Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quintana is een motormuis

Gepost door Massimo 
Massimo 15 juli 2016 11:27
Slimmerd 15 juli 2016 11:29
Nee, mensen mogen ook rennend zonder fiets het parkoers afleggen, dus even een wiel vasthouden ipv omvallen lijkt me prima.
Bromertà 15 juli 2016 11:35
Minstens 7 strafseconden ! #Gerechtigheid
Massimo 15 juli 2016 11:54
Er is wel een verschil tussen je even vasthouden om niet te vallen of je daadwerkelijk omhoog te laten trekken.
Slimmerd 15 juli 2016 11:55
Op een beeld van 2'' kan je niet weten of hij zich even vasthoudt of omhoog laat trekken, Quintana uit koers halen is Froome uit koers halen.
Massimo 15 juli 2016 11:59
Froome heeft geen enkel voordeel gehad bij zijn loopactie (en achteraf ook geen nadeel), de beste man handelde instinctief en waarschijnlijk in paniek, bewust aan motoren hangen is daarmee niet te vergelijken.
Arsimo 15 juli 2016 12:03
Het is duidelijker wel iets langer dan even vasthouden, in heel het zichtbare beeld van het aanrijden tot de camera en het wegrijden daarna houdt hij zich vast. Bovendien houdt Quintana zijn benen bijna stil. Ik zeg niet dat hij zich hele tijd laat voortrekken ala Nibali maar dit is wel even een heel stuk meer dan de bekende "bidonaanname uit de auto".

Het kan dat hij het deed omdat hij zo hoopte zo snel mogelijk die chaos kwijt te zijn maar de renners naast hem reden wel gewoon op eigen kracht.

Enkele strafseconden zouden wel op zijn plaats zijn. Minstens een reprimande.
Inigo 15 juli 2016 12:04
Ach, het is inmiddels toch wel overduidelijk dat de organisatie het liefst Quintana ziet winnen. Een parcours op maat met het zwaartepunt in derde week, geen zware aankomst bergop in de Pyreneen (maar afdaling, en die klim naar Andorra is niet steil), tijdritten bevatten klimmetjes en zijn kort. Komt nog bij bovenop dat het Franse publiek Froome nog steeds uitjoelt op de klim, zelfs als hij rent, en als bekend wordt dat hij de gele trui houdt. Op het moment dat hij zijn Sky-fiets weer krijgt na dat gele onding hoor je het publiek 'Quintana Quintana' scanderen.
Die adoratie voor Quintana snap ik niet: ik kan me werkelijk geen moment herinneren dat Quintana een coole aanval opzette (won hij die Giro niet met die sneeuw-etappe met geneutraliseerde afdaling, of toch niet, mijn geheugen is weer niet zo goed). Vorig jaar laf rijdend voor de 3e plek van Valverde. Gezichtsuitdrukking zonder expressie (overigens, is de man wel echt 26? ziet er uit als 35...)... echt een idool!

Er zullen dus wel geen maatregelen genomen worden...
Curzio 15 juli 2016 12:20
Nieuwe man die de Sky hegemonie zou moeten doorbreken, Colombiaan, beetje mysterie. Ik snap de aantrekkingskracht wel. Als Quintana bij Sky reedt en al twee Tours met overmacht had gewonnen plus nog eentje met Wiggo in z'n wiel dan zou het Franse publiek waarschijnlijk voor Froome zijn. Met aantrekkelijk koersen heeft het inderdaad weinig te maken.
El Chaba 15 juli 2016 12:26
Behalve een motormuis ook een grijzer dan grijze muis. Heb helemaal niets met die man i.t.t. andere Colombiaanse renners.
Carlos Danger 15 juli 2016 12:29
7 Seconden bonus terecht. Dat wiel zit lelijk in de weg.
Ruudje2209 15 juli 2016 13:34
Belachelijk minimaal een tijdstraf lijkt me op zijn plaats.
Goozzer 15 juli 2016 18:50
Heb wel het idee dat die motor, met Quintana vermoedelijk aan de verkeerde kant (tegen het publiek) min of meer tot stilstand kwam door Froome/Porte en zij die gewoon kunnen fietsen (aan de andere kant en zij die achterop komen) ook sneller gaan dan Quintana die aan de motor hangt. Kan dus goed zijn dat Quintana (ongeoorloofd, laat dat duidelijk zijn) zich uit ongelukkige positie recht houdt en terug op snelheid brengt. Het ziet er wat dat betreft mogelijk 'erger' uit dan het is. Maar het mag natuurlijk niet wat hij doet...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 18:50 door Goozzer.
Andere Peter 15 juli 2016 22:50
Complex. Straf zou kunnen. Maar ik denk ook dat diezelfde motor hem daarvoor ophield, waardoor de compensatie terecht is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen