Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tinkov ontslaat kok, maar informeert team niet

Gepost door lodjan 
lodjan 07 juni 2016 14:50
Oleg Tinkov, de Russische baas van Contadors team Tinkoff, heeft vorige week zijn teamkok op straat gezet. Vorig jaar deed hij dat ook al met zijn buschauffeur ‘Lolo’, die ondertussen wel vervangen is. Met andere woorden: Contador is aangewezen op de keuken van het hotel waar de ploeg verblijft, en het zijn de verzorgers en mecaniciens die het eten moeten klaarmaken.
Omdat Tinkov het vertikte dit mee te delen aan het teammanagement, wachtte dat het voorbije weekend tevergeefs op de kok en het rijdende restaurant. Waarna de staf zelf op zoek moest naar voedsel, want de organisator van de Dauphiné ging ervan uit dat Contadors ploeg zelf voor het avondmaal zou zorgen en had dat ook zo meegedeeld aan het hotel.
Clavan 07 juni 2016 14:53
Goed excuus om wat Spaans vlees te importeren *nudge nudge, say no more, say no more*
Arsimo 07 juni 2016 14:58
Te weinig smetana in de borsjtsj?
merijntje mortirolo 07 juni 2016 15:38
Jij sport graag met je vrouw?
Snorfietser 07 juni 2016 21:57
Heel raar verhaal dit als het waar is. Kan me overigens ook niet voorstellen dat er geen nieuwe kok is aangesteld. Het is echt niet meer van deze tijd dat een kandidaat Tour winnaar (in mijn ogen zelfs de topfavoriet) afhankelijk is van het eten van de hotel koks.
lodjan 07 juni 2016 22:09
Bron: het Nieuwsblad
Carlos Danger 07 juni 2016 23:54
Komt zijn zwager weer het vlees bereiden. 00000,0000005
zumsteg 08 juni 2016 10:50
Als dit waar is en als Tinkoff straks in de Tour ook uit de hotelkeukens moet eten dan zou ik hier als ik Contador was extreem van balen. Zeer amateuristisch van Oleg.

Contador kan de kok wellicht bellen en voor de Tour en Vuelta inhuren.

Ben benieuwd wat dit met hem doet. In de andere grote ronde waar in zijn ploeg niet iedereen op één lijn zat (Tour 2009, toen Armstrong ook wilde winnen) was ie op zijn sterkst.
veluweracer 08 juni 2016 15:39
Tsja, ook Oleg houdt zich aan de omerta.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen