Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Even opportunistisch. Moet Groenewegen mee naar de Tour ?

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 juni 2016 23:07
Cyclad, zeg het maar.
Cyclad 12 juni 2016 23:12
Na ampele overwegingen zeg ik ja. Groenewegen lijkt de snelste weg tot succes.

Groenewegen laat zien dat hij Tourfähig is. Hij hoeft de Tour niet uit te rijden, in de 1e 10 dagen liggen er kansen genoeg.
Geef hem Tankink (of Martens), Vanmarcke, Leezer en Roosen mee en de sprinttrein staat er. Roosen is erg belangrijk voor Groenewegen, die 2 verstaan elkaar goed.

Kelderman, Gesink, Bennett en Lindeman zijn dan de andere 4, Meer ondersteuning kunnen Kelderman en eventueel Gesink in de bergen toch niet krijgen.

Andere meningen? Ik lees ze graag.
Pyama 12 juni 2016 23:18
Ik zou opteren voor nee en voor de Vuelta gaan. Eerste grote ronde, waarschijnlijk eerste koers langer dan een week, en veel grotere kans op winst aldaar. Als Hinault, Stuyven, Sbaragli, Van Poppel kunnen winnen dan G. ook. LTJ zal hem dus wel meenemen.
Cyclad 12 juni 2016 23:22
Terechte afweging, Pyama. Het gebrek aan het rijden van een WT-koers spreekt niet in zijn voordeel. Het feit , dat hij alle toppers(op Kittel na) al geklopt heeft dit seizoen doet mij toch "ja" zeggen. Hij moet wel na 10 dagen afstappen lijkt me, anders is het roofbouw, Die bergen komen later in zijn carrière wel, als hij eens voor groen gaat strijden.
Cecchini 12 juni 2016 23:29
Ik ben er niet kapot van dat renners een Grote Ronde beginnen met de gedachte " na 10 dagen stap ik er uit . Bij jonge renners kan ik daar nog enig begrip voor hebben. Maar als het hele sprintersgilde tijdens de Giro halverwege al naar huis is, is er geen reden voor schaamte om er na 10 dagen uit te stappen, en dan kan hij alsnog de Vuelta (uit) rijden.
Zoldermam 12 juni 2016 23:33
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben er niet kapot van dat renners een Grote
> Ronde beginnen met de gedachte " na 10 dagen stap
> ik er uit . Bij jonge renners kan ik daar nog enig
> begrip voor hebben. Maar als het hele
> sprintersgilde tijdens de Giro halverwege al naar
> huis is, is er geen reden voor schaamte om er na
> 10 dagen uit te stappen, en dan kan hij alsnog de
> Vuelta (uit) rijden.


Klopt!
Als ik LJ was zou ik hem meenemen en kijken hoe het gaat!
Pyama 12 juni 2016 23:36
Je moet ook kijken waar hij ze verslaat. Greipel laat in zijn voorbereiding regelmatig steekjes vallen. Denk Turkije, Zlm, Luxemburg en vandaag. In de topkoersen staat hij er altijd. En dus die druk, die in de tour toch anders is. Waarom geen Polen, Vuelta of eventueel Eneco. Volgend jaar weer verder opbouwen. In de tour winnen tegen Kittel, Greipel, Bouhanni, Coquard, Kristoff, Sagan en Cavendish zie ik nog niet gebeuren. Kijk hoe bijv. Bennett het deed in zijn eerste Tour...
Pyama 12 juni 2016 23:36
Tour en Vuelta??? Jij werkt bij Liquigas?
cyclingfreakske 12 juni 2016 23:40
gezien zijn leeftijd, gezien de nog weinig ervaring in meerdaagsen op dit niveau... geen Tour, eerder Vuelta.
De vroege Tour selectie heeft de Van Poppels ook wat teveel krachten gekost, en vrijwel zeker vertraging in hun groeiproces heeft gebracht.
Papa VP zette toen gewoon zijn eigenzinnigheid door, tegen beterweten en de raad van de ploegarts in.
Ene Veuckleir overkwam hetzelfde in zijn jonge profjaren, reed een knappe TDF maar de 2 jaren erna was het niks meer. Te vroeg....

Laat Grenenwegen dat bespaart blijven en kiezen ze slim. Vuelta zou ik zeggen ,en gewoon aanzien hoe het loopt na een dag of 10-12.
En vanaf volgend jaar een duidelijk programma met eventueel een Tourdebuut zonder verplichtingen.
Cecchini 12 juni 2016 23:40
een 1/3 Tour. Lees nou eens man.
Pyama 13 juni 2016 00:02
Dat blijft dus T plus V. Lijkt mij erg onverstandig.
Luijt 13 juni 2016 00:20
Ik zeg, doen! En niet 10 etappes maar de hele tour. Een beetje economisch koersen en uitrijden moet kunnen. Overigens zal de ploegleiding dit ongetwijfeld niet aandurven.
Carlos Danger 13 juni 2016 00:34
Tinuz 13 juni 2016 00:51
Cyclad is meestal te behoudend. Mijn antwoord is volmondig JA.
D. Marrage 13 juni 2016 01:06
Quote
Pyama
Kijk hoe bijv. Bennett het deed in zijn eerste Tour...
En die was toen (in 2015) 2 jaar ouder dan Groenewegen nu is.
Arsimo 13 juni 2016 01:16
Gewoon doen. Echter wel slechts een eis aan hem stellen: zijn best doen. Wat lukt dat lukt, wat niet lukt geen probleem. En als het te lastig wordt op een gegeven moment dan er uit stappen, niets forceren.
Arsimo 13 juni 2016 02:14
Oh ja, en natuurlijk helemaal doen als Groenewegen straks over twee weken Nederlands kampioen geworden is. Waar een grote kans op is als TLJ het (eindelijk) een beetje goed uitspeelt op Goeree Overflakkee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 02:14 door Arsimo.
Kuiperberg 13 juni 2016 06:20
ton duk 13 juni 2016 08:23
(bijna) Geheel eens met Cyclad ...op de namen Martens en Vanmarcke na
gr
Cyclad 13 juni 2016 10:03
Waarom Vanmarcke niet? Hoort sowieso in de Tourploeg.
Cyclad 13 juni 2016 10:04
Aardig argument. Nog niet eens aan gedacht. Jij wilt de nationale driekleur zien wapperen in de Tour?
De druk zal bij Dylan op Goeree wel heel erg hoog zijn, hij is dan dé favoriet.
myrd 13 juni 2016 10:43
Of hij mee moet weet ik niet. Feit is wel dat hij de winnaar is bij TLJ.
Met de vraagtekens omtrent Gesink zie ik ze het echter wel doen.
Wint hij niet dan was het een goede leerschool met het oog op de toekomst. Wint hij wel dan is de druk van de ketel.
In beide gevallen zal hij in ieder geval de aandacht op Kelderman verminderen.
Walnoot 13 juni 2016 10:47
Nee. Lekker eerst een ritje in de Vuelta winnen, volgend jaar Parijs-Nice e.d. als voorbereiding en dan naar de Tour. Kans op uitslagen van Groenwegen in de Tour van 2016 lijkt me op dit moment vrij klein. Ze gaan namelijk gewoon een paar kilometer per uur harder rijden dan hij gewend is. En dan mannen die hem dan nu zouden moeten omringen (degenen die de Tour aankunnen) zijn niet gewend om met hem samen te werken, dus dat gaat ook nooit goed lopen. Hij mist ervaring, en hij mist waarschijnlijk op dit moment ook nog de body om Kittel en Greipel te kloppen in dit soort sprints. Komt nog bij dat hij het NK gaat winnen inderdaad, dus dan gaat er ook nog onnodig veel druk van de media zijn. Hem nu naar de Tour sturen, gaat dus vrijwel zeker op teleurstellingen uitdraaien. Absoluut niet doen.
Cyclad 13 juni 2016 10:56
Het ligt wel aan de intentie waarmee Groenewegen eventueel naar de Tour wordt gestuurd. Als men ritzeges van hem verwacht is dat inderdaad buiten proportioneel. Daarvoor mist hij nog de ervaring.
Overigens maak ik me niet zo´n zorgen om de snelheid die Groenewegen nodig heeft om zich in de sprints te mengen, die heeft hij wel. De sprintploeg (mits Roosen, Vanmarcke en Leezer meegaan) staat zijn mannetje inmiddels ook wel.
Groot verschil tussen Hofland en Groenewegen is dat laatstgenoemde zich prima kan positioneren en lef heeft. Dat kan hem ver brengen, ook deze Tour.
Kittel verslaan zie ik hem inderdaad niet doen, maar als Kittel er eens een keertje niet bij is in de sprint is winst nog steeds niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk.
Walnoot 13 juni 2016 11:09
Sprintsnelheid geloof ik ook wel, maar wat gebeurd er met Groenewegen en zijn manschappen als de Tony Martins en Gallopins van deze wereld op 5 km van de streep door gaan trekken?
Cyclad 13 juni 2016 11:14
Ik was niet duidelijk. Ook dan kan Groenewegen wel mee. Inhoud genoeg. Veel achter echte brommers getraind, baanervaring ook. Over zijn ploeg maak ik me dan wat meer zorgen, tenzij hij Vanmarcke, Leezer en Roosen meekrijgt. De Bennetts en Lindemannen kunnen dat inderdaad niet.
Luijt 13 juni 2016 11:16
Die Groenewegen kan ook best een stukkie heuvelop fietsen viel mij op tijdens die duistere koers Le Samyn dit jaar. Reden temeer om m mee te nemen. Zo'n Kittel lost vaak al bij het eerste viaduct.

Een paar jongens mee die hem kunnen positioneren (hoewel ik van de LJ sprinttrein eerlijk gezegd nog niet zo'n hoge pet op heb) en dan kan t best wat worden.

En, in tegenstelling tot wat hier geadviseerd wordt: niet afstappen Dylan als het een beetje zwaar wordt.
In de bergetappes plaatsnemen in de bus.
ton duk 13 juni 2016 12:08
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom Vanmarcke niet? Hoort sowieso in de
> Tourploeg.

Waarom hoort ie daar zo vast in ??

Als je zegt dat je een Nederlandse ploeg bent met (bijna) uitsluitend Nederlandse sponsoren , heeft een Vanmarcke (behalve als slaapmaatje Gesink) geen toegevoegde waarde in die ploeg . Bennett heeft als geloofspapieren dat ie als 1 van de weinige geselecteerden bergop kan
Dan zie ik dus liever Teunissen of desnoods Bouwman....

gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 12:11 door ton duk.
Cyclad 13 juni 2016 12:20
Alsjeblieft...... Bouwman en Teunissen zijn sowieso nog niet toe aan een Tour. Sep Vanmarcke kan een etappe winnen en hij is zeer bruikbaar als sterke man. Kan zelfs Kelderman in de bergen bijstaan, langer dan Teunissen en zelfs langer dan Bouwman.
Vanmarcke moet onomstreden zijn voor een plaats in de Tour, in weerwil van allerlei eventuele nationale belangen.
Cecchini 13 juni 2016 12:21
Die afkeer van Vanmarcke begint langzamerhand wel heel vervelend te worden. Het is de renner geweest die het voorseizoen van de Lotto Jumbo ploeg heeft gered. Is een jongen, die altijd hard werkt voor de ploeg, sympathiek in de pers, heeft een plezierige uitstraling en is gespeend van welke arrogantie dan ook. Met het huidig potentieel aan renners binnen de Lotto Jumbo ploeg zou het een gotspe zijn om Vanmarcke te negeren. Nou net een Vanmarcke is een renner, die Groenewegen goed zou kunnen afzetten bij de sprint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 12:22 door Cecchini.
Cyclad 13 juni 2016 12:22
Slimmerd 13 juni 2016 12:56
Volledig mee eens, inderdaad is Vanmarcke ook een ideale renner voor Groenewegen in de sprintetappes.

Ik twijfel alleen zelf nog wel over Groenewegen, alle toppers zullen hier in de topvorm aan de start staan en vraag me dan af of Groenewegen er wat aan heeft voor plek 5-6-7 te sprinten, terwijl er straks in de Vuelta misschien wel betere kansen liggen op een zege.
Maar daar de ploeg verder enkel opvulling kan meesturen naast Kelderman en Gesink (mits fit), snap ik een eventuele selectie zeker. Ook eens met Arsimo dat als Groenewegen de driekleur wint hij een zekerheid dient te zijn.
Columbus SLX 13 juni 2016 13:17
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geef hem Tankink (of Martens), Vanmarcke, Leezer
> en Roosen mee en de sprinttrein staat er. Roosen
> is erg belangrijk voor Groenewegen, die 2 verstaan
> elkaar goed.
>

Vraagje uit interesse - had je die namen ook al in volgorde van aantreden staan? Tanking totaan km10, Vanmarcke en Leezer totaan km1 en dan Roosen?
Of hoe zouden jullie zijn treintje inrichten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 13:18 door Columbus SLX.
Cyclad 13 juni 2016 13:25
Tankink inderdaad voor de eerste kilometers van de sprintvoorbereiding. Daarna Vanmarcke en Roosen, die hard en lang kunnen doortrekken. Leezer voor de laatste kilometer. Afhankelijk van het parkoers zijn Leezer en Roosen/Vanmarcke uitwisselbaar. Roosen en Vanmarcke zijn beter in de lastiger, meer geaccidenteerde finales. Leezer is de beste voor het slot van de sprinttrein als de finale biljartvlak is.
Eazster 13 juni 2016 13:33
Gewoon doen . Iemand met echte winnaarsmentaliteit ,wie weet wat er kan gebeuren... Als ploeg moet je toch gewoon de renners opstellen waar je denkt mee te kunnen scoren.
Groenewegen zowat de enige in de ploeg die dat zou kunnen ,als het te zwaar blijkt te zijn en roofbouw word gepleegd na 1-2 weken afstappen.
Druk zal niet op zijn schouders liggen , de Zettentjes die afstemmen op de Tour kennen hem toch niet. Van Poppel werd in z'n eerste Tour (19) jaar al eens 3e ,dat leverde toen toch erg leuke publiciteit op. Die Vuelta rit kwam er 3 jaar later alsnog ,of hij er slechter van geworden is nadat hij deze Tour heeft gereden geloof ik niet.
En daarbij komt dat Groenewegen geen lange Trein nodig lijkt te hebben ,3 sterke mannen waaronder Vanmarcke kunnen hem van voren afzetten en dan hopelijk het goede wiel kiezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 13:34 door Eazster.
Rudy t. 13 juni 2016 13:53
Vanmarcke is vooral een man om gesink en kelderman bij te staan. Als er iemand is over wiens selectie geen discussie mag bestaan is hij het wel. Samen evt met Bennett en natuurlijk gesink en kelderman zelf.
Rudy t. 13 juni 2016 13:56
Voor zover ik weet is groenewegen al lang zeker van de Tour. Wellicht was het dan goed om Zwitserland of dauphine ook te doen? Maar ik neem dan aan dat hij ster zlm rijdt, wat ook een beetje de voorbereidingskoers voor de Sprinters is..
Cyclad 13 juni 2016 13:58
Nee, zeker is Groenewegen nog niet. Zit wel in de uitgebreide voorselectie.
En ja, hij rijdt Ster ZLM. Kan hij meteen Kittel proberen te verslaan. drinking smiley
Slimmerd 13 juni 2016 14:26
Vanmarcke kan aan beide 'kampen' een meer dan prima bijdrage leveren en kan zelf ook vanuit een vlucht iets winnen voor de ploeg.
Eindhovuh 13 juni 2016 14:48
Vaak weten renners zelf al veel meer dan in de pers komt qua "voorselectie". Wellicht heeft Rudy iemand gesproken uit zijn omgeving?
ton duk 13 juni 2016 15:28
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tankink inderdaad voor de eerste kilometers van de
> sprintvoorbereiding. Daarna Vanmarcke en Roosen,
> die hard en lang kunnen doortrekken. Leezer voor
> de laatste kilometer. Afhankelijk van het parkoers
> zijn Leezer en Roosen/Vanmarcke uitwisselbaar.
> Roosen en Vanmarcke zijn beter in de lastiger,
> meer geaccidenteerde finales. Leezer is de beste
> voor het slot van de sprinttrein als de finale
> biljartvlak is.

Dan vergeten jullie Wijnants die vanaf het begin in de trein/ Project Groenewegen zit/zat....wat dan weer niet voor Vanmarcke geldt/gold...
Gezien de uitslag Keulen was Vanmarcke gister de laatste man voor Groenewegen, Cyclad ?
gr
ton duk 13 juni 2016 15:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die afkeer van Vanmarcke begint langzamerhand wel
> heel vervelend te worden.

Ik gunde 'm zelfs de overwinning P-R , als beloning voor het ploegwerk TLJ

Een niet winnende kopman (die zelfs wedstrijden bewust laat liggen) redt geen voorjaar....
Groenewegen en Kruijswijk wel ...
Won Kruijswijk dan wel....nee, maar aangezien die Nederlander is, kreeg je zeer tevreden sponsors (en Ger en ik)

Ik opteer dus gewoon voor 9 Nederlanders , desnoods van mindere kwaliteit
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 15:46 door ton duk.
Cyclad 13 juni 2016 17:29
Wijnants zou niet mijn 1e keuze zijn, maar is zeker een mogelijkheid. Wijnants in plaats van Roosen zou natuurlijk best kunnen. Dan wordt het een keuze van routine boven jong talent. In dat geval Wijnants én Vanmarcke!
Cyclad 13 juni 2016 17:31
Gewoon grote onzin. De beste beschikbare renners moeten mee. Dat zijn hooguit 6 Nederlanders.
Frederik D. 14 juni 2016 00:00
En hier heeft Cyclad gelijk. De besten moeten mee. Punt.
Cecchini 14 juni 2016 00:30
Was dat dat ene lullige onbelangrijke kutwedstrijdje in Belgie, waar je nu al een jaar over zit te zeiken ?
ton duk 14 juni 2016 10:04
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was dat dat ene lullige onbelangrijke
> kutwedstrijdje in Belgie, waar je nu al een jaar
> over zit te zeiken ?

en de door vele omhoog geschreven Strade Bianchi...2 koersen waar je als TLJ-kopman hoort te zijn.....tenzij je natuurlijk in April wel iets wint....
gr
cyclingfreakske 14 juni 2016 12:02
ton duk Schreef:
>
> Als je zegt dat je een Nederlandse ploeg bent met
> (bijna) uitsluitend Nederlandse sponsoren , heeft
> een Vanmarcke (behalve als slaapmaatje Gesink)
> geen toegevoegde waarde in die ploeg .




wat een gelul.....
waar zat LTJ zonder Vanmarcke in het klassieke voorjaar als team ?
juist...nergens, zoals ze in de TDF vorig jaar ook nergens waren buiten een Gesink en Vanmarcke,
En dit jaar in de Giro ook nergens - Kruijswijck totaal geisoleerd rondreed.
Mogen ze op hun knietjes Tsjalingii nog danken voor de hele dag reklame op Nederlandse wegen en een paar keer in Italie.
Grootspraak was vooral waar die leiding zich aan bezondigde, en ja..kritiek was er ook bij, terwijl 2/3e van de ploeg de luierik uithing.. maar dat was helemaal oke.
Groot gelijk dat hij vertrekt.

volgens mij lijd je aan een chronisch gebrek van koersinzicht.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2016 12:07 door cyclingfreakske.
Cyclad 14 juni 2016 12:41
Ik zou jou een stuk serieuzer nemen als je de moeite nam de namen van de Nederlandse renners (in casu Kruijswijk en Tjallingii) goed te schrijven.
Wij hebben het ook niet over Bonen en Van Marreke
cyclingfreakske 14 juni 2016 13:53
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou jou een stuk serieuzer nemen als je de
> moeite nam de namen van de Nederlandse renners (in
> casu Kruijswijk en Tjallingii) goed te schrijven.
>
> Wij hebben het ook niet over Bonen en Van Marreke


een spelfout..sorry. maar je weet wel wie ik bedoel, meneer de taalpolitie. niet iedereen is mr perfecto
Het gaat over de essentie van de zaak, nl het onzinantwoord dat hij gaf waarbij elk inzicht ontbrak.
Cyclad 14 juni 2016 14:16
Tsalingii en dan spelfout zeggen? Je zit er zo ver naast dat je het echt niet weet en ook niet de moeite neemt het op te zoeken.
Komt bij mij over als desinteresse en een narcistische voorkeur voor je eigen mening.
cyclingfreakske 14 juni 2016 14:48
tjallingii - Tsalingii paar foutjes en sorry gezegd man man..
en ja, deze keer niet opgezocht naar de exacte spelling. Ga je ervan sterven ?
ik hop daje ejr goet fan gat splaape tese nagt
D. Marrage 15 juni 2016 23:01
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen