Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Robert Gesink blijft tot en met 2018 bij Lotto-Jumbo

Gepost door Crocmaz 
Crocmaz 16 april 2016 00:05
Robert Gesink rijdt ook de komende twee seizoenen voor Lotto-Jumbo. De Nederlandse WorldTour-ploeg en de renner kwamen een contractverlenging overeen tot en met 2018. Gesink zal de komende twee jaar de rol vervullen die hij al jaren vervult: hij is het uithangbord en de kopman van Lotto-Jumbo.

Gesink (29) is blij met de contractverlenging. ,,Het team heeft een goed plan richting de toekomst, dat geldt voor zowel de sportieve als de zakelijke lijn. Dat geeft mij vertrouwen. Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word. Ik hoop de aansluiting bij de wereldtop te houden, zoals ik de afgelopen Tour de France heb laten zien."

[www.ad.nl]
Luijt 16 april 2016 00:38
Fijn voor Robert. Hoop dat ie wel weer voor het klassement gast rijden. Dat rittenkapersgedoe is settelen for less.
El Chaba 16 april 2016 02:33
Eindhovuh 16 april 2016 08:03
Vorig jaar was hij sterk in een zwaar bezette Tour. Jammer dat hij dat niveau niet in andere koersen had, dan kan je aan je erelijst werken.
Zou hij iets hebben moeten inleveren?
Remko 16 april 2016 09:10
Denk wel dat hij ingeleverd heeft. Laten we eerlijk zijn, kan me niet voorstellen dat de ploegen voor hem in de rij staan. Dat hij zijn prestatie uit de tour 2015 nog kan evenaren lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
Sub Culture 16 april 2016 09:25
Altijd een zwak gehad voor Gesink?
Nog voor alle shit die hem in zijn persoonlijk leven overkwam.
Zijn 'heropstanding' in de Tour van vorig jaar was een uiterst prettige verrassing, vraag me af of hij daar dit seizoen opnieuw toe in staat is.
Kuiperberg 16 april 2016 10:08
Robert Gesink heeft een behoudend karakter en blijft graag in vertrouwde omgeving. Was voor hem beter geweest om eens bij een ander team te rijden bv Oreca. Beetje avontuurlijk, zou niet slecht voor hem zijn geweest.
Walnoot 16 april 2016 10:34
Die lusteloosheid die uit zijn 'ambitie' spreekt is precies de reden waarom ik geen fan ben. Beetje van dezelfde nietszeggendheid als 'ik wil proberen zo hoog mogelijk te eindigen' wat hij eerder voor zo ongeveer elke grote ronde vertelde. NEE!! Dat is niet wat je wil proberen, dat is godverdefuck wat je WIL doen. Beetje zoals JVDB die op plek 4 stond in de Tour met nog twee dagen te gaan, en toen nog steeds riep dat top-10 het doel was. Met dat verschil dat JVDB af en toe nog grappig was.

Gesink wil nu 'aansluiting bij de wereldtop houden, net als vorig jaar'. Vorig jaar was volgens mij in zo ongeveer alle opzichten het slechtste seizoen uit zijn carriere, op 2014 na. Behalve de Tour was hij volledig anoniem. De Tour zelf was goed, maar meedoen om de prijzen deed hij nergens. Wereldtop was het vorig jaar allesbehalve. Verder lijkt het me goed voor Jumbo dat ze hem houden, ongetwijfeld voor het Nederlandse publiek nog steeds verreweg de bekendste renner die ze hebben. Maar qua resultaten mogen ze natuurlijk niet tevreden zijn met de afgelopen 12 maanden.
Bromertà 16 april 2016 10:44
Gesink rijdt na Tour de France ook Vuelta


Robert Gesink rijdt dit jaar na de Ronde van Frankrijk ook de Ronde van Spanje.

Ploegleider Nico Verhoeven van Lotto-Jumbo meldt zaterdag in een persbericht dat de 29-jarige Gesink dit jaar ook deelneemt aan de Vuelta.

De klimmer uit Varsseveld verlengde zijn contract bij de Nederlandse formatie met twee jaar en Verhoeven is erg contact dat Gesink tot eind 2018 in dienst blijft van Lotto-Jumbo.

''We zijn trots dat hij heeft gekozen voor ons plan richting 2018. Dit seizoen hebben we duidelijke doelen voor hem uitgestippeld, met onder meer de heuvelklassiekers, Baskenland, Zwitserland, Tour de France en de Vuelta'', aldus Verhoeven.

'Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word'Zie ook: Gesink twee jaar langer bij Lotto-Jumbo


Amstel Gold Race

Gesink rijdt al zijn hele carrière voor de Nederlandse formatie, die eerst werd gesponsord door Rabobank en later door Belkin. Vorig jaar eindigde hij als zesde in de Tour de France. Die eindklassering haalde hij twee keer in de Vuelta.

Komende zondag rijdt hij de Amstel Gold Race.

nu.nl





Krijg hier toch een beetje jeuk van. Een vakvolwassen renner van 29 jaar, met voldoende levenservaring, meer dan dat, wordt of de les gelezen "dit is ons plan en dat mag jij uitvoeren," of het komt allemaal wel weer heel gebrekkig in het openbaar, wat dus betekent dat het schort aan communicatievaardigheden. Is de sporter er om zijn management te behagen of stelt het management zich dienstbaar op om de kwaliteiten van de sporter optimaal voor het voetlicht te kunnen brengen? Afijn, ik mis het broodnodige mutualisme, verder ook veel te veel hooi op een te kwetsbare vork.
Remko 16 april 2016 11:18
JVDB grappig?
In mijn ogen net zo 'grappig' als Gesink.
Shinzawai 16 april 2016 11:19
Tsja, als Gesink en zijn ploeg hier blij mee zijn, dan hebben ze een goede keuze gemaakt. Ik had hem graag zijn bakens zien verzetten, maar dat is natuurlijk ook geen garantie voor succes.
rustdag 16 april 2016 11:27
Laat hij de Rio nu schieten, want een combi lijkt me lastig.
ton duk 16 april 2016 11:37
Een oude plant moet je niet meer verpotten....
gr
Andere Peter 16 april 2016 11:45
Prima verwoord, maar het is jouw gevoel, dat je projecteert op Gesink. Het is jouw beeld van uitspraken dat je op basis van jouw ervaringen aan een bepaald karakter of bepaalde ambitie koppelt.

Ik koppel dat anders. Ik denk: stabiele vent, bij wie het wel past om lang bij dezelfde werkgever te blijven. Die wellicht op een andere manier het maximale uit zichzelf haalt, dan renners die zonodig hun maximale ambitie in de krant moeten zetten.

Bij elk karakter, bij elke mens, hoort een andere route naar optimale benutting van de mogelijkheden. Het aardige van Gesink vind ik nu juist dat hij daar zijn eigen weg in zoekt. Dat hij zegt wat hij wil zeggen. En niet wat toehoorders willen horen.
Shinzawai 16 april 2016 11:49
Er zijn wel meer renners die Tour, Rio en Vuelta doen, toch? In ieder geval gaan Contador, Quintana en Rodriguez het proberen.
Marcos 16 april 2016 12:26
En Valverde ook (en die rijdt ook de Giro er nog voor)
Cyclad 16 april 2016 13:04
...maar wel voldoende water geven.
rustdag 16 april 2016 13:18
Klopt,maar Gesink moet elke berg etappe zich helemaal uit elkaar trekken om met de beste boven te komen Vorig jaar kon hij na de tour geen pap meer zeggen, en stapte hij af in polen. Jij noemt nu de wereld top, Volgens mij zit Gesink in een andere categorie.
Marcos 16 april 2016 13:21
Gesink wil in de Tour dan ook niet voor het klassement gaan (tenminste, dat is nu het plan)
Leon 16 april 2016 13:25
Ik denk dat Gesink wegens zijn onmisbaarheid voor LottoNL heel wat meer water krijgt dan in een nieuwe pot.
Andere Peter 16 april 2016 13:32
Goed gezegd. Het lijkt erop dat hij zelf vindt dat hij gedijt bij familiaire warmte en stabiele betrouwbaarheid.

Lijkt mij niet iemand die in een restaurant kiest voor iets compleet onbekends of 'de verrassing van de chef'.
El Chaba 16 april 2016 13:34
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat als hij dat toch zou doen hij het niet lekker zou vinden.
rustdag 16 april 2016 13:35
Klopt, hij zal zich niet elke etappe uit elkaar moeten trekken om de toppers te volgen. maar hij moet wel in topvorm zijn om daar een kans te maken op een ritzege. Want jij weet ook, dat ""elke" renner daar in een top conditie aan de start verschijnt. Hij moet daar wel pieken en wil hij goed zijn in Rio dan daar ook. En dan heb je nog het tijd verschil en moet hij weer pieken in een loodzware vuelta. Waar hij zich wel weer elke dag uit elkaar moet trekken om te volgen. En dan moet je gewoon fris zijn, dat zag je bij de tour van vorig jaar. want wat hij daar liet zien had toch niemand verwacht, hij was toen heel fris. en dit programma is volgens mij een beetje te veel van het goede. Da is mijn mening



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2016 13:36 door rustdag.
Andere Peter 16 april 2016 13:47
Tuurlijk. Maar als de wens uit de persoon zelf voortkomt, dan is de kans dat hij het lekker vindt een stuk groter dan wanneer hij zich door voorbijgangers laat overtuigen dat hij toch eens de koeienogen met stierenbloed moet proberen. Druk op die persoon uitoefenen heeft dus weinig zin. Dat hij de druk weerstaat ongeacht wat het sociaal wenselijke is, maakt dat ik hem zie als stabiel en zelfbewust.
El Chaba 16 april 2016 14:02
Druk uitoefenen heeft geen zin, nee, maar ik heb van huis uit geleerd om van tijd tot tijd iets nieuws te proberen omdat dat je leven verrijkt en daar ben ik nog altijd blij om. Nooit iets nieuws proberen en altijd maar in je comfort zone blijven vind ik geen teken van stabiliteit en/of zelfbewustzijn.
Maar goed, Gesink moet natuurlijk vooral doen wat hijzelf het beste vindt maar ik vind het jammer, niet voor mij maar voor hem.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2016 14:03 door El Chaba.
Andere Peter 16 april 2016 14:23
Dat veranderen van werkomgeving pas ik zelf ook toe. Eigenlijk altijd met overwegend succes/plezier. Ik adviseer het ook regelmatig aan anderen, door mijn soms verrassende positieve ervaringen ter delen. En dan nog: ik zie dat sommige van die anderen beter gedijen bij honkvastheid dan ik.
Cecchini 16 april 2016 14:24
Het leven is geen feestje

Blijf vooral in je comfortzone. Vertrouw níét op je gevoel. En wees ook niet teveel jezelf. Een geluksmythe wordt doorgeprikt.

Je gaat dood als je voor grote groepen mensen moet spreken? Hatsee, komende dinsdag gewoon doen. Je bent bizar slecht met getallen? Hier heb je een trap onder je kont en een rekenmachine. Het is onduidelijk wanneer de comfortzone precies de oversteek maakte vanuit Amerika, maar het mag duidelijk zijn dat we sindsdien geen relaxte dag meer hebben gehad. De comfortzone laat ook zien dat het calvinisme van alle tijden is: het probleem zit hem in de verwerpelijke overtuiging dat we het áltijd beter moeten kunnen dan we eigenlijk kunnen

En, misschien nog wel verwerpelijker: dat het nastrevenswaardig is dingen te doen waar je je niet echt chill bij voelt. Je gaat met plezier naar je werk? Wacht, daar verzinnen we iets op. Leidinggeven, heb je dat al eens gedaan? Maar waarom zou je dat niet durven!? Ik kan u kantoortuinen aanwijzen die zijn vergeven van werknemers die zo húp vanuit hun comfortzone in de shit zijn geraakt - en hele afdelingen hebben meegesleurd in hun ongeluk. Dus laat ik het eens scherp stellen: voor de meeste mensen op aarde is het het beste om helemaal nooit uit hun comfortzone te stappen.

De 'stap uit je comfortzone'-mythe is maar een van de vele uit het therapeutendiscours overgewaaide voorschriften en inzichten over hoe je het beste kunt leven en een gelukkige staat van zijn bereikt. Die zelfhulpmantra's zijn op geniepige wijze gewoon geworden, waarmee de mensen zichzelf en elkaar bij voortduring om de oren slaan. Het punt: veel van die how to's zijn gewoon... enfin, onzin dus

Door Jacq Veldman
punt 16 april 2016 14:31
Natuurlijk wil Gesink niet voor het klassement gaan in de Tour. Da's veel te veel druk voor hem. Het is geen toeval dat hij vorig jaar goed presteerde in de Tour: niemand verwachtte ook maar iets van hem na al zijn problemen. Juist dan is hij op zijn best. Dit jaar is het precies andersom, na zijn uitstekende Tour van vorig jaar zouden de verwachtingen hoog gespannen zijn, te hoog gespannen voor hem. Ook dat is een reden dat hij altijd bij Rabo/Belkin/Lotto Jumbo zal blijven: lekker vertrouwd, weet wat hij heeft, geen extra druk als buitenlandse kopman, en in een kwalitatief matige ploeg als Lotto Jumbo ben je al snel een van de toppers. Jammer voor hem, echt ontwikkelen doet hij zich niet. En jammer dat ze bij Lotto Jumbo nooit een psycholoog hebben kunnen vinden die hem wat relaxter en stress-vrijer heeft kunnen maken.
Leon 16 april 2016 14:32
Jij was toch al met pensioen toch?
Cecchini 16 april 2016 14:33
Leon 16 april 2016 14:36
Dan zul je het bovenstaande wel herkennen...
Cecchini 16 april 2016 14:52
nog maar ééntje dan ?

MYTHE : GELUK IS EEN KEUZE

Voorstel: soms heb je gewoon pech.

Zonder twijfel de gevaarlijkste mythe. Varianten van het 'Geluk is een keuze'-adagium: 'The sky is the limit' en 'Alles lukt, als je het maar wilt'. Centraal in deze mythe staat een moeizame verhouding met de realiteit, want: wat nu als het je toch onverhoopt niet lukt? Oh wacht, dan heb je het gewoon nog niet hard genoeg gewild. Ja, zo kan ik het ook. Een gevaarlijke mantra, omdat het nogal aanschuurt tegen de orenmaffia die de vreselijkste ziekte ziet als iets wat tussen de oren zit, oftewel: de dodelijke consequentie van verkeerd denken. Op zich een grappige gedachte, als het niet zo ernstig was dan. Maar los daarvan ook gewoon een sneue mythe, die veel mensen erg ongelukkig maakt.

Hebben ze dan niet hard genoeg hun best gedaan? Nee hoor, soms heb je gewoon pech en kom je gewoon de goeie mensen niet tegen. En de verkeerde mensen wel. En je hebt je personality natuurlijk ook niet voor het uitkiezen. Al is dat natuurlijk vloeken in de kerk die Totale en Algehele Zelfbeschikking heet.
Velodroom 16 april 2016 15:16
Het motto van Jumbo is toch "een kwestie van slim inkopen, mam".
Dan lijkt me hier prima te passen.
En dat Gesink niet kiest voor een wereldavontuur lijkt me ook niet zo gek.
Walnoot 16 april 2016 15:17
Gesink blijft de grote man bij Jumbo, dus dat met de druk ziet hij waarschijnlijk niet als een onoverkomelijk probleem. Als hij heel erg graag zonder druk van verwachtingen had willen fietsen, had hij lekker naar een ploeg van het kaliber Sky/Astana/Movistar moeten gaan om gewoon te gaan knechten. Als je ziet wat de nummers 3 t/m 7 van de klassementsrenners van Sky de laatste jaren nog allemaal hebben gepresteerd terwijl ze op papier voor Froome/Wiggins/Porte moesten knechten - en die gasten ook echt de druk van buiten opvangen - das echt bizar. Zo'n Herrada, Izaguirre, Amador en Intxausti rijden ook prima uitslagen het jaar rond.
Frederik D. 16 april 2016 15:30
Cecchini

Prima !!!

Dat veranderen om maar te veranderen is een moderne hype die meer stuk maakt dan ons lief is,
Shinzawai 16 april 2016 15:48
Gesink's palmares wel eens bekeken? Er rijden mindere renners rond in de World Tour.
Koppi 16 april 2016 15:54
Lekker plat praoten met Koentje is ook wat waard, in plaats van je altijd in het Engels te moeten uitdrukken.
cyclingfreakske 16 april 2016 16:03
moet je nu blij zijn met de verlenging, of een indijking van sportieve en fysieke mogelijkheden door deze keuze ?
Of is de ambitie gezakt ?
El Chaba 16 april 2016 16:27
Dat is dus mijn punt, dat wéét je pas als je het geprobeerd hebt.
ton duk 16 april 2016 16:30
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat veranderen van werkomgeving pas ik zelf ook
> toe. Eigenlijk altijd met overwegend
> succes/plezier.

Probeer 's van Prikbord te wisselen dan...
gr
Westfalen 16 april 2016 16:47
Gesink wordt daar echt niet gelukkig van. Uit zijn comfortzone stappen. Geloof ik niets van. Goede keuze.
diravi 16 april 2016 17:02
Bromertà 16 april 2016 18:14
Cecchini schreef: "Het is onduidelijk wanneer de comfortzone precies de oversteek maakte vanuit Amerika, maar het mag duidelijk zijn dat we sindsdien geen relaxte dag meer hebben gehad."

Nou, ik weet het nog als de dag van gisteren. Het was toen het afdelingshoofd van de ene op de andere dag zichzelf BUM mocht noemen. Een BUM, beste platscherm-bewoners, is een Business Unit Manager. Met die BUM begon ook de afrekencultuur, ook weer verpakt in het schizofrene vakjargon veelal doorspekt met Engelse woordjes om het geheel de schijn van enige importantie te geven, schrijft u even mee: Performance Management. Het is een "tool" (jawel joh toe maar want gereedschap klinkt wel heel plat hè) waarmee de ene mens de ander in de vorm van lijstjes en cijfertjes kan, nee denkt te kunnen, fileren en afserveren.
Frederik D. 16 april 2016 18:23
Bromerta

Zo is het maar net.
JW 16 april 2016 21:30
JW 16 april 2016 21:34
Iedereen mag vinden wat hij wil, dat is zijn eigen probleem.

Maar "vorig jaar als het slechtste jaar uit de carrière van Gesink beschouwen..."
Volgens mij heb je dan toch wat gemist.
Ik vind het in elk geval een boude bewering....
Luijt 16 april 2016 23:47
"Dat veranderen van werkomgeving pas ik zelf ook toe" Grrrrr
Luijt 16 april 2016 23:49
Let's cut the crap (of the crab zoals ze in Volendam zeggen)
Andere Peter 17 april 2016 20:52
Biti 18 april 2016 23:12
Na die 6e plek wordt er weer wat verwacht en dan zal het wel weer mis gaan met Gesink. Afgelopen jaar werd er niets verwacht en dan rijdt hij prima op zijn niveau mee. Denk niet dat hij veel slechter zou eindigen als hij ergens zou zijn gaan knechten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen