Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jurylid KNWU doet aangifte van mishandeling door boze vader

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 25 februari 2015 13:22
KNWU-jurylid Armand van Mulken heeft aangifte gedaan van mishandeling en bedreiging door de vader van een jeugdrenster.

Tijdens een trainingswedstrijd in Echt afgelopen zondag zou de man, wiens 14-jarige dochter lid is van WCL Bergklimmers, een klap hebben gegeven aan het jurylid uit Stein. "Hij dreigde me in elkaar te slaan en sloeg vervolgens tegen mijn borst. Daarna scheurde hij mijn jas kapot."

Gevaarlijke sprintactie
Aanleiding voor het handgemeen was een gevaarlijke sprintactie tussen twee jeugdrensters, stelt Van Mulken. "Ik gaf ze na afloop een waarschuwing, maar de renster van Bergklimmers vond het nodig om haar middelvinger op te steken. Toen ik haar opnieuw waarschuwde, kwam haar vader op mij af."

Schorsing
Van Mulken is woest over het voorval: "Ik ben nu met de KNWU in overleg hoe we kunnen komen tot een schorsing. Het is te triest voor woorden dat zoiets gebeurt bij een trainingswedstrijdje."

Niet groter maken dan het is
Het bestuur van Bergklimmers is op de hoogte van het incident. "Wij hebben de vader ook gesproken en hij heeft een ander beeld van de kwestie. Meer kunnen we er niet over zeggen. Donderdagavond hebben we alle partijen uitgenodigd voor een verhelderend gesprek", zegt secretaris Perry Adriaans. "Als er iets onreglementairs is gebeurd, is dat natuurlijk verkeerd, maar we moeten de zaak ook niet onnodig groot maken. Ik heb ook verhalen gehoord dat het allemaal wel meeviel."

[www.1limburg.nl]
Inigo 25 februari 2015 14:29
Laat de man zelf een aantal wedstrijden jury zijn, dan krijgt hij eens wat respect voor deze mensen die dit veelal vrijwillig doen.
Walnoot 25 februari 2015 15:40
Helder is dat die vader een mongool is (en zijn dochter waarschijnlijk voor galg en rad opgroeit), maar laten we een jas kapotscheuren is natuurlijk even wat anders dan mishandeling, tering. Zullen we het op bedreiging en materiƫle schade houden.
davide 25 februari 2015 16:10
Handen af van de jury, zo simpel is het.
Iedere vorm van agressie in welke vorm dan ook is teveel, zelfs als het wel meevalt.....
Hoop echt dat de reactie van de secretaris anders weergegeven is in de krant als wat hij daadwerkelijk heeft gezegd is.
Dit moet je als club altijd veroordelen, welke vorm van agressie dan ook richting jury.
Rudy t. 26 februari 2015 09:35
Bij het lezen van de titel denk je al: "Limburg"

Bijna altijd raak...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen