Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oud-wereldkampioen Hushovd neemt zaterdag afscheid[/

Gepost door JW 
JW 18 september 2014 10:47
Oud-wereldkampioen Hushovd neemt zaterdag afscheid
Thor Hushovd rijdt zaterdag zijn laatste professionele wielerkoers. De 36-jarige Noor van BMC zwaait af in de Belgische eendagswedstrijd Primus Classic Impanis-Van Petegem.

In eerste instantie wilde Hushovd later deze maand afscheid nemen op de WK wielrennen, maar door een valpartij afgelopen maand kon de Noor zich niet optimaal voorbereiden op de titelstrijd.

Tijdens zijn vijftien seizoenen als prof won Hushovd onder meer tien etappes in de Tour de France. Ook werd hij twee keer gehuldigd als winnaar van de groene trui.

Vier jaar geleden kroonde Hushovd zich in het Australische Geelong tot wereldkampioen op de weg.

"Het is heel mooi dat Thor tijdens zijn hoogtijdagen voor onze ploeg reed", aldus algemeen manager Jim Ochowicz van BMC. "We zullen zijn impact niet snel vergeten."
[nu/nl]
JW 18 september 2014 10:52
Voigt, Hushovd, Evans.... toch niet de minsten die afhaken.
Cyclad 18 september 2014 11:02
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voigt, Hushovd, Evans.... toch niet de minsten die
> afhaken.


Er is voor iedereen een tijd van komen en een tijd van gaan.
Het is inderdaad wel zo dat een aantal prachtig wielrenners de fiets aan de spreekwoordelijke wilgen hangt.
Okay, even voldoende clichés, Evans en Hushovd zijn prachtrenners. Jens Voigt is wellicht een jaar of 3 te lang doorgegaan, maar als hij vanavond dat wieleruurrecord binnensleept vijlt hij een prachtige gouden rand aan zijn mooie erelijst.
Walnoot 18 september 2014 11:58
Zo'n Samuel Sanchez, zou die nog doorgaan? Tis toch wel in de marge wat hij nog doet, en ik kan me ook niet voorstellen dat ze hem bij BMC nog echt goed betalen, kreeg pas in februari een contract...
diravi 18 september 2014 12:14
6de in de Vuelta. Een Giro 'in dienst van' gereden voor de kopman die daar 8ste werd.
Walnoot 18 september 2014 13:57
Onzichtbaar in beiden. Dit is niet meer de Samsan van een paar jaar geleden. Heeft hij nog ergens een koers gewonnen de afgelopen twee seizoenen? Kan me er geen herinneren.
El Mik 18 september 2014 14:06
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onzichtbaar in beiden. Dit is niet meer de Samsan
> van een paar jaar geleden. Heeft hij nog ergens
> een koers gewonnen de afgelopen twee seizoenen?
> Kan me er geen herinneren.

Samu's laatste zege is volgens mij Baskenland 2012.

Maar hij is altijd goed in Lombardije, zou mooi zijn als hij daar kon winnen na tig podiumplaatsen.
tvm 18 september 2014 14:11
Hushovd, de man die maarliefst 6 maal op rij(!) een touretappe wist te winnen. Zou dat een record zijn?
In totaal won hij in 9 verschillende edities een rit(waaronder 2 TTT's), misschien ook wel een record.

Hier tegenover staat dat hij zelden potten kon breken in een (voorjaars)klassieker, iets wat hij wel ambieerde.
Hiermee zou je kunnen concluderen dat hij iemand was die gedurende een heel voorjaar in vorm moest komen (zeg maar het tegenovergestelde van Freire).
tvm 18 september 2014 14:14
Ik zie nu dat Cavendish ook 6 edities op rij won.
El Mik 18 september 2014 15:21
Darrigade won 10x op rij minstens één rit.
PVW 18 september 2014 19:53
SamSanKan als knecht nog wel een jaartje mee hoor. Weliswaar geen winnaarstype meer maar bijv bij Lotto NL hebben ze bergop volgend jaar wrs niet één zo'n hulp zo sterk als hem.
lodjan 18 september 2014 21:09
SamSan zal toch wel naar de ploeg van vriend Alonso gaan?
Cyclad 18 september 2014 22:42
Komt die ploeg er dan, Jan?
lodjan 18 september 2014 22:45
Ze zeggen pas vanaf 1 oktober renners te mogen contracteren. Ik snap dat niet; Roompot is toch ook bezig met nieuwe renners?
Blueprint 19 september 2014 11:16
Opvallend dat Samuel Sanchez niet geselecteerd is voor het WK.
Leon 19 september 2014 18:11
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze zeggen pas vanaf 1 oktober renners te mogen
> contracteren. Ik snap dat niet; Roompot is toch
> ook bezig met nieuwe renners?

Het ging niet om "mogen", maar om "willen". Dat is nog onbegrijpelijker uiteraard, aangezien ze dan maar 3 weken hebben om alles concreet te maken.
Ik heb lang gedacht dat ze met allerlei renners als voorcontracten hadden afgesloten, maar de ene na de andere potentiele Alonso-recruut gaf vervolgens aan bij een andere ploeg te gaan rijden (Sagan, Betancur, Boasson, König, Bakelants, Schleck, Poels...).
Nu wordt de ploeg wel slechts een PCT, en kan men naast Sanchez volstaan met renners van het type Machado, Gasparotto, De Gendt en dat soort volk, plus veel Spaanse talenten die toch geen alternatief hebben, maar of dat allemaal nog gaat gebeuren?
't Zou wel genant zijn, om iemand als Bettini bij de Italiaanse bond weg te kopen, en dan nar driekwart jaar te constateren dat het project niet van de grond gaat komen.
Blueprint 24 september 2014 13:41
Ochowicz praat onzin, Hushovd's hoogtijdagen waren duidelijk niet bij BMC.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen