Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Prikkersonderzoekje vrij naar dhr Wagendorp

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 10 mei 2016 20:41
Peiling
Hoe oud bent u?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 126 stemmen ontvangen.
Tiener 1
 
1%
Twintiger 24
 
19%
Dertiger 52
 
41%
Veertiger 28
 
22%
Vijftiger 14
 
11%
Ik ben (of wordt net als Bert wagendorp dit jaar nog) 60+ 7
 
6%



Ik ben benieuwd hoe oud of jong de gemiddelde prikker hier is.
Brieske 10 mei 2016 20:45
Dertiger, wat ik al dacht.

Groet
Eddy Veen 10 mei 2016 20:47
Ik ben de oudste tot nu toe, geboren op 5 januari 1957, zes dagen voor Claude Criquielion.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2016 20:48 door Eddy Veen.
Brieske 10 mei 2016 20:55
Ad moet nog stemmen, die is geboren in 1730.

Groet
Robert Koopman 10 mei 2016 21:06
Vijftiger maar verstandelijk gezien een stuk jonger cool smiley
Sub Culture 10 mei 2016 21:06
Geboortejaar 1985 hier.
Jong, dartel veulen in vergelijking met die oude verzuurde zakken hier.

En afgaande op sommige personal messages ... mja, er hoeft geen tekeningetje bij hé.
Wil enkel Merijntje vragen er mee op te houden.
lodjan 10 mei 2016 21:19
Ik ben Quarantanove.
Cecchini 10 mei 2016 21:24
Ik ga er over heen Eddy. Sorry
Snorfietser 10 mei 2016 21:47
Had eerlijk gezegd eerder de vijftigers in de meerderheid verwacht. Zojuist maar even mijn stem uitgebracht voor de twintigers (27).
Slimmerd 10 mei 2016 21:57
Behoor tot de meerderheid
Eddy Veen 10 mei 2016 22:03
Cyclad 10 mei 2016 22:16
Ik ben toch echt jonger dan Eddy en Cecchini, al is het niet veul.
Cyclad 10 mei 2016 22:17
En Quarantanove is vast al 67. Of hij wordt dat dit jaar.
Koppi 10 mei 2016 22:22
Ik zit zo'n beetje midden tussen Bert en Eddy.
Edit: ik kan al niet meer rekenen, daar begint het mee. Krasse midvijftiger nog zonder e-bike.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2016 22:25 door Koppi.
shake 10 mei 2016 22:44
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben benieuwd hoe oud of jong de gemiddelde
> prikker hier is.


Geestelijk, lichamelijk of volgens paspoort?
Eindhovuh 10 mei 2016 22:51
Gezien het iets te blinkend opgepoetste zelfbeeld van veel prikkers wordt er hier gevraagd naar de paspoortleeftijd.
Staffie 10 mei 2016 23:16
Wil de tiener zich even melden? En daarna rap naar bed!
Linkebal 10 mei 2016 23:35
Gelukkig komt deze poll vandaag en niet over vier maanden. Kan ik mezelf nog onder de twintigers scharen...
Snorfietser 10 mei 2016 23:54
Kan ook een 80+er zijn die per ongeluk het verkeerde antwoord heeft aangekliktwinking smiley
Eddy Veen 11 mei 2016 00:26
Ik heb mijn jongste zoon (24 juni 1997) die nota bene graag aan voorspellingsonderwerpen deelneemt, proberen te verleiden een account aan te maken en mee te doen, maar vooralsnog vruchteloos, hoewel hij een wielerliefhebber pur sang is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2016 07:38 door Eddy Veen.
Tinuz 11 mei 2016 00:42
Met name Wielerflits is toch voor het jongere, onervaren grut?
Dit forum is meer voor de erudiete wielervolger. Toch?
Luijt 11 mei 2016 01:30
Behalve Sub zijn jullie ouder dan ik dacht.
Eddy Veen 11 mei 2016 07:43
Ik had de gemiddelde prikker juist ouder ingeschat. Een kleine minderheid heeft bewust Zoetemelk de Tour zien winnen en slechts een enkeling Janssen.
Prikdude 11 mei 2016 08:21
Ik ben Wanny (Oegstgeests voor 31).
Spaak 11 mei 2016 08:45
Volgens mij ben ik met m'n achtentwintig lentes zowaar nog de jongste hier. smileys with beer
Snorfietser 11 mei 2016 09:17
De tiener en ik (27 zijn in ieder geval jonger).
Von Kármán 11 mei 2016 09:47
Ach, ook als zestiger kan je nog een WUR rijden
Arsimo 11 mei 2016 09:47
Deze statistiek mengen met onze VSS-rangslijsten? Komt (wieler)wijsheid met de jaren?

tongue sticking out smiley
merijntje mortirolo 11 mei 2016 09:50
Elf jaar verschil das toch niets?...

kusjes!
De zwarte trui 11 mei 2016 09:57
Jan Raas
Roger De Vlaeminck
Jan Raas
Roger De Vlaeminck
Bernard Hinault
Mario Beccia
Lucho Herrera 11 mei 2016 10:03
Dertiger! En op zelfde dag jarig als 'fitte Peeters' en de 'Bretoense punker' Ronan Pensec
Clavan 11 mei 2016 10:36
41 jaren jong. Maar na een dampende nacht met 2 jonge economie studentes voel ik mij wel eens 68.
TdJ 11 mei 2016 10:40
Geboren in 1992 - net als Alaphilippe, Jungels, Coquard en Vakoc - en al bijna tien jaar, met veel plezier, dagelijks bezoeker van het prikbord.

De these van Wagendorp, dat de wielersport vergrijst en daarom langzaam wegkwijnt, lijkt mij overtrokken. Sterker, heb zelfs het idee dat onder twintigers en dertigers de populariteit van het wielrennen de afgelopen jaren alleen maar gegroeid is. Maar misschien bedriegt mijn wielerperceptie de kijk op de werkelijkheid. Enfin, de koers leeft, en zal nog lang leven - maar het is nooit verkeerd om op de onvolmaaktheden te wijzen, hoewel het een soort hype lijkt om deze meteen te karakteriseren als 'de crisis van de wielersport'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2016 10:42 door TdJ.
Super Grover 11 mei 2016 10:47
Zo ja, kunnen we daar dan een factor aan hangen? 100 jaar is score*1 en 0 jaar is score*2. Zou ik dan met een factor 1.76 de PGT van vorig jaar hebben gewonnen?

Eindstand:
1. sijbriskie 22
2. Pyama 21
3. Blueprint 19
4. Dennis 15
5. Jippie 13
JvR
Super Grover
8. Slimmerd 12
Armand
10. lodjan 11
Duh
zumsteg


Lage totaal scores overigens.
Eddy Veen 11 mei 2016 11:21
Petje af voor jouw taalgebruik. Bijna niet te geloven gezien je leeftijd.
Leon 11 mei 2016 11:46
Ik ben een jaartje ouder dan Horner en Rebellin, piepjong dus nog eigenlijk.
arki 11 mei 2016 11:50
De meerderheid is jonger dan ik dacht. Als veertiger hoor ik al bij de ouderen. Ik vraag me wel af of je nieuwe gamers generatie nog enthousiast te krijgen is. Mijn kinderen lopen in elk geval niet echt warm voor het wielrennen.
ton duk 11 mei 2016 11:55
Ton DUK Schreef:
-------------------------------------------------------
> 51 jaren jong. Maar na een dampende nacht met 2
> jonge economie studentes voel ik mij wel eens 68 en word ik wakker.
Slimmerd 11 mei 2016 12:01
Dit jaar de Vuelta rijden dus!
Walnoot 11 mei 2016 12:06
De jongere generatie is zeker nog te interesseren voor wielrennen, maar waarschijnlijk niet voor een prikbord als dit. Het is natuurlijk zo dat een groot deel van de prikkers hier al jaren meeloopt, de nieuwe aanwas is nooit groot geweest. Van de mannen die nu eind twintig/begin dertig zijn - ik hoor zelf tot die groep - is het overgrote deel dus ergens rond de twintig begonnen hier te prikken. In die jaren had je als jongere nog wel tijd om een beetje fora af te schuimen, laptop en vaste computer waren toen nog alle dagen in gebruik. Dat is nu echt een stuk minder. Ik ken veel mensen om me heen, en hoe jonger hoe meer dit waar is, die nauwelijks meer voor hun plezier een laptop aanraken. Bijna alles gaat via smartphone/tablet. Een site als deze is vergeleken met de laatste generaties apps echt hopeloos gedateerd natuurlijk, werkt traag en ziet er niet uit op een smartphone. Wat in mijn ogen des te meer de kracht van dit bord aangeeft: nog steeds alive and kicking, ondanks het onmodieuze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2016 12:07 door Walnoot.
Velodroom 11 mei 2016 12:37
Gemeten aan het aantal trainingsuren op mijn wattbeest ben ik hier al vele eeuwen de absolute METHUSALEM.
Ga maar na: de teller staat op 486898 hours, bij continu gebruik zou dit al ruim 55 jaar zijn, dus veel langer dan de meeste prikkers hier oud zijn.
Bij een gemiddelde van een uur per dag kom je dan al boven het millennium.
Prikdude 11 mei 2016 12:57
Fout, het was petje op. Zitten, knielen en denk aan het randje, Veen.
Eddy Veen 11 mei 2016 12:58
Verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2016 13:01 door Eddy Veen.
Prikdude 11 mei 2016 12:58
Jij noemt je rechterhand wattbeest?
Bromertà 11 mei 2016 13:10


Edit: O, waar is die penis gebleven?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2016 13:11 door Bromertà.
Velodroom 11 mei 2016 14:09
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij noemt je rechterhand wattbeest?

Zoals altijd doet Velodroom niet aan bakerpraatjes. Wat ik opschreef is gewoon waar. Ik zal ooit nog eens een keer die tellerstand op beeld zetten.
De fabrikant Wattbike had ook geen afdoende verklaring. Actueel werkt de tellerstand nu overigens wel goed.

Horsie komt niet meer bij. "Weet die prikkelende dude wel, dat één paardekracht het vermogen is om een massa van 75kg met de snelheid van een meter per seconde omhoog te trekken". Dat zie ik dat apparaat van Prikdude nog niet doen. grinning smiley
merijntje mortirolo 11 mei 2016 20:31
Quote
Velodroom
"Weet die prikkelende dude wel, dat één paardekracht het vermogen is om een massa van 75kg met de snelheid van een meter per seconde omhoog te trekken". Dat zie ik dat apparaat van Prikdude nog niet doen.

Helaas. Nu pik je precies de verkeerde uit tussen al deze mongolen hier. Een (mannetjes)olifant is nog kleiner geschapen dan Mathijske. Die mafketel heeft zowaar een megagrote, sporadisch voorkomende, vlees- en bloedlul in een.

Hoe ik dat weet? Tsja..

Don't shoot the messenger, but please, do shoot Mathijske. Ik haat die gast. Mezzun dikke lul.
El Chaba 11 mei 2016 21:12
Andere Peter 12 mei 2016 03:21
Als we voor het gemak de leeftijd van elke dertiger stellen op 35 en datzelfde doen voor alle leeftijdsgroepen, dan rolt hieruit op dit moment (123 respondenten) een gemiddelde leeftijd van 39 jaar en 22 dagen.

Dat lijkt mij best oud voor zo'n site. Iets zegt mij dat de voetbalsite, hockeysite, atletieksite, basketbalsite etc jonger zouden zijn. Hier wordt naar mijn gevoel wel bevestigd dat wielrennen vrij 'oud' is. En dan zwijg ik nog maar over het effect dat wielrenners tamelijk vroeg overlijden...

Marketingtechnisch is het wel een razend interessante groep. Veel mannen, veelal op de koopkrachtpiek in hun leven (daar rekent men meen ik 35-49 toe).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 03:22 door Andere Peter.
Luijt 12 mei 2016 10:26
Luijt 12 mei 2016 10:27
Och ja, Mathijske, met z'n splijtende demarrages....
Koppi 12 mei 2016 12:16
'Veel mannen, veelal op de koopkrachtpiek in hun leven (daar rekent men meen ik 35-49 toe).' Of middenin hun midlifecrisis. Maar ja, ook dan kunnen ze flink geld uitgeven (al is er vaak een vrouw in het spel).
Zou er trouwens ook een relatie zijn tussen sterfleeftijd en in het holst van de nacht berichten posten? winking smiley
zumsteg 12 mei 2016 12:24
Volgens mij is het bewezen dat mensen met nacht- of onregelmatige diensten korter leven.
Bromertà 12 mei 2016 12:57
Een tijd geleden alweer, waggelde ik door de kantoorgangen. Twas in de zeer vroege ochtend. Kmoes hoognodig mijn odol innun pisbak hangen. Hoe'k daarzo zo vroeg terechtkwam, weet ik nog steeds nieh; laten we het op Alzheimer houden. Afijn, ik doe de toiletdeur open, en wat denk je? Alles spik en span. Zie'k in m'n linker ooghoek een menselijke gedaante, met van die rubberen handschoenen. "Nou nou, juffrouw u bent er wel heel vroeg bij. Maar wat een keurig werk heeft u weer afgeleverd. Dat zie je niet vaak meer, zoveel resultaat van wérk."

- "Juffrouw, juffrouw?" bromde een iets te zware stem.

Tja, tegenwoordig trekt men iets te gemakkelijk een jurk/schort* aan. Kvullang terug naar de schaamte toen je nog taboes had enzo.

* Doorhalen wat niet van toepassing is. Enneh, enige gelijkenis met echte personen berust op puur toeval en is geheel op rekening van de ontvanger.
Goozzer 12 mei 2016 14:00
Wielrenners tamelijk vroeg overlijden? Heb je het dan over de profsporters (wat volgens mij al reuze meevalt, afgezet tegen hun lotgenoten) of over de gemiddelde wielervolger, wat volgens mij al helemaal waanzin is. Die lijkt me immers bovengemiddeld hoog opgeleid, op gezondheid gericht, burgerlijk en braaf (en 'autochtoon', dat valt toch ook iedere keer weer op)...
Walnoot 12 mei 2016 14:12
Dat autochtone is ook niet alleen iets van wielerevenementen hoor. In een voetbalstadtion zie je relatief ook heel weinig allochtonen, terwijl er zeker wel veel interesse voor voetbal is onder allochtonen. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ze' ook wel geïnteresseerd zullen zijn in wielrennen, maar eerder dat de afwezigheid bij zo'n Giro-start ook met de beleving en het soort feestje te maken heeft.
Clavan 12 mei 2016 14:16
*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 14:16 door Clavan.
Velodroom 12 mei 2016 20:59
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we voor het gemak de leeftijd van elke
> dertiger stellen op 35 en datzelfde doen voor alle
> leeftijdsgroepen, dan rolt hieruit op dit moment
> (123 respondenten) een gemiddelde leeftijd van 39
> jaar en 22 dagen.
>

Had niet beter jonkie Spaak deze vraag kunnen beantwoorden? smiling smiley
Het aantal al dan niet actieve prikkers bedraagt toch zeker de grootte van een flink dorp (8000). Dat gemiddelde lijkt me relevant.

> Dat lijkt mij best oud voor zo'n site. Iets zegt
> mij dat de voetbalsite, hockeysite, atletieksite,

De grootste was/is misschien nog wel het amerikaanse track and field news (bible of the sport sinds 1948), maar ook daar is de laatste jaren flink de klad ingekomen.

> basketbalsite etc jonger zouden zijn. Hier wordt
> naar mijn gevoel wel bevestigd dat wielrennen vrij
> 'oud' is. En dan zwijg ik nog maar over het effect
> dat wielrenners tamelijk vroeg overlijden...

Wielrennen is niet alleen een historische, maar vooral een historisch beleefde sport.
De grote tegenhanger van deze site is natuurlijk WAF facebook met een heuse opperwaffer aan het hoofd, die volgens mij wel zeker twee maal zo oud is als onze grote roerganger Spaak. Het gemiddelde aldaar zou wel eens hoger kunnen zijn dan hier.

Er bestaan zeker wel een paar onderzoeken, waaruit blijkt dat oud-wielrenners, die o.a grote ronden hebben gereden, gemiddeld wel een paar jaar ouder worden.
Levensverlenging door sportactiviteit is een gegeven, maar de materie van oud(er) worden is dermate complex, dat je daar niet op voorhand iets van moet gissen.

Aandachtspuntje voor Andere Peter
Bromertà 12 mei 2016 22:39
Velodroom 12 mei 2016 23:44
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
Langer jong, eet minder.

En suggereert daarmee ook ouder?
Er wordt natuurlijk al veel langer een link gelegd tussen (matiging van) voedselinname en ouder kunnen worden.

Topsport zit daarmee deels natuurlijk in een spagaat, want om topprestaties te leveren zal wel de hiervoor noodzakelijke energie beschikbaar moeten zijn.
Energie kan niet uit het niets ontstaan. Hoor mij.
Neem het roemrijke ronde's rijden. Soms vergt dit per dag minimaal een drievoud aan extra energie.

En zo kom ik weer terecht op één van mijn stokpaardjes: de factor efficiëntie energiegebruik.
Nog steeds hangt de grote vraag boven de markt: Hoe goed is Froome in dit opzicht?

Wel ben ik het met Harm Kuipers eens, dat de drijvende kracht van de vooruitgang in de topsport de toenemende kennis is over de effecten van voedsel, al blijven nog velen liever daarbij ook snoepjes innemen. In 6 percent van alle urinemonsters vond WADA vorig jaar sporen van het snoepje Meldonium.

Ook werd onlangs veel effect toebedeeld aan het eten van zwarte chocolade om het VO2 max op te krikken.
Andere Peter 13 mei 2016 02:20
Ik denk dat dat klopt. Maar ik ben alleen op de hoogte van een verband tussen borstkanker en de nachtdiensten (van verpleegsters meen ik).
Andere Peter 13 mei 2016 02:22
Het was een beetje een ironische verbinding van profwielrenners (die meen ik wel degelijk gemiddeld vroeg overlijden) naar wielervolgers. Niet te serieus nemen. Ik denk dat je gelijk hebt tav het leefpatroon. Ik wilde uitlichten dat het natuurlijk heel divers is. Als mensen gemiddeld 95 worden dan is het niet zo erg als de groep 60+ is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2016 02:24 door Andere Peter.
Bromertà 13 mei 2016 09:13
Weinig eten is niet domweg het aantal calorieën tellen, maar met name het lichaam niet de mogelijkheid geven om chronisch reserves op te bouwen: de natuur kent geen onuitputtelijke voorraadschuur en de fysiologie is daar blijkbaar op afgesteld.

De toprenner van vandaag die in zijn periodisering minder uren traint, moet dan ook veel minder eten, lijdt continu aan een lichte vorm van honger. In de wedstrijdperiode wordt deze gestild door gelletjes en gelijksoortige koolhydraatrijk voeding.

Toen Froome z'n vetpercentage tussen Tour en Vuelta teveel liet oplopen, waarin die bekende test bij GSK werd afgenomen ( zou ie dat met opzet gedaan hebben? - at ie gemiddeld niet iets van twee-eneenhalve hamburger per dag teveel? ), kon je al op de vingers van Betancur natellen dat ie nooit die Vuelta zou gaan winnen.
Velodroom 13 mei 2016 12:08
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weinig eten is niet domweg het aantal calorieën
> tellen, maar met name het lichaam niet de
> mogelijkheid geven om chronisch reserves op te
> bouwen: de natuur kent geen onuitputtelijke
> voorraadschuur en de fysiologie is daar blijkbaar
> op afgesteld.
>
> De toprenner van vandaag die in zijn periodisering
> minder uren traint, moet dan ook veel minder eten,
> lijdt continu aan een lichte vorm van honger. In
> de wedstrijdperiode wordt deze gestild door
> gelletjes en gelijksoortige koolhydraatrijk
> voeding.
>
> Toen Froome z'n vetpercentage tussen Tour en
> Vuelta teveel liet oplopen, waarin die bekende
> test bij GSK werd afgenomen ( zou ie dat met opzet
> gedaan hebben? - at ie gemiddeld niet iets van
> twee-eneenhalve hamburger per dag teveel? ), kon
> je al op de vingers van Betancur natellen dat ie
> nooit die Vuelta zou gaan winnen.

Je hebt het weer netjes opgeschreven. Doe je dat ook met opzet? smiling smiley
Bromertà 13 mei 2016 19:56
Ene, ki beh 274 jdiraml pnea wrgiillueek op nee roedsnbteot laent enmmra.
Velodroom 13 mei 2016 20:10
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ene, ki beh 274 jdiraml pnea wrgiillueek op nee
> roedsnbteot laent enmmra.

Zeker Prof Scherder gekeken. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen