Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Programma L. ten Dam?

Gepost door Tinuz 
Tinuz 27 februari 2016 19:01
Ik ben benieuwd welke koersen Laurensius ten Dam precies gaat rijden. Vooralsnog heeft hij volgens mij nog geen wedstrijdmeter gereden dit jaar.
Hij lijkt met één been binnen de Giant-Alpecin ploeg te staan, die hem ook schijnt te betalen, en met het andere been in California. Een verkapte vakantie.

Ik vind dit toch een vreemde situatie, maar hoop dat het goed uitpakt. Ik verwacht hem in Parijs-Nice aan de zijde van Dumoulin.
rustdag 27 februari 2016 19:09
Mooi programma toch.

March
6 - 13 Paris - Nice (2.UWT)3
21 - 27 Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)7
May
15 - 22 Amgen Tour of California (2.HC)4
July
2 - 24 Tour de France (2.UWT)

Vuelta zal er ook nog wel bij komen.
Tinuz 27 februari 2016 19:15
Dat is een karig programma. Twee koersen in Europa, en verder 'trainen' (lees vakantie) in California, aansluitend de wedstrijd.
rustdag 27 februari 2016 19:34
Er zal voor de Tour nog wel wat bij komen.
Tinuz 27 februari 2016 21:51
Als de Vuelta ook op zijn programma staat is het natuurlijk ook niet onverstandig om rustig te beginnen.
Wel heb ik mijn twijfels bij deze vreemde Californie constructie.
Maar misschien is dat wel het juiste recept, om de wat excentrieke Ten Dam op het rechte pad te houden. Ik verwacht dat hij Dumoulin goed kan steunen in Parijs-Nice en Catalonie.
Staffie 27 februari 2016 22:14
Vind zijn twitter berichtjes vooral blijk geven van een mooie lange vakantie. Tripje hier, tripje daar. Niet echt boeiend en vaak ook niet te begrijpen.

Zijstapje. Door zijn lollige berichtjes ben ik ook wat kritischer gaan kijken naar het niveau van de berichten van andere profs. Valt mij op dat ze maar ze het maar weinig hebben over het fietsen of over wedstrijden. Boom heeft het vooral over zijn vriendin. Gesink vooral over zijn sponsoren. Tankink vooral over grapjes. Positieve uitzonderingen zijn Clement en Bol.
cyclingfreakske 27 februari 2016 22:20
Staffie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vind zijn twitter berichtjes vooral blijk geven
> van een mooie lange vakantie. Tripje hier, tripje
> daar. Niet echt boeiend en vaak ook niet te
> begrijpen.
>
> Zijstapje. Door zijn lollige berichtjes ben ik ook
> wat kritischer gaan kijken naar het niveau van de
> berichten van andere profs. Valt mij op dat ze
> maar ze het maar weinig hebben over het fietsen of
> over wedstrijden. Boom heeft het vooral over zijn
> vriendin. Gesink vooral over zijn sponsoren.
> Tankink vooral over grapjes. Positieve
> uitzonderingen zijn Clement en Bol.



velen hebben het vaak over hun dessert... Boom poste ooit een tijdje wat hij at, welk wc papier hij gebruikte en of hij er aambeien aan overhield grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2016 22:21 door cyclingfreakske.
Marcos 27 februari 2016 22:40
Ten Dam zei vorig seizoen toch direct al dat hij het op deze manier zou gaan doen? Wat dat betreft wist Giant waar ze aan begonnen en vonden ze het blijkbaar geen probleem.
pellegrino 28 februari 2016 00:02
Laurens heeft het gewoon prima voor elkaar, werkvakanties in California en straks klappen in de grote rondes.
Het nuttige met het aangename combineren...klasse hoor!
merijntje mortirolo 28 februari 2016 10:08
-
Waarom is Ten Dam eigenlijk van 'cultheld' nationale wielerpispaal geworden? Is dat 'misgunst' of afgunst?

Die mafketel werkt keihard voor zijn fucking vak en probeert zich, op zijn manier (oh, daar wringt de schoen, [huiliehuiliemodus]hij doet iets wat ik had willen doen, maar ik moet naar mijn kutwerk met kutcollega's op dat kutkantoor in die totaal niet-inspirerende omgeving, omdat ik eigenlijk nergens echt talent voor heb, of het talent dat ik ooit leek te hebben niet benut heb (dat laatste geldt (ook) voor mij, maar goed, ik ben een lamme tak en kijk liever vooruit in plaats van achteruit en 'jaloezie' is mij gelukkig vreemd[/huiliehuiliemodus]), zo goed mogelijk te voorbereiden op zijn 'doelen.' Als knecht: wat een loser!

(Wat pellegrino zegt (zonder sarcasme neem ik aan?) dus).

HUP Lau!
lodjan 28 februari 2016 10:36
Hé taalvirtuoos, je bent een haakje sluiten vergeten, maar ja das ook meer wiskunde. Je kunt huiswerk en school wel toevoegen aan je post, waar ik het verder mee eens ben.
merijntje mortirolo 28 februari 2016 10:47
Grappig dat het je opvalt! (Waar is de worship-smiley?)

Ik zaggut zelf ook, maar dacht: "Als ik zo snel ga wijzigen dan denken de mensen ..." In plaats van: "FUCK 'de mensen.'"

tIs dat die fucking Maastunnel afgesloten is, anders was ik vanmorgen van Dijkzigt zo naar jouw huis gereden voor een stukje spannend #ltdl
lodjan 28 februari 2016 11:00
Jammer. Was de vorige lobotomie niet goed gelukt?
merijntje mortirolo 28 februari 2016 11:18
Ze blijven proberen, maar kunnen vooralsnog de plaats niet vinden waar ze de incisie zouden willen doen.
lodjan 28 februari 2016 11:26
Gewoon boven de oogbol. Kom maar langs, mijn nichtje van 11 logeert hier en die wil chirurg worden.
Leon 28 februari 2016 12:28
heerlijk, dit soort gesprekken op de zondagochtend. Kan geen religie tegenop...
JW 28 februari 2016 14:24
Tinuz 28 februari 2016 14:41
Mer-mor, gij projecteert uw eigen gedachtespinsels op anderen, naar ik vermoed... "nationale wielerpispaal"?
We proosten hierbij op de heilige Laurensius.
merijntje mortirolo 28 februari 2016 15:13
smileys with beer

Mijn reactie was 'in (op) het algemeen,' niet specifiek op jou gericht. Eerder op een tendens die ik het laatste jaar (of anderhalf) hier (en eerder op het oude prikbord) bespeur.

kusjes! en proost
pellegrino 28 februari 2016 17:11
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Waarom is Ten Dam eigenlijk van 'cultheld'
> nationale wielerpispaal geworden? Is dat
> 'misgunst' of afgunst?
>

>
> (Wat pellegrino zegt (zonder sarcasme neem ik
> aan?) dus).
>
> HUP Lau!

100% zonder sarcasme Mortirolo...respect voor de Laurensius
Snorfietser 28 februari 2016 23:01
Toen ik de titel van dit topic zag wilde ik het grapje maken dat hij enkel California en de Tour op zijn programma heeft staan, maar het blijkt dus niet veel meer te zijn. Komt de Vuelta erbij, dan is dit een redelijk realistisch programma, blijft het hierbij dan is het wel een extreem beperkt programma.
Carlos Danger 29 februari 2016 01:40
Laat Lau maar schuiven
ton duk 29 februari 2016 09:08
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> heerlijk, dit soort gesprekken op de
> zondagochtend. Kan geen religie tegenop...

jawel hoor...ik bied een communie uitdelende transgender (ster)
gr

ps : On topic ...Ten Dam is ook de kopman op het NK
Arsimo 29 februari 2016 09:19
grinning smiley

(of zie ik een grap die er niet is?)
Michael B* 29 februari 2016 13:22
Door die crash in Spanje is zijn hele ploeg ontmanteld...

En ja, Laurens ten Dam blijft lekker zitten waar ie zit zodat Giant Alcepin niet kan meedoen aan bijvoorbeeld het Omlook van het Nieuwsblad. Altijd maar mooi weer spelen voor de camera maar ondertussen alleen maar druk zijn met het tellen van zijn geld. Een keer leuk gereden in de Tour, vooral doordat de helft van het peloton op zijn snuffert ging. 2 jaar terug nog dreigen om weg te gaan bij Belkin, vervolgens trapt Merijn Zeeman in zijn mooie praatjes en geeft hem nog ff een vet contract... hele winter met zijn meisje videotje gekeken op de bank, vervolgens ook nog in de Tour de ploegentijdrit aan gort geholpen... Tsja, toen was Merijn hem zat. Vervolgens kwam Laurens ten Dam wederom met mooie praatjes bij zijn vriendje Tom Dumoulin. Dat hij zo graag in Amerika koerst, zo prachtig daar is.... Ache ja, dan maar een contractje bij Giant, aangevuld met een extra persoonlijke sponsor (STRAVA). Voor het moment kan hij lekker (fiets) vakantie vieren in Californie, lekker met oude lullen trainendrinking smiley

Uiteindelijk zouden we dat toch allemaal doen inplaats van een 9 tot 5 kantoorbaan, waarbij je iedere dag weer tegen dezelfde koppen aankijktmoody smiley Verplicht samen moet lunchenmoody smiley etc. Lekker in de kou naar je werk, file rijden, autoramen krabben dringen voor de trein, treinvertragingen etc.

Rudi Kemna had Laurens ten Dam sowieso een oorveeg moeten geven, ieder jaar weer heeft Laurens ten Dam moeite met de eerste koersen van het jaar. De vorm die zich ieder jaar langer op zich laat wachten. Ach ja, heeft daarom maar besloten om dan maar helemaal niet te koersen. Kan hij zo in Parijs Nice direct Protour meeharken met de bus zodat hij gemakkelijk kan roepen dat de concurrentie verder is in de opbouw naar de Tour.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/02/2016 13:23 door Michael B*.
cyclingfreakske 29 februari 2016 22:09
M.B. : weer aan de epo ?? thumbs down



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/02/2016 22:10 door cyclingfreakske.
zumsteg 01 maart 2016 13:33
Michael B heeft hier wel een punt. Ten Dam is prof dus het is niet meer dan normaal dat hij een ploeg van Giant opvult in het voorjaar, hij kan het wat mij betreft dan zien als training. Hij houdt toch van fietsen?

Daarnaast kan ie beter iets meer wedstrijden gaan rijden voor de wedstrijden waar hij er wil staan, hij heeft nogal wat tijd nodig om 'warm' te worden. Op de Champs-Elysees ben je te laat.
Michael B* 01 maart 2016 13:48
Helaas weet Laurens ten Dam hoe het is om aangereden te worden door een auto. Hij werd vorig jaar nog geschept door een auto in de buurt van Maastricht, kapotte ruggenwervel als gevolg. Tsja, en dan kan er al snel de conclusie worden getrokken dat hij bij de crash van zijn ploeggenoten in Spanje er ook wel bij had gelegen. Dan hadden we natuurlijk allemaal kunnen roepen dat Laurens ten Dam het ongeluk aantrekt, niet kan sturen etc. Ten Dam roept zelf dat de angst om te vallen snel slijt, maar het is wel een feit dat hij wel heel vaak op de grond ligt.

Na zijn val heeft ten Dam geen koers meer gereden. Geen koersritme is killing voor een topsporter. Op Strava kan hij ook niet winnen. Juist nu hij terug komt van een blessure, zijn leeftijd tegen heeft en zijn ploeg mannetjes tekort heeft zou het goed zijn als hij gewoon zijn koersen pakt. Tot nu toe is er nog enkele redden / bevestiging om aan te nemen dat Ten Dam het niveau van 2014/2013 weer zou halen. Laat staan de garantie dat hij 100% is genezen van zijn ruggenwervel breuk. Een Kai Reus heeft ook al kans op kans gekregen voor een comeback, rijdt een keer in de kopgroep in de Omloop van het Nieuwsblad, maar om nu te gaan roepen dat hij beter gaat rijden dan ooit... tsja, we zullen het bij Ten Dam over een paar weken in Parijs Nice weten, hoop voor hem dat ik het mis heb.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2016 13:49 door Michael B*.
cyclingfreakske 01 maart 2016 16:57
de Lau en Bau periode... tja...
2 goede renners van zowat hetzelfde terrein die zich daar echt aan elkaar optrokken. Die periode hebben ze een hoog niveau gehaald, zelfs een beetje boven zichzelf uitgestegen op een bepaald moment. Er ontstond een rage.......... met veel te hoge verwachtingen in de toekomst.

LTD heeft verder altijd gedaan heeft wat hij moest doen, op en top prof, ondanks alle pech. Veel renners die zijn parcours van pech ervaren, zouden al lang gestopt zijn of helemaal wel in de achtergrond van een minuscuul ploegje met mimimum wedde.
Ik denk dat Nederland gewoon altijd al veel te veel verwachte van deze steengoeie renner, zoals wij in Belgie vaak teveel verwachten van renners - zeker als ze aan het begin van een carriere staan en mogelijkheden hebben.

en wat is er fout als je in de late herfst van je carriere ook nadenkt voor wat erna moet gebeuren of hij wil waarmaken ?
LTD hoeft niks meer te bewijzen, dat heeft hij al ruimschoots gedaan.
Laat die jongeren die zich prof wanen en geen zak presteren, zich maar eens eerst bewzijzen voor ze zich prof gaan noemen.

Ik mag dan een Belg zijn, maar heb altijd diep respect gehad voor wat hij presteerde met zijn kunnen en bijna onmogelijke winstkansen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2016 16:59 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen