Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Tour wacht op niemand (?)

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 15 juli 2016 00:05
Vraag me af of er morgen (en het restant) nog gereden gaat worden, gezien de aanslag in Nice.
Ik word er moedeloos van.
Kuiperberg 15 juli 2016 00:25
Wat een ellende daar in Nice. Ik denk dat de Tourdirectie de boel stopzet.
Walnoot 15 juli 2016 00:26
Zou zeggen morgen niet rijden uit piëteit, maar de rest van de Tour wel afwerken. Als ze een aanslag tijdens de wedstrijd hadden willen plegen, was vandaag natuurlijk wel de ultieme mogelijkheid. Of op de Champs-Élysées, maar die zullen ze wel grondig afzetten. Ga er maar van uit dat ze je flink gaan bevoelen als je daar langs de kant wil staan.
Andere Peter 15 juli 2016 01:01
Politiek en samenleving willen juist als reactie tonen dat het leven doorgaat. Dat bleek ook bij eerdere aanslagen. Zeker die trotse Franse politici hoor.

Ik denk dat ze de Touretappe alléén schrappen als er ene concrete terreurdreiging tegen de Tour is. Wat er in Nice gebeurt wijst daar (vooralsnog) niet op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 01:03 door Andere Peter.
Sjorsoll 15 juli 2016 01:42
Dit ja. Dat hoop ik ook. Als liefhebber, maar vooral vanuit de gedachte dat die zieke gasten niet alles van ons af kunnen pakken. Die discussie wordt vaker gevoerd en de boodschap is dus naar mijn idee terecht: ga door met wat je doet. De andere pijnlijke kant`van de medaille is dat daar nu zestig mensen dood zijn en dat er nog veel meer nabestaanden aan het lijden zijn. En het feest dat de Tour heet zou dan door moeten gaan.

Maar toch, ik ga heel erg voor wat jij/u zegt, mits veilig natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 01:43 door Sjorsoll.
D. Marrage 15 juli 2016 06:23
Quote
Sjorsroll
ga door met wat je doet.
Dat is nou juist wat "die zieke gasten" willen. Dat we doorgaan met vrolijke bijeenkomsten met zijn allen.
rustdag 15 juli 2016 09:54
Tijdrit Tour de France gaat door

De wedstrijdorganisatie van de Tour de France heeft besloten om de tijdrit vandaag gewoon te laten plaatsvinden. Na de aanslag in Nice gisteravond rezen er vragen en twijfels over het lot van de dertiende etappe.


De organisator heeft zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden van de slachtoffers en draagt de etappe op aan de slachtoffers van het drama.

De reclamekaravaan zal vandaag uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden zonder muziek en minder uitbundig passeren
Ridder Kale Knikker 15 juli 2016 09:55
Inmiddels meldt de Franse regionale omroep France Bleu dat de etappe gewoon wordt verreden vandaag.
Clavan 15 juli 2016 10:08
De Diamond League in Monaco ( om de hoek bij Nice) gaat vanavond ook gewoon door.
Meneer 60% 15 juli 2016 10:32
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
Sjorsroll
> ga door met wat je doet.
>
> Dat is nou juist wat "die zieke gasten" willen.
> Dat we doorgaan met vrolijke bijeenkomsten met
> zijn allen.

Nee hoor. Dat willen ze helemaal niet. Het gaat ze met dit soort aanslagen niet om die doden. Hiermee willen ze angst zaaien en de kloof tussen Islam en niet-Islam verder vergoten. Want hoe meer aanslagen, hoe meer Islamofobie, hoe meer normale Moslims zich niet geaccepteerd voelen, hoe meer ze radicaliseren.

Rouwen om deze verschrikkelijke gebeurtenis, kijken of wat je er qua beveiliging voor lessen uit kunt trekken, en vooral niet toegeven aan angst en haat. Ik vind het prima dat de Tour gewoon doorgaat.
El Chaba 15 juli 2016 10:40
Carlos Danger 15 juli 2016 12:06
De Tour. Diamond League. Het leven gaat ook door. Maar 'gewoon'??
cyclingfreakske 15 juli 2016 15:54
aflassen is wat ze willen bereiken, met laten doorgang willen ze ook een signaal geven dat de geest bij de mensen niet zomaar te breken is.
stel dat ze het zaakje stilleggen vanwege de aanslagen.... dan krijg je juist een nog grotere verspreiding van paniek en angstgevoel bij de mensen.
dan bereiken ze helemaal hun doel. het is spijtig genoeg de bluts met de buil...

wat daar in Nice is gebeurd is bijzonder spijtig. er zijn wel zware fouten gemaakt van de lokale overheid uit aangaande veiligheid blijkt intussen (CNN, Franse zenders, getuigen , diverse interviews)
geen afzetting / wegversperring door een politievoertuig of andere..., geen extra maatregelen, niks.
het verkeers blijkt dus gewoon door armpjes zwaaien met een paar agenten te zijn geregeld.. je kon dus letterlijk met alles zomaar passeren.
er blijken dus in de voorbereiding naar dat evenement bijzonder slappe veiligheidsmaatregelen te zijn genomen, die zelfs onder de standaardprocedure zitten (normaal zijn er afzettingen)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 16:02 door cyclingfreakske.
Shinzawai 15 juli 2016 16:30
Het maakt "ze" helemaal niets uit of de Tour doorgaat of niet. Enige doel is haat zaaien en zoveel mogelijk mensen doden,
Frederik D. 15 juli 2016 16:39
Aan CF

Men had van Apeldoorn kunnen leren.

Maar die aanslag blijft enorm triest, triest, triest.

Wijze woorden van Dumoulin net na zijn rit.
Sjorsoll 15 juli 2016 18:38
Andere Peter 15 juli 2016 21:43
Doel van de echte gestoorde moslimterrorist is martelaarschap, hemel en 72 maagden. Waarbij ik nieuws heb: die maagden zijn allang op.

Er lijkt geen enkele connectie met IS te zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen