Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lars van der Haar zondag in Paris-Roubaix

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 06 april 2016 21:01
[sporza.be]
De vice-wereldkampioen reed ook vandaag mee in de Scheldeprijs in Schoten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2016 21:03 door Quarantanove.
Slimmerd 06 april 2016 21:14
Leuk voor de coureur, voor Giant vooral jammer dat nu Waeytens ook deze koers niet kan meedoen. De Kort, na val in RVV, wel van de partij en zelf denk ik dat we het meest mogen verwachten van De Backer
Carlos Danger 06 april 2016 21:15
Die kleine stuitert zo van zijn fiets. Arm joch.


RIP Merle.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2016 21:15 door Carlos Danger.
lodjan 06 april 2016 21:50
WF:

Lars van der Haar maakt zondag zijn opwachting in Parijs-Roubaix. De Europees kampioen veldrijden vervangt de geblesseerde Zico Waeytens. De renner van Giant-Alpecin sprak eerder stiekem al de hoop uit om te mogen starten. Hij kijkt er naar uit, laat hij weten aan WielerFlits.

‘In de Hel komen weg en cross een beetje samen’
Door het trainingsongeluk eind januari werd de klassiekerkern van Giant-Alpecin onthoofd. Titelverdediger John Degenkolb is er daarom zondag niet bij. Waeytens kreeg daardoor de kans om het kopmanschap te dragen, maar is er door een blessure nu ook niet bij. Zijn vervanger is Van der Haar, die uitkijkt naar een speciale ervaring. “De Hel van het Noorden is toch de wedstrijd van alle klassiekers waar de weg een beetje samenkomt met de cross. Meedoen aan Roubaix is iets wat ik ooit gedaan wilde hebben. Ik zal in de beginfase de andere mannen uit de wind proberen te houden en ga bidonnen voor hen halen. Uitrijden zal denk ik moeilijk worden, maar we gaan het zien.”
Waeytens scheurt spier in Vlaanderen
Voor Waeytens was de Ronde van Vlaanderen een bittere pil. Bij een valpartij scheurde hij een spier in zijn kuit, meldt Giant-Alpecin in een persbericht. De 24-jarige Belg wilde in de honderdste editie van de Vlaamse Hoogmis niet opgeven en eindigde uiteindelijk op plek 87, op meer dan zeven minuten van winnaar Peter Sagan. “Zico was in staat om te finishen, ook al was het ongemakkelijk”, legt Giant-Alpecin-fysioloog Anko Boelens uit. ’s Avonds en maandag had hij echter veel pijn, waarna wij een bloeduitstorting constateerden in de betreffende spier. In principe vergt Zico’s herstel twee weken.”

De Kort vooruitgeschoven pion
Koen de Kort krijgt waarschijnlijk een vrije rol in Parijs-Roubaix. Onze landgenoot kwam in Vlaanderen nog ten val en kreeg daarna last van zijn hoofd en concentratieproblemen. Na een medische check-up staat het licht voor hem op groen. De Kort won in 2004 de beloftenversie van de Helleklassieker. In de top-20 van die editie vinden we onder meer wijlen Wouter Weylandt, Marcus Burghardt, Matti Breschel, Marcel Sieberg en crosser Klaas Vantornout. Het was in die editie echter Nederland boven, want Bastiaan Giling (tweede), Tom Stamsnijder (zevende), Martijn Maaskant (negende), Mathieu Heijboer (elfde) en Sebastian Langeveld (twaalfde) reden zich destijds ook in de top-20.
Cyclad 06 april 2016 22:07
Daar denkt de ploegleiding (terecht) anders over: De Kort en Sinkeldam zijn de kopmannen en niet De Backer.
Walnoot 06 april 2016 23:08
Kort won hem ooit nog eens bij de beloften toch, of was dat de Ronde? Hup Lars, mooie renner. Doet me denken aan een veldrijder van vroeger. Sjef Van Denderwindekeleeuw.
Zorro 06 april 2016 23:43
Boom en Stybar hebben het veldrijden voor deze wedstrijd verlaten. En dan wint vd Haar zondag Roubaix hot smiley
Ridder Kale Knikker 06 april 2016 23:44
De kort won hem inderdaad bij de beloften. En belofte maakt schuld, dus waarom zou hij inderdaad niet bij de eerste tien kunnen eindigen zoals de doelstelling van Giant nu is?
Michael B* 07 april 2016 08:57
Koen de Kort, reedt leuk bij de belofte, maar bij de profs nooit doorgebroken. Heeft van zijn 20ste levensjaar tot nu in meer dan 10 jaar tijd denk 1% conditie vooruitgang geboekt. Een van de mannen die door de super begeleiding van het Rabobank belofte team het heeft kunnen schoppen tot prof.

Dat ze Lars van der Haar opstellen voor een koers van 257,5km geeft toch wel de beperktheid van de selectie aan op dit moment van Giant Alpecin. John Degenkolb wordt gemist ja. En onze vriend Laurens ten Dam is weer bezig met een fietsvakantie in California. Die zal ergens pas in mei om precies te zijn 15 mei weer in koers komen tijdens de tour of California. Die gaat gewoon meer dan 4 weken buiten competitie staan.

Laurens wilt een goed seizoen in Europa rijden en wonen in de de VS zodat hij vaker bij zijn familie ismoody smiley. Leuk voor zijn strava kilometers en zijn airmiles, maar zo'n 10uur tijdverschil (jetlag) zuigt natuurlijk alle energie weg. Dat blijkt ook wel uit zijn uitslagen van dit jaar. Beste uitslag is een 62e plek in notabene een sprintetappe. De rest is hij overal op plek 100+ geeindigd.
bakfiets 07 april 2016 09:07
Hou is op met het op de man spelen bij ten dam, heeft hij je vriendin afgepakt ofzo? hij rijdt niet best misschien gewoon oud.
Olano 07 april 2016 09:35
Wat heeft Laurens in godsnaam met Parijs-Roubaix en dit topic te maken?
GillesEmanuel 07 april 2016 10:59
Louter eens, belachelijk dat Giant Ten Dam niet opstelt zondag. Zal wel te maken hebben met zijn geringe ervaring op de baan vanwege de velodroom in Roubaix.
zumsteg 07 april 2016 11:56
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Koen de Kort, reedt leuk bij de belofte, maar bij
> de profs nooit doorgebroken. Heeft van zijn 20ste
> levensjaar tot nu in meer dan 10 jaar tijd denk 1%
> conditie vooruitgang geboekt. Een van de mannen
> die door de super begeleiding van het Rabobank
> belofte team het heeft kunnen schoppen tot prof.

Jammer dat jij het niet gered hebt, ondanks die begeleiding. Je zou vast leuke interviews geven.

Bij mij komt er trouwens een rode streep onder 'reedt' te staan. Vreemd, weet jij hoe dat komt?
Luijt 07 april 2016 12:34
Na 8 woorden ben ik al gestopt met het lezen van je bijdrage. 3x raden waarom.
testa della corsa 07 april 2016 13:39
Maar even serieus terug naar topic: zou Lars vd Haar een rol kunnen spelen nu er grote kans is op een rotslecht modderparcours met natte stenen?
Dan gaat de crosservaring en stuurmanskunst wel een rol spelen, denk ik. Veel meer dan bij een droge editie, zou ik zeggen.
JW 07 april 2016 14:00
Veel te ver volgens mij.
Walnoot 07 april 2016 14:00
Nee, zeer zeker niet. Daar heeft hij de inhoud helemaal niet voor. En ook de motor niet, hij gaat domweg niet hard genoeg kunnen rijden om de toppers bij te houden. Als hij op de weg rijdt, is het meer een spinterstype.
El Chaba 07 april 2016 14:26
Als de afstand 150 km korter was en hij bovendien vijftien kilo zwaarder was, dan wel misschien.
Prikdude 07 april 2016 16:37
Naar verluid hebben Trek en Cancellars spoed beraad belegd n.a.v. dit nieuws.
Arsimo 07 april 2016 19:10
Als je voor zondag een 20 tal km wegdek (kasseien of anderszins) verwijdert dan wie weet dat wel vd Haar aan de finish bij de eerste 25 zien. Anders niet.
cyclingfreakske 07 april 2016 20:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na 8 woorden ben ik al gestopt met het lezen van
> je bijdrage. 3x raden waarom.

Uiting van Frustraties...frustraties ??? grinning smiley
cyclingfreakske 07 april 2016 20:57
belachelijke uitleg.
Ten Dam rijd in deze periode wel vaker niet meer zo goed, maar doet het in andere etappewedstrijden wel een stuk beter, al of niet in dienst van een kopman. Bovendien heeft hij een mooie carriere gehad ondanks de vele valpartijen.
Als er in Nederland en ook elders renners zijn die een voorbeeld kunnen nemen aan karakter tonen en hard werken en zonder een hele berg talent iets uitbouwen..
en altijd met de voetjes op de grond ?? .......... moeten ze naar hem kijken.
Biti 19 april 2016 11:40
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na 8 woorden ben ik al gestopt met het lezen van
> je bijdrage. 3x raden waarom.


Over Koen de Kort heeft hij wel gelijk. De Kort reed (zonder t) geweldig bij de nieuwelingen en junioren. Was daar zonder discussie een van de betere renners. Maar, laten we niet vergeten dat dit vanaf de nieuwelingen al was met professionele begeleiding. Daar is niets mis mee, maar door gericht te trainen heb je wel een gigantische voorsprong op renners die maar wat doen (99% van het nieuwelingenpeloton en 90% van het juniorenpeloton).

Vervolgens pakte Rabo 'n hoop dat dit soort gepolijste talenten en zet ze bij elkaar in 'n ploeg onder wederom professionele begeleiding. Professionele begeleiding die veel van die jongens toen al hadden. Dan krijg je dus dat renners er in de jeugd ver bovenuit steken, bij de beloften ook, maar vervolgens geen of nog maar weinig progressie meer boeken. Met dit soort begeleiding en akkoord, de wil van de renner, kun je van een groot deel van het nieuwelingenpeloton zo'n soort renner maken.

Van der Haar, leuk voor hem natuurlijk, maar heeft in dit geweld weinig te zoeken. Te licht en de wedstrijd te lang.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen