Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zeeman wil dat z'n kopmannen harder fietsen

Gepost door Luijt 
Luijt 18 april 2016 19:04
Mijn mening is dat gesink en Kelederman gewoon niet harder kunnen maar Merijn Zeeman denkt er anders over:

"
Wilco Kelderman wil in de Waalse Pijl voor een klassering in de top-tien gaan, maar ploegleider Merijn Zeeman vindt dat niet ambitieus genoeg. "Wilco is vorig jaar tiende geworden, dan vind ik het te bescheiden om een nieuwe tiende plaats als doelstelling te hebben."

Kelderman legt zijn ambities voor de Waalse Pijl, die woensdag op het programma staat, uit. "Je moet in een klassieker in eerste instantie sterk genoeg zijn, maar ook een beetje geluk hebben", geeft de Nederlandse klimmer aan. "De Muur van Huy is een beklimming die me goed ligt. Ik ga voor een plaats in de top-tien."

"Wilco is vorig jaar tiende geworden, dan vind ik het te bescheiden om een nieuwe tiende plaats als doelstelling te hebben", countert Zeeman. "Hij is een jongere renner en ik verwacht dat hij het beter kan doen dan vorig jaar. De manier waarop wij als ploeg de Amstel Gold Race hebben gereden, was een heel stuk beter dan in 2015. We ontwikkelen ons en daar willen we nu een schep bovenop doen. We willen Robert en Wilco heel overtuigend de Muur van Huy op zien rijden."

De volledige selectie van LottoNL-Jumbo voor de Waalse Pijl bestaat uit: Enrico Battaglin, Victor Campenaerts, Koen Bouwman, Robert Gesink, Wilco Kelderman, Bert-Jan Lindeman, Paul Martens en Alexey Vermeulen.
"
Slimmerd 18 april 2016 19:16
Er staat nergens harder fietsen, volgens mij wil hij gewoon dat ze zich niet te bescheiden opstellen vooraf aan een koers. Top-10 willen rijden terwijl je dat al hebt gedaan is natuurlijk koersen met 0,0 ambitie.
Marcos 18 april 2016 19:21
Denk dat je dan de woorden van Zeeman inderdaad verkeerd begrijpt..
Shinzawai 18 april 2016 19:33
Kelderman's ambitie lijkt me alleszins realistisch.
Curzio 18 april 2016 20:17
Ik vond zelf vandaag dit stuk op nu.nl nogal opmerkelijk, en eerlijk gezegd een aanfluiting:

Alles of niets

Ik ben al jaren supporter van Gesink, maar hier wordt ik toch een beetje treurig van:

"Dat is min of meer alles of niets spelen en uiteindelijk was het in mijn geval niet wat ik gehoopt had. Maar als je ziet welke mannen hier naar een goede uitslag rijden, dan kun je ook niet verwachten dat ik daar even tussen sprint."

Hebben ze bij Lotto-Jumbo na 10 jaar nog niet door wat voor type winnaars de Cauberg tegenwoordig oplevert? Jaar op jaar laten ze zich al willoos naar de slachtbank rijden en dan komen ze in 2016 wederom op het lumineuze idee om "alles of niets" te spelen op de Cauberg met Robert Gesink. Werkelijk.
Rudy t. 18 april 2016 20:44
Dit was te bizar voor woorden inderdaad. Kelderman had dezelfde tactiek.

Zeeman heeft wel gelijk en goed dat die dit zegt. Die klim in die Baskenland aankomst was vergelijkbaar met de huy muur. Iets ambitieuzer mag best.
Marcos 18 april 2016 21:06
Bijzondere opmerking inderdaad, maar van het groepje van 28 renners achter de 2 koplopers hadden sowieso 24/25 renners geen kans als ze zouden wachten op de Cauberg en toch doen ze het allemaal.. (op Wellens en een beetje Kreuziger na dan)
Heisenberg 18 april 2016 21:18
Gesink verloor niet in de spint, maar op de Cauberg. Begon in uitstekende positie aan de laatste beklimming en zag een man of 20 voorbij gaan. Dat was gewoon zeer slecht. Battaglin, Lindeman en Vanmarcke maakten alle drie een sterkere indruk dan Kelderman en Gesink. Maar dat weerhield Gesink / de ploegleiding er niet van deze renners hun kansen op te laten offeren. Of heeft Gesink echt gedacht kans te maken en voelt hij zo slecht zijn eigen benen aan?
Biti 18 april 2016 23:20
Zeeman kan beter z'n tijd en energie besteden aan het bedenken van een fatsoenlijke tactiek voor de AGR, de enige klassieker in Nederland. Ook dit jaar was de tactiek weer hopeloos.

Top 10 rijden in de Waalse Pijl is gewoon netjes voor Kelderman. Zomaar even top 5 rijden valt niet mee natuurlijk. Ongeacht de uitslag van vorig jaar, is top 10 gewoon een realistisch doel voor Kelderman. Niks mis mee.
Luijt 19 april 2016 00:37
Zeeman had/heeft te hoge verwachtingen van deze twee. Ze konden niet beter. Bij iedere versnelling zag je Gesink onmiddellijk wegzakken. Kelderman kon al helemaal niet meer dan aanklampen. Geen tactisch plan tegen opgewassen, behalve dat ze beter de kaart Vanmarcke, Battaglin (geen familie van) of zelfs Lindeman hadden kunnen spelen. Gesink en Kelderman leveren niet.
Luijt 19 april 2016 00:39
Zeeman heeft te hoge ambities met deze 2 in dit soort koersen. Ze zijn niet explosief genoeg om top 5 te rijden.
Over de plas komen bij Gesink nog wel eens mysterieuze krachten vrij. Hier is het hooguit aanklampen.
Tinuz 19 april 2016 01:01
Vanmarcke, Lindeman en Battaglin waren beter dan de beoogde kopmannen was ook mijn indruk.

Gesink is erg stroef uit de winter gekomen. Misschien ook wel enigszins logisch gezien hij Tour, OS en Vuelta heeft aangekruist. Maar doe dan echt rustig aan en wek geen verwachtingen. Nu is het weer half-half.
Prikdude 19 april 2016 04:05
Gewoon commerciele verplichting. Beetje op halve kracht aandacht genereren. Iedereen schrijft Gesink al weer af maar zullen van de zomer in strijkgallop treden. Etappezege in de Tour, medaille, podium. Hij gaat bij alle drie dicht komen zonder pech.
Michael B* 19 april 2016 09:30
Gesink is gewoonweg niet meer de renner zoals wij die allemaal denken dat hij is. Mooie woorden tenspijt van Zeeman... ontwikkeling is ver te zoeken. Ja Gesink reedt vorig goed in de Tour, maar de rest van het jaar was magertjes. Aan de andere kant, na al zijn hart ellende is Gesink allang blij dat hij weer in het peloton rondrijdt. Heeft daarom ook eieren voor zijn geld gekozen door al snel bij te tekenen bij Lotto Jumbo. Als hij echt zo overtuigd was van zijn Eigen kunnen dan had hij pas na de olympische spelen/ Tour bijgetekend.
Sub Culture 19 april 2016 10:50
Ik onthoud vooral 'reedt'.
Verder heb ik niet gelezen omdat ik jou nogal irrelevant vind.
No offence.
Bromertà 19 april 2016 11:11
Volgens een tweet van Vetooo (bron Strava) reed Michael Valgren (72.5 kg*)

Cauberg: 1:41, 577 W (Max 931 W)
last flat: 2:09, 430 W (Max 814 W)



Waarom kunnen Gesink en Kelderman dit niet, meneer Zeeman? Ik zal het u uitleggen.

Deze laatste 3 minuten en 50 seconden drukte Valgren gemiddelde 6,8 watts per kilogram op de pedalen. Zeker, dat kunnen G&K ook, maar kunnen zij tijdens zo’n inspanning pieken van 13 w/kg verstouwen? Waarschijnlijk niet. Bovendien is vooral K veel lichter, wat bij deze snelheden (> 27 km/u op Cauberg met wind op kop en laatste vals plat een nog veel hogere snelheid) enorm nadelig is.
Tel daarbij op dat vooral G niet de meest aerodynamische houding op de fiets heeft, in een peloton steekt zijn koppie er steevast bovenuit, ergo windvanger en dus heel veel energie verspelend aan luchtweerstand gedurende de vele uren die voorafgaan aan de finale. Het beulenwerk van Bert-Jan Lindeman ten spijt, G&K zijn volslagen kansloos in een finale in een grote groep zoals deze AGR. Waarbij korte gedrongen figuren als Valgren en Gasparotto in een gesloten groep gedurende vele uren veel meer voordeel en hoentjes fris, nou ja, hun eindschot kunnen uitspelen.

Dat had u kunnen weten, meneer Zeeman.
Kortom, hebben de renners gefaald? Dacht het niet. Bood “uw” tactiek de meeste kans op succes met het type renners dat u als kopman aanwees? Wederom een uitgesproken “nee.” Nu, staat u alweer klaar om de verwachtingen voor de WP de hemel in te schreeuwen. Helpt dat? Gaan G&K daar harder van fietsen? Of vestig u zo de aandacht op uzelf, uw naam staat weer eens in de media, niet waar?

Dumoulin mag heel blij zijn dat u weg bent bij zijn team.
Luijt 19 april 2016 11:43
Om Zeeman hier nu af te schilderen als een mediageile aandachtsjunk voert ook weer wat te ver. Die jongen wil gewoon heel erg graag dat z'n renners meer presteren dan ze nu kunnen.
Kennelijk moeten we ook uit jouw wattageverhaal afleiden dat Gesink en Kelderman kansloos waren.

Ik heb het niet zo op dat geklets over watjes. Komt mij te Sky-achtig over. Gelukkig wierp hun op wattages trappen gebaseerde wetenschappelijke benadering ook geen vruchten zondag.

Zelfs de goedwillende trimmers waarmee ik fiets raken niet uitgepraat over wattages, hartslagzones, strava en wat al niet meer zij. Ze gaan er niet harder van fietsen.
Michael B* 19 april 2016 12:01
Vorig jaar was het anders nog veel slechter. Toen was door ziekte/blessures de halve selectie uitgeschakeld. Vraag mij alleen wel af waarom ze Jos van Emden niet hebben opgesteld inplaasts van Mike Teunissen. Teunissen rijdt wel een heel zwaar programma. Teunissen had notabene vorige week Parijs Roubaix, Ronde van Vlaanderen gereden, Jos alleen de sprintkoers Scheldeprijs en de Volta Limburg Classic. Idem met Tjallingi. Wat dat betreft kan je het overvolle programma van Tjallingi en Teunissen wel Marijn Zeeman aanrekenen.
Velodroom 19 april 2016 13:10
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens een tweet van Vetooo (bron Strava) reed
> Michael Valgren (72.5 kg*)
>
> Cauberg: 1:41, 577 W (Max 931 W)
> last flat: 2:09, 430 W (Max 814 W)
>
>
>
> Waarom kunnen Gesink en Kelderman dit niet, meneer Zeeman? Ik zal het u uitleggen.
>
> Deze laatste 3 minuten en 50 seconden drukte
> Valgren gemiddelde 6,8 watts per kilogram op de
> pedalen. Zeker, dat kunnen G&K ook, maar kunnen zij tijdens zo’n inspanning pieken van 13 w/kg verstouwen?
> Waarschijnlijk niet. Bovendien is vooral K veel lichter, wat bij deze snelheden (> 27 km/u op Cauberg met wind op kop en laatste vals
> plat een nog veel hogere snelheid) enorm nadelig is.
> Tel daarbij op dat vooral G niet de meest aerodynamische houding op de fiets heeft, in een peloton steekt zijn koppie er steevast bovenuit,
> ergo windvanger en dus heel veel energie verspelend aan luchtweerstand gedurende de vele uren die voorafgaan aan de finale.
> Het beulenwerk van Bert-Jan Lindeman ten spijt, G&K zijn volslagen kansloos in een finale in een grote groep zoals deze AGR. Waarbij korte gedrongen
> figuren als Valgren en Gasparotto in een gesloten groep gedurende vele uren veel meer voordeel en hoentjes fris, nou ja, hun eindschot kunnen uitspelen.
>

Broeder is wat milder geworden voor Fisherman's Friend Zeeman. Met de jaren hè, Fredje kent dat wel. smiling smiley
Lichaamsbouw is in het wielrennen inderdaad een factor, alhoewel het wielrennen vele vaders kent.
Zelfs Maas past in een niche (legendarische uitspraak door de kroonprins van Mart Smeets, quizvraag?????) van deze mooie sport.

Het wegwielrennen onderscheidt niet in gewichtsklassen, zoals menige andere sport.
Ook geen beginnen aan uiteraard en de omstandigheden in het wielrennen kunnen ook heel rap wisselen.

Bovendien is altijd het criterium: is er een substantieel verschil, dat de strijd ongelijk maar vooral onredelijk maakt. Bijvoorbeeld man tegen vrouw.
Bergbeklimmers van 55kg en 100 kg; ja natuurlijk, maar welke 100kg wegrenner kennen we eigenlijk.
Magnus Backstedt was er ooit (bijna) zo eentje, maar wel Parijs Roubaix winnaar 2004

In het wielrennen speelt altijd een rol speelt hoe de inspanning wordt gedaan, evenwichtig of zelfs in een steady-state of heel onregelmatig.
Korton, wielrennen is eigenlijk voor wiskundigen al is dit vloeken in deze kerk. Gelukkig hebben we heel veel beminde prikvrienden. smiling smiley
cyclingfreakske 19 april 2016 13:53
denk dat de uitleg van Zeeman erg realistisch is.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2016 14:52 door cyclingfreakske.
Velodroom 19 april 2016 14:21
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens een tweet van Vetooo (bron Strava) reed
> Michael Valgren (72.5 kg*)
>
> Cauberg: 1:41, 577 W (Max 931 W)
> last flat: 2:09, 430 W (Max 814 W)
>
>
>
> Waarom kunnen Gesink en Kelderman dit niet, meneer Zeeman? Ik zal het u uitleggen.
>
> Deze laatste 3 minuten en 50 seconden drukte Valgren gemiddelde 6,8 watts per kilogram op de pedalen.

Overigens reed Gesink 5 seconden langzamer (wel 1 seconde langzamer nog dan Marianneke 2012, mind you) met 552w PWR, dus dik boven de 7w/kg) de Cauberg op. Coquard met dezelfde tijd, maar met slechts 445w PWR, dus is die veel lichter.
Simon Geschke reed bij de verkenning ook al 552w PWR, en 1 seconde sneller dan Gesink.

Maar na de beklimming volgt nog een heel end.

Edoch, Gilbert nu danig geblesseerd, reed ooit onder de best denkbare omstandigheden denk ik maar 1:22. Verschil moet er zijn.
Michael B* 19 april 2016 15:37
Strava en wattages... niet allemaal geloven die onzin. Temperatuur en wind spelen ook een grote rol. Strava groepies die hun eigen data bewerken. Sommige wilerenners spelen vals met doping andere weer met motortjes.... Gesink te benandelen en te roepen dat ie slecht hebt gereden, Leuk en aardig maar Gesink heeft de hele dag tussen de wielen gereden, in de wielen vang je sowieso minder wind, die tweet kan de prullenbak in.

Ja ok. Maar dan vind ik eerder dat je een Lars Boom de grond in moet trappen. In 2012 werd hij nog vrolijk 5e op het WK op de Cauberg. Met dank aan van Vliet die toen al doorhad dat een aantal nederlandse profs teveel gepamperd worden. Boom was op scherp gezet door van Vliet, helaas heeft het van Vliet op een later moment wel zijn baan gekost. tijdens de Amstel Gold Race stond Lars Boom al ver voordat de finale begon al onder de douches.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2016 15:38 door Michael B*.
Eazster 19 april 2016 15:43
Gesink moest wel nog remmen op de Cauberg ,zegt ie zelf.
Verwerk dat ook nog effe in je wattage verhaal en laat er een wiskundige formule op los.
Kuiperberg 19 april 2016 19:02
Beetje druk opvoeren, is niks mis mee. Ze zijn al jaren veel te lief bij Lotto-Jumbo, voorheen Belkin etc. D'ran zou ik zeggen!
cyclingfreakske 19 april 2016 19:09
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink moest wel nog remmen op de Cauberg ,zegt ie
> zelf.


......geeuw.......... Als je dat beweert terwijl je rijd voor eigen volk, moet je gewoon stoppen. Zou hij het luiheidsvirus hebben ?
Velodroom 19 april 2016 19:39
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Strava en wattages... niet allemaal geloven die onzin.

Hé Michael, ik gun jou wel wat. Schrijf jij dan de STRAVA Papers. Gegarandeerd succes. Anders doet Fredje het.

Nieuwsgierig geworden heb ik ook een Premium abonnement aangeschaft, alhoewel ik (verbaas je prikvrienden oh wonder,) nu nog geen powermeter op de renfiets heb en ook geen andere apparatuur, ergo nog geen KOMmetjes kan rijden. Ik heb al enige tijd zitten snuffelen en val ook wel van de ene verbazing in de andere omdat ik ook segmenten tegenkom, die ik persoonlijk ken en in een ver verleden ook wel eens fanatiek heb gereden.

Het hangt heel erg af van het soort trajecten of je enige validiteit kunt ontlenen, wat Strava er van brouwt op basis van de geuploade gegevens.
Want ook hier geldt, dat kleine afwijkingen al heel snel tot gigantische verschillen aanleiding kunnen geven. Denk maar aan de weersvoorspelling.

Het is evident. Als Strava mijn boekhouder zou zijn, dan niet voor lang. grinning smiley
Maar dat laat onverlet, dat het op zich een fantastisch systeem is, waaraan ik weet niet hoeveel mensen groot plezier aan beleven.
Bovendien verschaft het als je dat interesseert, zomaar bepaalde informatie over afstand, stelte van klimmen, et cetera van waar je ook naar toe wilt.

Uiteindelijk gaat het over de wijze waarop de gegevens tot stand komen. Zonder een deugdelijke powermeter kom je uiteraard bijna nergens.
Berekenen op ondeugdelijk tot stand gekomen gegevens is de wielergoden verzoeken.

Op Strava staan echter wel degelijk Cauberg beklimmingen, die gebaseerd zijn op powermeter data en doorgaans vrij betrouwbaar zijn.
Vetooo rekent zich al een tijdje suf om maar vooral te willen aantonen, dat zelfs theorie en praktijk vaak al heel dicht bij elkaar liggen.
Hij liet al een lijstje afdrukken van de klimmen van de komende TDF waarop dat dan ook duidelijk moet worden.

Als je de reputatie van Lars Boom de grond wilt instampen, that;s fine.
Wanneer de archeologen van de toekomst jouw reputatie zullen terugvinden, daar laat ik me echter niet over uit. grinning smiley
Maar laat de persoon Lars Boom met rust. smiling smiley
Bromertà 19 april 2016 19:46
Blijkbaar is het voor sommige mensen heel moeilijk om uit het open riool dat we internet noemen, het kaf van het koren te scheiden. Doe met deze uitleg. je voordeel en voorkom dat je jezelf vaker voor schut zet.
Velodroom 19 april 2016 19:50
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink moest wel nog remmen op de Cauberg ,zegt ie
> zelf.
> Verwerk dat ook nog effe in je wattage verhaal en
> laat er een wiskundige formule op los.

Ik ken het verhaal niet, maar het maakt nog wel wat uit, waar dat dan is geweest. Onderaan in het gedrang of op de 9% helling.
Een paar jaar geleden beweerden sommigen, dat Froome op de Ventoux in de bochten daar ook last van had.
Biti 19 april 2016 20:00
Wat een geneuzel over dat Strava zeg. Koersen worden niet gewonnen op Strava. Gesink had geen schijn van kans en dat heeft hij sowieso niet als hij het aan laat komen op de Cauberg.

Eenmaal bij de Cauberg rijden er altijd minimaal 10 tot 15 renners mee die veel explosiever zijn dan Gesink op zo'n bultje. Dan is alles of niets spelen op de Cauberg geen goed idee.

Toegegeven, veel anders zat er ook niet op.
Velodroom 19 april 2016 20:01
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blijkbaar is het voor sommige mensen heel moeilijk
> om uit het open riool dat we internet noemen, het
> kaf van het koren te scheiden. Doe met
> [url=http://wielerprikbord.nl/read.php?8,65797,659
> 61#msg-65961]deze uitleg.[/url] je voordeel en
> voorkom dat je jezelf vaker voor schut zet.

Je hebt uiteraard gelijk, maar van de berekende gegevens klopt natuurlijk maar heel weinig, hetzij er geleund kan worden op echt gecertificeerde afstanden etc..
De GPS gegevens hebben al een behoorlijke foutenmarge, waardoor de ratio afstand en tijd nogal eens uit elkaar lopen. Bergop percentages verschillen ook nogal eens. En daar wordt dan de theorie op los gelaten. Allerlei andere invloeden, die de powermeter nog wel kan "behappen" kan Strava vanachter zijn burelen ook niet.
verdisconteren. Het is echter ook een gezelschapsspel, met wel steeds meer professionele toepassingen.
Fashionisto 19 april 2016 20:03
Het meest curieus aan de tactiek van Gesink is dat zijn beste resultaat in de AGR juist is gekomen door te anticiperen.
Tinuz 19 april 2016 20:05
Op training was Gesink uiteraard uitmuntend in de eerste maanden van het jaar, gezien zijn gepubliceerde strava cijfertjes, wat ook bij sommige wetenschappelijk georienteerde prikkers tot best hoge verwachtingen leidde.
El Mik 19 april 2016 20:11
Dat was een andere Gesink en een andere Amstel Gold Race.
Velodroom 19 april 2016 20:41
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op training was Gesink uiteraard uitmuntend in de
> eerste maanden van het jaar, gezien zijn
> gepubliceerde strava cijfertjes, wat ook bij
> sommige wetenschappelijk georienteerde prikkers
> tot best hoge verwachtingen leidde.

Op Strava ben je uiteraard al heel gauw de beste omdat er nog altijd maar weinig toppers zijn die hun gegevens uploaden.
Geen Froome bijvoorbeeld al speelde onlangs wel heel even dat vreemde verhaal van een onder een vreemde naam opererende renner tijdens een trainingskamp in Afrika. Dat verdween na ontdekking echter meteen van de radar. Als ware het een UFO.

Evident is echter ook, dat van de toppers, de data van Gesink het meest openbaar zijn gedeeld. Gesink is dus in dit opzicht de kampioen.
Al moet gezegd worden, dat Fred Grappe o.a. FDJ ook heel veel gepubliceerd heeft over Thibaut Pinot

Froome laat nog altijd op zich wachten met zijn peer-reviewed wetenschappelijk artikel over zijn testen vorig jaar augustus.
Biti 19 april 2016 20:57
Op Strava zie je de gekste dingen en je weet nooit onder welke omstandigheden iemand een tijd heeft gereden. Achter 'n brommertje of met 'n brommertje een bepaalde tijd rijden is andere koek dan die tijd rijden met regen en wind tegen of gewoon als je wat aan het uitbollen bent. De GPS doet af en toe ook raar.

Plus: wat je vroeger ook al had, de zogenaamde kampioenen van de training. Iedereen die in clubverband heeft gereden, kent ze wel. De renners die op de training de stenen uit de straat reden en de toppers van de vereniging eraf reden. In het weekend waren ze echter in geen velden of wegen te bekennen vooraan in de wedstrijd.
Tinuz 19 april 2016 21:59
Zou 'ie wat te verbergen hebben, die Froome?
Michael B. 19 april 2016 22:03
Thijs Zonneveld is ook zo'n STRAVA kampioen!
Luijt 20 april 2016 07:45
Ik vraag me wel af of Vanmarcke nog vaak zo wil ploeteren voor twee kopmannen die niet uit hun hok komen....
Curzio 20 april 2016 11:48
Plus de enige niet puncher van de laatste jaren die won, Kreuziger, viel ook eerder aan.
Gesink heeft Wellens zien aangaan en dacht toen alleen: knappe demarrage. Maar dat was de demarrage waar hij had moeten proberen mee te zitten.
Of ze hadden als LTJ zijnde kunnen proberen de hele koers te ontregelen door vroeger en met meerdere mensen aan te vallen. De kansen op winst blijven miniem maar dan heb je je in elk geval geweerd (en getoond).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen