Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mooiste 'nummer': Van Avermaet of Stuyven?

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 29 februari 2016 09:53
Peiling
Wat vond je indrukwekkender? Van Avermaet die Sagan klopt in de sprint of de solo van Stuyven?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 56 stemmen ontvangen.
Van Avermaet (Omloop) 19
 
34%
Stuyven (K-B-K) 37
 
66%



Wat vonden jullie indrukwekkender? Van Avermaet die 'bevestigt' en zich kandidaat stelt voor 'De Ronde'? Of Stuyven die voorzichtig aan de deur klopt bij Cancellara om het kopmanschap in P-R?
Slimmerd 29 februari 2016 10:12
We lijken wel sporza.be, twee koersjes geweest in Vlaanderen en al het andere telt niet meer.

Hup Vakoc!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/02/2016 10:13 door Slimmerd.
Sub Culture 29 februari 2016 10:14
K-B-K winnen op die manier is fraai, maar impliceert niet dat Stuyven nu ineens naast Cancellara staat in de pikorde.
Daarvoor zal hij nog veel boterhammen mogen eten.

Cancellara zal het allicht wel zeer prettig vinden te weten dat hij straks in de finales van de kasseikoersen beroep kan doen op Stuyven.
Luijt 29 februari 2016 12:05
Stuyven moet na 1 gewonnen B koers niet zo'n grote broek aantrekken.
Sub Culture 29 februari 2016 12:16
Stuyven is allerminst het type om een grote bek open te trekken, dus praat geen onzin.
Hangmat 29 februari 2016 12:51
is broek aantrekken hetzelfde als bek opentrekken?
Ben 29 februari 2016 12:52
Stuyven vond ik indrukwekkender, op zn Cancellara's. Hopelijk kan hij nog veel laten zien in de toekomst.
Eazster 29 februari 2016 13:36
Van Avermaet ,die breekt de koers open op 60 km voor de meet samen met Rowe en verslaat Sagan daarna in een eerlijke krachtsprint.
D. Marrage 29 februari 2016 13:37
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stuyven moet na 1 gewonnen B koers niet zo'n grote broek aantrekken.
Waar doet/deed hij dat dan?
Roger de Wael 29 februari 2016 13:48
Stuyven, bewust van het feit dat hij in de Omloop de kans om mee te zitten zelf heeft verprutst, liet zaterdag al zien zeer goed in orde te zijn. Toen viel hij nog, maar zondag doet hij het nog eens over.
Hij zal zeker niet kopman worden, ook niet naast Cancellara, daarvoor moet je naast vorm en talent ook ervaring hebben in deze koersen.

Van Avermaet doet eigenlijk gewoon wat van hem verwacht werd, al is Sagan kloppen niet verkeerd.
Wanny 29 februari 2016 14:22
Van Van Avermaet weet je dat ie dit wel kan. Stuyven een mooie verrassing.

Ook niet vergeten dat dit maar koersen van 200km waren, waaraan de meeste toppers niet mee hebben gedaan. Denk ook dat Sagan dat sprintje wel wat anders aan zou gaan wanneer het de laatste kilometer van de Ronde van Vlaanderen was geweest.

Wel jammer dat de Omloop zijn glans steeds verder verliest. Vroeger was dat echt de koers om naar uit te kijken, want alle voorjaarsmannen wilden die op hun naam schrijven. Dan was je kostje voor het jaar alweer gekocht. Nu is de lijst met afwezigen een stuk indrukwekkender dan de lijst met deelnemers.
en 29 februari 2016 16:45
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Van Avermaet weet je dat ie dit wel kan.
> Stuyven een mooie verrassing.
>
> Ook niet vergeten dat dit maar koersen van 200km
> waren, waaraan de meeste toppers niet mee hebben
> gedaan. Denk ook dat Sagan dat sprintje wel wat
> anders aan zou gaan wanneer het de laatste
> kilometer van de Ronde van Vlaanderen was geweest.
>
>
> Wel jammer dat de Omloop zijn glans steeds verder
> verliest. Vroeger was dat echt de koers om naar
> uit te kijken, want alle voorjaarsmannen wilden
> die op hun naam schrijven. Dan was je kostje voor
> het jaar alweer gekocht. Nu is de lijst met
> afwezigen een stuk indrukwekkender dan de lijst
> met deelnemers.

Volgens mij is het sinds de opmars van de Omloop (vanaf de jaren '90) toch echt altijd zo geweest dat er verschillende tenoren afwezig bleven. Dat er vroeger (wanneer?) meer toppers aan de start stonden is naar mijn gevoel dan ook een waanidee, al zullen er vast wel een paar vettere edities kunnen gevonden worden. Niettemin, de top vijf van de Ronde van vorig jaar was hier gewoon aanwezig, dus dat lijkt me lang niet slecht?

Neem nu pakweg de Omloop van 2007, van de top 10 van de RVV van het jaar daarvoor ontbraken: Hincapie, Ballan, Bettini, Cancellara, Kroon. Verder was er ook geen Zabel, Hushovd, Dekker, Paolini, Gusev, Boogerd. Anderen, zoals Hoste, Van Petegem en Wesemann waren er wel, maar kwamen niet in het stuk voor.
Luijt 29 februari 2016 16:46
"Grote broek", zei ik. Niet "grote bek". Is toch een subtiel verschil Sub.
Snorfietser 29 februari 2016 18:27
Van Avermaet, simpelweg omdat ik de Omloop zie als een echte klassieker (groter dan Gent-Wevelgem of de E3 Prijs), en KBK net als de Scheldeprijs veel lager aan sla.
Hoentie 29 februari 2016 18:42
Appels met peren vergelijken: ik stem niet want het is kiezen tussen je kinderen (al heb ik die niet).

Ik heb ongelooflijk zitten genieten van beide koersen. Of je nu van kasseikoersen houdt, zoals ik, of niet zoals anderen hier: ik heb twee dagen achtereen naar een hele lange finale zitten kijken waarin het tot op de streep (zaterdag) en de rode vod (zondag) spannend bleef. Kasseihaters moeten toch toegeven dat dit weekend fenomenale sport heeft opgeleverd.

Elk jaar zet ik mij in April voor de Amstel, Pijl en Luik in de zetel, en elk jaar is het de geeuw van de eeuw. Tot Cauberg, Muur en Saint Nicolas is er enkel de vraag wie er dit jaar voortijdig de koers verlaat en wie er in het peloton van 180 man sterk gaat beginnen aan de grotepunchersshow. Ik ga er dit jaar denk ik niet meer voor thuisblijven.
Maar de kasseiklassiekers breken op 60 en 80(!!) kilometer van de streep open, en daarna is het toch een grandioos tactisch steekspel.
Wie er dan hoe wint en hoe je dat waardeert vind ik niet zo interessant. Ik gunde het beide winnaars meer dan de anderen, en ik vond wat zij deden beide heel mooi en toch onverwacht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2016 12:25 door Hoentie.
lodjan 29 februari 2016 19:20
Hoentie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Appels met peren vergelijken: ik stem niet want
> het is kiezen tussen je kinderen (al heb ik die
> niet).

Een hele klas vol toch?
Ik ben het helemaal met je eens (alleen jammer van de taalfouten, maar dat is de moderne docent eigen).
Brieske 29 februari 2016 20:18
Eens met Kaasploeg.

Stuyven was indrukwekkend, wat Greg deed ook.
Maar in het gevalletje Stuyven, los van dat ik wel geloof dat hij een van de sterkste in koers was.
Je ziet het vaker en vaker in dit soort koersen (veel draaien/keren, wind, smalle wegen, kleine pelotonnetjes oftewel moeilijk te controleren koersen).
De eerste prik in de finale is vaak goud waard, je kunt prikken omdat je goed genoeg bent dus je hebt nog power voldoende om simpelweg te blijven geven die laatste kilometers.
Waarom goud waard,
Er is geen cohesie meer?
De opofferings gezindheid is minimaal, de lege knechten die het op moeten knappen zijn er simpelweg niet veel en niet goed genoeg om hun toch al lege benen te kunnen meten aan die sterke die durfde te gaan.
Als oa. Katusha, Etixx, Lotto-Jumbo, Orica, Direct Energie, Cofidis gewoon meteen kop over kop waren gaan rijden (oa Giant hoefde niet ivm geen echte spurter maar mocht wel want anders win je sowieso niet) dan wordt het gewoon een massaspurtje.

Mijn conclusie, in dit soort moeilijk te controleren renners verliezen ploegen kennelijk liever (0% kans op winst) dan dat ze samen een gat dicht rijden en misschien 3% kans op winst hebben. Of 30%.
De kans dat een ander wint en zijzelf niet is het kennelijk niet waard om eens met zijn allen kop over kop te rijden.

Tof trouwens, Lidl taalfouten hier...

Groet
Wanny 29 februari 2016 20:42
en Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Van Van Avermaet weet je dat ie dit wel kan.
> > Stuyven een mooie verrassing.
> >
> > Ook niet vergeten dat dit maar koersen van
> 200km
> > waren, waaraan de meeste toppers niet mee
> hebben
> > gedaan. Denk ook dat Sagan dat sprintje wel wat
> > anders aan zou gaan wanneer het de laatste
> > kilometer van de Ronde van Vlaanderen was
> geweest.
> >
> >
> > Wel jammer dat de Omloop zijn glans steeds
> verder
> > verliest. Vroeger was dat echt de koers om naar
> > uit te kijken, want alle voorjaarsmannen wilden
> > die op hun naam schrijven. Dan was je kostje
> voor
> > het jaar alweer gekocht. Nu is de lijst met
> > afwezigen een stuk indrukwekkender dan de lijst
> > met deelnemers.
>
> Volgens mij is het sinds de opmars van de Omloop
> (vanaf de jaren '90) toch echt altijd zo geweest
> dat er verschillende tenoren afwezig bleven. Dat
> er vroeger (wanneer?) meer toppers aan de start
> stonden is naar mijn gevoel dan ook een waanidee,
> al zullen er vast wel een paar vettere edities
> kunnen gevonden worden. Niettemin, de top vijf van
> de Ronde van vorig jaar was hier gewoon aanwezig,
> dus dat lijkt me lang niet slecht?
>
> Neem nu pakweg de Omloop van 2007, van de top 10
> van de RVV van het jaar daarvoor ontbraken:
> Hincapie, Ballan, Bettini, Cancellara, Kroon.
> Verder was er ook geen Zabel, Hushovd, Dekker,
> Paolini, Gusev, Boogerd. Anderen, zoals Hoste, Van
> Petegem en Wesemann waren er wel, maar kwamen niet
> in het stuk voor.

Vroeger, dan doel ik op de jaren 80. Wellicht vanwege mijn jonge leeftijd destijds, maar toen had ik het gevoel dat de Omloop er toen meer toe deed dan nu. Nu deed inderdaad de top 5 uit de Ronde wel mee, maar ik had niet het idee dat die allemaal zo gebrand waren op een zege.
malheur 29 februari 2016 21:17
Stuyven, simpel. KBK was dit jaar ook smeriger en leuker dan de omloop en TREK had het beste idee en de dapperste man.
De Omloop was voor haar doen vrij mat met 1 push op de Taaienberg en daarna net voorop blijven.

Goed dat de sprintbundelteams geen vat op het openingsweekend kregen, nu hetzelfde voor alle verder eendaagse koersen graag.
Carlos Danger 29 februari 2016 21:32
Opmars van De Omloop vanaf de jaren 90???
Nog erg jong, zeker? Greg won de 69e editie deze zaterdag.
Vroeger stonden wel alle toppers aan de start, maar was De Omloop daadwerkelijk de opening van het wielerseizoen.
Nu heeft het peloton er al een kwart seizoen opzitten in allerhande windstreken.
cyclingfreakske 29 februari 2016 22:00
het startertveld is nog steeds even indrukwekkend.

wat WEL die INDRUK geeft is, dat de naam " Omloop het Volk" nog steeds als een huis staat bij een wielerkenner wereldwijd,
Omloop het Nieuwsblad is bv in Frankrijk onbekend ondanks het dezelfde koers is.
Met "Het Volk" als krant en sponsor is toch wel een stukje wielerfolklore verdwenen..
José De Cauwer merkte dat eveneens op bij de uitzending.

Uw indruk ligt vooral in de verandering van naam..... de oude glorie en de heroiek die eraan vasthangt is daardoor weg.
het is ook iets wat ik al van veel mensen heb gehoord, dat sinds de naamsverandering het lijkt alsof het een minderwaardige koers is...geen klassieker.
JW 29 februari 2016 22:35
Met Greg Van Avermaet en Jasper Stuyven waren twee Belgen aan het feest in het Vlaams openingsweekend. Maar opvallend: de twee grote Belgische ploegen bleven met lege handen achter. Traditioneel wordt na de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne een eerste tussenbalans opgemaakt: wie van de twee is klaar om te schitteren in het Vlaamse voorjaar?


Lotto-Soudal: jonge Benoot is waardige kopman

Nog altijd maar 21 bewees Tiesj Benoot bij Lotto-Soudal in de Omloop Het Nieuwsblad opnieuw waarom hij een van de grootste Belgische talenten is. Toen Van Avermaet aanzette, was hij de enige landgenoot die mee kon. En dat op een leeftijd waarop Boonen nog bij de beloften fietste werd hij derde. Was Benoot tot zaterdag nog ­‘mede-kopman’, dan hoeft Sergeant nu niet langer te twijfelen. Helemaal omdat Debusschere en Roelandts in Kuurne ook nog eens een steekje lieten vallen. Slechts één renner bij Lotto-Soudal die het verdient om als uitgesproken kopman het Vlaamse voorjaar in te gaan. Collectief was Lotto-Soudal zelfs het sterkste blok in de Omloop Het Nieuwsblad. Achter Benoot was de ploeg van Sergeant massaal vertegenwoordigd in de achtervolgende groep.

Helaas, minder complimenten waren er na Kuurne. Zonder Benoot en zijn geblesseerde spurter Greipel nam de ploeg wel initiatief , maar toen de beslissende schifting tot stand kwam, was ze te weinig alert. Begrijp: zonder ­Benoot en Greipel heeft de ploeg meer moeite zijn collectieve sterkte uit te buiten.

Etixx-Quick Step: pech met halve B-ploeg

Dat Etixx-Quick Step in de ­Omloop Het Nieuwsblad nooit de koers in handen had, was deels te wijten aan pech. Tony Martin en Nikolas Maes werden uitgeschakeld door een val, Niki Terpstra reed lek en werd opgehouden bij de crash van Martin. Bovendien werd de ploeg genekt door zijn ­eigen status als beste klassieke ploeg ter wereld. Pas in de laatste vijf kilometer – het was toen al te laat – staken LottoNL-Jumbo en Direct Energie een handje toe. Tot dan stonden ze er alleen voor. ­

De vraag is echter: beschikt Etixx-Quick Step wel nog over de beste klassieke ploeg van deze planeet? Op papier zeker, maar in het openingsweekend niet. Tom Boonen zit nog in volle opbouw en flitst nog niet als vanouds, dat is ook normaal na zijn schedelbreuk en amper twee keer vijf dagen koers. Maar in Kuurne was hij al veel beter dan daags tevoren in Gent, dus hij mag en kan gezien zijn status nog niet helemaal worden afgschreven.

Volgens manager Patrick Lefevere begint het klassieke seizoen ook pas écht in Milaan-San­remo. Dat zag je ook aan de opstelling: een halve B-ploeg. Zdenek Stybar, de enige blauwhemd die in Algarve echt bewees over de topvorm te beschikken, was niet van de partij. Hij vertoeft op dit ­moment in Mallorca, waar hij zich wil klaar stomen voor de echte monumenten. Te beginnen zaterdag met de Strade Bianche, die hij vorig jaar won. Pas wanneer de ploeg au grand complet is – met de ­alweer door krampen afgestapte Guillaume Van Keirsbulck en Wisniowski als ­reserven – kunnen we staalharde conclusies trekken.

[Nieuwsblad]
en 29 februari 2016 23:10
Alle toppers, voor de internationalisering dan wel. Dat waren dan tig Vlamingen, een paar Nederlanders en een enkele verdwaalde Italiaan of Ier. Maar hoe vaak reden die Italianen die in de jaren '60 wel eens de Ronde van Vlaanderen kwamen betwisten, de omloop? Of hoe vaak reden Kuiper of Moser de Omloop? Nu goed, de (wieler)wereld was toen nog heel wat overzichtelijker, dus ik kan dat gevoel wel begrijpen. De vraag is of het relatieve belang van de wedstrijd inderdaad is afgenomen, of dat wij ons gewoon bewuster zijn van dat relatieve belang. ;-)
Shinzawai 01 maart 2016 09:26
Lefevere heeft gelijk: vanaf Milaan-Sanremo wordt het pas echt belangrijk. En dan zul je zien dat de Omloop en Kuurne weinig zeggen over de vorm van de favorieten.
Miquel1983 01 maart 2016 09:28
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Ook niet vergeten dat dit maar koersen van 200km
> waren, waaraan de meeste toppers niet mee hebben
> gedaan. Denk ook dat Sagan dat sprintje wel wat
> anders aan zou gaan wanneer het de laatste
> kilometer van de Ronde van Vlaanderen was geweest.
>

Dat betwijfel ik. In de Ronde van Vlaanderen van 2015 verloor Sagan ook de sprint om de 3e plek van dezelfde van Avermaet. Ik heb al vaker gezien dat Sagan na een zware klassieker-koers niet meer zo onklopbaar is in de sprint als Degekolb en Kristoff. Kijk bijvoorbeeld ook naar Parijs-Roubaix 2014; Terpstra won solo, daarna een groep van 9 die sprint om de 2e plek. Degenkolb wint die sprint voor Cancellara, Van Marcke, Stybar en dan pas Sagan. Ik vind Sagan overigens een hele goede en complete renner, maar zijn sprint is dus niet meer zo superieur na een zware koers.

Bij Van Avermaet zie je dat hij na 250 km wel nog een maximale sprint er uit kan trekken. Bovendien was van Avermaet de slimste door op 200 meter van finish als eerste aan te gaan. Hij heeft zich al eens laten foppen door Stannard in de Omloop (2014) en door Cancellara in de Ronde van Vlaanderen (2014) toen van Avermaet beide keren te lang wachtte met de sprint aangaan.

Ik vond de solo van Stuyven indrukwekkender (zeker omdat hij in de Omloop ook al erg goed was), maar de zege van van Avermaet vond ik nog mooier, omdat die gast al zo vaak op het podium had gestaan in dit soort koersen en nu eindelijk eens die verdiende overwinning!
Miquel1983 01 maart 2016 09:33
Hoentie Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Elk jaar zet ik mij in April voor de Amstel, Pijl
> en Luik in de zetel, en elk jaar is het de geeuw
> van de eeuw. Tot Cauberg, Muur en Saint Nicolas is
> er enkel de vraag wie er dit jaar voortijdig de
> koers verlaat en wie er in het peloton van 180 man
> sterk gaat beginnen aan de grote punchers show. Ik
> ga er dit jaar denk ik niet meer voor
> thuisblijven.
> Maar de kasseiklassiekers breken op 60 en 80(!!)
> kilometer van de streep open, en daarna is het
> toch een grandioos tactisch steekspel.

Helemaal mee eens. De Kassei-klassiekers vind ik verreweg de leukste koersen om te kijken, samen met Strade Bianchi en de Ronde van Lombardije (indien die zo zwaar is als in 2015). De OS in Rio verwacht ik ook een mooie open koers, in tegenstelling tot meeste WK's waarvoor eigenlijk hetzelfde geldt als Amstel, Pijl en Luik.
Eindhovuh 01 maart 2016 09:46
En toch kan je maar beter al wat gewonnen hebben dan niet.
Zo'n omloop staat leuk op je erelijst. Ik zou liever bijvoorbeeld de Omloop en de Brabantse Pijl winnen dan een ereplaats in de RVV of Parijs Roubaix.
Aan het einde van je carrière tellen overwinningen.
Walnoot 01 maart 2016 10:29
De mannetjes van Lefevere die het moeten doen, ik noem een Boonen, een Terpstra, een Stybar, een Tony Martin, hebben over het algemeen toch wel iets leukere overwinningen op hun palmares dan pak 'm beet een Van Avermaet...
Eindhovuh 01 maart 2016 11:04
In het voorjaar alleen Terpstra en Boonen toch?
Stybar is heeft enorme potentie maar geen mooiere erelijst op de weg dan Greg.
Strade vs Omloop. Beide een Tour en een Vuelta etappe. En dan heeft Greg nog Parijs Tours en wat kleinere rondjes.

Maar mijn stelling is dat voor de meeste favorieten na het einde van het voorjaar de erelijst leger is dan voor degene die nu al de Omloop of zelfs Kuurne hebben gewonnen.
Alleen wanneer een renner voor de Omloop te vroeg zou pieken zou het onverstandig zijn hier te willen winnen, maar het is zeer de vraag of dit het geval is.
Walnoot 01 maart 2016 12:04
Waarom zou je in hemelsnaam Stybars titels in het veldrijden niet meetellen als je het hebt over de overwinningen die tellen aan het einde van zijn carrière? Zonder is Stybar ongeveer gelijk aan Greg Van A. (Stybar heeft potdomme de Eneco Tour gewonnen), met is Stybar duidelijk beter. En tuurlijk heb nu je liever wel de Omloop gewonnen dan niet, maar als je het hebt over het totale palmares steken de winnaars van nu bleekjes af tegen de mannen van Quick-Step. Lefevere daarop willen kastijden is een beetje onhandig: er ligt een heel arsenaal aan stokken klaar om hem mee te slaan en jij neemt deze...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2016 12:05 door Walnoot.
Hoentie 01 maart 2016 12:22
Au. Ik merk toch dat ik op een iPad verminderd scherp ben op dergelijke zaken. Ik zal ze zo eens verbeteren.
Hoentie 01 maart 2016 12:32
Omdat je de potjes zaalvoetbal of de strandraces of de Strava records van Terpstra ook niet meetelt.
Pyama 01 maart 2016 12:37
Stybar een betere erelijst dan Van Avermaet???
Eindhovuh 01 maart 2016 13:42
Waar sla ik iemand met een stok?
Ik snap best dat Lefevre niet in paniek is. Ook snap ik dat de Omloop van een andere orde is dan MSR, RVV en PR. Ik stel slechts dat je maar beter kan winnen wanneer je kan winnen. Dan staat een Omloop prima op je palmares. Er kunnen maximaal slechts 3 renners MSR, RVV of PR per jaar winnen.

En het lijkt mij lastig om een erelijst te vergelijken op eventueel toekomstig te winnen wedstrijden of overwinningen in een andere minder competitieve sport. Ik stel ook niet dat van Avermaet een veel mooiere erelijst heeft, slechts dat die zeker niet onder doet voor die van Stybar.
Arsimo 01 maart 2016 14:19
Het is maar hoe je meet. Als je alle ereplaatsen en kleinere zeges meetelt dan staat GvA ver voor. Als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar WB-zeges dan staat Stybar (lichtjes) voor.
Walnoot 01 maart 2016 15:10
Pyama weet dat best hoor. Hij hoopt dat iemand hapt en hij dan lekker net als Hoentie nog een keer het moddercrossen kan afzeiken.
Eindhovuh 01 maart 2016 15:29
Overigens is voor een belgische ploeg natuurlijk ook de media aandacht voor de koersen van afgelopen weekend groot. In die zin kan je beter de omloop winnen dan veel WT koersen die minder aandacht krijgen.
Arsimo 01 maart 2016 16:05
Voor Belgische ploeg - of beter een ploeg waarbij de sponsors de Vlaamse markt heel belangrijk vinden - is dat zo ja.

Hoort BMC daar toe? Dat zal vast wel, bovendien zullen ze niet voor niets een aantal sterke Belgen in de ploeg hebben.
Halve Belg 02 maart 2016 11:33
Voor BMC (en ook TREK) lijkt mij de Belgische markt best belangrijk, als je het percentage inwoners dat een racefiets bezit afzet tegen andere landen.
Goozzer 02 maart 2016 15:25
Zeker, al is bij BMC alles in zekere zin bijkomstig lijkt me. Toch een soort van, weliswaar professioneel aangepakte en flink gegroeide, uit de hand gelopen 'we moeten bij Phonak toch fietsen hebben, liefst Zwitserse, dus kopen we een producent en gaan we zelf de fietsen ontwikkelen'-hobby.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen