Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roompot Oranje Peloton

Gepost door Luijt 
Luijt 13 juni 2016 17:50
Mag ik zeggen dat die jongens van Roompot dit jaar echt goed presteren? Ronde van Noorwegen, Ronde van Luxemburg en nu weer de bergtrui voor Antoine Tolhoek in Zwitserland. Ja ja Patrick, wie had dat gedacht?
Cyclad 13 juni 2016 18:09
Antwan winking smiley
Prima gereden vandaag, zowel door Tolhoek als door Huub Duijn. Ploeg zet stappen, dat is fijn om te constateren.
Slimmerd 13 juni 2016 18:33
Ploeg laat zich daar waar mogelijk goed zien, helaas was het in het eendagswerk wat minder. Benieuwd wat er zal doorstromen naar een WT-ploeg en wie zij daarvoor kunnen terughalen. Ik had zelf graag Clement gezien, maar die geeft duidelijk aan op WT-niveau te willen blijven.
ton duk 13 juni 2016 18:49
Ik durf te zeggen dat ze voor de Ronde van Noorwegen beduidend minder reden dan in 2015....en dat gold zeker voor Duijn
Echt doorstromend talent (zoals Groenewegen) zie ik niet. Natuurlijk kan Lammertink mee in de WT en zou een gemotiveerde Duijn daar (kans 3 of zo) ook niet misstaan voor in de breedte
gr
Leon 13 juni 2016 20:04
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ploeg zet stappen, dat is fijn om te constateren.

Lammertink doet het zeer goed, Weening is ook een nuttige kopman, Looij lijkt door te groeien, Duyn heeft een iets andere rol dan vorig jaar maar rijdt acceptabel, en ook de prestaties van Raymond Kreder, Asselman en De Vries kunnen ermee door.
Maar verder valt het me op dat het merendeel van de Roompotrenners erg marginaal rond blijft rijden. Jongeren als Slik, Kerkhof, vEmpel, vGoethem, vGinneken valt dat nog niet zo aan te rekenen, maar de 'tweedekansers' M/W Kreder, vd Lijke, Markus, Honig, Hoogerland, Reus presteren wel heel matig.
william 13 juni 2016 23:32
Ik heb begrepen dat er flink door geselecteerd gaat worden.
Columbus SLX 14 juni 2016 07:59
Dat ventje Tolhoek is ook een vedergewicht zeg.
In een verkeerd land geboren.

Zouden ze daar bij Roompot een beetje een ontwikkelplan met hem hebben, of is dat er het team niet naar?
Westfalen 14 juni 2016 09:33
Ronde van Zwitserland is het hoogste wat Roompot rijdt. Voor een ontwikkelplan kan Tolhoek beter bij een WT-team terecht. Kan hij meteen ook meer bergop rijden.
Cyclad 14 juni 2016 09:39
Die misvatting lees ik wel vaker. Is dat nu echt zo? Roompot heeft Catalonië en Noorwegen al gereden en nu Zwitserland. Klimkoersen genoeg zou ik zeggen. Bij Roompot kan hij stappen zetten, dingen uitproberen, kijken hoever zijn mogelijkheden reiken. In een WT-ploeg (zeg TLJ) zou hij niet voor eigen kansen kunnen gaan.
Eindhovuh 14 juni 2016 10:06
Ze rijden ook de ronde van Oostenrijk en Burgos nog.
Valt me op zich ook nog mee als je die koersen zo op een rij zet.
Westfalen 14 juni 2016 10:24
Bij Roompot zit je dan toch al snel aan het plafond met koersen van een week. Mocht Tolhoek zich snel ontwikkelen dan zou het toch wenselijk zijn dat hij volgend jaar een grote ronde rijdt. Bij Roompot is dat maar afwachten. Wat mij betreft zit je als talent beter bij een WT-team. Dan kun je echt een ontwikkelplan uitstippelen. Zeg niet dat Tolhoek verkeerd zit. Als hij na 2 jaar doorstroomt naar een WT-ploeg gaat dat prima. Maar je bent afhankelijk van een transfer.
ton duk 14 juni 2016 10:41
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die misvatting lees ik wel vaker. Is dat nu echt
> zo? Roompot heeft Catalonië en Noorwegen al
> gereden en nu Zwitserland. Klimkoersen genoeg zou
> ik zeggen. Bij Roompot kan hij stappen zetten,
> dingen uitproberen, kijken hoever zijn
> mogelijkheden reiken. In een WT-ploeg (zeg TLJ)
> zou hij niet voor eigen kansen kunnen gaan.

Heb het daar vorig jaar met Lammertink over gehad toen ze geen Catalonie reden (en wel C-I)
Wel of geen Catalonie (hardheid WT-koers van 1 week) scheelt toch of je op de Cauberg in de AGR voorin of achterin in de groep rijdt ,aldus Maurits

Verder rijdt Roompot gewoon een deftig programma...jammer dat idd die Grote Ronde blijft ontbreken...maar ja,dan is er ook maar plaats voor 9 en of daar een Tolhoek dan bij zit ??
gr
william 14 juni 2016 11:40
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij Roompot zit je dan toch al snel aan het
> plafond met koersen van een week. Mocht Tolhoek
> zich snel ontwikkelen dan zou het toch wenselijk
> zijn dat hij volgend jaar een grote ronde rijdt.
> Bij Roompot is dat maar afwachten. Wat mij
> betreft zit je als talent beter bij een WT-team.
> Dan kun je echt een ontwikkelplan uitstippelen.
> Zeg niet dat Tolhoek verkeerd zit. Als hij na 2
> jaar doorstroomt naar een WT-ploeg gaat dat prima.
> Maar je bent afhankelijk van een transfer.

Waar hebben we het over....? Tolhoek zit 2 x bij een ontsnapping, en hij zou al te goed zijn voor Roompot confused smiley Terwijl uit zijn voorgaande wedstrijden blijkt dat ie nog duidelijk tekort komt voor een hoger niveau.
bakfiets 14 juni 2016 12:06
eens met leon, maar wie er bij halen volgend jaar die wel stappen kan zetten?
bakfiets 14 juni 2016 12:28
jetse bol komt erbij als hij de topcompetitie wint. Ockeloen misschien? Minnaard (zeeuw) lijkt een goede combi met roompot?
Cyclad 14 juni 2016 12:35
Ook eens met Leon.

Marc de Maar heeft een pechseizoen, Huub Duijn doet het prima, maar van de gevestigde orde mag meer worden verwacht. Wesley en Michel Kreder zullen denk ik wel blijven, maar renners als Hoogerland, Honig en Reus verdienen geen nieuw contract lijkt me. Voor Etienne van Empel en Brian van Goethem wordt het ook een moeilijk verhaal, lijken zich niet door te ontwikkelen. Tim Kerkhof, Sjoerd van Ginneken, André Looij en Berden de Vries ontwikkelen zich nog en worden beter.

Wat namen voor volgend seizoen? Marco Minnaard inderdaad, Lieuwe Westra, Jetse Bol, Elmar Reinders, Jasper Ockeloen, Peter Schulting, Jochem Hoekstra, Taco van der Hoorn, Jan-Willem van Schip, Martijn Budding, Martijn Tusveld, Jeroen Meijers. Allemaal renners die of iets toevoegen (Westra, Minnaard) of toe zijn aan een stapje hoger. Er is keus genoeg.
bakfiets 14 juni 2016 12:53
Ad weet jij of de nederlandse 3M mannen goede uitslagen rijden in belgie?
Cyclad 14 juni 2016 13:19
Jaap de Man en Michael Vingerling doen het aardig. Bob Schoonbroodt ook. De Havikjes wat minder, mede door blessures. Ricardo van Dongen en Dick Janssens rijden er ook. Nog niet veel van gezien.
Wellicht op Schoonbroodt na geen potentieel voor Roompot.
Hemmeneggs 14 juni 2016 13:24
Vergeleken met vorig jaar wel wat beter, maar het optimale wordt er imo niet uitgehaald. Gebrek aan goede begeleiding. Kan natuurlijk een geldkwestie zijn maar toch. Zo'n Kerkhof traint zich een suf met trainingsritten van 300+ km! Dat doen maar weinig profs hoor. En dan nog niet eens weten of je ZLM mag rijden. Waar leg je je focus dan op?

Ik heb t idee dat iedereen maar een beetje wat rond rijdt/traint en de begeleiding alles behalve professioneel is. Over Johnny Testosteronny zwijgen we maar, wat is die slecht zonder dope..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2016 13:25 door Hemmeneggs.
bakfiets 14 juni 2016 13:54
benieuwd naar het nk in het verleden reden continentale renners sterk, farenhout, van leijen, van hummel etc.
Michael B* 14 juni 2016 14:23
Kai Reus is een grote farce:

04.05 › 08.05 4 Jours de Dunkerque / Tour du Nord-pas-de-Calais (2.HC)more

06.05 DNS Stage 3 - Béthune › Saint-Pol-sur-Ternoise174

05.05 131 Stage 2 - Aniche › Aniche188.3

04.0 5 97 Stage 1 - Dunkerque › Gravelines191.4

01.05DNF Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (1.HC)206.8 more

20.04DNF La Flèche Wallonne (1.UWT)196 more

03.04DNF Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres (1.UWT)255 more

25.03DNF E3 Harelbeke (1.UWT)206 more

23.03DNF Dwars door Vlaanderen / A travers la Flandre (1.HC)199.7 more

27.0271 Omloop Het Nieuwsblad Elite (1.HC)200.8 more

Die heeft sinds het Omloop het Nieuwsblad werkelijk geen koers normaal uitgereden. Heerlijk zo'n renner die met prive geld zich ergens binnenlult.
Kai is momenteel druk bezig om het parkoers van het NK te verkennen, jawel hij dicht zichzelf grote kansen toedrinking smiley
Heeft in ieder geval een paar dagen op een vakantie park van Roompot mogen verblijven


Over testoston Johhny Hoogerland nog maar te zwijgen... De zogenaamde by nature hoge testosteron waarde blijkt ie klaarblijkelijk niet meer te hebbenconfused smiley
Ach ja het krijgen van kinderen doet wonderentongue sticking out smiley
bakfiets 14 juni 2016 14:54
johnny moet weer gaan trainen met riccosmiling smiley
Pyama 14 juni 2016 21:28
"Blijft ontbreken"? Ze koersen net voor het 2e jaar terwijl het vorig jaar toch echt kommer en kwel was op Groenewegen na, en die rijdt nu elders. Totaal geen aanspraak op een grote ronde. Dan eerder ploegen als CCC, Androni, Wanty alsmede Caja Rural en Bardiani voor een dubbel grote ronde. Zelfs One en Drapac sla ik hoger aan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen