Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat mag en kan Dumoulin deze Giro?

Gepost door zumsteg 
zumsteg 12 mei 2016 14:33
Peiling
Op welke plek in het AK eindigt Dumoulin deze Giro?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 285 stemmen ontvangen.
Niet rulluvant, hij gaat niet tot het gaatje. 66
 
23%
Buiten de top 20 11
 
4%
tussen plek 11 en 20 36
 
13%
tussen plek 6 en 10 85
 
30%
5 17
 
6%
4 6
 
2%
3 20
 
7%
2 4
 
1%
1 40
 
14%
In deze discussie zijn 39 berichten gepost. Deze berichten kunnen alleen worden gelezen na deelname aan de peiling.



Ik heb het niet perfect gevolgd maar volgens mij is het hoofddoel voor Dumoulin de tijdrit in Rio, is het nog niet zeker dat hij in de Tour start en heeft hij zich niet specifiek op deze Giro voorbereid (geen hoogtestage).

Ik ben geen expert in trainingsleer maar het lijkt me toch dat het geen probleem is als hij deze Giro 'tot het gaatje' gaat. De Giro eindigt 29 mei, de Olympische wegrit is op 6 augustus en de tijdrit op 10 augustus. Daar zit meer dan 2 maanden tussen. Er zit dus net zoveel tijd tussen als tussen de Rondes van Cataloniƫ, Baskenland en Romandiƫ enerzijds en de Tour de France anderzijds. In deze rondes zijn de meeste favorieten voor de Tour en anderen die de Tour als hoofddoel hebben toch ook vol gegaan (Froome, Quintana, Contador, Pinot, Porte, Van Garderen, Bardet, Costa, Mollema, Frank, Rodriguez en Kelderman bijvoorbeeld).

Het lijkt mij dat Dumoulin dus deze Giro best 3 weken lang vol voor het klassement kan gaan. Hij tempert de verwachtingen door te zeggen dat hij zich niet specifiek heeft voorbereid op een gooi naar een goed klassement. Er zijn weleens gekkere dingen gebeurd voor wat betreft niet specifiek voorbereide renners/sporters die toch winnen of zeer goed presteren (Contador die de Giro won en Denemarken het EK na van het strand te zijn geplukt). Ik vind ook dat zijn ploeg opvallend veel 'verantwoordelijkheid neemt'.

Wat is er mogelijk deze Giro?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen