Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Arnhem Veenendaal Classic in gevaar

Gepost door Leon 
Leon 01 juli 2016 12:46
ARNHEM - Het einde van de wielerkoers Arnhem Veenendaal Classic dreigt door tegenvallende sponsorinkomsten. Dat stelt bestuursvoorzitter Job van Schuppen.

Volgens Van Schuppen moet er binnen een week 40.000 euro binnenkomen, anders moet er een streep worden gezet door de wielerwedstrijd. Langer kan niet worden gewacht, want dan komt de organisatie niet rond.

In totaal is de begroting enkele tonnen. 'En dan is er al hevig in gesnoeid.'

'Het water staat ons aan de lippen. Het bedrijfsleven laat het behoorlijk afweten. Dat is al jaren zo, maar nu is het wel heel erg', vertelt Van Schuppen.

De Arnhem Veenendaal Classic staat gepland op 19 augustus, met de start op de Markt in Arnhem. De koers wordt al sinds 1995 verreden, eerder onder meer onder de naam Veenendaal-Veenendaal.

Van Schuppen doet een dringend beroep op het bedrijfsleven om bij te springen. 'Anders komt er dus geen opvolger van grote namen zoals Joop Zoetemelfk, Olaf Ludwig, Tom Boonen, Theo Bos en Edwald Boasson Hagen', aldus Van Schuppen. Zij wonnen alleen ooit de koers.

[www.omroepgelderland.nl]
ton duk 01 juli 2016 12:48
Ja, leuk zo'n Girostart Gelderland maar...........
gr
veluweracer 01 juli 2016 12:52
Ze willen niet Thijsje zijn salaris betalen
Arsimo 01 juli 2016 13:12
Oeps, zou Thijs dit jaar zijn eigen koers rijden? Voor hem dan echter lullig als het niet doorgaat?

Ik zou het jammer vinden als het niet meer doorgaat, maar ja, niet levensvatbaar is niet levensvatbaar. Zoveel van dit soort proefkoersen in Nederland bleken het niet vol te kunnen houden: Elfstedentocht (jaren 80), GP Wielerrevue (die toen een paar dagen voor de Omloop), Groene Hart, dat Antwerpen-R'dam en vv ding en zo nog meer. Dus dat Arnhem Veenendaal Classic het zelfde lot lijkt te moeten ondergaan vind ik niet verrassend.
Luijt 01 juli 2016 13:16
Zou jammer zijn. Toch één van de mooiste fietsgebieden van Nederland.
Shinzawai 01 juli 2016 13:44
Enkele tonnen voor een 1.1 koersje, is dat niet wat veel?
Wanny 01 juli 2016 16:31
De koers wordt al sinds 1995 verreden

Toen waren Joop en Ludwig al een tijdje gestopt volgens mij....
cire 01 juli 2016 16:53
Volgens mijn Wielerjaarboek sinds 1985. Joop won die eerste editie voor Leo van Vliet en Adrie van Houwelingen.
Andere Peter 01 juli 2016 18:17
Een rondestart is wat makkelijker rendabel te maken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen