Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contador naar Trek

Gepost door shake 
shake 09 juli 2016 12:00
Cyclad 09 juli 2016 12:07
Trek krijgt een behoorlijke boost met Contador en Degenkolb (en De Kort)
cyclingfreakske 09 juli 2016 12:09
dat word voor de komende 3j een serieus team, dat zowel klassiek als op rondewerk hoog wil en zal scoren.
Slimmerd 09 juli 2016 12:24
Uiteraard weer een 'oude' klassementsman erbij, blijft wonderbaarlijk dat ze dan ook ooit Mollema gehaald hebben. Mollema dus knecht in de Tour volgend jaar, of hopelijk gewoon kopman in Giro en/of Vuelta.
Pyama 09 juli 2016 12:31
Blijft de vraag in hoeverre Degenkolb terugkeert op zijn oude niveau. Ik vind het nogal een risico als je ziet hoe hij nu sprint/bang is. Ook Contador is een risico. Maar inderdaad, in een ploeg waar Armstrong, Horner, Schleck, Zubeldia, Hesjedal kopman waren is het een jonge kerel.
cyclingfreakske 09 juli 2016 12:41
dat ongeval speelt hem inderdaad nog parten.
Fysiek zal het nu ook nog wel een probleem zijn omdat hij maanden kwijt is en conditioneel nergens staat. Verwacht eerder in het najaar wat van hem.
mentaal..... is de vraag hoever hij daar is hersteld. Tegelijk slaat de onzekerheid ook toe als je zo lang uit competitie was.
Een renner met winnersmentaliteit wil weer dat oude niveau maar elke prestatie die daar ver ondervalt, is ook weel een slag op de moraal, waar hij zich toch weer opnieuw moet overzetten.
Shinzawai 09 juli 2016 12:43
Tenzij er nog versterkingen bijkomen, is Mollema de enige die Contador kan ondersteunen tot het moment dat de echte kopmannen het zelf gaan uitvechten. Dat wordt dus gewoon knechten voor Bauke, lijkt me ook niks mis mee. Bovendien kan hij altijd nog een Kreuzigertje doen als Alberto weer eens moeite heeft om op de fiets te blijven zitten.
cyclingfreakske 09 juli 2016 12:50
toch benieuwd ivm Vanmarcke.....
er zijn geruchten dat hij ook deze kant zou uitgaan, maar hijzelf en de manager houden de lippen zeer stijf op elkaar.
LTJ blijft hopen, alhoewel die kans zeer klein is door de afgelopen gebeurtenissen met bepaalde lieden van de leiding en in de wedstrijden..
Lefevre zit ook in de running.
ton duk 09 juli 2016 15:15
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> toch benieuwd ivm Vanmarcke.....
> er zijn geruchten dat hij ook deze kant zou
> uitgaan, maar hijzelf en de manager houden de
> lippen zeer stijf op elkaar

Zijn geen geruchten...dat heeft Vanmarcke zelf tegen zijn TLJcollega's gezegd ........
gr
El Chaba 09 juli 2016 16:11
Steven de Jongh zou volgens l'Equipe ook mee verhuizen naar Trek.
Carlos Danger 09 juli 2016 18:00
Goede knecht erbij voor Mollema.
Arsimo 10 juli 2016 00:08
Snap niet wat Trek daar nu mee moet. Tuurlijk, de gok kan goed uitpakken maar ik zie Contador alleen maar per jaar langzaam minder worden en een Tour winnen zit er echt niet meer in volgens mij. Dan al die moeite en kosten om van een plek 6 tot 10 (Mollema) naar 4 tot 7 (Contador) te gaan? Ik zou mijn geld anders besteden.

Enige plus is dat Contador dankzij zijn naam in de aanloop naar de Tour voor meer publiciteit zorgt. Maar is dat het waard?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2016 00:09 door Arsimo.
Goozzer 10 juli 2016 01:07
Trek moet als fietsenmerk een grote naam hebben, die mee kan doen om winst in grote ronden (en ander grut). Contador is dan simpelweg een van de weinige opties. Ook de kennis en ervaring die je daarmee als ploeg en merk in huis krijgt is natuurlijk veel waard...
Curzio 10 juli 2016 19:19
Contador is natuurlijk een wielericoon en zeer populair. Kan volgend jaar in de Giro of de Vuelta gewoon voor de winst rijden. De Tour zal lastiger worden maar kan daar misschien eens met wat minder druk en op een andere manier naartoe en is dan nog steeds op zichzelf al een merk dat elke ploeg wel erbij wil hebben denk ik.
cyclingfreakske 12 juli 2016 12:59
...en ook al gaat het iets minder, het is en blijft een kandidaat winnaar met zijn huidige fysieke mogelijkheden.
En mogelijk kapt Condator er binnen 2j mee, indien hij nog een grote ronde wint, misschien al eerder.
Ook gaat het niet alleen om de winst in een klassement, maar ook puur financieel kan je beter een paar renners hebben die hoog eindigen en dus extra geld binnen brengen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen