Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Belgische selectie voor Rio

Gepost door El Chaba 
El Chaba 22 juli 2016 14:55
Greg Van Avermaet, Philippe Gilbert, Tim Wellens, Serge Pauwels en Laurens de Plus rijden in Rio de olympische wegrit.
Slimmerd 22 juli 2016 14:58
Gaat er iemand nog meedoen met de tijdrit of slaan ze die maar gewoon over wegens totaal kansloos voor wat dan ook (top-10)?
Leon 22 juli 2016 15:23
Er mag 1 Belg starten. 't zal startlijstvulling zijn.
In dat opzicht snap ik niet dat men ipv De Plus niet gewoon iemand als Campenaerts mee stuurt. Want De Plus kan dan wel beter klimmen, maar als die als enige pure knecht meegaat, zal ie er net zo hard afvliegen als een temporijder.
Cyclad 22 juli 2016 18:15
Voor Campenaerts is die tijdrit toch ook veel te zwaar, Leon. Wellens misschien in de tijdrit? Kan hij wel.
predator 22 juli 2016 18:34
De Plus??? Huh???
El Chaba 22 juli 2016 18:54
Eens wat betreft Campenaerts maar niet wat betreft Wellens. Hij kan bij gelegenheden inderdaad best een goede tijdrit rijden maar die moet dan niet te lang zijn. Die in Rio is maar liefst 54 km lang, daar is hij volstrekt kansloos.
Goozzer 22 juli 2016 19:02
Voor Campenaerts lijkt het me veel te zwaar. Waarom Thomas De Gendt eigenlijk niet mee?
Cyclad 22 juli 2016 19:06
Dat zeg je (en dat begrijp ik) omdat hij op die discipline over die afstand geen adelbrieven heeft. Hij kan wél lange solovluchten sterk afronden. Laat ik het zo zeggen: Wellens lijkt me de beste optie zonder aan de huidige selectie te morrelen (want dat gebeurt toch niet)
JdB 22 juli 2016 19:10
Ja, want anders krijgt hij te veel commentaar van Lefevere.
ton duk 22 juli 2016 20:15
Ik mis toch degene met de meeste kans op een medaille......
gr
Slimmerd 22 juli 2016 20:24
De Gendt vond het zelf in ieder geval geen probleem dat hij niet mee mag/hoeft.
Walnoot 22 juli 2016 22:57
Tom Boonen en Nick Nuyens dachten overigens ook dat ze wel een kansje hadden op dit parcours. Matige bondscoach, die DW.
Cyclad 23 juli 2016 11:28
Ja, Sep had op dat parkoers best meegekund. Xsmiling bouncing smiley
cyclingfreakske 24 juli 2016 18:44
mja.. Nuyens..... die zei dat vroeger vaker, vandaar dat hij zeer vaak ook zijn koersen verkocht en dan ergens eindigde buiten het podium.
Shinzawai 24 juli 2016 23:28
Bedoelen ze niet De Gendt i.p.v. De Plus? Onbegrijpelijk.
cyclingfreakske 25 juli 2016 00:51
De keuze van De Plus kan ik wel begrijpen. normaal gaat men altijd kiezen voor een jongere in zulk team, ditmaal is het iemand die wel weinig ervaring heeft en neo prof is.
toch liet hij een Ardens tweeluik goed afronden... LBL werd niet eens verwacht dat hij boven 2/3e wedstrijd ging uitkomen, maar deed zijn werk onderweg en reed ook nog eens uit (68e)

De Gendt had geen interesse in Rio, Bakelands voordien ook al niet echt en nu met zijn pasgeboren kind kiest hij logischerwijze tijd voor zijn gezin.
Bovendien werden in de loop van het jaar nog wat renners aangesproken voor een voorselectie maar de meesten bedankten. Enkelen die vooral pasten om hun winter en komend seizoen niet te ondermijnen door opgelopen ziekte / parasitaire infecties.
Hangmat 25 juli 2016 10:21
Net zo kansloos/kansrijk als Nederland.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen