Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 06 juni 2016 18:09
Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 2
El Chaba 06 juni 2016 18:10



Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 2: Crêches-sur-Saône - Chalmazel-Jeansagnière (168,0 km)

Morgen gaat het alweer leuker worden.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 2 cols:





De beklimmingen:

13:09-13:12 | km 154,5/–13,5 | Kat. 3: Col de Durbize (4,5 km à 4,8%)
14:06-14:14 | km 116,0/–52,0 | Kat. 2: Col de la Croix Nicelle (5,6 km à 6,5%)
16:35-17:00 | km –14,0/154,0 | Kat. 2: Côte de Saint-Georges-en-Couzan (7,5 km à 5,6%)
16:55-17:22 | km ––0,0/168,0 | Kat. 3/Ziel: Chalmazel-Jeansagnière (6,8 km à 3,7%)




Bouhanni maar weer eens.

Top 10 AK na etappe 1:

1 Contador, Alberto 21 Tinkoff 0h 11' 36'' 60
2 Porte, Richie 11 BMC Racing Team 0h 11' 42'' + 00' 06'' 25
3 Froome, Chris 1 Team Sky 0h 11' 49'' + 00' 13'' 10
4 Martin, Daniel 41 Etixx-Quick Step 0h 11' 57'' + 00' 21'' -
5 Alaphilippe, Julian 42 Etixx-Quick Step 0h 12' 00'' + 00' 24'' -
6 Poels, Wout 5 Team Sky 0h 12' 01'' + 00' 25'' -
7 Bardet, Romain 61 Ag2r La Mondiale 0h 12' 05'' + 00' 29'' -
8 Yates, Adam 78 Orica-GreenEDGE 0h 12' 07'' + 00' 31'' -
9 Rosa, Diego 56 Astana Pro Team 0h 12' 13'' + 00' 37'' -
10 Herrada, Jesús 133 Movistar Team 0h 12' 15'' + 00' 39'' -

Start: 12.45 uur.
Finish: 17.10 uur.
tvm 06 juni 2016 18:27
Eigenaardige slotklim, of zijn het er twee? Kan Alaphillipe dit aan? Mollema wellicht in een sprintje?
El Chaba 06 juni 2016 18:37
Lijkt me geen enkel probleem voor Alaphilippe. Wellicht ook iets voor Gerrans als hij bij kan blijven in die eerste klim.
Walnoot 06 juni 2016 22:17
Vraag me serieus af of ze dit in de Giro zouden categoriseren als klim. De aanloop naar de Agnello is volgens mij een heel stuk zwaarder... ben vrij zeker dat die finish er geen zou zijn, dat eerste stuk misschien derde categorie.
lodjan 06 juni 2016 22:32
In de Tour zijn dezelfde klimmen ook altijd minimaal 1 categorie lager ingeschaald.
diravi 07 juni 2016 00:53
Erg benieuwd of Patrick Konrad zijn goede resultaten in Trentino en LBL hier bevestigt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 00:53 door diravi.
Michael B* 07 juni 2016 10:12
Als ze op die eindklim de eerste 7,5 km beestachting doortrekken dan blijft er maar een mannetje of 20 / 30 over hoor. Kan het best zo zijn dat er vervolgens 2 of 3 jumpers weer uit die groep wegrijden. Lijkt me een dagje voor Alaphillipe.
Prikdude 07 juni 2016 10:16
Sijbriskie benieuwd vast met je mee - vermoedelijk als enige. Ik kijk dan weer uit naar fietsende vlaflip Kwiatkowski en of hij hier vandaag wat kan.
Sub Culture 07 juni 2016 10:36
Alaphillipe of D Martin.
Duh 07 juni 2016 10:41
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraag me serieus af of ze dit in de Giro zouden
> categoriseren als klim. De aanloop naar de Agnello
> is volgens mij een heel stuk zwaarder... ben vrij
> zeker dat die finish er geen zou zijn, dat eerste
> stuk misschien derde categorie.

Als het in de tweede etappe was wel... Posbank, Berg en Dal
Luijt 07 juni 2016 10:51
Toch leuk om te zien dat er in dat mooie land toch altijd weer colletjes blijken te zijn die ik niet ken. Hoewel de Giro niet te evenaren is, krijg ik toch steeds meer zin in de tour. Nu maar hopen dat niemand er echt boven uit steekt dit jaar (ik vrees toch voor Gerardus Graatmager, want die heeft Poels aan zijn zijde).
Rudy t. 07 juni 2016 11:31
het zou leuk zijn om een strijd te zien in de Tour tussen Contador en froome waarbij ze allebei in topvorm zijn. Eigenlijk is die strijd er nog nooit geweest.
Columbus SLX 07 juni 2016 11:35
Gaat wind nog een rol spelen daar?

3.7% omhoog op de limiet is al lastig zat. Maar wind mee of tegen kan mss net het verschil maken of het een groepje wordt of toch eenlingen.
Als het een groep wordt kan het wel 's erop uitdraaien wie het best kan wachten, en zijn moment bepalen.
Michael B* 07 juni 2016 11:56
Als Bouhanni geen fransman was geweest dan was ie allang uit koers gehaald. Stomme gezwam van een mannelijke sprint, groot gevecht blabla verhaal. Vroeger had je nog Kenny van Hummel, haalde ook regelmatig gekke fratsen uit in de sprint, bepaald ogenblik was het boontje kwam op zijn loontje en ging ie zelf een paar keer flink onderuit. Zal met Bouhanni ook nog wel gebeuren.
cyclingfreakske 07 juni 2016 12:10
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Bouhanni geen fransman was geweest dan was ie
> allang uit koers gehaald. Stomme gezwam van een
> mannelijke sprint, groot gevecht blabla verhaal.
> Vroeger had je nog Kenny van Hummel, haalde ook
> regelmatig gekke fratsen uit in de sprint, bepaald
> ogenblik was het boontje kwam op zijn loontje en
> ging ie zelf een paar keer flink onderuit. Zal met
> Bouhanni ook nog wel gebeuren.

Het was je misschien nog niet opgevallen, ....die is al vaak stevig onderuit gegaan,
en dat zal nog gebeuren. Maar het zal hem niet tegenhouden dit weer opnieuw te doen.

Er zijn vele renners voor deze toestanden al eens gedisqualificeerd.... De UCI commisaris heeft duidelijk een oogprobleem.
En de fout van Debusschere is dat hij niet protesteerde, zoja, kon men het gewoon niet zo laten.

oa een Van Hummel een DSQ voor hetzelfde maar dat was nog peanuts tegen wat Bouhann uithaalt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 12:12 door cyclingfreakske.
Slimmerd 07 juni 2016 12:22
Hij deed dan ook niks fout ten opzichte van Debuscherre
Luijt 07 juni 2016 12:37
Ik heb het geknok van Bouhanni niet gezien; wel zijn "Ode aan Ali". Wat een potsierlijke vertoning.
GillesEmanuel 07 juni 2016 12:49
Ook niet ooit in een Vuelta? Nadat beide uit de Tour waren gevallen?

Ik kijk er desalniettemin ook naar uit! Al weet ik alleen niet of de rijstijl van Froome zich leent voor epische duels..
El Chaba 07 juni 2016 12:52
Zeker wel, in de Ruta del Sol vorig jaar bijvoorbeeld.
Rudy t. 07 juni 2016 13:04
Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel over de verhoudingen tussen die twee. Nu hebben ze allebei hun jaar afgestemd op de Tour, dus ben ik wel benieuwd wie de sterkere is.

Inderdaad de Vuelta nadat ze beide uitvielen in de Tour ook zie ik nu. Daar is mij niks van bij gebleven. Maar ook daar gold dat ze beide niet gepiekt hadden naar die Vuelta. Met name bij froome komt dat nogal nauw volgens mij.
El Chaba 07 juni 2016 13:09
Dat beweer ik ook niet. Zeg alleen in reactie op GE dat de rijstijl van Froome zich er wel degelijk voor leent.
lodjan 07 juni 2016 13:26
Dani gaat weer voor de bergtrui.

Kopgroep
Daniel Teklehaimanot (ERI)
Alexey Lutsenko (KAZ)
Lilian Calmejane (FRA)
Jack Bauer (NZL)
Bartosz Huzarski (POL)
Alexis Gougeard (FRA)

Op 03'10" het Peloton
Luijt 07 juni 2016 13:33
Pieken naar één ronde, zoals Froome dit jaar in extremis doet, ik vraag me altijd af hoe dat precies in zijn werk gaat.
Leuk vind ik het in ieder geval niet.
Alles wat je rijdt tot de Tour is voorbereiding op en in de Tour ben je onklopbaar. Waar hebben we dat meer gezien?
El Chaba 07 juni 2016 13:34
Lutsenko heeft op de eerste col moeten lossen en is weer ingelopen door het peloton.
MarcoV 07 juni 2016 13:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pieken naar één ronde, zoals Froome dit jaar in
> extremis doet, ik vraag me altijd af hoe dat
> precies in zijn werk gaat.
> Leuk vind ik het in ieder geval niet.
> Alles wat je rijdt tot de Tour is voorbereiding op
> en in de Tour ben je onklopbaar. Waar hebben we
> dat meer gezien?

die Froome die als Tourwinaar ook nog even een volledige Vuelta rijdt, die Froome die koersen als Parijs-Nice, Romandie, Ruta del Sol voor de winst rijdt, die Froome is volgens jou een éénkoerspieker?
Idem voor de impliciet aangehaalde Armstrong die altijd in april (onder meer paar keer bijna winst AGR) een veel hoger niveau had dan z'n tegenstanders.

Maar ja, de winnaar heeft het altijd gedaan ..
cyclingfreakske 07 juni 2016 13:47
.....die wel zei dat Bouhanni de zege helemaal niet mag krijgen door zijn toestanden in de spurt. maw : DSQ die handel...
Michael B* 07 juni 2016 13:59
Vraag mij af in het geval van Bouhanni of zijn sponsor er iets van zal zeggen. Je kan dan wel winnen, maar als de helft ziet dat je dat met allerlei fratsen dat doet dan geeft dat ook alleen maar een negatief imago.

Alhouwel nadat de Festina wielerploeg was gepakt op dope zijn er nog nooit zoveel horloges verkocht.
cyclingfreakske 07 juni 2016 14:01
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb het geknok van Bouhanni niet gezien; wel
> zijn "Ode aan Ali". Wat een potsierlijke
> vertoning.


foto vaneen van die momenten :


LAATSTE KM FILM : let op 1e maal is op 1.01 minuut, (ca 900m voor de finish) later word het pas echt grof.
SPRINT KOPSTOTEN



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 14:02 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 07 juni 2016 14:04
de sponsor...gaat niks zeggen. Die vind dit leuk omdat hij geen dsq kreeg.
In elk geval gaat dit ongestrafte voorval de deur openzetten voor meer toestanden.
MarcoV 07 juni 2016 14:04
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraag mij af in het geval van Bouhanni of zijn
> sponsor er iets van zal zeggen. Je kan dan wel
> winnen, maar als de helft ziet dat je dat met
> allerlei fratsen dat doet dan geeft dat ook alleen
> maar een negatief imago.
>
> Alhouwel nadat de Festina wielerploeg was gepakt
> op dope zijn er nog nooit zoveel horloges
> verkocht.

Cofidis had eerst het imago van een poenploeg, toen van een dopingploeg, toen van een ongeregeld zooitje, en soms alle drie bij elkaar, en nu tenminste van een team dat op een bepaalde manier samenwerkt ... dus misschien zijn ze er wel blij mee
myrd 07 juni 2016 14:21
Tweede groep zeker? Er rijden vast nog minimaal twee aanvalslustige TLJ rijders voor!
Walnoot 07 juni 2016 14:28
Die eerste twee etappes hadden dan ook meer met kermis dan met koers te maken. Zelfs trol Q. zou dat niet ontkennen.
Luijt 07 juni 2016 15:03
Armstrong reed de AGR maar een paar keer. verder was ie nergens te zien behalve in wat voorbereidingskoersjes.

Wat Froome betreft heb ik het vooral over dit jaar. Waar hebben we m nou eigenlijk echt gezien? Een etappe in Romandië die hij als rasechte rittenkaper mocht pakken van de rest en dat was het.

Laat ik het maar op houden dat ik dat "pieken naar" één koers niet zo leuk vind.
Michael B* 07 juni 2016 15:19
Het klopt dat Froome dit jaar magertjes tot nu toe is, dat had ik op het forum al eerder opgemerkt. Froome lijkt vooral een mooi weer renner te zijn. Hij heeft dt jaar het minst gekoerst van alle favorieten. Een voordeel hij is dit jaar in ieder geval niet gevallen in de voorbereiding. Heeft iedere maand op Tenerife op hoogte getraind. Wat hij reedt was ook wat minder kwa uitslagen dan andere jaren. Herald sun won hij dan wel, maar dat niveau was geen ProTour niveau. Froome lijkt anders dik in orde zoals hij in de Dauphine de klimproloog tijdrit rondreedt. Anders wordt je natuurlijk geen 3e in zo'n sterk deelnemersveld.

Overigens reed Armstrong in de Dauphine of Ronde van Zwitserland ook al knetterhard hoor. Vaak zag je dan dat hij in de Tour nog een paar procenten sterker was om iedereen in de eerste de beste bergetappe zoek te rijden.





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 15:24 door Michael B*.
El Chaba 07 juni 2016 15:25
Heeft bewust minder gereden en anders ingedeeld dit jaar omdat hij in de derde week van de Tour beter wil zijn dan vorig jaar. Ook de OS (2x) spelen mee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 15:25 door El Chaba.
Eindhovuh 07 juni 2016 15:42
Ligt het aan mij of worden de olympische spelen door wielrenners steeds hoger aangeslagen?
El Mik 07 juni 2016 15:45
.verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 15:45 door El Mik.
El Mik 07 juni 2016 15:46
Al bij al is het dit jaar niet zoveel anders dan vorig jaar? Verschil zit vooral in Catalunya (vorig jaar onzichtbaar, nu 8e) en Romandie (vorig jaar 3e, nu ritzege) wat elkaar wel redelijk opheft.

Verder beide jaren een 2.1 rondje in februari gewonnen en onzichtbaar in een Waalse eendagskoers.
Zoldermam 07 juni 2016 15:47
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ligt het aan mij of worden de olympische spelen
> door wielrenners steeds hoger aangeslagen?


Ligt niet aan jou...
Goozzer 07 juni 2016 16:11
Dit jaar probeert hij dus juist een nieuw recept uit. Wellicht mede doordat hij andere jaren minder was in de derde week van de Tour en er dit jaar ook nog eens de OS bijkomen...
Goozzer 07 juni 2016 16:12
Prikdude 07 juni 2016 16:18
De Etixx trein met een poging tot waaieren. Bouhanni klaar voor de mongolenwaaier.
lodjan 07 juni 2016 16:57
De bollen zijn nog niet binnen voor Dani.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2016 17:54 door lodjan.
lodjan 07 juni 2016 17:13
Tinuz 07 juni 2016 17:33
Die Herrada ging daar als Dani Moreno.
Anony 07 juni 2016 17:40
Knap van Greg. Zal er staan op het BK.
Slimmerd 07 juni 2016 18:00
Greg hoort hier toch gewoon bij de voorste te zitten. Die klim stelde niet veel voor qua percentages natuurlijk.

Lachwekkend trouwens dat Poels hier al laat lopen om over de aanval van Kwiatkowski maar te zwijgen.
ton duk 07 juni 2016 18:04
Slimmerd Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Lachwekkend trouwens dat Poels hier al laat lopen

Tactisch hè...achterstand oplopen om zo voor een etappe te gaan...
gr
Kuiperberg 07 juni 2016 19:52
Ik heb niets van de koers kunnen zien. Wat is er aan de hand met Poels ? Kon hij niet of wilde hij niet ?
Eazster 07 juni 2016 19:54
Tactisch hè...achterstand oplopen om zo voor een etappe te gaan...
gr

Dan had ie in de proloog ook niet zo zijn best hoeven te doen he...of zou ie daar oook hebben laten lopenwinking smiley.
PVW 07 juni 2016 20:10
Bij sky hebben ze natuurlijk angst voor froome/wiggins taferelen waarbij ze via ploegorders de uitslag te duidelijk moeten manipuleren om de renner naar keuze te laten winnen.
GillesEmanuel 07 juni 2016 20:19
Ik beweer het niet. Vraag hef mij hardop af, overigens zegt mij 1 Ruta del Sol mij minder dan de afgelopen Tours. Je zal Froome nooit zo snel betrappen of gekke aanvallen oid. Wellicht omdat hij nooit in die positie zat of omdat als hij achter stond meestal niet bij machte was?
Anony 07 juni 2016 20:54
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Greg hoort hier toch gewoon bij de voorste te
> zitten. Die klim stelde niet veel voor qua
> percentages natuurlijk.

Hij is van heel dat eerste pakketje met voorsprong de minste 'klimmer'. Mannen als Gerrans, Kwiatkowski, Vichot, Grivko, Voeckler, Cummings, Hermans en zelfs renners genre Aru, Landa, Vervaeke en Poels zijn eraf gevlogen. Een deugddoende prestatie dus.
JW 07 juni 2016 22:37
Het had er alles van dat hij het bewust liet lopen.
Hij is niet de man die hier voor winst mag gaan, maar wel één van de mannen die komende dagen Froome omhoog moet gidsen.
Luijt 08 juni 2016 00:18
Verfoeilijke tactiek
Luijt 08 juni 2016 00:21
Dat kan ie ook wel als hij zich er hier niet zou hebben laten afwapperen. Jammer
Luijt 08 juni 2016 00:23
Die gedachte bekroop mij ook. Misschien moest ie wel gewoon lossen. Poels heeft zich in het verleden wel vaker niet constant betoond.
El Mik 08 juni 2016 01:14
Poels vertolkte vorig jaar ook een sleutelrol in de afsluitende koninginnenrit, terwijl hij in een etappe vergelijkbaar met deze pas 127e werd op 36 minuten.

Gewoon laten lopen zodat je nog okselfris bent op het moment dat de kopman je echt nodig heeft.
Andere Peter 08 juni 2016 01:42
Precies. Het is niet voor niets de ultieme Tourvoorbereidingskoers. Alles wijst erop dat Sky hier al rijdt volgens het Toursysteem. De helpers laten om beurten een dagje lopen, om vervolgens om beurten topknecht te zijn.
Luijt 08 juni 2016 07:44
"Gewoon laten lopen". Ik hoop dat je gelijk hebt, want dat impliceert dat ie wel mee had gekund. "Gewoon laten lopen" is een LBL winnaar onwaardig wat mij betreft.

Voor "gewoon laten lopen" vond ik de achterstand wel erg klein by the way.
Bromertà 08 juni 2016 09:55
Het is niet ondenkbaar dat Sky het volgende procédé zou hebben gehanteerd. In de klimtijdrit is het ieder voor zich, zodat een superknecht als Poels de kans krijgt om zijn kopman uit het zadel te wippen. Lukt dat niet dan liggen de kaarten volgens plan geschikt; en mag Poels zich schikken in z'n goed betaalde bijrol.
GillesEmanuel 08 juni 2016 10:04
John Degenkolb liet ook gewoon lopen, PR winnaar onwaardig? Nee. Want aan iedere "laten lopen" actie kleeft een reden, zie Wellens, zie Poels en zie Degenkolb. Je kan denk ik niet alle "ik laat het lopen" actie op één hoop gooien.
nachtwacht 08 juni 2016 10:05
Poels is een wisselvallige renner, altijd al geweest. Kan best zijn dat hij gewoon niet beter kon en straks in de etappes aan het einde van de week weer goed is.
Luijt 08 juni 2016 11:38
Nee, met name als Poels dat zou doen (wat ik me overigens afvraag) stoor ik me er aan. Bij anderen niet.
Luijt 08 juni 2016 11:47
Ik kijk nog even naar die jump van Herrada, Alsof je Riccardo Ricco of VDB, herstel: God, in hun beste jaren ziet rijden!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2016 11:47 door Luijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen