Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

99th Giro d'Italia 2016 Etappe 19

Gepost door rustdag 
rustdag 26 mei 2016 19:02




Algemeen Klassement

1 KRUIJSWIJK, Steven (LOTTO NL - JUMBO) 73:50:37
2 CHAVES RUBIO, Johan Esteban (ORICA GreenEDGE) + 3:00
3 VALVERDE BELMONTE, Alejandro (MOVISTAR) + 3:23
4 NIBALI, Vincenzo (ASTANA) + 4:43
5 ZAKARIN, Ilnur (KATUSHA) + 4:50
6 MAJKA, Rafal (TINKOFF) + 5:34
7 JUNGELS, Bob (ETIXX - QUICK STEP) + 7:57
8 AMADOR BIKKAZAKOVA, Andrey (MOVISTAR) + 8:53
9 POZZOVIVO, Domenico (AG2R LA MONDIALE) + 10:05
10 SIUTSOU, Kanstantsin (DIMENSION DATA) + 11:15








Etappe 19 » Pinerolo › Risoul 162km























finish




Vertrek 12.45


TV: Giro, na de Ronde van Belgie. Sporza // Eurosport 14.30 Giro extra// Koers 14.45

Stream: [www.procyclinglive.com]

Startlijst: [www.procyclingstats.com]






Etappe schema Giro 2016





2016-05-27 Stage 19 - Pinerolo › Risoul 162
2016-05-28 Stage 20 - Guillestre › Sant?Anna di Vinadio 134
2016-05-29 Stage 21 - Cuneo › Torino 163





Erik S. 26 mei 2016 19:07
Ik schijt me al een hele week in de vodden voor die klim naar Risoul. Heeft voor mij een soort Mount Doom-achtige klank.

Met dank voor het corrigeren van mijn autocorrectie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2016 19:27 door Erik S..
PVW 26 mei 2016 19:22
Achtlingen, brrrr bij die gedachte begint het bij mij ook te sproeien.

grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2016 19:45 door PVW.
JW 26 mei 2016 19:40
Waar blijft die sneeuw als je hem nodig hebt ....?
Ik denk niet dat het voor Steven nog veel uitmaakt.

Turijn komt nu razendsnel dichterbij.
Nog maar 296 km tot het slotdéfilé in Turijn.
PVW 26 mei 2016 19:47
Wat een mooi beeld die foto zo. De leider op kop en er achter een zwoegende valverde en puffende nibali. Jammer dat ik het gemist heb vandaag.
Eddy Veen 26 mei 2016 19:55
Valverde heeft nu twee keer in drie dagen laten zien dat hij beter over de finish kan sprinten dan Kruiswijk. Vandaag zag het er een beetje kinderachtig uit. Ik hoop en verwacht dat Kruiswijk hem er morgen afrijdt.
Sub Culture 26 mei 2016 20:49
Wat een schrikwekkend profiel.
Gaat eigenlijk bijna constant bergop.
Arsimo 26 mei 2016 20:51
Nou, dat moet hem dan worden, de Giro-etappezege die Kruijswijk al jaren wil en al zo vaak dichtbij was. En hoe mooier kan het dan alleen in het roze over de meet met de rest op achterstand.

NB: erg mooie foto die laatste in de openingpost. Hij was perfect geweest als ook Chaves' gezicht er helemaal op had gestaan maar als fotograaf heb je in dat soort situatie het niet voor het zeggen helaas.
Brieske 26 mei 2016 21:04
Ik vrees dat de klassementsmannen morgen niet voor de dagzege gaan strijden.
Welk team zou immers de koplopers terug willen/kunnen halen?

Groet
Arsimo 26 mei 2016 21:16
Probleem is wel dat het zo zwaar is dat het voor mensen van de 2de, 3de rij erg lastig wordt om voldoende voorsprong te krijgen om het tot het einde vol te houden (de besten gaan als vanzelf gewoon sneller naar boven). Ddegenen die wel mogelijk goed genoeg zijn voor een lange ontsnapping tot het einde staan te veel voorin zodat er altijd wel een ploeg gaat rijden die zijn positie bedreigd ziet. Misschien nog een van de Gaz(p/br)ommers?
Heisenberg 26 mei 2016 21:38
Movistar in de hoop dat Chaves en/of Kruijswijk breekt?
Snorfietser 26 mei 2016 22:39
Valverde had tijdens zijn slechte dag last van de hoogte, zou hem morgen wel eens opnieuw parten kunnen spelen.
Velodroom 26 mei 2016 22:42
In wezen gaat het morgen na een relatief gemakkelijk eerste uur ruim 60 km omhoog. Het toetje ligt dan nog tientallen kilometers ver weg.
Strikt genomen zal voor het handhaven van hetzelfde tempo steeds meer vermogen moeten worden geleverd.
Het karakter dus van een maximaal test: bijvoorbeeld elke 4 minuten de weerstand opschroeven, waarvoor dan weer meer Watts nodig zijn.

Bovenal ook weer de strijd tussen hersenen en spieren.
Vermoeidheid treedt op door een reeks van oorzaken, die met de spier van doen hebben (zeg maar de biochemische verklaring), maar het is ook zo, dat de hersenen als centraal sturende organisatie, de spieren zelf een zodanig tempo opleggen, dat een totale (gevaarlijke) uitputting kan worden voorkomen.
Mysterieuze Krachten in de Sport. Joris van den Bergh zal hiervan niet hebben kunnen dromen.

Bij Nibali is de balans zoek, niet echter bij Kruijswijk.
Naar verluidt komt Froome nu binnenkort toch echt met zijn professionele conduitestaat
Luijt 26 mei 2016 23:02
Die col d'agnel. Pfoeh.
Daarmee vergeleken stelt de klim naar Risoul niets voor.
Gelukkig wint Kruijswijk (en anders Majka).
Walnoot 26 mei 2016 23:10
Die klim van Risoul valt toch ook best wel mee? Niet heel lang, niet heel hoog en pas de laatste kilometers echt steil.
Leon 26 mei 2016 23:12
Mooie synchroniciteit in de rechterarmspieren van Kruijswijk en Valverde...
Man zonder hamer 26 mei 2016 23:14
Top forum, dit wielerprikbord! spinning smiley sticking its tongue out Dat ik dat nu pas tegen ben gekomen!

Gelukkig is de afdaling van de Agnel veel minder stijl dan de klim, met niet al te veel krap bochtenwerk. De waaghalzen komen daar vermoedelijk niet ver met hun praktijken. Zal denk ik dus vooral op kracht en conditie aan gaan komen.
Eens met @Arsimo. De klassementsrenners zullen vanzelf boven komen drijven in de eerste klim. Ben wel benieuwd wie er nog fris genoeg zijn morgen voor een aanval bergop. Lijkt me de ideale etappe voor Chabito. Al hoop ik natuurlijk op nog mooier klimwerk van de Haaienkiller uit Nuenen.

Volg de etappes trouwens veelal via de Engelse Eurosport: geweldig commentaar. (Voor wie in de aanloop naar de Agnel eerst nog even Dumoulins wonderbaarlijke zege in de 9e etappe van de Vuelta 2015 met extatisch commentaar wil herbeleven: Vuelta 2015 stage 9 hot smiley )
Snorfietser 26 mei 2016 23:25
Namens ons allen (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) welkom!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 11:34 door Snorfietser.
Velodroom 26 mei 2016 23:29
Man zonder hamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Top forum, dit wielerprikbord! spinning smiley sticking its tongue out Dat ik dat nu
> pas tegen ben gekomen!

Als het boven de grond erg rumoerig wordt dan wil nog wel eens wat ander volk een kijkje komen nemen. smiling smiley
Man zonder hamer 26 mei 2016 23:30
Eindhovuh 26 mei 2016 23:47
Ik zie behoudens ongelukken niet hoe Kruijswijk dit nog kwijt zou spelen. Er zijn geen concurrenten die blijk geven te verbeteren of al sterker te zijn bergop zoals bv Quintana in de tour. Ook leent deze etappe zich niet voor een bijzondere ploegentactiek.
Slimmerd 26 mei 2016 23:54
Welkom ook aan ons aller Mart
diravi 27 mei 2016 00:04
't Zal morgen rustig verlopen, zaterdag zal er alles aan gedaan worden Kruijswijk te slopen. Het zal wel niet lukken, maar het wordt leuke televisie.
Slimmerd 27 mei 2016 00:23
Deze etappe kan niet rustig verlopen, klimmen tot 2700 meter gaat sowieso slachtoffers opleveren (en dus ook winnaars). Hup kopgroep met de nummers 13 tot en met 18 en dan maar zien wie kraakt.

En oh ja, ook binnen de top-10 zal er één of meer pechvogel zijn.
Carlos Danger 27 mei 2016 00:34
Majka komt tekort.
Valverde kraakt.
Nibali blaast zich op.
Kruijswijk en Chaves strijden voor de dagzege.
rustdag 27 mei 2016 08:10

Jered Gruber ‎@jeredgruber
Plenty of old snow, but nothing on the road on the Agnello. Bring on tomorrow! #giro
3:08 PM - 26 May 2016
rustdag 27 mei 2016 08:13
Cycling Colle dell'Agnello

[www.podiumcafe.com]
rustdag 27 mei 2016 08:22





weersverwachting
Michael B* 27 mei 2016 08:49
Froome, quintana en Contador hadden een Kruiswijk in deze vorm er ook niet eraf kunnen rijden. Beter gezegd dag in dag uit niet kunnen volgen. Jammer dat Kruijswijk deze vorm nog niet in de Tour de France heeft kunnen laten zien. Aan de andere kant, je moet ergens beginnen met winnen en Kruiswijk heeft met zijn 28jaar nog heel wat jaar voor de boeg. Laten we maar zeggen binnen is binnen, maak niet uit hoe, de vette vis is binnen. Als Kruijswijk de Giro wint is zijn carrière in een klap sowieso geslaagd. Benieuwd of hij dan volgend jaar gaat verkassen voor het grote geld.

Ondertussen is het wel duidelijk dat alle geldwolven die voor het geld Lotto Jumbo hebben verlaten (Laurens ten Dam, Bauke Mollema, Lars Boom) ondertussen allemaal een pak minder hebben gereden (vooral) dit jaar. Geert Leinders en Matthieu Heyboer beginnen het eindelijk te leren. Is 10 jaar aanklooien, maar dan heb je ook watgrinning smiley. Vorig jaar was het voor heel de Lotto Jumbo knudde, maar dit jaar is andersgrinning smiley. Ik ben niet snel positief over Lotto Jumbo (vooral door mijn persoonlijk voorgeschiedenis met de Rabobank ploeg), maar ondertussen is het wel zo dat het grote Rabobank wielerplan (belofte ploeg) nu zijn ultieme vrucht afwerpt. Is die hele Rabobank belofte ploeg nog ergens goed voor geweest. Werd Kruiswijk bij de belofte nog volledig overklast door een Thomas Dekker, tegenwoordig rijdt hij uitslagen waarvan een Thomas Dekker alleen maar kan/kon dromen.

Nu nog Kelderman en Gesink optimaal klaarstomen voor de Tour de France. Herinner mij er maar aan dat ik mijn schoenen op eet als deze heren in de Tour allebei bij de eerste 10 eindigen in het eindklassement.

Gelieve Kruijswijk per direct toe te wijzen voor Rio. De laatste 2 plekken mogen Kelderman en Gesink tijdens/na de Tour de France verdelen.





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 09:02 door Michael B*.
Kuiperberg 27 mei 2016 09:02
Ik ben heel benieuwd naar de tactiek van LottoJumbo. Deze etappe is eigenlijk ideaal voor Kroeswiek. Als hij zich goed voelt, zou ik aanvallend rijden.
Drie voordelen :je ontneemt de moed bij de rest om op de zeer gevaarlijk etappe van zaterdag nog veel aan te vallen
Als het succesvol uitpakt, win je extra tijd op de tegenstanders en het staat zo lekker, om op als eerste op de Risoul te finishen. Geeft toch extra kleur aan een fantastisch Giro optreden.
Maar Jan Boven kennende zal het wellicht behoudend rijden worden...cool smiley
Slimmerd 27 mei 2016 09:04
Als we Kruijswijk toevoegen aan de Rio-selectie, is deze compleet. We mogen namelijk maar met vier en Dumoulin, Poels en Mollema zijn al aangewezen.
Clavan 27 mei 2016 09:04
Ik kan de Tour de France etappe uit 2011 nog herinneren die over de Agnel ging met start in Pinerolo. Schleck won toen die etappe. En Rob Ruijgh werd prima geprepareerd 24e
El Mik 27 mei 2016 09:23
De eerste +-85km is het eigenlijk het enige stuk in deze Giro waar de meeste knechten van Kruijswijk nog iets kunnen betekenen deze Giro. Morgen liggen ze er gelijk af.

Dus laat hun dan maar ook gelijk zorgen dat de kopgroep niet ver weg rijdt, zodat Kruijswijk voor de ritzege kan rijden!
tvm 27 mei 2016 09:38
De meeste mensen lijken te denken dat de dagzege naar een vd klassement s mannen gaat, maar als een type Atapuma, Kangert vroeg in de rit demareert, gaat niemand ze halen.
Arsimo 27 mei 2016 09:48
Men gaat er dan wellicht niet meteen achteraan inderdaad maar zijn ze sterk genoeg om het tot het einde vol te houden? Ik denk van niet. Het tempo van de sterktste mannen gaat als vanzelf sowieso omhoog - zeker relatief t.o.v. vluchters - met zulke lange klimmen.
Michael B* 27 mei 2016 09:49
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we Kruijswijk toevoegen aan de Rio-selectie,
> is deze compleet. We mogen namelijk maar met vier
> en Dumoulin, Poels en Mollema zijn al aangewezen.

Was in de veronderstelling dat 5 man naar Rio mochten, foutje van mijn kant. Dan zou betekenen dat Gesink (rijdt het hele seizoen al bagger) en Kelderman (wispelturig als maar wezen kan) er sowieso niet bij zijn. Gesink zal denk ik nog wel last van zijn hard rijden, heeft sinds de Tour van vorig jaar nergens echt zijn klasse meer laten zien.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 09:51 door Michael B*.
Lucho Herrera 27 mei 2016 10:12
Geert Leinders? Wat zou hij dan doen bij lotto jumbo volgens jou?
Ten Dam een geldwolf? Ten Dam heeft juist zijn hart gevolgd. Hij verdient nu een stuk minder dan bij Belkin/Lotto.
Bromertà 27 mei 2016 10:17
Leinders is al jaren weg en werd voor het laatst ingelijfd bij Sky, waar ie ook al zijn biezen mocht pakken, uiteraard. Inmiddels levenslang geschorst.

Het huidige medische team van TLJ:

Peter Verstappen: medisch manager
Gert Wielink: arts
Robert Kempers: arts
Ger van Olden: arts
Henk Formijne Jonkers: arts
Zoldermam 27 mei 2016 10:20
Kruijswijk wint vandaag
Estefan "Chavito" 2e
Slimmerd 27 mei 2016 10:24
pl0rk 27 mei 2016 10:35
----



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 10:38 door pl0rk.
Iwan 27 mei 2016 10:35
Hopelijk is iedereen, zoals we wel vaker zien, meer bezig met het verdedigen van de eigen positie in de ranglijst dan met het aanvallen van degene die boven hen staan.

Een alles of niets poging om Kruiswijk van de troon te stoten zou bij falen ervoor kunnen zorgen dat de renner een aantal plaatsen zakt op de ranglijst.
Walnoot 27 mei 2016 10:38
Zal meer hoop dan verwachting zijn. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat er een flinke groep met minimaal een minuut of acht aan de Agnel gaat beginnen. En dan gaat er echt wel eentje bijzitten die ze niet meer terug gaan zien.
pl0rk 27 mei 2016 10:39
Allemaal leuk en aardig dat optimisme maar ik ben bang dat Chaves nog iets uit z'n hoge hoed tovert. Hij is dan ook meteen de enige die Kruijswijk lijkt te kunnen kloppen op dit terrein.
Bromertà 27 mei 2016 10:42
Met "toetje" bedoel je de slotklim?

Bij wijze van spreken lijkt me meer van toepassing dan "strikt genomen." Met meer vermogen ga je per definitie harder fietsen. Vermogen is het mechanische resultaat van het totaal aan fysiologische processen. Die processen worden minder efficient op hoogte door gebrek aan zuurstof.

"Maximaal test?" Hopelijk staren de renners zich niet blind op hun schermpje waar het vermogen op wordt weergegeven, om deze constant te houden. Een slim programmaatje zou het vermogen met de hoogte moeten laten afnemen; hartslag trapt sowieso achter de feiten aan.

Wat knap van die hersenen dat ze het lichaam in een spaarstand zetten. Gaan we hijgen omdat de hersenen vinden dat er een zuurstof tekort dreigt, of omdat de lage PH-waarde in het bloed de longen aanzet tot meer gasuitwisseling? Een beetje inspanningsfysioloog kiest voor het laatste.

Joris wie? Is dat niet die roeptoeter bij schaatswedstrijden rond de tafel in de huiskamer?

Nibali is een mens, Kruijswijk ook.

Froome doet niet mee. Wie niet meedoet, kan niet winnen.
Bromertà 27 mei 2016 10:48
O jee, de slapende honden van de NOS, of hoe noem je die NPO tegenwoordig, zijn wakker gemaakt.

Vrijdag 27 mei:
– Sporza (één): 14:00 uur LIVE verslag 2e etappe Ronde van België
– Sporza (één): aansluitend LIVE verslag 19e etappe Giro d’Italia
– Eurosport 1: 14:45 uur LIVE verslag 19e etappe Giro d’Italia
– NOS: 15:00 uur LIVE verslag op NPO1

Zaterdag 28 mei:
– Sporza (één): 14:00 uur LIVE verslag 3e etappe Ronde van België
– Sporza (één): aansluitend LIVE verslag 20e etappe Giro d’Italia
– Eurosport 1: 14:30 uur LIVE verslag 20e etappe Giro d’Italia
– NOS: 15:00 uur LIVE verslag op NPO1

Zondag 29 mei:
– Sporza (één): 13:30 uur LIVE verslag 4e etappe Ronde van België
– Sporza (één): aansluitend LIVE verslag slotrit Giro d’Italia
– Eurosport 1: 14:30 uur LIVE verslag slotrit Giro d’Italia
– NOS: 14:30 uur LIVE verslag op NPO1
El Mik 27 mei 2016 10:54
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan de Tour de France etappe uit 2011 nog
> herinneren die over de Agnel ging met start in
> Pinerolo. Schleck won toen die etappe. En Rob
> Ruijgh werd prima geprepareerd 24e

Ik moet dan weer denken aan een van de meest epische etappes in deze eeuw, in de Giro van 2007 met de Agnello, Izoard en aankomst in Briancon. Di Luca won, voor Simoni en dezelfde Schleck.
El Mik 27 mei 2016 10:56
Daarom moeten Lotto's buiten Battaglin en misschien Tankink of Roglic vandaag ook "gewoon" de kopgroep kort houden in die lange aanloop.

Morgen worden ze sowieso uit het vertrek gelost, dus sparen heeft ook weinig zin. Dit is het laatste dat ze voor Kruijswijk kunnen doen in deze ronde.
Slimmerd 27 mei 2016 11:05
Alle weekeinden hebben ze toch uitgezonden, dus logisch dat de laatste dan ook wordt uitgezonden. Dionne schijnt zelfs naar Italië te zijn...
Rudy t. 27 mei 2016 11:17
Valverde wil volgens mij vooral podium rijden. Heeft straks in alle rondes op het podium gestaan en etappes gewonnen. Giro meer dan geslaagd. Nibali is eerder een gevaarlijke klant denk ik, maar staat te ver.

Die rit die Valverde won moest kruijswijk op de top van de eeste klim even passen toer nibali ging zo leek het. Valverde ging toen het gat toch even dichten.
Man zonder hamer 27 mei 2016 11:24
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> O jee, de slapende honden van de NOS, of hoe noem
> je die NPO tegenwoordig, zijn wakker gemaakt.
>
> Vrijdag 27 mei:
> – Sporza (één): 14:00 uur LIVE verslag 2e
> etappe Ronde van België
> – Sporza (één): aansluitend LIVE verslag 19e
> etappe Giro d’Italia
> – Eurosport 1: 14:45 uur LIVE verslag 19e etappe
> Giro d’Italia
> – NOS: 15:00 uur LIVE verslag op NPO1
>
> Zaterdag 28 mei:
> – Sporza (één): 14:00 uur LIVE verslag 3e
> etappe Ronde van België
> – Sporza (één): aansluitend LIVE verslag 20e
> etappe Giro d’Italia
> – Eurosport 1: 14:30 uur LIVE verslag 20e etappe
> Giro d’Italia
> – NOS: 15:00 uur LIVE verslag op NPO1
>
> Zondag 29 mei:
> – Sporza (één): 13:30 uur LIVE verslag 4e
> etappe Ronde van België
> – Sporza (één): aansluitend LIVE verslag
> slotrit Giro d’Italia
> – Eurosport 1: 14:30 uur LIVE verslag slotrit
> Giro d’Italia
> – NOS: 14:30 uur LIVE verslag op NPO1


Overdenksel
Wat zouden de Belgische omroepen in de slotweek gaan doen wanneer (ik weet mogelijk enigszins hypothetisch) Montfort of Wellens het roze zou pakken? Een Sporza 2 in de lucht brengen voor liveverslag van de Giro? En zou daar dan iemand in Belgie naar gaan kijken of blijven ze dan toch liever de verrichtingen volgen van het kwalitatief sterkere deelnemersveld van de Baloise Belgium Tour (met fractioneel grotere kans op een Belgische eindwinnaar)? grinning smiley
Shinzawai 27 mei 2016 11:31
Chaves is een goede puncher, maar niet iemand die met een fenomenale solo de roze trui pakt. Hooguit pakt hij eens 15 seconden om langzaam weer ingerekend te worden.
Bromertà 27 mei 2016 11:35
Slimmerd, vrijdag is geen weekend hè. Volgens mij zit Kruijswijk niet te wachten op de dochter van biljartverslaggever Ben de Graaf. Als er mogelijk wat gevierd kan gaan worden dan komen die zogenaamde sportliefhebbers van de NPO uit de luie zetel om een kijkje te nemen. Lekker meejuichen voor de kijkcijfers, en zelf lekker veel in beeld. Heb je weleens de FBK-games gevolgd op de TV? Pratende journalisten met tussendoor wat bewegend beeld. Bah.

Nee, doe mij maar Sporza met de niet te evenaren Schotte en Decauwer.

Hoe kan je trouwens op een goedkope manier een oranje vlag roze krijgen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 11:35 door Bromertà.
El Mik 27 mei 2016 11:37
Wat deden ze met De Gendt toen of hadden ze toen ook de halve solo gemist?
Weet het niet meer eigenlijk, denk dat ik toen op Eurosport keek tongue sticking out smiley
Slimmerd 27 mei 2016 11:41
Ik ben ook voor Sporza, maak je daarover geen zorgen!! Of vrijdag dan wel of dan niet bij het wekkend hoort, de eerste vrijdag van deze Giro was ook live op de NOS, dus het is geen complete verrassing dat ze er nu ook zijn.
En wat is er mis om semi-live de FBK-Games te zien, met tussendoor steeds een interview van de heer Schut met de desbetreffende atleet?

Als ik de heer Decauwer moet geloven gaat daar in Nederland wel een spotgoedkoop spulletje voor op de markt komen spinning smiley sticking its tongue out
Michael B* 27 mei 2016 11:47
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geert Leinders? Wat zou hij dan doen bij lotto
> jumbo volgens jou?
> Ten Dam een geldwolf? Ten Dam heeft juist zijn
> hart gevolgd. Hij verdient nu een stuk minder dan
> bij Belkin/Lotto.

Was wat in de war, bedoel niet Geert Leinders, maar die Louis Delayetongue sticking out smiley
Slimmerd 27 mei 2016 11:50
Backstage Pass Orica stage 18

Orica zorgt altijd voor een leuk vermaak voor de fans, in dit filmpje steelt denk Chaves de show, maar damn wat een broekie is dat zeg!!!
Velodroom 27 mei 2016 11:53
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------

> Gesink zal denk ik nog wel last
> van zijn hard rijden,
> heeft sinds de Tour van vorig jaar
> nergens echt zijn klasse meer laten zien.

De enige renner, die ik ken, die ooit last heeft gehad van hard rijden, is Froome, die bergop (Mont Ventoux) de bocht niet kon houdeni. cool smiley
Frederik D. 27 mei 2016 11:59
Hoewel hij tegen een achterstand van liefst drie minuten aankijkt op rozetruidrager Steven Kruijswijk blijft Esteban Chaves geloven in een eindzege in de Ronde van Italië.

"De Giro is pas voorbij als hij voorbij is. In 2002 verloor Cadel Evans op de laatste col zeventien minuten terwijl hij het klassement aanvoerde", zegt de 26-jarige Colombiaan van Orica-GreenEdge tegen Cyclingnews.

"Wij zijn ook maar mensen, alles kan gebeuren in het wielrennen. Kijk ook wat er vorig jaar met Tom Dumoulin gebeurde in de Ronde van Spanje. Hij werd op het laatste moment onttroond door Fabio Aru. Ik weet niet of dat mij of Kruijswijk zal overkomen."

De 99e editie van de Giro kent vrijdag en zaterdag nog een zware bergetappe, waarna de ronde zondag eindigt met een vlakke rit naar Turijn.

--------------

Bron: nu.nl
Man zonder hamer 27 mei 2016 12:02
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Nee, doe mij maar Sporza met de niet te evenaren
> Schotte en Decauwer.

Heerlijk commentaar op Sporza inderdaad spinning smiley sticking its tongue out, wat ik evenwel graag afwissel met het Engelstalige commentaar op Eurosport. Daar zijn ze altijd weer enthousiast over wie er maar goed presteert. De extatische Carlton Kirby (voor wiens gezondheid je altijd weer moet vrezen in de finale) en de droge, wat relativerende Sean Kelly, vormen samen een perfect duo.
Enige lastige is de ontvangst in NL. Via mijn provider (Tele2) kan ik ze niet op TV krijgen. Via een van de links op cycling broadcasts lukt dat wel. Ook de Sporza uitzendingen kan ik zo op de computer toveren, wat erg handig is wanneer ik geen TV in de buurt heb cool smiley
Arsimo 27 mei 2016 12:03
Dat laatste klopt. Dat vertelde de NOS mij (ook).

Ik had begin deze week emailcontact met de NOS waarin ik mijn verbazing (en enige boosheid) uitsprak dat ze hun uitzendschema niet hadden aangepast deze week en dus niet elke dag sinds afgelopen weekend rechtstreeks gingen uitzenden. Desnoods alleen via een stream.

(ik kijk uiteraard ook Sporza maar ik vind het gewoon maf dat een historische gebeurtenis in de Nederlandse (wieler)sport niet volledig op de Nederlandse tv te zien is geweest straks).

Ik snap (en ik gaf dat ook aan in mijn email) dat de NOS oorspronkelijk alleen de Nederlandse etappes en wat hoogtepunten direct hadden maar dat men van de NOS de flexibiliteit zou mogen verwachten dat aan te passen toen Kruiswijk (zo sterk) in het roze kwam. In een ver verleden deden ze dat wel met Breukink in de Giro.

Ik kreeg antwoord dat de NOS daarvoor niet voldoende uitzendrechten had. Ja, duh, dat snapte ik zo ook wel.

Ik heb maar niet meer de moeite genomen te antwoorden met "Waarom op de rustdag dan niet de telefoon/email/fax/postduif/whatever gepakt om die ontbrekende rechten alsnog aan te schaffen? Ze hebben toch noodbudgetjes voor dit soort gevallen mag men hopen?" ...

Zucht.
Frederik D. 27 mei 2016 12:06
Het heeft toch charmes om de Giro via andere zenders dan de NOS te volgen.
Erik S. 27 mei 2016 12:08
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
Ze hebben toch noodbudgetjes voor dit soort gevallen
> mag men hopen?" ...
>
> Zucht.

Desnoods het jaarlijks gereserveerde budget voor de Elfstedentocht...
Marcos 27 mei 2016 12:13
Die 3 zijn helemaal nog niet zeker, Lammerts had geen idee waar dat vandaan kwam..

Alsnog lijken me die 3 wel zekerheidjes ja, verwacht alleen niet dat Kruijswijk er als 4de bij komt. Hij is sowieso geen eendagsrenner en rijdt geen Tour (en denk dat je dat voor de wegrace wel nodig hebt, voor de tijdrit ligt het misschien anders).. Lijkt me wat overdreven om iemand aan te wijzen voor een eendagskoers omdat hij een rittenkoers van 3 weken heeft gewonnen.

Maar goed, maandag weten we het, dan wordt de selectie bekendgemaakt.
Michael B* 27 mei 2016 12:14
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael B* Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Gesink zal denk ik nog wel last
> > van zijn hard rijden,
> > heeft sinds de Tour van vorig jaar
> > nergens echt zijn klasse meer laten zien.
>
> De enige renner, die ik ken, die ooit last heeft
> gehad van hard rijden, is Froome, die
> bergop (Mont Ventoux) de bocht niet kon houdeni.
> cool smiley

Type fout, ik bedoelde inplaatst van last
> > van zijn hard rijden,

juist last van zijn hart krijgenmoody smiley
Man zonder hamer 27 mei 2016 12:15
> Desnoods het jaarlijks gereserveerde budget voor
> de Elfstedentocht...

lol grinning smiley
AK 27 mei 2016 12:24
Omdat Eurosport het exclusieve recht heeft in Nederland op die etappes. Ik ga er vanuit dat die dat niet zomaar opgeven.
Ik meen me te herinneren dat in het verleden de Giro ook behoorlijk hoge bedragen vroeg voor hun rechten en dat daarom de NOS vaak de giro oversloeg.
Quarantanove 27 mei 2016 12:35
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat Eurosport het exclusieve recht heeft in
> Nederland op die etappes. Ik ga er vanuit dat die
> dat niet zomaar opgeven.
> Ik meen me te herinneren dat in het verleden de
> Giro ook behoorlijk hoge bedragen vroeg voor hun
> rechten en dat daarom de NOS vaak de giro
> oversloeg.


Als de NOS zich nu zou inzetten om alsnog geld te verkwanselen aan deze Giro etappes dan bewijst dat het chauvinisme tot de zoveelste macht vanaf druipt.
De sport vinden ze niet interessant maar het NL-succes. Het lijkt de ARD of het ZDF wel.
Terwijl op dit forum men zich vaak ergert aan het vermeend chauvinisme van Sporza.
Sporza doet het deze week prima: Eerst de Ronde van België en daarna de finale van de Girorit. Daardoor blijven er de TV kijker een aantal saaie uren bespaard.
Velodroom 27 mei 2016 12:37
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met "toetje" bedoel je de slotklim?
Nou en?

> Bij wijze van spreken lijkt me meer van toepassing dan "strikt genomen."
Wat mij betreft een onzinnige opmerking.

Met meer vermogen ga je per definitie harder fietsen. Vermogen is het mechanische resultaat van het totaal aan fysiologische processen. Die processen worden
> minder efficient op hoogte door gebrek aan zuurstof.

Geldt natuurlijk ook al voor elke volgende trapomwenteling.

Bergop zul je als je bij geringe stijgpercentages al nauwelijks omhoog komt bij verdere stijgingen van de fiets vallen als je het vermogen niet omhoog kunt brengen.
Ervaring ermee?


> "Maximaal test?" Hopelijk staren de renners zich niet blind op hun schermpje waar het vermogen op wordt weergegeven, om deze constant te houden. Een
> slim programmaatje zou het vermogen met de hoogte moeten laten afnemen; hartslag trapt sowieso achter de feiten aan.

Ik heb het over het karakter van de maximaal test. En bij een langdurige, geleidelijk oplopende klim kan ik die vergelijking maken.

> Wat knap van die hersenen dat ze het lichaam in een spaarstand zetten. Gaan we hijgen omdat de
> hersenen vinden dat er een zuurstof tekort dreigt, of omdat de lage PH-waarde in het bloed de longen aanzet tot meer gasuitwisseling? Een beetje
> inspanningsfysioloog kiest voor het laatste.

Wat moet je hier nu op zeggen?

> Joris wie? Is dat niet die roeptoeter bij schaatswedstrijden rond de tafel in de huiskamer?

Met deze opmerking verlaag je jezelf tot een ordinaire roeptoeter.

> Nibali is een mens, Kruijswijk ook.

Wat een constatering!

> Froome doet niet mee. Wie niet meedoet, kan niet winnen.

Je hebt mijn opmerking totaal niet begrepen, dus is je opmerking gratuite.

Je bent de overtreffende trap van spijkers op water zoeken en vooral woorden uit hun verband trekken.
Quarantanove 27 mei 2016 12:38
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat deden ze met De Gendt toen of hadden ze toen
> ook de halve solo gemist?
> Weet het niet meer eigenlijk, denk dat ik toen op
> Eurosport keek tongue sticking out smiley

Gewoon zoals altijd alleen was Renaat iets enthousiaster in zijn commentaar.
Latino 27 mei 2016 12:42
Zendt de rai de gehele etappe uit? Ik heb alvast eens stream:

[raisport1.web.tv]
Kuiperinho 27 mei 2016 12:51
Ik beken dat ik voor het eerst in de 35 jaar dat ik het wielrennen volg zenuwachtig ben. Oh nee, mag niet een beetje chauvinistisch zijn...
Kuiperberg 27 mei 2016 13:02
Het voelt nog als een eeuwigheid, maar as zondag in Turijn, wordt het geen zonnige afsluiting. Zwaarbewolkt met onweer en veel neerslag...sad smiley
Cyclad 27 mei 2016 13:04
Prima, dat wordt dan een spetterende huldiging voor Kruijswijk!
Michael B* 27 mei 2016 13:15
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hoe kan je trouwens op een goedkope manier een
> oranje vlag roze krijgen?

Zou een roze viltstift gebruiken, die zijn voor een paar euro te koop bij de HEMA. Voor een goede verfpot en een kwast betaal je zo 2 tientjes. Andere optie is om je vlag onder te pissen met ochtendurine, al zal deze dan niet zo fleurig roze zijn.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 13:19 door Michael B*.
Slimmerd 27 mei 2016 13:24
Na 35km koers is er nog altijd niemand weten te ontsnappen aan het peloton
Arsimo 27 mei 2016 13:24
Thijs (opnieuw) over Kruijswijk in zijn column:

[www.ad.nl]
Frederik D. 27 mei 2016 13:42
Als alles gaat zoals men hier wil, dan behoort men zondag in de namiddag pizza Ollandese te eten oftewel een Nederlandse pannenkoek met deeg en melk van de Jumbo en op die Nederlandse pizza roze beleg, ook van de Jumbo. Allemaal een glaasje rosé, ook van de Jumbo.
En als cadeautje na de maaltijd alle leden van het gezinnetje een lot van de Lotto. Truttiger kan ik het even niet maken.
Carlos Danger 27 mei 2016 13:44
De keerzijde van de medaille.
Frederik D. 27 mei 2016 13:44
Een oude witte sloop een uurtje laten weken in water van rode bieten en daarna niet uitspoelen maar drogen in de droogtrommel?
Slimmerd 27 mei 2016 13:46
In het eerste uur een fraaie 50,3km afgelegd, men heeft er zin in.

Momenteel Denifl en Verona met een kleine voorsprong van 18'' op het peloton
merijntje mortirolo 27 mei 2016 13:46
Ik vintum tof. smiling smiley

Ik ga zondag 'gewoon' aan de Grolsch en de bubbels, zoals men van mij gewend is. Maandag overigens ook.
Bromertà 27 mei 2016 13:54
Bromertà 27 mei 2016 13:58
Ik ga een wijntje van een jaartje of 19 proberen in het magazijn. De kleur zal me worst wezen. De winkel ook.
Slimmerd 27 mei 2016 13:59
Voor Verona en Denifl zit het avontuur er ook al weer op, eerder in de etappe probeerde Kangert en Wisniowski het al samen en ook Bak en Belkov hebben ieder apart al geprobeerd weg te komen. Allemaal zonder succes.

Nu proberen Kudus, Thomson en Rybalkin het.
merijntje mortirolo 27 mei 2016 14:03
Ze zijn begonnen met de uitzending op de RAI. Eerst wat gezever over de koers en dan hopelijk snel beeld.

Garzelli: :hartje:
Slimmerd 27 mei 2016 14:05
65 km afgelegd inmiddels en alles weer tezamen
Inigo 27 mei 2016 14:07
Houdt Lotto Jumbo het samen? Wie doet dat??
Michael B* 27 mei 2016 14:18
Kan iemand roepen welke bijnaam we nu gaan gebruiken voor Kruiswijk?

Monster van Nuenen
Rode uit Nuenen
Roze uit Nuenen
Geheim van Nuenen
Kleerhanger
Kruisspeed
Kuifje
Human coathanger
Airbus
De kat van Corvara
De kat van Nuenen
Gems van Nuenen
Nuenen eenheid
Kruisraket
Kruismissile
Grote trap
Kruis pinquin
Kruisvalk
Havik van Nuenen
Nuenens kleerhanger
Adelaar van Nuenen
Arend van Nuenen
Zwaan van Nuenen
Jerrican
Hoekige Kruis
Rode Kiekendief
Steven Cube
Hoekkie hoek
Weapon Nuenen
Bonkige Steven
Kruuswiek



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 14:34 door Michael B*.
Man zonder hamer 27 mei 2016 14:21
Mocht ie winnen verdient ie wat mij betreft een Cruise-week grinning smiley
Man zonder hamer 27 mei 2016 14:24
Wat een gemiddelde voor het 1e uur: 51 km/h! Hebben ze wind mee of moeten ze van moeder de vrouw op tijd voor het eten thuis zijn?
Luijt 27 mei 2016 14:24
Zijn er al ergens beelden te zien of pas vanaf kwart voor drie????
Slimmerd 27 mei 2016 14:25
Zelfs bij de RAI nog geen beelden, dus vermoed nog nergens
Luijt 27 mei 2016 14:29
Dan wachten we nog ff........
Slimmerd 27 mei 2016 14:31
Ulissi wint inmiddels wel de 2e tussensprint voor Wyss en Monfort, klinkt als een groepje wat weer probeert weg te rijden. (Bij de eerste tussensprint werden Modolo en Nizzolo 4 en 5)
Man zonder hamer 27 mei 2016 14:33
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als alles gaat zoals men hier wil, dan behoort men
> zondag in de namiddag pizza Ollandese te eten
> oftewel een Nederlandse pannenkoek met deeg en
> melk van de Jumbo en op die Nederlandse pizza roze
> beleg, ook van de Jumbo. Allemaal een glaasje
> rosé, ook van de Jumbo.
> En als cadeautje na de maaltijd alle leden van het
> gezinnetje een lot van de Lotto. Truttiger kan ik
> het even niet maken.

Hoop maar dat ze voor toe (dessert Ollandese) voldoende roze koeken en Tom- excuus Steven-poucen op voorraad hebben bij de Jumbo.
Slimmerd 27 mei 2016 14:34
28 renners nu voorop, terwijl we dus echt beginnen te klimmen
Slimmerd 27 mei 2016 14:34
o.a. Cunego, Wellens, Ulissi, Scarponi, 3x Movistar, 4x Sky
Dennis 27 mei 2016 14:40
Begin van een coup???

Ik hou altijd mijn hart vast. Doet me denken aan Menchov en dumoulin allebei tijdens de vuelta...
Luijt 27 mei 2016 14:41
Mourinho bij ManU, nu nog even Ronaldo halen en de club is definitief de club niet meer. Begint het fietsen al op TV????
Slimmerd 27 mei 2016 14:41
Sky: Boswell, Nieve, Lopez Garcia en Roche
Movistar: Herrada, Rojas en Sutherland
AG2R: Montaguti en Dupont
Astana: Scarponi en Kozhatayev
Cannondale: Cardoso en Moser
IAM: Denifl en Wyss
Lotto Soudal: Monfort en Wellens
Katusha:Kuznetsov en Silin
Saxo: Hernandez en Petrov
Bardiani: Pirazzi
Dimension Data: Van Zyl
Etixx: Verona
Lampre: Ulissi
Nippo: Cunego
Orica: Plaza
Giant: Preidler
Dennis 27 mei 2016 14:44
Hier had toch wel een keizertje of tankink bij kunnen zitten??
Slimmerd 27 mei 2016 14:44
Movistar lijkt me de ploeg om in de gaten te houden, niet direct mannen mee die voor de dagzege kunnen gaan tegenover het verdere geweld in de kopgroep! Valverde lijkt me nog iets te willen
Slimmerd 27 mei 2016 14:45
Voorsprong gaat wel hard, op 73km van de streep 3'50 voor deze kopgoep
Dennis 27 mei 2016 14:49
is het niet leuker om te kijken als je favoriet (kruijswijk in dit geval) in de achtervolging moet , dan moet verdedigen.....
JW 27 mei 2016 14:49
Hoe sneller die kopgroep wegrijdt, hoe groter het gat dat Valverde cs moeten overbruggen.
Zo lang Kruijswijk bij zijn directe concurrenten kan blijven lijkt me er nog weinig gevaar.
Lauwerszz 27 mei 2016 14:49
Allemaal vooruit geschoven pionnen om hun kopman na de Dell'Agnello terug te brengen naar kruijswijk aangezien die ze er allemaal af gaat rijden tongue sticking out smiley
Inigo 27 mei 2016 14:53
Ploeggenoten kunnen gewoon wachten...
Dupont op 22 minuten, misschien gaan er ploegen rijden voor top 10 plekken?
Prikdude 27 mei 2016 14:53
Girosso (di Corso)
Hangmat 27 mei 2016 14:54
Om wat precies te doen?
JW 27 mei 2016 14:56
Eindelijk beeld van het peloton.
De Jumbotrein gewoon voorop.
Prima !
Laat die kopgroep maar lekker ver weg rijden.
Slimmerd 27 mei 2016 14:58
Dan moet de kopgroep eerst 11 minuten bonus krijgen, dus daar zal ik nog niet op rekenen.
Michael B* 27 mei 2016 15:00
Dennis Schreef:
-------------------------------------------------------
> is het niet leuker om te kijken als je favoriet
> (kruijswijk in dit geval) in de achtervolging moet
> , dan moet verdedigen.....


Wat leuk is boeit niet meer, alleen de winst voor Kleerhabnger Kruiswijk telt nog maar. Tijdens de Tour won Nibali ook een soortgelijke etappe vorig jaar. Toen reedt hij in de 19etappe weg naar la Toussuire. Vlak die haai niet uit.
Frederik D. 27 mei 2016 15:05
Wat mij betreft blijft Kruijswijk gewoon Kruijswijk heten. Bijnamen vind ik nogal kinderlijk.

Maar voor de liefhebbers: stugge Steef, kranige Kruis ...
Slimmerd 27 mei 2016 15:06
Ulissi, Silin en Scarponi zijn losgereden van de andere voorlopig, maar er zullen er nog wel een paar de oversteek willen maken
Slimmerd 27 mei 2016 15:09
Silin kan de twee al niet meer volgen en inmiddels laat Scarponi ook Ulissi achter zich.

In de groep roze trui rijdt LottoJumbo met de voltallige ploeg op kop.
Hemmeneggs 27 mei 2016 15:09
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat die kopgroep maar lekker ver weg rijden.


Serieus? Niet mee eens. Als je ziet hoe sterk Kruijswijk is, dan snap ik echt niet dat er nog mensen zijn die eraan twijfelen dat hij het roze naar Turijn gaat brengen. Of het zijn pessimisten. Niks mooier om zelf deze etappe te winnen en echt als een grote meneer te laten zien dat er maar 1 de beste is...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 15:10 door Hemmeneggs.
JW 27 mei 2016 15:12
Jumbo verbaast vandaag.
Kruijswijk uitstekend omringd.
Arsimo 27 mei 2016 15:14
Uniek, Bram Tankink die in de klim sterk het peloton uitdunt. (zal wel niet heel lang meer duren..)
JW 27 mei 2016 15:15
Het lijkt me veel belangrijker in deze fase dat Kruijswijk goed omringd is.
Zodat eventuele pech door de ploeg kan worden opgevangen.

Zolang zijn concurrenten niet aanvallen gaat het voortreffelijk.
Slimmerd 27 mei 2016 15:16
Scarponi heeft 15'' op Ulissi, daarachter een groep met o.a. man van Sky op denk een seconde of 35''.
Slimmerd 27 mei 2016 15:16
Peloton op 5'51
JW 27 mei 2016 15:18
Nog 6 km naar de top voor Scarponi. Al 6 min voorsprong voor hem.
Het peloton is nog groot.
Nog steeds geleid door Bram !
Slimmerd 27 mei 2016 15:18
Tankink, Keizer, Battaglin en Roglic zijn nog rondom Kruijswijk.
Slimmerd 27 mei 2016 15:20
Orica gaat de oorlog beginnen, Kruijswijk is zijn mannen kwijt.
JW 27 mei 2016 15:20
Aanval Orica met Chaves.
Kruijswijk sprint mee.
Ron Meijers 27 mei 2016 15:20
Versnelling 3 Orica-man voor Chaves. 4 Lotto's eraf.
Slimmerd 27 mei 2016 15:20
Txurruka gooit er een flinke versnelling uit en de gehele groep dunt flink uit
Slimmerd 27 mei 2016 15:21
Chaves, Kruijswijk, Valverde, Nibali en Zakarin kunnen nog volgen
Prikdude 27 mei 2016 15:21
Chauvinistische angst die nog over (mans eigen) principes heerst. Tsja...ken het wel, ofzo.
MarcoV 27 mei 2016 15:21
regie schakelt even weg als Orica de Lotto-NL knechten ineens wegblaast ...
Slimmerd 27 mei 2016 15:21
Majka probeert nog over te stekken, Plaze hangt ook nog ergens natuurlijk

Zakarin kan niet meer volgen en komt bij Majka
Slimmerd 27 mei 2016 15:22
Nu Chaves zelf en ook Niballi kan niet meer mee, enkel nog de top-3
MarcoV 27 mei 2016 15:22
pfff, ronde van Belgie, tennis, interviews,
alleen in het kleine venster te zien dat het echt koers is ...
Slimmerd 27 mei 2016 15:23
Op een tiental secondes gevolgd door de nummers 4-5-6
Inigo 27 mei 2016 15:23
Chaves alles of niets poging. NOS.nl heeft stream trouwens.
Slimmerd 27 mei 2016 15:25
De top-6 is weer tezamen, dankzij een knecht van Saxo en het stilvallende tempo van Chaves.
Velodroom 27 mei 2016 15:26
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Michael B* Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> >
> > > Gesink zal denk ik nog wel last
> > > van zijn hard rijden,
> > > heeft sinds de Tour van vorig jaar
> > > nergens echt zijn klasse meer laten zien.
> >
> > De enige renner, die ik ken, die ooit last
> heeft
> > gehad van hard rijden, is Froome, die
> > bergop (Mont Ventoux) de bocht niet kon
> houdeni.
> > cool smiley
>
> Type fout, ik bedoelde inplaatst van last
> > > van zijn hard rijden,
>
> juist last van zijn hart krijgenmoody smiley

Niet boos worden, Michael, row the boat ashore. smiling smiley
MarcoV 27 mei 2016 15:28
die ouwe Scarponi pakt wel een leuk prijsje zo met de Cima Coppi. Hup ouwe!
Slimmerd 27 mei 2016 15:28
Pozzovivo, Jungels ook weer bij de beste mannen inmiddels, net als Clarke en nog wat anderen
Slimmerd 27 mei 2016 15:30
Scarponi moet nog 2km tot de kop, zou al wel 1'10 voorliggen op Ulissi.
Slimmerd 27 mei 2016 15:31
Jungels voert nu de groep der favorieten aan, die Atapuma oprapen
Dennis 27 mei 2016 15:31
Jungels weer op de kop voor Kruijswijk ?
Slimmerd 27 mei 2016 15:32
Ulissi bijgehaald door Boswell, Nieve, Monfort, Cardoso en Dupont (of Montaguti)
Slimmerd 27 mei 2016 15:32
Chaves versnelt weer, Kruijswijk direct op zijn wiel met Valverde
Inigo 27 mei 2016 15:33
Chaves gaat weer!
Slimmerd 27 mei 2016 15:33
Nu Valverde krakend, Nibali, Uran en Zakarin komen in wiel van de twee sterksten
Inigo 27 mei 2016 15:33
Ik zie Valverde niet... Alleen Steven erbij
Arsimo 27 mei 2016 15:34
Chaves probeert het steeds op 10+ % stukken krijg ik de indruk. Op de minder steil stukken zet hij niet aan.
Slimmerd 27 mei 2016 15:34
Valverde heeft het weer serieus moeilijk op hoogte, nog 2.5km klimmen voor deze mannen
Inigo 27 mei 2016 15:34
Legendarische etappe, nu al
Velodroom 27 mei 2016 15:36
Man zonder hamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een gemiddelde voor het 1e uur: 51 km/h!
> Hebben ze wind mee of moeten ze van moeder de
> vrouw op tijd voor het eten thuis zijn?


De Man zonder Hamer is nog nieuw hier. Neen, afdalinkje. smiling smiley
Slimmerd 27 mei 2016 15:36
Nibali gaat met Chaves meewerken, Kruijswijk en Majka volgen
Inigo 27 mei 2016 15:36
Scarponi gaat wachten op Nibali om Valverde van het podium te duwen?
Slimmerd 27 mei 2016 15:37
Valverde met Uran en Atapuma op weg naar Zakarin. Passeren net Cunego die vandaag dus 0 punten zal scoren voor zijn bergtrui
Slimmerd 27 mei 2016 15:37
Doorkomst Cima Coppi:

1. Scarponi
2. Nieve 1'26
3. Ulissi



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 15:39 door Slimmerd.
MarcoV 27 mei 2016 15:38
Kruijswijk geeft op het oog geen krimp, en dat Nibali en Valverde nu gescheiden zijn verkleint ook nog het gevaar van een complete coup in de afdaling.
Gaat soepeltjes ...
Slimmerd 27 mei 2016 15:38
Majka kan niet meer volgen bij de sterkste
Velodroom 27 mei 2016 15:39
Ze zitten al onder het dak. Episch. Toch gaat Fred nog effe naar buiten. Niet te harden, deze spanning. smiling smiley
Slimmerd 27 mei 2016 15:40
Kozhatayev nu op kop voor Nibali, Chaves en Kruijswijk
Olano 27 mei 2016 15:41
Kruis wint hier de Giro!
MarcoV 27 mei 2016 15:41
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kozhatayev nu op kop voor Nibali, Chaves en
> Kruijswijk


Je moet wel de koersontwikkeling kennen om deze zin serieus te nemen :-)
Slimmerd 27 mei 2016 15:42
Nibali versnelt, Kruijswijk direct op het wiel en Chaves iets later ook weer terug
Slimmerd 27 mei 2016 15:43
Op 4'56 komen Nibali, Chaves en Kruijswijk boven
Inigo 27 mei 2016 15:43
Kruiswijk gooit wat repen weg... blijven eten hoor ik Jose zeggen terwijl de NOS stream opstaat
Slimmerd 27 mei 2016 15:44
Op 5'55 Valverde, Zakarin en Jungels met nog de ndoige andere renners
MarcoV 27 mei 2016 15:44
VAL KRUIJSWIJK!
Slimmerd 27 mei 2016 15:44
Kruijswijk valt!!!!
Inigo 27 mei 2016 15:44
KRUIS VALT IN DE AFDALING
Fcdh 27 mei 2016 15:44
Kruijswijk valt in de afdaling.
Lekker handig waar is die ploegleiding in godsnaam?
Ron Meijers 27 mei 2016 15:45
Val Kruijswijk. 'Zonder erg', maar kost tijd.
Slimmerd 27 mei 2016 15:45
Nu weer op de fiets,.

Flinke val geweest, zelf tegen de sneeuw en een salto
Inigo 27 mei 2016 15:46
Kalm blijven en hopen met Valverde te dalen.
Tinuz 27 mei 2016 15:46
Eibert 27 mei 2016 15:46
Zonder erg? Wat een knal zeg godver!!
Inigo 27 mei 2016 15:47
Als Chaves een echte coureur is wacht hij.
predator 27 mei 2016 15:47
Ik wil iets heel ergs schreeuwen....
Fcdh 27 mei 2016 15:47
Wat een knal inderdaad maar ook wat een stuurfout zeg ongelooflijk.
Maar goed dat er een berm met laag sneeuw lag, je moet er niet aan denken dat het rotsen waren.
diravi 27 mei 2016 15:48
Niet goed voor het zelfvertrouwen.
Slimmerd 27 mei 2016 15:48
Nibali en Chaves rapen steeds meer renners op in de afdaling, benieuwd of Scarponi zo nog moet wachten.
Inigo 27 mei 2016 15:48
1 min op Franse bodem en het gaat fout..
Ron Meijers 27 mei 2016 15:48
Waarom? Eigen schuld, dikke bult. Het is koers. Dalen is ook een vak, net als klimmen.
Arsimo 27 mei 2016 15:48
Beter tegen de sneeuw zo dan tegen een rotswand

(altijd naar lichtpuntjes kijken)
Carlos Danger 27 mei 2016 15:48
Michael B* 27 mei 2016 15:49
Nee, dan gaan we toch niet weer al dat geknoei krijgen, nu ben ik wel benieuwd of de concurrentie op Kruiswijk gaat wachten.
Pyama 27 mei 2016 15:49
Vanmorgen wilde ik iets posten over een beer en zijn huid...
Slimmerd 27 mei 2016 15:49
Scarponi inmiddels op 45km van de streep
Michael B* 27 mei 2016 15:50
Zal toch niet gebeuren dat Kruiswijk hierdoor zijn Giro naar de vaantjes ziet gaan?
rustdag 27 mei 2016 15:51
De dag na de val, pfff
Slimmerd 27 mei 2016 15:51
Plaza is nu de gangmaker bij Cahves en Nibali
MarcoV 27 mei 2016 15:52
Zakarin heel beroerd gevallen ...
Slimmerd 27 mei 2016 15:52
Zakarin ligt er nu zeer slecht bij, die zien we niet meer op de fiets denk
Michael B* 27 mei 2016 15:52
Is die Zakarin nu ook gepleurt??
Inigo 27 mei 2016 15:52
Zakarin ligt.. ziet er niet goed uit
Tinuz 27 mei 2016 15:52
Zit Kruijswijk weer op de fiets?
Slimmerd 27 mei 2016 15:52
Die ligt ook twee meter naast de weg, naast een beek, meters van zijn fiets.
JW 27 mei 2016 15:52
Zakarin ook enorme val.

Lijkt DNF

Kruijswijk van fiets gewisseld.
Tinuz 27 mei 2016 15:53
Rijdt Kruijswijk nog?
Michael B* 27 mei 2016 15:53
Kruiswijk heeft weer een nieuwe fiets
PVW 27 mei 2016 15:53
Hoe gaat dat dan... is ie via de rotswand ad buitenbocht dan helemaal naar binnen geslingerd?
JW 27 mei 2016 15:53
52 sec achter op Nibali/Chaves.
Michael B* 27 mei 2016 15:54
Nu al de meeste legendarische koers/etappe van het jaar. Hopelijk heeft Kruiswijk genoeg marge
Slimmerd 27 mei 2016 15:54
Ligt er nog steeds, al zit hij inmiddels. Blijft heel raar hoe hij daar is terecht gekomen
Slimmerd 27 mei 2016 15:55
Monfort tot bij Scarponi inmiddels, twee koplopers dus op 39km van de streep
Inigo 27 mei 2016 15:55
Bah. Ik hou nooit van een afdaling die beslissend is
MarcoV 27 mei 2016 15:55
Scarponi mag niet winnen van de bazen.

Monfort voor de ritzege :-) Allez!
Quarantanove 27 mei 2016 15:55
Maxime Montfort mede aan de leiding
Michael B* 27 mei 2016 15:55
Nog 40 km de tijd voor Kruiswijk om de 52 seconde dicht te trappen. Plaza doet bij de 3 voorin al het werk. Die zal wel een hoop dollars krijgen van Vino
Slimmerd 27 mei 2016 15:56
Kruijswijk nog altijd ergens helemaal alleen, geen idee qua tijden.

Plaza, Chaves en Nibali zitten op 3'53 van de kop
JW 27 mei 2016 15:56
Kruijswijk nog steeds alleen.

Achter groep Valverde ?
Slimmerd 27 mei 2016 15:56
Kruijswijk zou op 5'19 rijden
Inigo 27 mei 2016 15:56
Kruiswijk gaat tijd verliezen vandaag.. blijven eten en op de klim tijd terugpakken....
MarcoV 27 mei 2016 15:57
de hele klim en afdaling moeten er renners zijn, maar Kruijswijk zit net overal tussenin ...
Fcdh 27 mei 2016 15:57
Waar is nu die ploeggenoot die in de kopgroep had horen te zitten?
Buiten Battaglin gister op de klim vind ik het tot nu toe stuitend hoe Kruijswijk in de steek wordt gelaten door zijn ploeggenoten / team.

Nu rustig blijven en je nu niet over de kop rijden in de afdaling.
Michael B* 27 mei 2016 15:57
Kruiswijk wil het weer spannend maken voor de kijkers thuis, niet meer doen Kruiswijk. Blijf nu gewoon ff overeind en haal definitief die trui binnen.
PVW 27 mei 2016 15:57
Ja die zijn hem blijkbaar bij de fietswissel voorbij gereden.
Ron Meijers 27 mei 2016 15:58
Volgens mij inderdaad achter groep-Valverde na fietswissel. Op anderhalve minuut van Nibali/Chaves zo'n beetje.
Slimmerd 27 mei 2016 15:58
volgens mij wel, groep Valverde is nummer 4 en bij Kruijswijk staat de 5
Linkebal 27 mei 2016 15:58
Anderhalve minuut al... Met Chaves en Nibali die zich kunnen sparen in het wiel van Plaza. Weg roze trui denk ik
Inigo 27 mei 2016 15:58
Kruis moet hopen op mannen als Jungels die zsm bij hem komen in de afdaling...
Carlos Danger 27 mei 2016 16:00
't Waren vijf fantastische dagen. (al die Hollanders, die vergeefs hun oranje plunje aan het ver-rosen zijn geslagen)
Slimmerd 27 mei 2016 16:00
Valverde daalt met Amador als gids en Uran en Majka in zijn wiel
Michael B* 27 mei 2016 16:01
Tsja, dit is het verdikt als je een zwakke ploeg hebt, knudde dat er geen ploeggenoten in de buurt zitten, doet me een beetje denken aan de Giro die Menchov toen kneuzig verloor in 2005, toen had ie ook de meest slechte ploeg om zich heen, die er bergop niks van bakte.
diravi 27 mei 2016 16:01
Kopie van de ondergang van Dumoulin in de Vuelta.
Slimmerd 27 mei 2016 16:01
Die zijn hem allemaal al voorbij
PVW 27 mei 2016 16:01
Pff zoals ie nu voorbij werd geknald is niet best. Waarschijnlijk last van zijn rug nadat ie er bij die val plat op viel.
Slimmerd 27 mei 2016 16:02
Die viel niet en was bergop niet de sterkste.
Michael B* 27 mei 2016 16:02
weg titel sporter van het jaar. pfpfffffffffffffffffangry smiley
Slimmerd 27 mei 2016 16:02
Scarponi laat Monfort gaan en wacht nu echt op Nibali.

Nog 32.5km voor de Belg op kop
Arsimo 27 mei 2016 16:03
Kruijswijk moet "gewoon" een wereldslotklim rijden. Hij moet niet vergeten te eten.
Michael B* 27 mei 2016 16:03
Scarponi helemaal vol in de ankers om te wachten op Nibali
Hangmat 27 mei 2016 16:04
Toch wordt het verschil niet veel groter...
Inigo 27 mei 2016 16:04
Zakarin wss alleen sleutelbeen gebroken. Het is echt de nieuwe Frank Schleck.
JW 27 mei 2016 16:04
Als de GPS klopt zou Steven 1.20 achter Nibali zitten.
Scarponi moet wachten.

Valverde niet zo ver achter Nibali

Kruijswijk 50 sec achter Valverde.

Als Kruijswijk rustig blijft en geen fouten maakt kan hij de schade nog steeds beperken.
Hij heeft ten slotte een dikke voorsprong

LAATSTE METING: GPS klopt ongeveer.
Kuiperinho 27 mei 2016 16:04
1.10 handgeklokt op 35 km
Michael B* 27 mei 2016 16:04
Tsja Astana. Plaza omgekocht en een knecht Scarponi die ook nog lekker gaat helpen. Heel zuur voor Kruiswijk. Kans van zijn leven.
Fcdh 27 mei 2016 16:05
1.10 verschil met Nibali op 35km van de finish.
Ben vooral bang dat hij zich helemaal kapot gaat rijden nu voor de beklimming.
Hij kan beter wat rustiger aan doen en op andere mannen uit de achtergrond wachten.

Blijft ongelooflijk wat een FAIL van Kruijswijk zelf en de ploeg.
Michael B* 27 mei 2016 16:05
Chavas heeft ondertussen ook een handje extra die zich de longen uit het lijf rijdt.
Kuiperinho 27 mei 2016 16:06
Sluit nu aan bij groep jungels
Slimmerd 27 mei 2016 16:06
Kruijswijk komt nu in een groepje met o.a. Jungels
Michael B* 27 mei 2016 16:07
Leuke van wielrennen.... de sterkste wint niet altijd, al sluit Kruiswijk nu wel aan bij een groepje, Gauw bondgenoten vinden, trek die knip met centen open Lotto!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 16:08 door Michael B*.
JW 27 mei 2016 16:07
Hij haalt een groepje bij, maar daar zal hij weinig aan hebben.
Tot nu toe weet hij nog steeds de schade knap te beperken.

Jungels zit in dat groepje.
Helpt die ?
Kuiperinho 27 mei 2016 16:08
Verona voor jungels
Inigo 27 mei 2016 16:09
Nou laat alstublieft het maandsalaris van Gesink nu even uitgegeven worden om deze mannen te motiveren vol door te rijden!
Michael B* 27 mei 2016 16:09
Laffe Nibali honden blijven gas geven, pffff zouden we andersom eens moeten doen.
Slimmerd 27 mei 2016 16:09
Amador blijkbaar niet bij Valverde, die rijdt in de groep bij Jungels en Kruijswijk namelijk. Dan is Rojas denk de man van dienst bij Valverde.

Scarponi en Plaza nu samen aan kop bij Chaves en Nibali en vele andere opgeraapte vluchters
Ron Meijers 27 mei 2016 16:09
Hopelijk kan hij vanavond naar bed met een minuut achterstand op Chaves ... Pfff. Ik ga ka-pot van de zenuwen. Nog erger dan bij Dumoulin versus Aru vorig jaar, toen ik de bui al voelde hangen. Nu had ik de huid al verkocht.
predator 27 mei 2016 16:10
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> 't Waren vijf fantastische dagen. (al die
> Hollanders, die vergeefs hun oranje plunje aan het
> ver-rosen zijn geslagen)


Ga maar lekker aftrekken
Carlos Danger 27 mei 2016 16:10
Renaat en Jose geloven er nog in, dus komt het goed.
Slimmerd 27 mei 2016 16:10
Groep Valverde op 20'' van groep Chaves, groep Kruijswijk 55'' van de groep Chaves
Carlos Danger 27 mei 2016 16:11
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 't Waren vijf fantastische dagen. (al die
> > Hollanders, die vergeefs hun oranje plunje aan
> het
> > ver-rosen zijn geslagen)
>
>
> Ga maar lekker aftrekken


Nee, nee, morgen weer.
Michael B* 27 mei 2016 16:11
Lijkt erop dat Etixx is omgekocht in de groep van Kruiswijk, die kachelt opeens vol door.
Inigo 27 mei 2016 16:11
Idem hier. Ik heb de stream uit moeten zetten, kan het niet aanzien.
Fcdh 27 mei 2016 16:11
Hallo Jumbo trek je poeplap maar voor Jungels en Verona.
Vino heeft het zelfde gedaan bij Pirazzi.
Arsimo 27 mei 2016 16:12
Kom, kom, als het klopt zit het binnen de minuut. Hij moet zich alleen niet leeggereden hebben, dan wordt het link op de slotklim.
Ron Meijers 27 mei 2016 16:14
Dat is juist waar ik bang voor ben. Adrenaline is slecht voor je lichaam. Ik heb 'm niet zien eten ... Als hij daar nog een minuut aan z'n broek krijgt ... Pfff.
Olano 27 mei 2016 16:14
als ie zich maar net opblaast op dit stuk, want dat komt je op die klim duur te staan
Michael B* 27 mei 2016 16:14
Geef alsjeblieft deze winter al die lui van Lotto Jumbo een cursus bochten sturen, Gesink is al geen stuurwonder, nu Kruiswijk en Jos van Emden is ook al geen grote kunstenaar. Werk aan de winkel voor Matthieu Heyboer en Louis Delaye
Olano 27 mei 2016 16:14
en Nibali ruikt bloed en kan nu al kilometers herstellen. En Chaves idem uiteraard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 16:15 door Olano.
JW 27 mei 2016 16:14
Hij zit nog steeds maar 1 minuut achter Nibali/Chaves.
Dat is nog steeds niet dodelijk.

Ik heb er veel vertrouwen in dat hij vanavond nog in roze zit.
Hangmat 27 mei 2016 16:15
jungels rijdt wel mee....
bobo 27 mei 2016 16:15
Die blauwe trui is wel heel mooi...
Ron Meijers 27 mei 2016 16:15
Anderhalve minuut volgens mij eerder ...
Slimmerd 27 mei 2016 16:16
Monfort
Ulissi/Boswell/Nieve/Dupont/Cardoso achterstand onbekend
groep Chaves/Nibali 2'23
groep Valverde/Majka/Uran 2'43
groep Kruijswijk/Jungels/Amador 3'35

Nog 22km voor de koplopers
Michael B* 27 mei 2016 16:16
Groep Valverde sluit bijna aan bij de groep van Nibali hopen voor kruiswijk dat ze dan stilvallen... ondertussen rijdt Kruiswijk zich compleet vol in de bek met wind op kop van de groep om terug te komen. Laffe Nibali maar lekker sparen sparen.
Frederik D. 27 mei 2016 16:16
Kopje erbij houden en met beleid de slotklim rijden. Een zeer boeiende rit. Topvermaak. Maar ik gun niemand een val.
Arsimo 27 mei 2016 16:16
Als hij vergeten is (goed) te eten dan verliest-ie 10 minuten. Dat zal hem toch niet gebeuren?

Hij heeft nu wat hulp aan Ettix en strak de turbo-diesel open naar boven. Als hij binnen 2 minten aan de echte klim begint dan zit het wel goed. Als het flink meer is dan tja.
Fashionisto 27 mei 2016 16:19
De ploegleiders van Lotto-Jumbo moeten na de rit maar eens een verklaring voor hun achterlijke tactiek om niemand mee te sturen.
Nürburgring78 27 mei 2016 16:19
Wat een spanning mensen! Nurby heeft het niet meer.
Michael B* 27 mei 2016 16:20
Echt wel weer doodzonde dat Kruis wijk op zijn muil ging, het was de verkeerde kruismissile... Morgen weer een lekker etappe waar het vanaf de start boem boem is.... de klapper op het asfalt had niet slechter gekund.
Slimmerd 27 mei 2016 16:20
1'20 voor de vijf achtervolgers onder de boog van de 20km
bobo 27 mei 2016 16:20
Vandaag proberen de schade te beperken tot 2 minuten.
En dan hopen dat hij morgen niet teveel last heeft, dan kan het nog goed komen/blijven
Rudy t. 27 mei 2016 16:20
Had ltj niet gewoon mee moeten zitten in die groep?
Slimmerd 27 mei 2016 16:21
Plaza, Scarponi en Pirazzi brengen de groep Chaves/Nibali tot op 1'45 inmiddels
Michael B* 27 mei 2016 16:21
Bij deze ontsla ik Jan Boven per direct, wat een knoei allemaal. Als Kruis voor Astana had gereden was het nooit zover gekomen.
Frederik D. 27 mei 2016 16:22
Kruijswijk blijft secondes verliezen op Chaves en co. Ai.
Slimmerd 27 mei 2016 16:22
Valverde/Majka nog altijd op 2'12 en de groep Kruijswijk verliest inmiddels al 2'00 op Chaves
Michael B* 27 mei 2016 16:22
Uit tactisch oogpunt zou ik nu de laatste 5 km naar de klim als ik Kruiswijk was midden in de groep gaan zitten, gaat nu toch niet meer helpen, ff herstellen, wat vreten.. Ettixx bedanken om vervolgens warpspeed naar boven te rijden.
Ron Meijers 27 mei 2016 16:22
Verschil ongeveer 2 minuten nu ... Staat Chaves vanavond in het roze?
Dennis 27 mei 2016 16:23
Hangmat 27 mei 2016 16:23
Ik vrees toch dat het over en sluiten is....
Fcdh 27 mei 2016 16:24
Vraag me af hoe een Jos van Emden en Tankink nu op de fiets zitten met hun grote muil in de media?
Quarantanove 27 mei 2016 16:24
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij deze ontsla ik Jan Boven per direct, wat een
> knoei allemaal. Als Kruis voor Astana had gereden
> was het nooit zover gekomen.


Die kruijsweg moet gewoonzelf niet vallen.
Heb meer met Zakarin te doen. Weet iemand hoe het met hem gesteld is?
Inigo 27 mei 2016 16:24
Op de top van de Angel leek Nibali beter dan Chaves..
JW 27 mei 2016 16:25
Tsja, Turijn is nog ver.
Mocht het vandaag misgaan dan is er morgen gelukkig nog een dag.
Slimmerd 27 mei 2016 16:25
Nog 15km voor Monfort inmiddels
Slimmerd 27 mei 2016 16:26
Groep Chaves/Nibali volgt daar als eerste achtervolgende groep op 53''
Tinuz 27 mei 2016 16:27
Bij wie rijdt Kruijswijk, moet hij het alleen doen??
klotezooi in elk geval!!!!
Michael B* 27 mei 2016 16:27
Helaas heb ik toch in mijn voorspellingen (weer) gelijk gekregen... de ploeg is gewoon zwak, pleur al die zogenaamde knechten er voor het vlakke uit. Alleen nog maar klimmers meenemen. Van emden, Tsjallingi, Keizer, leuk allemaal, maar ze komen geen molshoop over, laat staan het hooggebergte, man man, Volgend jaar mooi voor een andere ploeg rijden, wellicht Trek. Die hebben toch geen kopman voor de Giro. Zijn wat meer middelen / renners om je te ondersteunen in het hoog gebergte.
Slimmerd 27 mei 2016 16:27
Groep Valverde/Majka op 1'45
Frederik D. 27 mei 2016 16:28
Montfort begint nu aan de slotklim.
Slimmerd 27 mei 2016 16:28
Verona en Jungels doen daar ook werk, verder paar keer Movistar die dus niks doen en nog wat los volk (Atapuma in ieder geval)
Michael B* 27 mei 2016 16:28
Ondertussen ligt Kruiswijk al 2:10 achter op Chaves en Nibalimoody smiley
Slimmerd 27 mei 2016 16:29
Kruijswijk/Jungels op 3'05
Slimmerd 27 mei 2016 16:29
Op de klim laat Pirazzi meteen lopen, zijn vriendendienst zit erop, ook Plaza kan niet meer.
Tinuz 27 mei 2016 16:30
thanks
Hup KruijswijK!
MarcoV 27 mei 2016 16:30
klimmen begint zo, weten we een beetje hoe het met de rug van Kruijswijk is, want daar vrees ik echt voor ... tussen de val en nu is het alleen maar omlaag gegaan ...
Michael B* 27 mei 2016 16:31
Die vent van Ettix op kop van de groep van Kruiswijk verdient een pluim.
Linkebal 27 mei 2016 16:32
Goed teken, hij rijdt weg bij Jungels en co
Michael B* 27 mei 2016 16:32
Lijkt erop dat Kruiswijk nog wel in orde is, rijdt gelijk weg van de groep. Vandaag de schade beperken, morgen een minuut terugwinnen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen