Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto, Jumbo, Battaglin verlengen tot 2018

Gepost door Gebruikernaam 
Gebruikernaam 27 mei 2016 12:54
De wielerploeg en de schaatsploeg van Lotto-Jumbo gaan zeker door tot en met 2018. De sponsors zullen het contract met de teams met twee jaar verlengen.

Bij de wielerploeg rijdt onder anderen Steven Kruijswijk, die op weg lijkt naar de eindzege in de Giro. De 28-jarige Brabander is in gesprek met de formatie om zijn contract te verlengen. "Hij wil wachten tot na de Giro, was al eerder aangegeven", aldus algemeen directeur Richard Plugge. "We gaan er alles aan doen om hem te houden."


De algemeen directeur van Lotto-Jumbo in gesprek met verslaggever Steven Dalebout.
Plugge hoopt dat die onderhandelingen goed gaan verlopen. Lotto-Jumbo liet vandaag ook weten dat het contract van Enrico Battaglin wordt verlengd. De 26-jarige Italiaan ligt eveneens tot 2018 vast.

De schaatsploeg heeft Sven Kramer onder contract staan. De meervoudig wereld- en olympisch kampioen heeft onder anderen Kjeld Nuis, Hein Otterspeer en Jan Smeekens als teamgenoten.

nos.nl
Fcdh 27 mei 2016 13:02
Zeer positief voor het Nederlandse wielrennen en de schaatssport.
Jammer dat er niets wordt gezegd over het budget, blijft dit gelijk of wordt het meer / minder?

Kruijswijk binnen houden lijkt mij bijna een onmogelijke opgave na deze Giro. Die gaat lekker bij een andere ploeg cashen en geef hem eens ongelijk.
Battaglin en Roglic zijn twee uiterst goede versterkingen gebleken complimenten aan de scouting en een goede zet om het contract van eerstgenoemde te verlengen.
Ik had vorig jaar mijn twijfels, een Italiaan bij een Nederlandse ploeg? Maar deze Giro en tijdens LBL/Amstel heeft hij laten zien dat het een versterking is.
Cyclad 27 mei 2016 13:02
Prima nieuws. Vooral ook heel goed dat Battaglin verlengt tot en met 2018, prima aanwinst!
Cyclad 27 mei 2016 13:03
Ook Roompot gaat door tot en met 2018, mooi allemaal.
Shinzawai 27 mei 2016 13:09
Lotto zou het budget verlagen, dan kunnen ze volgend jaar dus zonder Vanmarcke en zonder Kruijswijk World Tour ploeg proberen te spelen.
Gebruikernaam 27 mei 2016 13:35
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lotto zou het budget verlagen, dan kunnen ze
> volgend jaar dus zonder Vanmarcke en zonder
> Kruijswijk World Tour ploeg proberen te spelen.

Misschien dat Jumbo het budget wel verhoogt, zou me niets verbazen als het volgend jaar Jumbo-Lotto is.
Arsimo 27 mei 2016 13:40
Op de liveticker van de NOS vandaag staat een gesprekje met Plugge over de contactbesprekingen met Lotto-Jumbo. Hieruit blijkt dat het sowieso Lotto-Jumbo blijft.

Ook vertelde Plugge dat de intentie van de ploeg is met Kruiswijk door te gaan. In de winter is al gesproken maar de manager van Kruijswijk gaf toen al aan na de Giro echt concreet in gesprek te willen gaan. De ploeg ging daarmee akkoord (goeie gok van die manager en Kruijswijk).

[nos.nl]
Ron Meijers 27 mei 2016 13:55
Stel Kruijswijk blijft ... Wat doe je dan als ploeg in de grote ronden? Kruijswijk de Tour laten rijden, ondersteund door Gesink en Kelderman? En die eerste zelf de Vuelta laten rijden en die laatste de Giro?
Slimmerd 27 mei 2016 14:07
Ik zou Kruijswijk zelf laten aangeven wat die wilt, volgens mij is hij minder in hitte, dus misschien is de Giro wel zijn uitgelezen ronde.
ton duk 27 mei 2016 14:17
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lotto zou het budget verlagen, dan kunnen ze
> volgend jaar dus zonder Vanmarcke en zonder
> Kruijswijk World Tour ploeg proberen te spelen.

.....en.....dan...gelukkig.....eindelijk...jammer...(zelfcensuur)
gr
Luijt 27 mei 2016 14:21
Ron daar hebben we het al eerder over gehad en daar zullen ook nog vele items over gaan. Ik zou dit onderwerp niet wegmoffelen in dit topic....
Shinzawai 27 mei 2016 15:08
Gewoon de Giro blijven winnen met Kruijswijk. De Tour winnen zie ik hem nog niet doen.
Slimmerd 28 mei 2016 10:06
Eerste gesprek met Boom zou al hebben plaatsgevonden als eerste versterking
Cyclad 28 mei 2016 10:26
Boom als versterking.
Lijkt op een contradictio in terminis.

Maar goed, kennelijk weet men al dat Vanmarcke niet te houden is. Heel jammer.
Slimmerd 28 mei 2016 10:42
Ik twijfelde al toen ik het aan het opschrijven was, maar eerste aanvulling klonk ook weer zo slap.
cyclingfreakske 28 mei 2016 12:28
..tja... die had zijn buik vol van de kritiek en gelul en amateurisme van bepaalde mensen in het teamkader.
makkelijk, kritiek spuien om je kopman(nen) als de rest enorm zuigt en je blind bent voor eigen fouten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen