Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Tour

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 30 mei 2016 11:51
Peiling
Wie is volgens jou de grote favoriet voor de Tour?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 66 stemmen ontvangen.
Aru 2
 
3%
Contador 11
 
17%
Froome 26
 
39%
Nibali 0
 
0%
Pinot 4
 
6%
Porte 0
 
0%
Quintana 21
 
32%
Thomas 0
 
0%
Iemand anders (Van Garderen, Dumoulin, Landa, Valverde, Bardet, Rodriguez, Rollan, Gesink, Mollema) 2
 
3%



Ik hoor het jullie al denken: komt die l#l weer met een poll.

Is het niet wat vroeg om over de Tour te speculeren? Nou, misschien wel. Maar ik wil weten wie jullie als de grote favoriet zien, vóór voorbereidingskoersen als Romandië, Dauphiné en Zwitserland aanwijzingen prijs hebben gegeven.

- Froome met z'n ijzersterke Sky-ploeg?
- Klimgeit Quintana?
- Nog één keer Contador op z'n 'oude' dag?
- Aru en de Astana's, die traditioneel in week 3 een ronde op z'n kop kunnen zetten?
- Een outsider als Pinot of Porte, die voor het eerst niet in dienst van rijdt? Of misschien wel Thomas?
- Iemand anders die à la Kruijswijk alles en iedereen verrast (en niet valt).
Shinzawai 30 mei 2016 11:53
Froome of Quintana.
Eddy Veen 30 mei 2016 11:57
Voor de zoveelste keer, Wilco Kelderman wint de Tour: [www.youtube.com] (3 min. 35 sec.)winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2016 11:58 door Eddy Veen.
Brieske 30 mei 2016 12:04
Ik denk een poll.
Serieus, ik dacht idd komt hij weet met een poll, vermoeiend idd.
Contador, Froome of Quintana.

Groet
Eindhovuh 30 mei 2016 12:12
Froome. Die heeft de laatste jaren het meest gewonnen.
Contador heeft al jaren Froome niet meer geklopt in deTour.

Quintana komt nog enigzins in de buurt, maar kan niet de grote favoriet zijn. Wel de grote uitdager.
Von Kármán 30 mei 2016 12:30
Verkapt 'geef mij tips voor mijn tourspelletje'-topic
Von Kármán 30 mei 2016 12:33
Vooruit, Froome heeft 34% kans, Quintana 30%, Contador 14%, Aru 5%, Pinot 5%, Porte 4%, Nibali 4%, Thomas 2%, van Garderen 1%
Carlos Danger 30 mei 2016 12:49
Igor Gonzáles de Galdeano Aranzabal.
Pyama 30 mei 2016 13:04
Ik dacht vooral: he, de Tour begint bijna, Ron Meijers moet zich er ook weer mee bemoeien.

PS: Romandie is al een maandje geleden verreden.
Linkebal 30 mei 2016 13:15
Als Leicester City de Premier League kan winnen, dan kan Bram Tankink ook de Tour winnen.
predator 30 mei 2016 13:33
Absoluut Quintana.

Pinot gaat een Kruijswijkje doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2016 13:34 door predator.
Luijt 30 mei 2016 13:53
Als ik die namen zie moet ik weer een beetje zin gaan maken voor de tour.

Het zal wel weer die graatmagere Dood van Methusalem met z'n saaie luchtfietsersclubje worden.
Ron Meijers 30 mei 2016 14:09
Nee hoor. Dan had ik wel gevraagd: 'wie gaat er verrassen in de Tour?' Enige spelletje waar ik aan meedoe is 15 namen invullen waarbij alleen dagzeges tellen. Dat betekent 7, max. 8 klassementsmannen. Die kan ik zelf nog wel bedenken, zoals je hierboven ziet. ;-)
Ron Meijers 30 mei 2016 14:11
Volgens mij bemoei ik mij er toch het hele jaar mee, Pyama. Ik heb enorm genoten van de Giro bijvoorbeeld. Romandië domme opmerking. Mea culpa. What was I thinking? Maar tegenwoordig draag ik de naam tour(lijstjes)gek meer als geuzennaam. Ik zal het er de afgelopen 10, 15 jaar wel zelf naar gemaakt hebben op de diverse prikborden!
myrd 30 mei 2016 14:20
Ala Mercedes rijdt Landa, Froome aan waardoor ze eruit liggen en Poels er met de prijs vandoor gaat...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2016 14:21 door myrd.
Ben 30 mei 2016 15:46
Dat Quintana zo veel meer stemmen heeft dan Contador verbaast me echt.
Hemmeneggs 30 mei 2016 15:50
Ik verwacht Contador. Die wint namelijk altijd als hij zich ergens op richt. Quintana en Aru podium. Froome is niet hongerig genoeg meer en eindigt als 6e achter Pinot en Barguil. Klopt waarschijnlijk niks van.
Linkebal 30 mei 2016 16:25
Het wiel is rond. Er valt nog weinig zinnigs over te zeggen. Wellicht na de Dauphiné en Zwitserland.
El Mik 30 mei 2016 16:25
Quintana was in 2013 al beter dan Contador.
Walnoot 30 mei 2016 16:47
Dat gevoel heb ik ook, maar toch heeft Contador hem nog een aantal keer verslagen daarna, Tirreno, Route du Sud, Baskenland dit jaar... 2013 is eigenlijk de enige keer dat ze met gelijke middelen hebben gestreden in een grote ronde.
Michael B* 30 mei 2016 16:57
Met een serieuze laatste week die een pak zwaarder is als vorig jaar met 4 klimdagen achter elkaar zijn er meer mogelijkheden voor een Quintana om Froome een pak rammel te geven. Tot nu toe heeft Froome in iedere Tour die hij won de laatste dagen Quintana moeten laten lopen. Beter gezegd... Froome die duidelijk minder werd naar een subliem begin en een Quintana die alleen maar beter werd.

Rustdag
17 wo 20-7 Bern (Zwi) – Finhaut-Emosson (Zwi) 184 km bergen, aankomst bergop =Volle bak
18 do 21-7 Sallanches – Mégève 17 km klimtijdrit 17 wo 20-7 Bern (Zwi) – Finhaut-Emosson (Zwi) 184 km bergen, klimtijdrit =Volle bak
19 vr 22-7 Albertville – Saint-Gervais Mont Blanc 146 km bergen, aankomst bergop =Volle bak
20 za 23-7 Mégève – Morzine 146 km bergen =Volle bak

Froome zal waarschijnlijk in de 9e en 13e etappe een paar minuten sprokkelen, maar deze kunnen de laatste dagen zo opgerookt worden.
9 zo 10-7 Vielha (Spa) – Arcalis (And) 184 km bergen, aankomst bergop
13 vr 15-7 Bourg-Saint-Andéol – Vallon Pont d’Arc 37 km tijdrit
Ron Meijers 30 mei 2016 17:03
Mij ook. Ik verwacht dit jaar in de Tour een 'wederopstanding' van Contador, voor zover je daarvan kunt spreken.
Ron Meijers 30 mei 2016 17:03
Dat wiel van Zakarin was echt niet rond meer!
Ron Meijers 30 mei 2016 17:04
Als het zwaartepunt in de laatste week ligt en 'beter worden' de winnaar gaat opleveren, ga ik honderd euri op Aru zetten, want: Astana.
Michael B* 30 mei 2016 17:18
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het zwaartepunt in de laatste week ligt en
> 'beter worden' de winnaar gaat opleveren, ga ik
> honderd euri op Aru zetten, want: Astana.


Gelet op de tijdrit kwaliteiten van Aru gaat hij alleen al in de 13 etappe sowieso 3,5 minuut verliezen op Froome, heeft hij nog geluk dat er een klimtijdrit is. Nee die 3,5 minuut gaat hij nooit nergens goed maken. Toch beter je huiswerk doen Ronnetjedrinking smiley
Ron Meijers 30 mei 2016 17:56
Gelukkig ontging mijn cynisme je niet.
Sub Culture 30 mei 2016 18:46
Ik hoop Pinot.
Maar ga er van uit dat Froome zichzelf opvolgt.
Snorfietser 30 mei 2016 18:47
Nibali staat toch helemaal niet met klassement ambities aan de start?
TdJ 30 mei 2016 18:58
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat gevoel heb ik ook, maar toch heeft Contador
> hem nog een aantal keer verslagen daarna, Tirreno,
> Route du Sud, Baskenland dit jaar... 2013 is
> eigenlijk de enige keer dat ze met gelijke
> middelen hebben gestreden in een grote ronde.

Contador was in de Tour van 2013 compleet uit vorm, en eigenlijk het hele jaar wist hij toen nooit zijn beoogde niveau te behalen. Integendeel, het was pijnlijk om hem bergop te zien zwoegen, vechtend tegen zichzelf. Een kampioen als Contador onwaardig. De kenmerkende souplesse, dansend op de pedalen, was verdwenen. Alleen in de zeventiende etappe, een klimtijdrit, etaleerde hij zijn klasse door nipt tweede te eindigen achter Froome - in belabberde vorm wel te verstaan, hetgeen belooft voor de klimtijdrit in de Tour van dit jaar.

Scherp stond hij dat jaar overigens ook niet bepaald (kijk foto). Uit ontevredenheid met zijn slechte prestaties van 2013 heeft hij de winter daarop keihard getraind. Met succes: in 2014 was Contador een jaar lang in monstervorm. Scherp, afgetraind en bergop, als vanouds, een klasse apart. Dat jaar heeft mij doen inzien dat Contador, indien in topvorm én gemotiveerd, nog altijd de beste klassementsrenner ter wereld is. Ik blijf erbij dat Nibali geen schijn van kans had gehad tegen Contador in de Tour van 2014, maar die hypothese blijft, helaas, voor altijd louter speculatie achteraf.

Wat zou het geweldig zijn mochten we Froome, Contador en Quitana - alle drie in topvorm - bergop heroïsche duels zien uitvechten deze zomer in Frankrijk, het parcours leent zich ervoor!





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2016 19:00 door TdJ.
Frederik D. 30 mei 2016 19:00
Met een serieuze laatste week die een pak zwaarder is als vorig jaar met 4 klimdagen achter elkaar zijn er meer mogelijkheden voor een Quintana om Froome een pak rammel te geven. Tot nu toe heeft Froome in iedere Tour die hij won de laatste dagen Quintana moeten laten lopen. Beter gezegd... Froome die duidelijk minder werd naar een subliem begin en een Quintana die alleen maar beter werd.

-----------------------

Zwaarder is als ....?

4? Gewoon: vier.

Naar een subliem begin? Volgens mij beginnen ze bij het begin en gaat het na het begin richting naar het einde.

Over komma's zal ik maar zwijgen.

Sorry, ik kon het niet laten. smiling smiley Inhoudelijk gezien echter heb ik niets op te merken.
Snorfietser 30 mei 2016 20:25
Ik heb Contador gestemd, dus gezien mijn resultaten in de Giro PTT kunnen we Contador in ieder geval doorhalen als kanshebber winking smiley
Frederik D. 30 mei 2016 21:46
We kunnen hier ook een polletje houden welk forumlid het forumtourspelletje wint. En wie dat polletje wint. Zeker als de tour saai wordt, geven die polletjes over polletjes extra soulaas naast de berichten dat de tour zo saai is. "winking smiley
Marcos 30 mei 2016 23:21
Froome wil het dit jaar wel anders opbouwen, die wil blijkbaar de Tour, OS (2x) én Vuelta winnen, dan moet hij het wel anders opbouwen dan de afgelopen jaren.. Denk dat hij in de Dauphiné sowieso minder is dan voorgaande jaren.
Ron Meijers 31 mei 2016 08:45
Ik vind het aantal stemmen op Aru opvallend (weinig). Won toch de Vuelta vorig jaar en steeg daar boven zichzelf uit in de tijdrit. Heeft een sterke ploeg om zich heen ...
Marcos 31 mei 2016 09:07
Klopt, maar dat vind ik niet te vergelijken met de Tour eigenlijk. Voor Aru was de Vuelta een hoofddoel, terwijl veel van de concurrenten "even" de Vuelta meepakten na de Tour. Alleen Chaves en Majka (hoewel die ook de Tour reed) maakten er een doel van en Dumoulin kwam min of meer toevallig in de positie. Dat vind ik toch wel wat anders dan de komende Tour met Quintana, Froome en Contador in topvorm (als het goed is) als concurrenten.

Maar goed, ben wel benieuwd wat hij kan, Tour is sowieso wel wat anders dan de Giro/Vuelta in veel opzichten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 09:13 door Marcos.
Ron Meijers 31 mei 2016 09:35
Ja, je hebt gelijk. Het was een redelijk zwak bezette Vuelta natuurlijk. Maar na 'De Grote Drie' zie ik 'm toch als de belangrijkste outsider. Al rijdt Pinot een betere tijdrit natuurlijk, om nog maar een outsider te noemen. Porte moet toch ook een aardig stukje meekunnen, mits hij niet z'n traditionele slechte dag heeft.
Miquel1983 31 mei 2016 09:45
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Gelet op de tijdrit kwaliteiten van Aru gaat hij
> alleen al in de 13 etappe sowieso 3,5 minuut
> verliezen op Froome, heeft hij nog geluk dat er
> een klimtijdrit is. Nee die 3,5 minuut gaat hij
> nooit nergens goed maken. Toch beter je huiswerk
> doen Ronnetjedrinking smiley

Vorig jaar in de lange tijdrit in de ronde van Spanje verloor Aru maar een kleine 2 minuten op een ontketende Dumoulin. Aru lijkt zich te verbeteren in tijdritten en ik verwacht zowel van Aru als van Quintana maar 1 a 1,5 minuut verlies in die tijdrit op Froome en Contador.

Ook erg benieuwd naar Contador trouwens. Froome, Contador en Quintana zijn voor mij de grote favorieten, waarbij Quintana de grootste kans geef. Hij was vorig jaar al de beste maar verloor de Tour achteraf in de 1e etappe naar Zeeland, door daar 1,5 minuut achter Froome te finishen.
Miquel1983 31 mei 2016 09:47
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte moet toch ook
> een aardig stukje meekunnen, mits hij niet z'n
> traditionele slechte dag heeft.

Porte laat keer op keer zien het niveau geen 3 weken vol te kunnen houden. Goede renner voor rondes van 1 week, maar in de Tour meer geschikt als helper voor van Garderen.
Ron Meijers 31 mei 2016 09:51
Hij zal toch niet naar BMC gegaan zijn om te gaan knechten voor Van Garderen? Oké, die is twee keer 5e geworden in de Tour, maar is toch een beetje de nieuwe Leipheimer. Dat bedoel ik niet per se negatief.
El Mik 31 mei 2016 10:42
Porte kan niet aan dat niveau tippen, dat hij zichzelf overschat kan best, maar het zal snel genoeg duidelijk worden dat hij over drie weken minder is dan Van Garderen (en Sanchez en zelfs Caruso) en dan zal hij zich wel moeten schikken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 10:42 door El Mik.
Michael B* 31 mei 2016 10:43
@Miquel1983
Aru zal dit jaar echt wel een etappe gaan winnen. Als Astana hem op de juiste wijze ondersteund in de laatste week dan zie ik hem wel een etappe in de bergen winnen. En ja ik neem Aru, wel op in mijn Tour poule, maar de Tour winnen is een ander verhaal. Fabio rijdt dit jaar ook een pak minder dan vorig jaar. Gold Race had hij een DNF, Ciclista al Pais Vasco DNF. Wordt ook zijn debuut in de Tour. Benieuwd of hoe hij eventueel gaat rijden in de Dauphine of de ronde van Zwitserland. Overigens nog de vraag of hij een van deze twee gaat rjiden. Daarna kunnen we hem definitief beoordelen of hij tot de favorieten behoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 10:44 door Michael B*.
Snorfietser 31 mei 2016 16:01
Zal niet zijn insteek zijn, maar als hij halverwege veel tijd verliest en Van Garderen haalt zijn normale niveau, dan draait het toch uit op knechten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen