Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout Poels 'Ik heb meteen op internet gekeken of het echt waar was'

Gepost door Cecchini 
Cecchini 25 april 2016 16:29
Wout Poels wint Luik - Bastenaken - Luik



28 jaar heeft het geduurd, maar Luik-Bastenaken-Luik heeft met Wout Poels weer een Nederlandse winnaar. De Limburger schreef gisteren de monumentale wedstrijd op zijn naam door op tijd weg te rijden bij drie medekoplopers. Een dag later was verslaggever Iwan Tol bij Poels thuis, met buurtgenoten, familie en koffie. Later een uitgebreid verslag van die ontmoeting, voor de Nieuwsbreak: Poels over zijn prestatie en de dag erna.

Door: Iwan Tol 25 april 2016/ Volkskrant

Wat doet een winnaar van LBL als hij 's morgens wakker wordt, een dag na de overwinning?

'Ik heb meteen internet gecheckt en gekeken of het echt waar was.'

En?

'Het schijnt echt te kloppen. Ik heb Luik-Bastenaken-Luik gewonnen. Om eerlijk te zijn: ik ben er nog steeds een beetje ondersteboven van.'

Wat ben je daarna gaan doen?

'Boodschappen, want mijn koelkast was leeg. Ik heb eieren gekocht om een omelet te bakken voor mijn broer, en een beetje havermout. Er was trouwens niemand in de supermarkt. Ik hoefde niemand het verhaal te vertellen.'

Heb je de eindsprint al teruggezien?

'Ja, dat heb ik gisteravond gedaan. Volgens mij heb ik geen fout gemaakt. En als ik dat wel heb gedaan, maakt het niet meer uit. De winnaar heeft altijd gelijk.'

Wat ga je verder nog doen vandaag?

'Ik zou eigenlijk een paar dagen naar Engeland gaan, voor een stedentripje naar Manchester. Maar die vlucht heb ik geannuleerd. Mijn management heeft gezegd: misschien is het toch handig om even in Nederland te blijven, Wout. Vanavond zit ik bij De Wereld Draait Door of RTL Late Night. Je mag niet bij alle twee tegelijk zitten geloof ik, maar dat regelt mijn management. Dus ik zie wel waar ik zit.'

Tot slot: wat betekent dit voor je toekomst bij Sky?

Minder dan een etmaal na de onverwachte zege in Luik - Bastenaken - Luik blikt Wout Poels in zijn Limburgse woonkamer terug op de race en het onheil dat hem vier jaar geleden overkwam, toen zijn wielerloopbaan in gevaar leek na een ernstige val.

'Mijn contract loopt af. Het zou nu makkelijk zijn om te zeggen: ik ga voor het kopmanschap bij een andere ploeg. Want ik ben wel reëel: zolang Chris Froome bij Sky rijdt, zal ik in de Tour hem moeten helpen. Toch is het mijn intentie om bij Sky te blijven. Ik kan me bij deze ploeg ontwikkelen, de randvoorwaarden zijn perfect en met deze zege op zak, zal er toch wel iets veranderen. De Giro is een ronde die me goed ligt. Het zou mooi zijn als ik daar een keer als kopman kan starten. In elk geval gaan deurtjes nu wat makkelijker open bij de onderhandelingen.'

Dit is aflevering 702 van de Nieuwsbreak, het nieuwsinterview van de Volkskrant, elke dag om 16.00 uur online.
Tinuz 25 april 2016 17:50
Dit is natuurlijk de manier om te stijgen in de hierarchie binnen de ploeg. Daar is hij goed mee bezig.

Normaliter is Christoffel Froome zeker nog wel een klasse beter dan Woutje. Het lijkt me dat Geraint Thomas ook nog boven hem staat wat dat betreft.
Sub Culture 25 april 2016 18:05
'dat regelt mijn management wel'

Prima renner maar iets meer persoonlijkheid mag wel.
Ik zal verdorie zelf wel bepalen waar ik wil aanschuiven.
Andere Peter 25 april 2016 18:10
Eens. En het is ook nogal een verschil in stijl: voel je je thuis bij Umberto of Mathijs?

Toch is het ook wel weer goed. Hij focust zich 100% op de koers en laat alle andere beslissingen over aan mensen die in zijn belang denken. een manager kan deze keus natuurlijk ook prima maken. Waarschijnlijk beter dan Poels zelf. Het zal wel Umberto worden. Helaas.
Zorro 25 april 2016 18:37
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Toch is het ook wel weer goed. Hij focust zich
> 100% op de koers en laat alle andere beslissingen
> over aan mensen die in zijn belang denken.
------------------------------------------------------------------

Precies thumbs up

Beide programma's zijn ruk. Als ik Wout Poels was ging ik lekker op tijd naar bed, in plaats van de kijkcijfers voor die twee apen omhoog te halen.
Luijt 25 april 2016 18:50
Er is een groot verschil tussen Van Nieuwkerk en Tan.
De eerste is goed en de tweede lacht veel en deint fijn mee op de muziek.

Of Poels de kijkcijfers van zo'n programma opschroeft waag ik te betwijfelen. Daarvoor is ie toch iets te bescheten.
Ik sluit niet uit dat hij de komende tour vaak achterom zal moeten kijken of Froome nog wel kan volgen.....
Shinzawai 25 april 2016 19:01
Ik sluit ook niets uit, maar vooralsnog spreken de cijfers qua rondewerk lichtelijk in het voordeel van Froome.
Eddy Veen 25 april 2016 19:31
Jammer dat hij bij Humberto Tan zit. Ik had hem het liefst bij DWDD gezien, zeker met Tom Egbers als tafelheer. Pauw had ik ook acceptabel gevonden, maar daar zit Henk Grol al en het aanschuiven van twee sporters in je programma is wellicht teveel van het goede.
Luijt 25 april 2016 19:35
Zeker voor Pauw. 1 is al teveel.
Quarantanove 25 april 2016 19:41
Hij focust zich nu vooral op wat het meeste in het laatje brengt en daar dient het management voor.
Andere Peter 25 april 2016 20:02
Waar, maar kortzichtig. Management moet naar het totaalbelang kijken. Soms betekent dat: bepaalde inkomsten aan je voorbij laten gaan.
Slimmerd 25 april 2016 20:14
Hij zit nu bij Peptalk trouwens van ZiggoSport
Keuteberg 25 april 2016 20:18
Wout is gewoon slim door randzaken lekker door Eelco en Martijn te laten doen, daar zijn ze immers voor, die mannen van SEG.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen