Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tours met een 6: vaak verrassende winnaars, en/of spannend

Gepost door renzo 
renzo 10 juli 2016 09:34
zie: [renzoverwer.wordpress.com]

Maar dit jaar kan het wel eens anders gaan...
Frederik D. 10 juli 2016 11:50
Leuke link. Van Schendel wordt nog genoemd. En Wout Wagtmans als bijna-winnaar. Maar helaas, het uitputtingsvirus ...
Andere Peter 10 juli 2016 13:03
Flutredenering. Verrassend en/of spannend. Ja ammehoela. Beide taxaties zijn zo subjectief als maar kan. Er was niets verrassends aan 1986 en in 1976 kwam Van Impe ook niet uit de lucht vallen.
Frederik D. 10 juli 2016 13:47
Aan AP

Ook Renzo en de schrijver van de link vinden het geen sterke redenering. Het ging hen erom om wat terug te blikken in de tourgeschiedenis. Dat is alles, meen ik.
Walnoot 10 juli 2016 16:08
Damn, en ik dacht net dat we hier ontdekt hadden dat God van ironie hield...
Luijt 11 juli 2016 00:53
Er wordt noch geredeneerd noch getaxeerd in het stukkie Petrus. Tis gewoon een verhaaltje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 00:53 door Luijt.
Andere Peter 11 juli 2016 01:09
Fijn dat mijn fans zich tonen. Maar Renzo en de schrijver lijken mij één persoon, beste Frederik. Zonder een spoor van ironie, mijn waarde Walnoot, plaatst hij zijn eigen matige stukje. Met een slechte titel en een slechte opening: Tour de Frances in een jaar met een ‘6’ verlopen vaak krankzinnig en/of ze hebben een verrassende winnaar… En er wordt, weledele Luijt, wel degelijk geredeneerd dat er een verbinding zou zijn tussen jaren met een 6 (al blijven 9 jaargangen van de jaren '60 onbesproken). Zoals er ook wordt getaxeerd dat het spannend en/of verrassend was. En de conclusie van de blogger is wereldnieuws hoor: De vandaag gestarte Tour van 2016 zal wellicht ook een verrassende winnaar kennen.

Buiten de zwakke kop en de zwakke staart, steunt de blog voor 80% op een inderdaad lezenswaardige passage van Benjo Masso over de legende van Roger Walkowiak, die inderdaad een interessante figuur is die inderdaad meer erkenning verdient. Je ziet precies waar de blogger (gelukkig met bronvermelding) een ander citeert en waar hij zelf schrijft. Een verschil van dag en nacht in schrijfstijl.

Het staat overigens iedereen vrij om dat te doen. Zoals het mij vrij staat om het niks te vinden en zoals het mij vrij staat om het niet zo sterk te vinden als iemand zijn eigen matige blog komt pluggen. Als het om de inhoud gaat dan kun je een topic plaatsen met die gehele inhoud. Plaats je alleen de link, dan gaat het waarschijnlijk om het verkrijgen van een paar pageviews.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 01:23 door Andere Peter.
Frederik D. 11 juli 2016 08:06
Aan AP

Op zich ben ik best nog wel een fannetje van jou. Maar af en toe zijn wij verschillend. Soms ben ik wat milder en jij wat strenger en soms is het andersom. En nu zijn we een beetje aan het zeuren om te zeuren. smiling smiley smiling smiley smiling smiley
Andere Peter 11 juli 2016 12:24
JW 11 juli 2016 15:42
Mee eens.
De auteur Renzo deed me ergens aan denken.
Ik weet het al weer:

[wielerprikbord.nl]

Heeft voor mij een hoog "Bard uit Asterix-gehalte"
'Zelf vond hij zich geweldig maar....'
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen