Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roubaix - Huy

Gepost door Prikdude 
Prikdude 24 april 2016 18:50
Blijkbaar heb ik het bestaan van deze koers, een jaar of wat georganiseerd tot 1956, altijd gemist. Stuit er net op.

Nu LBL voorgoed gedegradeerd is tot ballenkoers met de winst van Poels (er zijn inmidds vele eerlijker koersen) lijkt me LBL op de plek van de Waalse Pijl beter. Roubaix - Huy wordt een nieuwe epische crossover (dubbele woordwaarde) op de kalenderplek van de AGR en (een aangepaste versie van) de AGR sluit het klassiekerseizoen weer af.

Iedereen die voor is gelieve niet te reageren.
Linkebal 24 april 2016 18:58
Toen ik de titel zag dacht ik dat het topic over die Italiaanse ultrafietser ging die deze week alle Vlaamse en Waalse klassiekers non-stop na elkaar wil fietsen. Ben de naam even kwijt.
Prikdude 24 april 2016 19:03
Danilo Di Luca?
Linkebal 24 april 2016 19:07
Paolo Aste was het...

[www.gazzetta.it]
valse trage 24 april 2016 22:51
Tenzij het traject off-road wordt afgelegd, inclusief het beklimmen van de mijnbergen en het slalommen tussen de industriele ruines van Charleroi, valt er tussen Roubaix en Huy qua parcours niet veel spectaculairs te beleven. Tegen dus.

Verder over de status van LBL helemaal eens met Eazster in het LBL topic. Zou zonde zijn als de glans van Hinault/Dirk De Wolf/Bartoli/Jalabert/god/Bettini langzaam verdoft. Misschien wordt het eens tijd dat Sagan hier eens een supreme goal van maakt en glorieus komt winnen. Koersverloop, reputatie en mediahype zijn zo belangrijk. Kijk naar Gent-Wevelgem, op de een of andere manier in een paar jaar tijd omhooggekatapulteerd van saai tussendoortje tot een heroische Eerste-Wereldoorlog-impregnated stormwaaierkoers.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2016 22:53 door valse trage.
Luijt 25 april 2016 01:04
Wat is een ballenkoers? En waar moeten we voor of tegen zijn?

Het lijkt me wel wat voor Oege.
Biti 25 april 2016 08:32
Gezien de afstand, zul je via Bergen, Charleroi en Namen moeten. Ik denk dat dat weinig toevoegt. Natuurlijk kun je het marketen tot een superkoers, maar veel bijzonder zal het niet zijn.

In z'n beste dagen had het sprintkanon uit Buitenpost zo'n koers ook wel kunnen klaren.
Halve Belg 25 april 2016 08:59
Luik en de Gold Race zijn gedecimeerd tot 10 km echte koers voor de kijker (voor renners zal dit ongetwijfeld anders voelen) toe Saint-Nicolas (LBL) en de Cauberg (AGR) diep in de finale zijn toegevoegd. In Roubaix en Vlaanderen moet je simpelweg eerder het verschil maken omdat het anders niet meer kan.
Dit Rit Naar Bordeaux 25 april 2016 15:46
Zo moeilijk is het toch niet? Gewoon die Valkenrots en dat laatste klimmetje er weer uit en je krijgt koers vanaf de Redoute. Of zouden ze dan nog wachten toch St Nicolas?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2016 15:47 door Dit Rit Naar Bordeaux.
cyclingfreakske 25 april 2016 17:37
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tenzij het traject off-road wordt afgelegd,
> inclusief het beklimmen van de mijnbergen en het
> slalommen tussen de industriele ruines van
> Charleroi, valt er tussen Roubaix en Huy qua
> parcours niet veel spectaculairs te beleven. Tegen
> dus.
>

vergis je niet. ipv het verwachte patroon van klimmetjes etc, kan je daar een harde kasseienkoers van maken.
Tussen Roubaix en Huy liggen vele verborgen stukken, zelfs oude stukken die nooit zijn gerenoveerd.
De koers kan je een soort mix van korte hellingen en vele slechte kasseistroken maken....
Zeker in Waals Brabant liggen vele totaal onbekende stroken.

BV zou van Roubaix richting Valenciennes, dan de binnenbaantjes naar Dour en onder Bergen zo naar s'Gravenbrakel-Edingen-Ronse-Geraardsbergen-Edingen-Nijvel en dan boven Charleroi de baantjes rondon Walhain en Ramilles en Oteppe (waals Brabant) naar Wanzé/Huy, met aankomst eens niet op de muur van Huy.
ze kunnen daar nog eens een plaatselijke ronde de jongens omhoog sturen om weer af te dalen naar de Maas en richting aankomst te snellen.
Je vind in deze zones zeer mooie pareltjes van kasseistroken.
Je krijgt een gevarieerde wedstrijd met veel tot heel veel kassei tot sommige 4-5 sterren toe, wat lichte hellingen, en indien gewenst nog eens een lastige klim
een zware koersdag, vanaf het begin al lastig met even een kalm tussenstuk naar een zware 2e helft van de koers.
er is in dat deel Roubaix-Huy veel potentieel voor mooie koersen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2016 17:39 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen