Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Michael Matthews naar Giant Alpecin

Gepost door Cecchini 
Cecchini 13 juni 2016 00:15
Eindhovuh 13 juni 2016 06:39
En degenkolb naar Trek.
Lijkt me een aardige vervanger. Voor zo ver je Degenkolb kan vervangen.
Heisenberg 13 juni 2016 08:26
Jammer dat de Duitse ploeg het straks van een Nederlander, Fransman en Australiër moet hebben. Of Gescke en vooral Arndt moeten nog een stap zetten.

Matthews overigens een topaankoop, net als Degenkolb voor Trek. Benieuwd wie Degenkolb meeneemt als knechten.
Cyclad 13 juni 2016 10:01
Het is maar de vraag of het team Duits blijft.
Prima aankoop, Matthews.
Brieske 13 juni 2016 10:16
Zou die zelf weg willen bij Orica? Ivm Gerry Simons die hem ij de weg zit.
Want lijkt me voor een Ozzie toch wel een prettig team om te rijden.

Groet
Michael B* 13 juni 2016 10:23
In de Tour de France nog niet zo heel veel laten zien, maar voor de rest, overal aanwezig. Lotto Jumbo heeft er naast gevist. Waarschijnlijk toch wat oud zeer omdat Matthews in het verleden bij de Rabobank heeft gereden. Matthews zal de volle mep gaan verdienen. Hoeven we in ieder geval niet bang te zijn dat bijvoorbeeld een Kruiswijk de overstap maakt naar Alpecin. Mocht Matthews volgend jaar spontaan niks meer presteren dan weten we ook weer dan Greenedge minder groen is dan we willen geloven.
Walnoot 13 juni 2016 10:53
Denk eerder dat ze de komende jaren Ewan in de sprint willen gaan uitspelen en dat Matthews geen zin heeft om tweede viool te spelen in de Tour e.d. Gerrans is toch wel definitief over intussen?
Arsimo 13 juni 2016 11:05
Verrassend wel. Niet dat Giant hem wil hebben als Degenkolb vertrekt maar dat OricaGE hem niet wil houden. Of drukt hij te veel op het budget? Gaat Chaves meer kosten of wil die meer renners die hem kunnen steunen?
El Chaba 13 juni 2016 11:21
Mwah, Ewan en Matthews zijn redelijk complementair toch? Matthews zit qua kwaliteiten meer in Gerrans zijn buurt dan in die van Ewan.
En Gerrans afschrijven vind ik nog iets te vroeg. Het is redelijk bekend dat Gerrans en Matthews elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Wat Brieske zegt dus.
Slimmerd 13 juni 2016 11:28
Chaves, Ewan, Yates (X2), Gerrans het is nog al een rijtje namen die je als kopman kunt uitspelen en dus ook qua salaris flink zullen kosten. Tel daarbij de vaak twijfelachtige tactiek van Matthews en Gerrans als ze samen koersen en ook voor Orica is het misschien prima als er één vertrekt.

Overigens zeer fraaie aankoop van Giant.
Pyama 13 juni 2016 11:39
En dan fiets er ook nog een Impey en een Albasini.
Shinzawai 13 juni 2016 11:49
Toch wel een gemis voor Giant dit. Matthews is zeker een sterke renner, maar in het Vlaamse werk levert de ploeg fors in.
Rudy t. 13 juni 2016 13:43
JW 13 juni 2016 15:09
Ik vind het een verrassende overgang.

Ik vraag me af of Matthews wel zo goed in de ploeg past.
Giant heette toch een "vriendenploeg" te zijn, voor wat dat dan ook waard is.
Of Dumoulin hier volgend jaar beter van wordt betwijfel ik ook een beetje. Ik ben toch benieuwd wat ze binnen halen op het gebied van klassementsrenners.
Slimmerd 13 juni 2016 15:11
Moet elke aankoop Dumoulin beter maken dan?

Degenkolb vertrekt, dus dan is het binnenhalen van een nieuwe rappe man die een stevige heuvel aan kan volgens mij een logische stap.
Eindhovuh 13 juni 2016 15:26
thumbs up
En dat gelul over een vriendenploeg is ook allemaal voor de bühne. Keiharde topsport.
Eddy Veen 13 juni 2016 18:16
Het is hoe dan ook een onbegrijpelijke aankoopthumbs down
Cyclad 13 juni 2016 18:21
Ik vind dit een onbegrijpelijke reactie. Hoezo een onbegrijpelijke aankoop?
Degenkolb gaat weg, dan is Matthews toch een zeer welkom alternatief? Milaan-Sanremo, Amstel Gold Race, wedstrijden waarin Giant met Matthews kan blijven meedoen voor de winst.
Waar komt die scepsis jegens Matthews toch vandaan?
PVW 13 juni 2016 18:35
Wat cyclad zegt!
Kun je toelichten wat je bedoelt?
Slimmerd 13 juni 2016 18:42
Inderdaad, Matthews in mijn ogen een prima alternatief als Degenkolb wegvalt. Je levert in op het Vlaamse en kasseienwerk, maar daarbij behoort hij dan ook echt tot de wereldtop en die is sowieso vrij smal daar.
Rudy t. 13 juni 2016 19:00
Gewoon Calimero Limburg gedrag, niet teveel aandacht aan schenken
JW 13 juni 2016 19:28
Ik schreef al "Vriendenploeg. Voor wat dat waard is..."
Want natuurlijk is het eerst en vooral keiharde topsport.

Maar naar mijn idee zijn renners als Degenkolb en Sagan (om er twee te noemen) renners die niet alleen zelf erg goed zijn, maar daarnaast in een koers ook bereid om heel veel voor een eventuele kopman/ploeggenoot te doen. Daar krijgen ze natuurlijk dik voor betaald.
Bij Matthews heb ik dat idee veel minder. Die rijdt naar mijn idee vooral en vooral voor de firma Matthews.
Of dat idee juist is weet ik overigens niet.
El Chaba 13 juni 2016 20:27
Jouw reactie is veel onbegrijpelijker.
Eddy Veen 13 juni 2016 22:26
Ik vind chauvinistisch dat alle ballen op Dumoulin en Oomen moeten. Verder moet ik toegeven dat ik hem niet mag. Ik was indertijd blij dat hij bij Rabo vertrok.
Slimmerd 13 juni 2016 22:36
Waarom zou een Duitse ploeg alles op twee Nederlanders zetten?
Eddy Veen 13 juni 2016 22:43
Dat is inderdaad misschien teveel gevraagd.
Michael B* 14 juni 2016 13:37
Prima coureur die Matthews. Wordt de renner die Giant Alpecin die broodnodige UCI punten gaat opleveren. Ben alleen wat minder fan van die oorbellen, heeft wat wijfenachtig. Voor de ploegentijdrit is een Matthews ook een mooie aankoop. Die weet in ieder geval wat het is om een ploegentijdrit te winnen. Hij is in ieder geval beter dan het zooitje Albert Timmer, Johannes Fröhlinger, Georg Preidler en Simon Geschke. Zijn al helemaal geen tijdrijders. Ook al zitten ze op dit moment nog in de voorselectie van de Tour de France.... stel er zou dit jaar een ploegentijdrit zijn geweest in de Tour... dan had een Dumoulin direct een minuutje of 2/3 verloren op een SKY.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2016 13:43 door Michael B*.
Slimmerd 14 juni 2016 14:02
Je bedoelt de ploeg die vorig jaar 1'36 verloor en dat terwijl ze zonder Dumoulin rondreden?
Cyclad 14 juni 2016 14:14
Georg Preidler en Simon Geschke zijn echt wel in staat een meer dan behoorlijke tijdrit neer te zetten.
El Mik 14 juni 2016 14:39
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> dan had een Dumoulin direct een minuutje of 2/3 verloren op een SKY.

Nou en?

Wel jammer voor Barguil als dat gebeurd ja.
ton duk 14 juni 2016 17:15
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind chauvinistisch dat alle ballen op Dumoulin
> en Oomen moeten.

Ik ook
gr
El Chaba 14 juni 2016 17:51
Hoewel ik het persoonlijk een mooie aankoop vind, kleeft er wel een risicootje aan Michael Matthews. Kon destijds niet aarden bij Rabobank omdat hij Australië nogal miste. We zijn nu natuurlijk vier jaar verder en hij is dus ouder en wijzer maar is het toeval dat hij elk jaar - ook dit jaar weer - relatief slechts heel weinig wedstrijden rijdt?
Michael B* 15 juni 2016 08:28
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoewel ik het persoonlijk een mooie aankoop vind,
> kleeft er wel een risicootje aan Michael Matthews.
> Kon destijds niet aarden bij Rabobank omdat hij
> Australië nogal miste. We zijn nu natuurlijk vier
> jaar verder en hij is dus ouder en wijzer maar is
> het toeval dat hij elk jaar - ook dit jaar weer -
> relatief slechts heel weinig wedstrijden rijdt?

Ook dit jaar?
Beter je huiswerk doen El Chaba
Rijdt al vanaf het begin van zijn carriere gemiddeld 80 wedstrijden per jaar.
Hij is de afgelopen 2 jaren pas begonnen in Parijs Nice.
Hij zal dit jaar de Tour en de Vuelta rijden... komt hij sowieso ook over de 80 voor dit jaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen