgische koersen: de GP Le Samyn (2/03) en Nokere Koerse (16/03). Dat is leuk voor mijn supporters, dan kunnen ze me eens in mijn nieuwe trui zien rijden. Daarna volgt dan de Ronde van Catalonië, mijn eerste World Tour wedstrijd.”
[www.nieuwsblad.be]

Van alle renners die dit jaar hun debuut maken in de World Tour is de Belg Laurens het meest talentvol. Daarom is het leuk om hem te volgen.
lodjan 15 februari 2016 20:27
Prikdude 16 februari 2016 01:29
Die wederopstanding van Valls eindigde hier ook of wat?
rustdag 16 februari 2016 09:00
Helaas geen stream .
Eddy Veen 16 februari 2016 09:56
Om 23 uur is er een samenvatting op Eurosport 2.
Slimmerd 16 februari 2016 10:02
Pfingsten, Dehaes, Vanspeybroeck, Koning en De Vries hebben een voorsprong van ongeveer 3'15. Zojuist zijn de koplopers de eerste tussensprint gepasseerd.
rustdag 16 februari 2016 10:19
Ik heb geen Eurosport 2. Maar ik zie nu, dat er elke morgen om 7:00 een herhaling is op Eurosport 1 #ok
JW 16 februari 2016 11:07
Nog 28 km, en maar 1'28" voor de vluchters.
De winnaar zit in het peloton.
Anony 16 februari 2016 11:14
In Parijs-Nice, Catalonië, de Dauphiné en recent Down Under deed hij het toch opnieuw meer dan aardig.
lodjan 16 februari 2016 11:16
......



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2016 11:17 door lodjan.
lodjan 16 februari 2016 11:17
Tenzij De Koning een De-Koningkje doet.....
tvm 16 februari 2016 11:26
Koning is er al lang af hoor.
Slimmerd 16 februari 2016 11:33
De hele kopgroep is al gegrepen, nu is Turgot alleen op pad. De 2e tussensprint nadert.
Slimmerd 16 februari 2016 11:36
Bij de tussensprint was Turgot alweer gepakt. Capiot pakte de secondes voor Mario Costa en Kozontchuk.
Slimmerd 16 februari 2016 11:39
Minder dan 5km nog te gaan, Porte zou al gelost zijn.
Slimmerd 16 februari 2016 11:41
18 renners in de eerste groep, Kristoff ook gelost.
Anony 16 februari 2016 11:47
Boasson vs Van Avermaet
Aanval Jungels in voorlaatste km.
Anony 16 februari 2016 11:48
Hij heeft 7 sec onder de rode vod. Gewonnen spel?
Slimmerd 16 februari 2016 11:49
1. Jungels
2. Pauwels 6"
3. Bardet 8"
4. EBH
5. Dumoulin
6. Van Avermaet
7. M. Costa
8. Rebellin
9. De Tier
10. Nibali



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2016 12:05 door Slimmerd.
Anony 16 februari 2016 11:50
Jungels wint.
Pauwels en Bardet zouden ook nog ontsnapt zijn. Tactisch steekspel dus.

Slimmerd 16 februari 2016 11:51
JvdB ook present in de voorste groep, evenals de eerder genoemde EBH en Van Avermaet.
Anony 16 februari 2016 11:54
En de Quick Step-zegetrein, ...
Slimmerd 16 februari 2016 12:00
D. Martin, Pozzovivo, van Rensburg, JVDB, Konrad en Fuglsang ook nog in de voorste groep.

Teunissen op 40" eerste Lotto.
Slimmerd 16 februari 2016 12:12
Rui Costa wordt nu 7e gegeven ipv Mario Costa.
JW 16 februari 2016 12:31
En de meest talentvolle van alle renners die dit jaar hun debuut maken in de WorldTour, eindigt knap als 64e. Ruim voor Richie Porte die 85e wordt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2016 12:33 door JW.
Inigo 16 februari 2016 12:42
Dumoulin - Nibali: 1-0

;-)
Slimmerd 16 februari 2016 13:29
Dit is zeker zo, dat gaf de ploegleiding een week later ook al aan dat ze in de koersen in Dubai/Oman/Qatar met minder renners aan de start zouden verschijnen.
Michael B. 16 februari 2016 13:42
Pieter Weening begint zijn jaar ook lekker, krijgt ie een keer een klimkoers... kan ie simpelweg niet aanhaken bij de betere renners.
plek 60. Overigens is heel Roompot weggeblazen want Wesley Kreder op plek 132 en Berden de Vries op plek 133 zaten ook ver van achter.
Is hopen op betere (vakantiegrinning smiley) dagen

lodjan 16 februari 2016 13:44
Dat vermeldt JW niet confused smiley
Eddy Veen 16 februari 2016 13:46
Ik weet niet hoe het precies gegaan is, maar in de laatste kilometer een voorsprong van zeven seconden consolideren met een elitegroep achter hem aan, lijkt mij knap van Jungels.
Walnoot 16 februari 2016 13:56
Jungels kan ook wel wat natuurlijk, dat weten we al een tijdje. Gaat volgend jaar in de Tour enkel het hoofd moeten buigen voor teamgenoot De Plus.
Slimmerd 16 februari 2016 14:03
Je bedoelt de Berden de Vries die de gehele dag namens Roompot prima in de kopgroep vertoefde? Knap dat je hem er uit pikt op zogenaamd falen.
Slimmerd 16 februari 2016 14:04
Waarschijnlijk een elitegroep zonder enige samenwerking. Het aantal duo's was daar ook klein en de ploeg die er wel goed was vertegenwoordigd (Dimension Data) ging alleen in de achtervolging.
lodjan 16 februari 2016 14:09
Tja, en die ploeg is te zwak hè?
Slimmerd 16 februari 2016 14:13
Vorige week konden ze EBH niet in goede positie terugkrijgen en nu wilde ze blijkbaar niet voor hem werken.

En de ploeg die hier rijdt, verschilt met die van vorige week ook wel natuurlijk, maar dat weet jezelf maar al te goed.
JW 16 februari 2016 14:42
Ik ben republikein
JW 16 februari 2016 15:18
Hij rijdt elke koers opnieuw sterk, maar het is ook wel een enorme jankerd:

Ontgoochelde Van Avermaet: "Jammer, dit was mijn beste kans"

Greg Van Avermaet (BMC) had zijn zinnen gezet op de openingsetappe in de Ronde van Oman, maar uiteindelijk kon hij deze niet winnen. Het werd een zesde plaats, op acht seconden van winnaar Bob Jungels. "Er was geen samenwerking in het achtervolgende groepje", zei hij na afloop. "Jammer, want dit was mijn beste kans in deze ronde."
"Op dat laatste klimmetje zat ik nog heel goed, bij de 12 à 15 jongens die wegrijden", doet hij zijn verhaal, "maar daarna begonnen ze in de afdaling te demarreren. Niemand wou nog achter Jungels rijden. Er was geen samenwerking. Ik hoopte dat Dimension Data voor Edvald Boasson Hagen het gat zou dichtrijden, maar dat deden ze niet. Ik zat helemaal geïsoleerd en kon niet alleen het werk opknappen."

[HLN]
Michael B. 16 februari 2016 15:37
Ohhh die Greg, die van de ozondokter therapie. Had nog bijna een 2 jarige schorsing te pakken Op de een of andere manier had de Belgische wielerbond opeens geen harde bewijzen meer (omkoping & geldmoody smiley). Het internationaal sporttribunaal CAS werd voor het gemak maar even overgeslagen. Gelukkig vergeten we snel en blijkt Greg nog steeds een huilebalk te zijn.
lodjan 16 februari 2016 15:37
Serge Pauwels (Dimension Data) werd in de openingsetappe tweede in de Ronde van Oman. “Toeval”, zegt hij. “Ik wilde eigenlijk Edvald helpen, het gat dichtrijden op Jungels voor hem, maar Edvald zat niet meer in mijn wiel en dan besloot ik om nog vol gas te geven richting finish. Helaas, Bob (Jungels) was al te ver.”

“Aan de voet van dat klimmetje heb ik me laten verrassen”, aldus Pauwels. “BMC joeg het tempo de hoogte in, ik zat wat te ver en pas net over over de top kon ik weer vooraan aansluiten, maar daarna viel er opnieuw een gat in de afdaling. Het was een beetje chaos en Jacques (Jans van Rensburg) en ik zaten weer in het laatste groepje. Pas naar het eind toe, aan de rotonde, op zo’n anderhalve kilometer van de finish, geraakten we opnieuw vooraan.”

Op dat moment was Jungels al weggesprongen. “Jacques deed een stevige kopbeurt, ik wilde hem aflossen, met het oog op een sprint voor Edvald (Boasson Hagen), maar er zat niemand in mijn wiel en ook Edvald niet en dan ben ik blijven rijden. Ik dacht nog: misschien valt hij stil en kan ik hem nog bijbenen, maar goed, het is een tweede plaats. Ik vind het vooral een beetje zuur voor Edvald. Dit was een finish op zijn maat. Er komen nog kansen, maar dit is er wel één die we gemist hebben. Als er nog één renner in mijn wiel zit in het slot en mijn beurt over neemt, dan pakken we hem terug en is het een sprint die Edvald kan winnen.”

“Ik beschouw dit niet als een gemiste kans voor mezelf, want ik had niet verwacht dat ik hier ging meedoen voor de overwinning. Ik had wel verwacht dat we met maar zo’n 15 man zouden finishen en dat ik, als ik me voelde zoals de voorbije dagen en weken, ik bij dat groepje kon eindigen, maar vandaag was voor Edvald. Ik denk niet dat ik al ooit zo goed ben geweest bij de start van het seizoen.”

Greg Van Avermaet: "Wel een beetje ontgoocheld"

Greg Van Avermaet (BMC) had zijn zinnen gezet op de openingsetappe, maar het werd uiteindelijk een zesde plaats, op acht seconden van winnaar Bob Jungels. "Er was geen samenwerking in dat achtervolgende groepje", zei hij na afloop. "Jammer, want dit was mijn beste kans in deze ronde."

"Op dat laatste klimmetje zat ik nog heel goed, bij de 12 à 15 jongens die wegrijden", doet hij zijn verhaal, "maar daarna begonnen ze in de afdaling te demarreren. En niemand wou nog echt rijden achter Jungels, er was geen samenwerking. Ik hoopte dat Dimension Data voor Edvald Boasson Hagen het gat zou dichtrijden, maar dat deden ze niet. Ik zat helemaal geïsoleerd en kon niet alleen het werk opknappen."

Finaal werd Van Avermaet zesde. "Dat is een beetje jammer, want dit was een aankomst die me heel goed lag. Morgen is het veel lastiger in het slot en daarna komen enkele bergetappes. Jammer, ik ben wel een beetje ontgoocheld. Dit was een mooie finish en ik ben niet 100 procent tevreden over hoe het gelopen is. Ik had misschien een ploegmaat in steun tekort op het eind, maar ik weet ook dat het moeilijk was om met veel ploegmaten na dat klimmetje over te blijven. We waren nog met 10 of 15 renners, dan kan je niet veel steun hebben. Ik had niemand om tempo te maken in het slot en dan is het gokken natuurlijk en dan komen we niet meer terug op Jungels. Morgen zijn de echte klimmers meer in het voordeel in die finale." Dat wordt een finish op een klim, 2,8 kilometer lang, met een gemiddeld stijgingspercentage van 6,5 procent volgens het roadbook.
lodjan 16 februari 2016 15:39
veluweracer 16 februari 2016 16:38
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om 23 uur is er een samenvatting op Eurosport 2.

thumbs up
JW 16 februari 2016 18:38
Dumoulin baalt van 'domme fout' in eerste rit Ronde van Oman 

Gepubliceerd: 16 februari 2016 16:40
Laatste update: 16 februari 2016 17:10

Tom Dumoulin finishte dinsdag in de eerste etappe van de Ronde van Oman op een verdienstelijke vijfde plaats, ondanks dat de Nederlander het zichzelf in de laatste kilometers onnodig moeilijk maakte.
Aan het begin van de slotklim van de etappe over 145 kilometer, die werd gewonnen door de Luxemburger Bob Jungels, reed Dumoulin te ver van achter.

"Dat was gewoon een domme fout. Ik reed op de tachtigste positie en was al gelost voordat de klim begon", zei Dumoulin na de finish in Al Bustan tegen De Telegraaf.
"Net na de top kon ik op karakter terugkomen. Dat was niet op basis van mijn huidige vormpeil. De sprint ging daarna wel goed."
Voor de 25-jarige Limburger van Giant-Alpecin, die acht seconden na Jungels over de meet kwam, is de Ronde van Oman zijn eerste koers van dit seizoen. "Het is de eerste dag in de hitte sinds ik uit de Nederlandse winter kom. Ik moet altijd even wennen aan zo'n temperatuuromslag."

Klassement

Doordat hij relatief kort achter Jungels over de meet kwam, staat Dumoulin ook goed in het klassement van de ronde die zes etappes telt.
"Ik ga niet stressen voor het klassement, maar zal het ook niet zomaar laten lopen. Na een dag kun je nog geen conclusies trekken. Behalve dat de Ronde van Oman een echt zware wedstrijd gaat worden."
Vooral de vierde rit lijkt zwaar te worden. Die etappe eindigt op de 1.435 meter hoge Green Mountain.

[nu/nl]
JW 16 februari 2016 18:39
Balen confused smiley
Ik zou toch zeggen "mooi begin"...
Anony 16 februari 2016 19:53
Edit: Nevermind.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2016 19:55 door Anony.
ton duk 16 februari 2016 19:56
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Balen confused smiley
> Ik zou toch zeggen "mooi begin"...

Ja, dat is de TLJ-benadering....Bij andere ploegen balen ze dan terecht
gr
lodjan 16 februari 2016 19:56
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vorige week konden ze EBH niet in goede positie
> terugkrijgen

Dat was logisch en heb ik in het desbetreffende topic uitgelegd. Andere ploegen in dezelfde omstandigheden was hetzelfde overkomen.
Brieske 16 februari 2016 20:09
Marcos 16 februari 2016 22:11
Velodroom 16 februari 2016 22:34
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet niet hoe het precies gegaan is, maar in de
> laatste kilometer een voorsprong van zeven
> seconden consolideren met een elitegroep achter
> hem aan, lijkt mij knap van Jungels.

Ach, je rijdt op een gegeven moment 101,2km/h en voor je het beseft zet je maar de aanval in, duwt met 729w net iets minder dan mijn horsie (hp) en rijdt de laatste 2,5km naar de meet met een gemiddelde van bijna 60 (58,1km/h) daarbij 6,14w/kg presterend. Dat kan Gesink beter, nietwaar Broeder!
Bromertà 17 februari 2016 11:30
Nou, ik heb de cijfers van Strava waar Vetooo naar verwijst nog eens nader bekeken. Vooral die Al Jissah Climb, een pukkel met een lengte van ongeveer 2,5 km en een hellingspercentage van om en nabij de 8, waar de kop van de wedstrijd in amper 5'36" - 5'39" overheen denderde. Jungels' Strava laat weten 505 watt en bij een gewicht van 68kg levert dat 7,4 w/kg. Daar zou Gesink van kunnen schrikken, ware het niet dat de hele groep dan rond deze waarde moet hebben gereden, en dat geloof ik dan weer niet. Kortom, mijn mening is dat het wederom iets met kalibratie zal wezen, of ... Froome en zelfs Quintana gaan dit jaar helemaal naar de vaantjes gereden worden. Nee toch? Let wel 7,4 w/kg passeert de Lemond-limiet van 90 ml O2/kg/min. Ach 't zal wel een fata organa geweest zijn, niks bijzonders in zandbakkoersen.

Al Jissah Climb Strava
Velodroom 17 februari 2016 12:57
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou, ik heb de cijfers van Strava waar Vetooo naar
> verwijst nog eens nader bekeken. Vooral die Al
> Jissah Climb, een pukkel met een lengte van
> ongeveer 2,5 km en een hellingspercentage van om
> en nabij de 8, waar de kop van de wedstrijd in
> amper 5'36" - 5'39" overheen denderde. Jungels'
> Strava laat weten 505 watt en bij een gewicht van
> 68kg levert dat 7,4 w/kg. Daar zou Gesink van
> kunnen schrikken, ware het niet dat de hele groep
> dan rond deze waarde moet hebben gereden, en dat
> geloof ik dan weer niet. Kortom, mijn mening is
> dat het wederom iets met kalibratie zal wezen, of
> ... Froome en zelfs Quintana gaan dit jaar
> helemaal naar de vaantjes gereden worden. Nee
> toch? Let wel 7,4 w/kg passeert de Lemond-limiet
> van 90 ml O2/kg/min. Ach 't zal wel een
> fata organa geweest zijn, niks bijzonders in
> zandbakkoersen.
>
> [url=https://www.strava.com/segments/994454?filter
> =overall]Al Jissah Climb Strava[/url]

Kalibratieproblemen kunnen natuurlijk altijd voorkomen, maar ik zou daar niet zo snel van uitgaan.
Ruim 5 minuten inspanning is niet veel langer dan een 4km individuele achtervolging, dus gaat het wattage richting 8w/kg.
De piekfactor voor 5 minuten schijnt 1,19 te zijn, derhalve staat 1,19x X w/kg gelijk aan dat van een vol uur.
Bij een uurvermogen van 6w/kg terugrekenend derhalve 6*1,19w/kg=7,14w/kg voor zo'n vijftal minuten.

Voor Wiggins WUR wordt 468w/77kg=6,08w/kg gerekend.

Maar wat zou Marco Pantani niet over 5 minuten gepresteerd hebben?

Maar laten we eerlijk zijn: het aantal renners dat een beetje kan trappen neemt nog steeds toe.
Bromertà 18 februari 2016 11:29
Je mag het kalibratieprobleem van tafel vegen, maar als de vermogenswaarden van de andere renners uit de top tien significant minder watts per kilo uitwijzen en in hetzelfde tempo naar boven rijden dan hou ik vooralsnog voet bij stuk. Trouwens, 1,19 X 6,4 (je weet wel, die bovengrens volgens de jongens van Fiets) zou de grens voor een 5 min inspanning zijn. Èn, daar komt nog bij dat die factor nog ietsje naar beneden moet doordat de inspanning op die pukkel langer duurt dan 5 min. Dus, alle reden om aan Jungels' cijfers te twijfelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2016 11:31 door Bromertà.
Velodroom 18 februari 2016 12:53
@Pro cyclists data geeft al wat minder aan voor Jungels, namelijk 7,21w/kg, dus zijn gewicht is dan ineens 70kg.
Houdt je ook nog rekening met de foutenmarge van een powermeter dan kan de uiteindelijke foutenmarge niet "meer" dan een paar procent zijn.
Drie procent i 3*0,0721=0,21w/kg.

Goed, ik twijfel nu een beetje minder dan Broeder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen