Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Team Alonso kan snel namen bekendmaken'

Gepost door JCD 
JCD 01 oktober 2014 15:19
'Team Alonso kan snel namen bekendmaken'
Geplaatst op woensdag 1 oktober 2014 om 12:14 door redactie.

Fernando Alonso
foto: Sirotti

Al het hele jaar zijn er geruchten rond de nieuwe wielerploeg die Fernando Alonso zou gaan oprichten. Nu de Formule 1-coureur een samenwerkingsverband heeft afgesloten met sportinvesteringsgroep NOVO, zou er wel eens schot in de zaak kunnen komen.

Volgens Marca zou de nieuwe ploeg deze week nog de eerste namen bekend kunnen maken die in 2015 op de loonlijst komen te staan.

Het is nog altijd onduidelijk op welk niveau de nieuwe formatie gaat rijden. Er is nog een plekje beschikbaar in de World Tour, na de fusie van Cannondale en Garmin. Het zou ook nog kunnen dat de ploeg begint met een Pro Continentale-licentie of dat het de licentie van een andere ploeg zal overnemen.

[www.wielerflits.nl]

Zou goed nieuws zijn voor het Spaanse wielrennen.
Robert Koopman 01 oktober 2014 15:38
Maar zijn er nog renners van naam beschikbaar?
ton duk 01 oktober 2014 15:56
weinig, de meesten zijn nu onderdak bij Roompot...
gr ToN DUK
Massimo 01 oktober 2014 16:08
Is het niet zo dat om voor een licentie in aanmerking te komen hij per vandaag al 10 renners onder contract moet hebben? Of geldt dat alleen voor aanvraag nieuwe WT-licentie?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2014 16:10 door Massimo.
Leon 01 oktober 2014 16:54
Klopt, die 1 okt grens geldt voor de aanvraag van een WT-licentie.

't Kan natuurlijk zijn dat er 10 konijnen uit een hoge hoed worden getoverd, of dat er toch ineens een samenwerkingsverband met een bestaande ploeg is gesloten (restanten Cannondale of zo). Maar het lijkt me logischer dat FACT als PCT actief zal zijn in'15.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2014 16:55 door Leon.
Goozzer 01 oktober 2014 17:28
Lijkt me ook vooral een opzetje voor later zal zijn - en er volgend jaar of iets kleins of zelfs helemaal nog niets zal zijn...
Ron Meijers 01 oktober 2014 18:26
Mooi, kan Jetse Bol ook ergens naartoe!

PS Even wennen zeg, deze nieuwe prik, nu het oude prikbord echt dood is ...
Massimo 01 oktober 2014 19:04
Stel dat ze dus PCT gaan worden in 2015, welke, fatsoenlijke, renners zijn dan nog beschikbaar? Doel zal in ieder geval toch wel een wildcard voor de Vuelta en de rest van de Spaanse koersen zijn. En dan heb je toch wel wat aansprekende renners nodig. Caja Rural heeft nog wel wat leuks in de aanbieding met Madrazo en Piedra, en Ventoso en Plaza komen ook vrij, Sanchez zoekt nog een ploeg en Kolobnev en Trofimov zitten vooralsnog ook nog zonder werkgever.
GillesEmanuel 01 oktober 2014 19:32
Wiggins heeft nog niet verlengd bij Sky.. en nog een hele rits andere renners die ik eerder in het LottoNL draadje gooide. Renners als Finetto, Ponzi, Battaglin, Txurruka, Sánchez en nog meer
waterfietser 02 oktober 2014 09:55
Misschien kunnen ze wat renners overnemen van Astana. Die ploeg kan toch niet verder gaan zo.
Slimmerd 02 oktober 2014 13:21
Pardilla heeft toch ook nog geen nieuwe ploeg?
sijbriskie 02 oktober 2014 13:31
sijbriskie 02 oktober 2014 13:33
Blijft Trofimov niet gewoon bij Katusha dan? Heeft een voortreffelijk seizoen achter de rug...
Goozzer 02 oktober 2014 13:51
Officieel volgens mij nog niet, inderdaad. Ook Cunego en Horner zijn nog vrij, wat betreft (voormalig) grote namen...
Eazster 03 oktober 2014 14:16
Finetto lijkt me wel iemand die ze bij Team Alonso wel kunnen gebruiken ,net als Ponzi. rappe sterke mannen die ook koersen kunnen afmaken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen