Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rabo Development formidabel in 2e etappe RAIT

Gepost door Cyclad 
Cyclad 13 mei 2016 17:28
De jonkies van Rabobank Development doen het buitengewoon goed in de Franse etappekoers Rhône-Alpes Isère Tour.
Gisteren werd Jeroen Meijers al 2e in de openingsrit, vandaag wint Lennard Hofstede de 2e rit voor het 18-jarige megatalent Adrien Costa (USA).
Hofstede verovert ook de leiderstrui. Jeroen Meijers wordt 5e vandaag, Martijn Budding 9e en Martijn Tusveld 10e.
Tinuz 13 mei 2016 19:10
Die Adrien Costa is inderdaad goed bezig de afgelopen weken. Ook Lennard Hofstede behoort bij de beste belofte renners momenteel.
Ik heb wel het idee dat het niveau momenteel niet bijster hoog is bij de beloften.
Westfalen 13 mei 2016 19:56
Prima prestatie. Doen toch aardig wat Franse profrenners aan mee.
Quarantanove 13 mei 2016 21:44
Rabo heeft , zolang ze een beloftenploeg hebben , het bij de beloften altijd al "formidabel" gedaan met als gevolg dat die beloften bij de profs bijna nooit echt zijn doorgebroken.
Luijt 14 mei 2016 09:05
Ja het is beter als ze bagger rijden hè
Cyclad 14 mei 2016 10:44
Waarop baseer je dat idee? Als ik zie dat er goede Franse profs door Hofstede en Costa worden verslagen denk ik dat het niveau okay is. Wellicht mis je echte supertalenten als Sagan of Alaphilippe? Nou, Costa......
Cyclad 14 mei 2016 18:13
Lennard Hofstede in de slag vandaag met Baugnies (wint rit 3) en Marco Minnaard (2e). Lennard (3e vandaag) heeft nu een riante voorsprong in het klassement en gaat deze mooie ronde meer dan waarschijnlijk winnen. De slotrit morgen is de gemakkelijkste.
Rudy t. 14 mei 2016 19:19
Dan moet die prof worden. Tusveld wellicht ook nog. Daar blijft het denk ik bij onder de Nederlandse conti renners.

En de winnaar van de Tc dan nog.
Tinuz 14 mei 2016 20:16
Alleen Lennard Hofstede is denk ik rijp voor het hoogste niveau wat de huidige Nederlandse beloften betreft.
Cyclad 15 mei 2016 00:55
Beslist onwaar.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is.
Naast Hofstede inderdaad ook Martijn Tusveld en ook Jeroen Meijers. Dan heb ik het over types in geaccidenteerde wedstrijden.

Op het vlakke (potentieel Vlaanderen, Parijs-Roubaix) laten dit jaar Jan-Willem van Schip, Elmar Reinders en Taco van der Hoorn prima dingen zien.
De makke in Nederland is dat er bijna louter wordt gelet op rondetalent. Er is nog wel wat meer gelukkig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2016 00:55 door Cyclad.
Rudy t. 15 mei 2016 11:44
Dat zijn geen beloften.
Quarantanove 15 mei 2016 12:04
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja het is beter als ze bagger rijden hè


Nee , in de praktijk blijkt vaak dat het beter is dat beloften goed rijden maar net niet winnen.
Cyclad 15 mei 2016 17:43
Van Schip en Van der Hoorn toch wel? Elmar Reinders inderdaad niet meer. Van Schip is sowieso nog belofte.
Rudy t. 15 mei 2016 20:08
Van de vijf die je noemt is alleen van schip nog belofte idd.
Luijt 16 mei 2016 14:15
Sta mij toe het daar niet mee eens te zijn. Wat mij betreft verdient de voorkeur dat men in alle categorieën alles aan gort rijdt.

Teveel winnen bij de beloften bestaat niet. Het probleem, vooral bij onze Hollandse jongetjes, komt daarna. De stap van topper bij de beloften van topper bij de profs is voor onze jongens een te grote. Zie je ook bij andere sporten.
Cyclad 16 mei 2016 19:11
Als je het begrip "belofte" louter relateert aan de leeftijdsgrens heb je absoluut gelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen